[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:12

Wat fijn Romy! *\o/*

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:02

Cranio is osteo alleen deze gaan nog dieper in op bindweefsel. Was ook alleen maar als tip wat ik zelf zou doen.

Wat fijn Romy en wat ziet pony (nog) goed wit lekker schoon

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:23

Goed nieuws Romy!!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:55

Wauw meiden wat een goed nieuws in het topic! Zo blij voor jullie beide *\o/*

Hoefsmid zou vanochtend komen, 1,5 uur gewacht maar geen hoefsmid... Vervolgens maar even gebeld zegt hij ja ik kom niet, dus heel fijn voor niks gewacht en vroeg opgestaan op mijn vrije dag := . Dus ga toch maar terug naar mijn oude hoefsmid. := Daarna maar heerlijk gereden op de vroege ochtend *\o/*

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:27

Ingrid en Romy, wat een goed nieuws *\o/* **\O/**

Oei, dat is vervelend Linsey..

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:42

Wat fijn Ingrid!! Hopelijk nu geen tegenslagen meer en blijft de botcyste lekker op de achtergrond. Osteopathie heeft bij ons heel veel goeds gedaan, dus hopelijk voor alf ook!

Ook Romy fijn dat ze op hun nieuwe stalletje staan!

Lekker dan Linsey. Toch hoor je het vaker, dat hoefsmeden bij shetlanders gewoon niet op komen dagen als het even niet meer past. Ik vind het maar raar..

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:52

Ingrid en Romy goed nieuws!

Linsey dat is echt aso. :wow:

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:02

Wat fijn Ingrid en Romy.

Niet netjes van de hoefsmid. Had er vroeger ook zo een die veel te laat kwam of helemaal niet :roll:

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:09

Oh wat goed zeg Ingrid! Ik ben zo blij voor jullie.
Voor jou ook Romy, eindelijk weer naar hun eigen stekkie.

Pff Linsey, ik heb dat hier ook al vaker gehad. En dan wordt je er al helemaal niet blij van als je net die pony plat hebt laten spuiten en ze komen dan niet opdagen.


Ik heb tips nodig. Ik ben het longeren met Jimmy aan het oppakken. Nu heeft hij een erg ielig netkje en daar wil ik wat spieren opkweken. Hoe zetten jullie de ponys bij?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:37

Vervelend Linsey, terug gaan naar je oude smid lijkt me idd een goeie.

Miranda: voorheen een werkbandage (heb nu een BB lastic, helaas nog niet kunnen gebruiken) met touwtjes van singel door bit en terug aan de longeersingel. Dit wissel ik af met longeren aan de dubbele longe.

Afbeelding

Ik heb even geen betere foto maar als je goed kijkt zie je hoe ik de touwtjes bevestig.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:42

@StalNollie, het is inderdaad de hobby. :j

@Ingrid, super zeg! Hopelijk gaat het nu nog enkel in een stijgende lijn goed.

@Ymor, gelukkig!

Hier ze maar lekker gepoetst vooral :+

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:49

StalNollie: Je nieuwe pony's kunnen inderdaad wel wat extra's gebruiken, fijn dat ze nu weer lekker vol zitten van hun eten. Jammer dat je je andere pony hebt moeten verkopen, maar als hij niet aan je fokdoelen voldoet is dat misschien wel het beste.

Ingrid: Wat een goed nieuws, zeg! Ik ben echt heel erg blij voor jou en Alf. :D

Romy: Fijn dat je pony's weer uit de kliniek zijn en ze lekker in hun nieuwe stalletje staan!

Linsey: Wat slordig van je hoefsmid zeg! Je hoort het alleen wel vaker dat hoefsmeden Shetlander/kleine pony's "niet de moeite waard" vinden.

Mirriejj: Daar heb ik zelf (nog) niet zoveel ervaring mee, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Lori: Fijn dat je lekker gepoetst hebt!

Hier heb ik ze ook een grondige poetsbeurt gegeven en lekker gewandeld met allebei. :)
Laatst bijgewerkt door Lugea op 14-03-18 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:54

Als ik hem zoals jou bijzet Ayla, dan wilt hij helemaal achter de loodlijn kruipen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:09

mirriejj schreef:
Als ik hem zoals jou bijzet Ayla, dan wilt hij helemaal achter de loodlijn kruipen.


Kan een stukje balans zijn maar kan ook zijn dat hij niet genoeg van achter naar voren loopt. Veel jonge paarden neigen om achter de loodlijn te lopen. In het begin is dit niet erg zolang ze de rug maar niet weg drukken.

Linsey wat asociaal zeg! Zonder reden?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:16

Wat Romy zegt idd :j En de touwtjes hoef je, zeker in het begin, nog helemaal niet strak te doen. Hij moet eerst leren op zijn eigen benen lopen en daarna kun je ze steeds wat strakker doen. Nooit te strak natuurlijk, het is puur ondersteuning.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:50

Ik longeer ook met een werk bandage en ipv een touwtje een elastiek. Niet achter de oren lang maar eigenlijk door de middelste dingen naar het bit. En dit wissel ik af met aan de dubbele longe of alleen de werkbandage achter de bibs langs en voor los.

Ayla hoe bevalt zo'n bb lastic? Is het, het geld waard?

