[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:24

Ik ga binnenkort ook over op de SL floor heeft geen witte drukplekken maar de osteopaat heeft wel blokkades rond de schoft, twist en onderrug gevonden en dat is waarschijnlijk van het schoftje en het compenseren erop. Nog even wachten tot ik mijn andere kast kan gaan gebruiken en dan ga ik m gelijk bestellen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:29

Wat een mooie foto van jullie Ingrid <3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:50

Thanks :-)

Hebben jullie de SL mini (tot ongeveer 1 meter) of de SL voor pony's vanaf ongeveer 1 meter? Alf zit er net tussenin.

Dan is er ook nog de SL deluxe voor luxe shetten met een kunstof boom. Geen idee wat voor Alf beste zou zijn. Heb al gevraagd wat ik beste kan opmeten zodat ik de goede bestel.

Hebben jullie wel ruimte in de "kamer " net als bij een zadel (sakvis wel had ik al gezien) of ligt hij er echt overheen ?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:10

Lieve Alf! Fijn dat het laden weer goed gaat. Ik heb de shet versie, maar o.a. Susanne heeft de mini. Scheelt niet extreem veel denk ik, kun je niet beide bestellen en passen? Sjors heeft ruimte tussen de kussens, het schofttuig 'valt' niet over zijn schoft. Neem aan dat je dat bedoeld?

Kymberley: zie mijn post boven dir van jou op de vorige pagina haha.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:32

Oh haha we waren tegelijk zie ik! Maar das niet best nee :+

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:39

Knappe Alf, fijn dat het goed ging met de trailer.

Ik heb het schoftje (deluxe) in maat mini. Willem is 102 cm maar smal gebouwd.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:28

https://www.demenner.nl/tuigonderdelen/ ... griem.html

Deze in maat shet moet ik hebben, er is laatst iemand geweest om te passen. Omdat ik twijfelde tussen mini en shet. Zij had shet en die lag heel mooi op floor Afbeelding
Afbeelding
Hij lag trouwens verkeerd om en niet aangesingeld, maar het ging even om het idee, na de foto had ik hem wel goed gelegd.

Leuke foto van jou en alf Ingrid :)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:40


mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:12

Tof, ik heb de linkjes doorgestuurd naar een kennisje die met haar shetje wilt beginnen.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:15


linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:28

Even een ego post.

Vanmiddag met gigant ons M debuut gemaakt. Nog lang niet perfect maar er zaten al veel goede stukken in. En genoeg om thuis nog mee te trainen. Er werd loyaal gejureerd waardoor mijn proeven beloond werden met 199 en 190 punten. Waardoor ik opeens dus 3 winstpunten heb in de M. Erg trots weer op gigant <3
Laatst bijgewerkt door linda_gigant op 24-03-18 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:28

Allereerst: iedereen ontzettend bedankt voor het condoleren en sterkte wensen. Het is echt een soort roes waarin ik op dit moment leef, al komt soms het besef dat ze er echt niet meer is ineens heel hard binnen. Vanaf nu hoop ik weer wat meer tijd te hebben om actief mee te kletsen hier.

Frummels: Fijn dat je het lekker hebt gehad in Venetië. Ook fijn dat het goed ging met Pepper bij de tandarts en dat het er goed uit zag. Wat een haar komt er van Pepper af, zeg!

Zamora: Gefeliciteerd met de geboorte van je knappe hengstje.

Kiekeboefje: Ik zag Donja voorbij komen met haar nieuwe Nikes en haar fluffy hoofdje, fijn altijd die kleine plukjes haar die ze dan verliezen..

Patricia: Fijn dat de dierenarts nu weet welke bacteriën je pony's lastigvallen en je nu de juiste antibiotica kunt geven. Hopelijk slaat dit snel aan. Wat een prachtige frontriem heb je gemaakt trouwens, hij staat erg gaaf!

Ymor: Fijn dat het met jou pony's weer goed gaat.

Mirriejj: De foto van je buitenrit ziet er heerlijk uit!

Lillian: De paddock is erg mooi geworden. Wanneer verwachten ze dat de bak klaar is?

Kcinarual: Nick was lekker aan het showen aan de longe zo te zien! :D

Ayla & Linda: Leuke foto van Sjors en Gigant. Leuk om te zien dat ze zulke goede vriendjes zijn.

StalNollie: Gefeliciteerd met de geboorte van Puck.

