[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:23

Ohh shet proof omheining... spreek me er niet van. Donja heeft een olifantenomheining nodig om binnen te blijven. Zou ik op concour gaan of weg gaan van huis heb ik een stick, een longeerlijn en een kalfjeshalsband.

Dus ik krijg nog een probleem. Want ik kan jullie nu het nieuwtje vertellen :D Om een lang verhaal kort te maken; Tegenover het huis van mijn vriend staat een leegstaand pand. Hierachter is ongeveer 600 vierkante meter grond.
Afbeelding
Afbeelding
Verder is het natuurlijk niet zo moeilijk, we gaan zorgen voor een veilige pony omgeving. Stroom en water van de buren, een schuilhokje bouwen en riggelen. Makkelijke is dat ik mijn spullen bij mijn vriend thuis kwijt kan, hij woont er letterlijk 20 meter vanaf. Ik ben blij :)

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:34

Nick is juist nog een paar kilo'tjes afgevallen. :+ Hij is nu volgens zo'n weeglint rond de 155 kilo, en hij zat vorige zomer tegen de 190. Hij gaat niet op gras, dus dat scheelt. Tis idd een pony die dik wordt van lucht, maar nog nooit bevangen geweest. Daarover mag ik wel van geluk spreken denk ik. Maargoed, hij gaat de goede kant op :D het gaat alleen zo langzaaam.. :(

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:51

Ah wat heerlijk Kiekeboefje!

Wat fijn dat ze weer behandeld is Patricia

Hoe groot is Nick dan Laura?

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:54

Rond de 85cm

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:13

Wat leuk Jenny! Hebben jullie dat gekocht of..?

Laura: Wat goed dat Nick nog een beetje is afgevallen :)

Patricia: Ik wist niet dat ze die tape ook bij paarden gebruiken. Weer wat geleerd.

Ingrid: Hopelijk gaat het vandaag net zo goed met Alf <3 Zou heerlijk zijn om lekker het gras op te bouwen.

Linda: lief dat je Gigant uitleent aan Ayla. :)

Shetproof omheining is hier ook niet nodig. Als er stroom op staat, blijft Pepper heel ver uit de buurt. Verder hebben we een groot metalen hek, daar kan hij niet doorheen. :) En in zijn vorige uitloopstal was er een groot houten hekwerk met nog een stroomdraad ervoor, dat werkte ook heel goed!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:22

Zonde dat Nick nog steeds/weer zo dik is. Ik vind hem nog steeds 'gevaarlijk dik'. Hij is nog nooit bevangen geweest maar dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst + dat zijn gewrichten hier niet blij van worden. Hoe vaak werkt je met hem? :) Wellicht valt daar nog wat te behalen?

Jenny wat leuk zo'n plekje. Ga je Don daar dan stallen?

Patricia fijn dat ze weer behandeld zijn. Dat tape werkt heel goed als ik stalgenoten moet geloven. Zelf geen ervaring mee.

Ingrid spannend, benieuwd hoe hij straks loopt.

Hier geen shetproof omheining, gewoon 2 rijen lint. Met of zonder stroom blijven ze er wel achter. Alles staat weer heerlijk op het land sinds begin van deze maand. Tevreden paarden :)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:26

Dan is Nick inderdaad te dik := Toliene was vorig jaar tijdens haar “koliekdieet” 140 kilo op de weegschaal, inmiddels nog wel wat afgevallen. Maar schat het ergens tussen de 130 en 135 kilo en ik vindt haar soms al te stevig :o

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:40

Ik ben me ervan bewust dat hij te dik is en wat de gevolgen daarvan zijn. Afvallen gaat nou eenmaal niet in een oogwenk. Ik doe wat ik kan & hij leeft op enkel hooi en water, daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:58

Te snel afvallen kan je ook de nodige gezondheidsproblemen opleveren zoals o.a. leververvetting. Ik vind hem ook nog (veel) te dik maar gelukkig ben je je er bewust van en doe je alles wat je kunt voor hem. Het zal al schelen dat hij niet meer op het gras komt. Geef je hem naast het hooi ook iets om zijn vitaminen en mineralen aan te vullen? Dat halen ze over het algemeen niet voldoende uit hooi.