Ingrid wat fijn dat je alfy weer mag oppakken *\o/*

Fenna hij reageerd iig op je stemhulpen, de rest komt vanzelf wel

Romy fijn dat je je ponys heb kunnen verhuizen

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:59

Susanne heeft volgens mij ook de bblastic. Ik ben namelijk ook benieuwd.

Ik longeer jimmy nu wel iedere keer aan de dubbele longe. Het kan ook zeker zo zijn dat het een evenwichtprobleempje is , hij heeft met een enkele lijn ook de neiging om naar binnen te vallen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:05

Iedereen bedankt voor het meeleven! Zo leuk en lief!!

Ooh Linsey wat vreselijk irritant! Alsof jouw tijd er niet toe doet :-(
Hij had toch ook even kunnen bellen....
Wát is dat toch met hoefsmeden en communicatie? Zouden ze op de opleiding eens wat aandacht aan moeten besteden haha.

Mirriej; ik longeerde meestal met de pessoa. Vind ik fijn werken.

Herfstwind en Lori lekker gepoetst :-)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:05

Ik longeer het liefst met dubbele longe (en verder niets aan de voorkant), dan heb je goed contact met je pony en kun je corrigeren en meegeven waar nodig. Ik gebruik dan ook vaak de BB lastic, heb 'm nu een tijd in gebruik en ik merk een behoorlijk positief verschil. Heel fijn om de achterhand te trainen en je pony bewust te laten worden van zijn achterhand.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:08

@Lillian, ik was verbaasd dat ie ze nog kende, hij heeft zo'n 6 weken niks gedaan op de horse agility na. Maar vanaf volgende week ben ik vrij tot 1 september, dus ik heb nog tijd genoeg.

@Linsey wat een onbeschofte hoefsmid zeg, wel mooi dat je lekker hebt gereden. Ik heb vandaag even vlak voor zonsondergang snel gefietst met Alex, heb helaas de rest van deze mooie dag binnen doorgebracht.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:54

Heb 'm nog niet uit kunnen proberen Lillian.. maar Linda en Susanne hebben 'm al wel in gebruik. Een werkbandage vond ik iig altijd erg fijn en een BB lastic is praktisch hetzelfde, maar iets minder elastisch en beter af te stellen :j

Miranda: dat kan ook met jouw lichaamstaal te maken hebben :) Er is een centraal longeertopic op bokt, misschien kun je daar wat bruikbare tips uit halen.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:41

Mirriej ik longeer ook met pessoa (probeer eenmaal per week te doen).
Fleur gooit haar hoofd omhoog als ze iets moeilijk vindt (of zet het op een lopen...)

Ik heb alleen nog standje voorwaarts neerwaarts gebruikt (tussen haar benen vast). Als ze hier ontspannen en zonder problemen op loopt, probeer ik een standje hoger :)

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:25

Waar heb je die pessoa gekocht? Ik heb ze nog niet in shetlander formaat gevonden

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:33

Mirriej (ik vergeet je naam steeds :') sorryyyy ) Ik had dat probleem ook hoor met floor, het is pas sinds kort dat ik hem weer echt actief aan de enkele longe kan longeren zonder dat hij uitzwenkt of naar binnen dondert. (of half over de kop rol gaat) ik heb dat probleem eigenlijk op gelost door hem met mijn houding voor-opzij te drijven en met mijn buitenlijn te begrenzen. veeeeel stappen op de tweede hoefslag.
eerst was het meer een mini slangen volte over de hele tweede hoefslag want hij wou naar buiten en ik zij je gaat naar binnen. uiteindelijk kon ik dit ook kleine stukjes dravend en ben ik heel langzaam aan weer voltes gaan mee pakken. daarna ben ik door poortjes* gaan stappen en draven. eerst snapte hij daar ook het nut niet van maar hij ging uiteindelijk snappen dat hij in de knik zijn been schuin onder moest zetten (dit was wel wat lange lijnen-omzet-stuurwerk) maar uiteindelijk begon hij het nog leuk te vinden ook, en ging hij er in een gestrekte draf doorheen en moest ik hem zelf een beetje tegen houden :roll:

Hoe heb jij je dubbele longe zitten? op advies van een aantal bokkers hier, die niet zo te spreken waren over floor zijn houding :o heb ik de haken direct aan het bit gedaan, daar door werd de verbinding een stuk rustiger.
zoals ik hem had

Afbeelding


zo heb ik hem nu, oude foto
Afbeelding

*dit bedoel ik, naar mate hij er beter in word kun je de balkjes dichter bij elkaar leggen, de hoek scherper maken, de uiteindes wijder leggen en in de knik juist weer smaller

Afbeelding
Foto gejat haha


Ik had trouwens vandaag een enthousiast Floor met balkjes draven :oo hij vond het zo leuk! zelfs een galop balkjes mee gepakt, daar was hij eerst echt niet voor te porren. Moest hem zelfs tegen houden want hij trok zelf gewoon naar de balkjes toe haha.
gister gelangelijnd en bezig geweest met op de volte in het frame blijven. vond hij erg lastig, maar hij was wel goed actief, helaas wel wat hangerig.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:02

Eline ik heb er 1 voor paarden zelf omgebouwd naar Alf maat. Is makkelijk te doen hoor! Vind het een fijn ding. Gebruik hem ook alleen nog maar op laagste stand.

Lilian; leuk om dat soort dingen te doen!