Ingrid: Wat ontzettend veel pech hebben jij en Alf toch steeds.. Wat betreft het schoftje: daar kan ik niet over meepraten. Fijn dat hij nu in ieder geval weer goed de trailer op wil. Vervelend dat hij wat afstandelijk doet, maar gezien de omstandigheden vind ik dat niet zo vreemd. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat ontzettend rot voelt, maar ik verwacht dat dat vanzelf wel weer bijtrekt hoor.. Dikke knuffel voor jou en Alf in ieder geval! :(:)

Claudia: Jammer dat de dekens die je vriendin had liggen te groot zijn voor Misty.

Susanne: Wat gaaf dat je Z-startgerechtigd bent, gefeliciteerd!

Linda: Gefeliciteerd met je eerste winstpunten in het M. :D
Laatst bijgewerkt door Lugea op 24-03-18 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:46

herfstwind flinke bijleespost

linda wat een goed begin in het M.

Vandaag laatst shetje verkocht ( polleke de bonte ruin) is naar een huisje met 4 andere gegaan als therapie paardje voor kinderen die daar als pleegkind in huis zijn.
even wat meer adempauze ipv 9 pony nu 5 (veulen puck niet meegerekend)

en uitslag van d pony wat betreft droes is ook binnen geen drager :D super nieuws dus. verkoopt uiteindelijk beter

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:05

Gefeliciteerd met je winstpunten Linda.
Lijkt me een heerlijk gevoel! :)

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:24

Gefeliciteerd linda!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:49

Gefeliciteerd met je puntjes nog Susanne!

Wauw wat goed Linda gefeliciteerd! :)

Wat fijn dat het probleem met laden nu opgelost is. Knappe Alf :D

Ik heb voor Toliene wel een ideal schoftje, deze is gecontroleerd en ligt bij Tolien wel helemaal goed.

Toliene is woensdag behandeld door de osteo, ze zat zo vast in haar rug & billen. De behandeling vond ze vreselijk. Ze bleef rustig staan, maar ondertussen wel de hele tijd in mijn jas bijten. Dit als reactie op de behandeling zei de osteo. Daarna was ze zo blij en vrolijk, haar lichaam was direct veel bewegelijker. Nu een weekje wandelen en over 3 maandjes mag ze alweer. :') Alles voor een blije pony :j

Ik heb de bucas Recuptex donderdag besteld, ben zo benieuwd *\o/*

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:22

Gefeliciteerd Linda, mooi debuut! Kan het zijn dat ik jou rond 11 uur zag rijden op de snelweg? Of heb jij je hca niet op 'n koetsframe voorop?

Tolien weer helemaal happy :)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 01:13

Arme Alfje, het is ook wat allemaal.. zoals ik al zei denk ik dat hij even klaar is met alles en moet bijkomen, daarna zullen jullie vast weer fijn verder knuffelen :) :*

Ziet er mooi uit Lillian! Ben benieuwd naar de bak. Fijn dat je ook een Zilco schofttuig voor Floor hebt besteld.

Kymberley: fijn dat Pepper het goed doet in de groep :) Hij is inderdaad wel een beetje chubby haha, maar dat beweegt en speelt hij er vast wel af.

Toliene ook weer lekker soepel, fijn hoor. Ik heb de Recuptex ook besteld een paar weken geleden, hopelijk krijg ik 'm volgende week binnen.

Susanne en Linda nogmaals gefeliciteerd, ben trots op jullie <3 En dat waren wij inderdaad, koetsenframe met HCA er op, ik was mee.

Afgelopen maandag weer met Sjors naar de kliniek geweest, na 10 (!) weken mochten zijn houten zooltjes ingeruild worden voor ijzers. Helaas liep hij de eerste dagen wat gevoelig en nu nog wel op asfalt maar hopelijk trekt dat snel weg. Gelukkig staat hij de hele dag buiten op zachte ondergrond en daar speelt en rent hij wat af met zijn beste vriend. Soms is er zelfs even tijd om andere pony's te pesten }>
Afbeelding

<3
Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:55

Susanne schreef:
Ik heb het schoftje (deluxe) in maat mini. Willem is 102 cm maar smal gebouwd.


De deluxe staat ook op de webshop maar niet met losse draagriem. Heb jij wel losse draagriem?

Lilian ook over naar de Zilco. Ze doen goede zaken met ons :-)
Die jij laat zien wordt het voor Alf waarschijnlijk ook.

Linda: super leuk voor jullie zeg!! Allemaal knappe dressuur shetten hier super leuk!