Fijn dat Alf weer goed loopt Ingrid :) Zitten zijn beentjes nog steeds in het verband?

Leuk plekje Jenny! Het maakt niet zo veel uit welk schrikdraad je neemt, als je maar zorgt voor een goede klap stroom en goed laag draad. Sjors heeft helaas ook weinig respect voor draad en om die reden heb ik om de paddock waar hij staat een extra draadje gespannen op 20/25cm.

Kymberley: ah dat bedoelde je met verhuizen :D Fijn dat Pepper en jij het naar je zin hebben op de huidige stal! Heb je al besloten waar je hem heen gaan brengen om hem te laten beleren?

Lillian: Sjors is van mij, Gigant is van Linda ;)

Jorex

Berichten: 9952
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:01

Ik vind het al heel knap hoe ver je hem nu gecontroleerd hebt laten afvallen al, Laura! Maar volgens mij kloppen die weeglinten voor geen meter toch bij zulke kleine shetjes.

Mijne zijn gok ik rond de 120 kg, maar ik zal het meemaken op de wedstrijddag met in ieder geval Alex zijn gewicht. Jorie gaat waarschijnlijk toch niet mee, want ik heb niemand die hem vast kan houden/ bij hem kan blijven als ik rijd desondanks dat ik twee mensen meeneem. Mijn vriendin durft hem niet beet te houden en mijn moeder heeft een hele dikke vinger sinds 6-7 weken en het ziekenhuis weet het ook niet wat er is. En dat is aan haar rechterhand, dus haar goede hand. Dus tja, dan maar een hinnikend beest thuis achter laten. Onbeheerd in of aan de trailer durf ik gewoon niet meer met hem na wat er in februari gebeurde. Misschien nog wel onbeheerd in een compleet dichte trailer, zodat hij ons niet ziet aankomen als we terug komen, maar anders is het gewoon pech voor hem.

Hier blijft Alex achter alles staan en Jorie zonder stroom niet, dus prikpaaltjes mee en hem daar los in het gras tussen laten lopen is in Ugchelen helaas ook geen optie. Jorie is laatst nog dwars door de omheining van de paddock (3 draden, 20 cm, 50 cm, 70-80 cm) gegaan toen de stroom er twee tellen af was en Alex maar stom blijven staan achter de kapotte draden :')

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:24

Ken dat, hier blijven de andere ook gewoon kijken. Ga sowieso zoeken hoe ik de stroom kan uitleggen om te ontdekken waar het probleem nu zit.

En wat extra gras bij kiekeboefje, leuk zeg!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:03

Ayla schreef:
Te snel afvallen kan je ook de nodige gezondheidsproblemen opleveren zoals o.a. leververvetting. Ik vind hem ook nog (veel) te dik maar gelukkig ben je je er bewust van en doe je alles wat je kunt voor hem. Het zal al schelen dat hij niet meer op het gras komt. Geef je hem naast het hooi ook iets om zijn vitaminen en mineralen aan te vullen? Dat halen ze over het algemeen niet voldoende uit hooi.

Fijn dat Alf weer goed loopt Ingrid :) Zitten zijn beentjes nog steeds in het verband?

Leuk plekje Jenny! Het maakt niet zo veel uit welk schrikdraad je neemt, als je maar zorgt voor een goede klap stroom en goed laag draad. Sjors heeft helaas ook weinig respect voor draad en om die reden heb ik om de paddock waar hij staat een extra draadje gespannen op 20/25cm.