Herfstwind; bedankt voor je lieve woorden. Jij nog steeds veel sterkte!

StalNollie; mooie bestemming voor je pony!

Linsey; blijkbaar heeft de behandeling goed nut gehad! Moet jij een week stappen joh? Grappig al die verschillen. Ik een paar dagen onbelast bewegen maar mocht dus wel rond laten rennen bijvoorbeeld.

Ayla; ja ik hoop dat Alf elke dag weer beetje bij trekt. Gisteren waren de vele peentjes een goed begin hahaha.

Wat een heerlijke grote paddock hebben jullie zeg! Kunnen ze lekker ravotten! Hoop dat Sjors snel weer helemaal goed loopt op het harde!!
Op naar blije ponies!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:40

Ingrid ze zouden Saskia moeten aannemen haha dankzij haar ben ik om :D maar ja als die kleintjes maar tevreden zijn he ;)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:01

Ik maak later een bijleespost! Doe even ego :+

Ik kan de hca overnemen die lillian noemde!!! Dank hiervoor, ben heel blij. Hier zit alleen wel een panzitting op. Kan ik deze vervangen door een stoeltje? Hier zitten hca kenners immers :P Ik heb een erg slechte rug en denk dat zo’n stoeltje toch wel beter is voor mijzelf ook.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:08

Kiekeboefje schreef:
Ik maak later een bijleespost! Doe even ego :+

Ik kan de hca overnemen die lillian noemde!!! Dank hiervoor, ben heel blij. Hier zit alleen wel een panzitting op. Kan ik deze vervangen door een stoeltje? Hier zitten hca kenners immers :P Ik heb een erg slechte rug en denk dat zo’n stoeltje toch wel beter is voor mijzelf ook.
Ohh wat fijn! Welke ga je overnemen? De oranje of de grijze? de stoeltjes zijn gewoon te bestellen bij HCA
http://www.hcaklarenbeek.nl/2008/index. ... itstart=20

Pagina twee staan ze op

Anna ik weet niet wanneer de bak af is. Gauw hoop ik. Er komen iig nieuwe drains en een nieuw wortel doek in. Op sommige plekken stonden er na veel regenval een hoop plassen en in 2 vd 3 hoeken kwam het wortel doek omhoog. De bak was nog wel goed te rijden maar mennen ging niet meer. Ook komt de toplaag van onze oude longeerbak er nog overheen, dit is een Agterberg bodem! :D en de bak komt nu lekker naast de paddock en de mest hoop komt ook vlak bij en de wei ligt nu achter de paddock dus het uitmesten en paarden in de weide zetten is ook niet meer zo'n logistieke stunt.
Vanavond mijn nieuwe kast inrichten. Van de week worden de tuigsteunen erin gehangen.
Mijn kleine kast gaat terug naar waar die vandaan komt en twee van de drie bijzetkastjes gaan bij het grofvuil. Die zijn van houd en de voorkant van de lades vallen er steeds af. Weg ermee! :D
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 25-03-18 18:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:17

Ga je geen spijt van krijgen!

Mijn vader heeft vandaag mn HCA gespoten en banden opgepompt. Super fijn. Volgend weekend met verzorgster mennen.

Topic gaat echt zo snel. Hoop jullie binnenkort weer beter te kunnen volgen.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:20

Mandy waarmee heeft je vader de HCA gespoten? Ik wil van de zomer nml ook mijn HCA overspuiten. Vind de paarse wielen niet zo heel mooi. := leuk hoor met je verzorgster mennen! Veel plezier :)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:25

IngridM schreef:
Linsey; blijkbaar heeft de behandeling goed nut gehad! Moet jij een week stappen joh? Grappig al die verschillen. Ik een paar dagen onbelast bewegen maar mocht dus wel rond laten rennen bijvoorbeeld.


Ik moet 1 week stappen, omdat ze zo extreem reageerde op de behandeling. Mag morgen heel licht wat longeerwerk doen, en woensdag weer voor de sulky. Als ze binnen nu en 3 maandjes weer een terugval krijg moet ze nog een extra keer. Anders over 3 maanden weer een uitgebreide behandeling.

Kiekeboefje, wat fijn dat je een HCA hebt kunnen overnemen. Ga je zeker geen spijt van krijgen. Ik heb de zitting met rugleuning en dat zit echt perfect.

Hier op de terugweg van een heerlijke weekendje Brugge met mijn vriend. Zo’n leuke stad *\o/*