Kymberley: ah dat bedoelde je met verhuizen :D Fijn dat Pepper en jij het naar je zin hebben op de huidige stal! Heb je al besloten waar je hem heen gaan brengen om hem te laten beleren?

Lillian: Sjors is van mij, Gigant is van Linda ;)


Misschien dat ik ergens nog iets zei over verhuizen hoor haha maar dan bedoelde ik onszelf en niet Pep :D we hebben een ander huis gekocht!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:45

Ayla schreef:
Lillian: Sjors is van mij, Gigant is van Linda ;)

oeps sorry :') ik bedoelde gigant

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:41

Kiekeboefje schreef:
Ohh shet proof omheining... spreek me er niet van. Donja heeft een olifantenomheining nodig om binnen te blijven. Zou ik op concour gaan of weg gaan van huis heb ik een stick, een longeerlijn en een kalfjeshalsband.

Dus ik krijg nog een probleem. Want ik kan jullie nu het nieuwtje vertellen :D Om een lang verhaal kort te maken; Tegenover het huis van mijn vriend staat een leegstaand pand. Hierachter is ongeveer 600 vierkante meter grond.
[ [url=m/69TcJx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UIVaTH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder is het natuurlijk niet zo moeilijk, we gaan zorgen voor een veilige pony omgeving. Stroom en water van de buren, een schuilhokje bouwen en riggelen. Makkelijke is dat ik mijn spullen bij mijn vriend thuis kwijt kan, hij woont er letterlijk 20 meter vanaf. Ik ben blij :)


leuk zo.n eigen stukje!

Laura ik ken het dat afvallen langzaam en moeilijk gaat. Caya heeft ook erge aanleg om dik te zijn. Maar als ze weer veel minder ruwvoer krijgt krijgt ze juist weer last van haar darmen. Dus afvallen gaat traag.

Dit is voor Caya ook eerste keer tape. Ze vond haar kwa lijf echt wel minder vet en meer spieren. Moet zeggen dat ze vandaag aan de longe echt fijn liep met de tape. Ze heeft overal veel spieren alleen haar buikspieren niet zo. daardoor lijkt ze nog eens extra dik en buikig. Met bepaalde oefeingen als ze buikspieren aantrok leek ze gelijk een stuk slanker :(:)

Faya gaat op moment met Beauty in tweespan echt heel erg fijn :-) Als ze weer helemaal oke is ga ik met ze tweespan dressuur starten. Dan kan Beauty haar vertrouwen geven op ander terrein weer. En Beauty is ook nergens bang voor, ook niet voor honden dus dat is wel fijn.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:13

Ik heb een vraagje, misschien hebben jullie hier ervaring mee:

Cooks heeft de laatste tijd rare eetgewoontes! Hij neemt rustig een hap modder als ik er niet op tijd bij ben. :roll:
Maar gisteren had Fleurtje gemest en hij zit gewoon een verse mestbal van haar op te eten! :x

Zou hij vitamines of iets dergelijks tekort komen?
Hij krijgt nu alleen hooi en paar x per week een handje breed&grow erbij..

Die modder deed ie in het begin ook wel, maar mest eten is nieuw...

Hebben jullie hier ervaring mee?

Patricia: wat fijn dat Faya zo goed gaat met Beauty! Ze is op de goede weg zo te lezen :)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:50

Bink van mij at ook mest toen ik hem niks bij gaf, enkel hooi. Toen heb ik hem een kwartje muesli gegeven dagelijks en nog een goede vitamine en mineralen supplement erbij. Toen at hij ineens geen mest meer!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:56

Waarschijnlijk een tekort aan vitaminen en/of mineralen inderdaad :j Ik zou hem op dagelijkse basis een vitaminebrokje gaan voeren zoals bijvoorbeeld Pavo Vital.

Fijn dat de pony's lekker gaan Patricia!

En wat leuk Kymberley! Jij krijgt het druk met een nieuw huis, huwelijksreis en een net beleerde pony :))

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:37

Danielle: Ik zou ook kiezen voor een vitaminebrok erbij. :j Pep krijgt nu twee keer per dag een handje vitalbix.

Ayla: Hou op schei uit, haha. Raak er helemaal gestresst van, want ik moet nog zó veel regelen voor de bruiloft! (En huwelijksreis, en nieuwe huis, en huidige huis verkopen en pepper laten beleren en en en ...)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:36

Mest eten is vaak een te kort inderdaad. Moet hier ook eens een zak halen maar is er nog niet van gekomen. Normaal dan vitalbix nemen.

Gisteren heel de avond bezig geweest met het opnieuw doortrekken van de draad, direct de draad van de vroegere uitloop weggehaald. Vanmorgen helaas nog altijd geen stroom er op, zelfs een pony terug de weide op ontsnapt toen ik 2 minuten naar binnen was. Dan aan de aarding nog eens gaan prutsen, de draden daar gestript en opnieuw verbonden en toen had ik opeens stroom (na het in de stopcontact doen natuurlijk). De ontsnapper heeft net al een tjak ontvangen, hopelijk de andere ook nog vandaag. :') O:)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:01

Lekker bezig geweest Lori :D

Ik had allemaal plannen met pepper vandaag. Maar toen ik aankwam lag hij helemaal gestrekt te slapen. Ik ben toen zachtjes naar hem toe gelopen en erbij gaan zitten. Na een paar minuten durfde hij zijn hoofd op mijn schoot te leggen en toen hebben we ruim 40 minuten zo gezeten samen <3 de twee andere paarden lieten ons ook lekker met rust. Uiteindelijk hebben we alleen nog even 10 min geoefend met een singel en hoofdstel. Heerlijk zo een dag! :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met zijn nieuwe zweetdekentje
Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:42

Och Frummel dat is toch om opte vreten zo <3

Dank voor de tips. Zat ik toch goed met m’n gevoel :) vitaminebrokjes erbij halen dus.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:22

Ah super leuke foto's met Pepper! <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:43

Thanks. Hij is zo enorm lief <3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:05

Kiekeboefje: leuk zeg eigen stuk!

Susanne; hoe gaat het met Willem zijn voetjes?

Ayla; nee hoor hoefde maar 1 dag gelukkig. Hoe gaat het met Sjors?

Sunshinedaan; vaak inderdaad vitamine gebrek. Er zijn steeds meer goede vitamine brokken. Vitalbix is een goede.

Patricia; leuk plan!

Frummels: <3 <3 <3


Ik ben ook wel bang voor een veel te dikke Alf hoor. Nu we niet echt meer iets doen gaat hij ook ploffen vrees ik. Pest is dat ik alleen maar kan wandelen oid. En dat houd ik zelf ook geen 2 uur vol. Eem 2 uur voor de sulky stappen op het erf is nu ook niet echt een inspiratie....
Vandaag voor het eerst na het inspuiten en de pijn erna weer wat gewandeld buiten. Fijn!!
En weer lekker het gras opbouwen. Hij wordt daar ZOOOOOOO blij van <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:10

Frummels schreef:
Lekker bezig geweest Lori :D

Ik had allemaal plannen met pepper vandaag. Maar toen ik aankwam lag hij helemaal gestrekt te slapen. Ik ben toen zachtjes naar hem toe gelopen en erbij gaan zitten. Na een paar minuten durfde hij zijn hoofd op mijn schoot te leggen en toen hebben we ruim 40 minuten zo gezeten samen <3 de twee andere paarden lieten ons ook lekker met rust. Uiteindelijk hebben we alleen nog even 10 min geoefend met een singel en hoofdstel. Heerlijk zo een dag! :)

[ [url=m/I20LI3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jNegZG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SXUWhV.jpg]Afbeelding[/url] ]

En met zijn nieuwe zweetdekentje
[ [url=m/tycZvX.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat een lieve foto's