[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:07

Gave foto's Susanne! Doet willem op bovenste foto uitgestrekt? Want dat komt niet voor op de lange zijde toch? Of is het tijdens inrijden? :)

Ahhh gefeliciteerd Kiekeboefje *\o/* Verder doorstuderen op HBO zal ik altijd doen! Je hebt dan nog makkelijker kans op een goede baan, en natuurlijk hangt er vaak ook een wat hoger salaris aanvast. Wat houdt je tegen?
Laatst bijgewerkt door Linsey1998 op 06-03-18 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:10

Suus wat een gave foto’s!

Linsey, ik ben niet georganiseerd en consequent.. ik ben bang dat dit echt een valkuil gaat worden. Natuurlijk kan ik hier aan gaan werken, maar het zou zo sneu geld zijn. Het word dan wel iets richting de zorg, pedagogiek of management in de zorg. :)

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:13

Beterschap voor de zieken
En mooie foto's Susanne!

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:16

Hier nog de foto's die ze tot nu toe van Alex hadden geplaatst op Facebook van de indoordag. Nog geen menfoto's van hem, hopelijk komen die nog. Maar hij was in ieder geval megageconcentreerd en serieus bezig (en baasje ook :') )
Lange teugelen, mijn leidsels zijn alleen wel een beetje te lang ervoor, dus had mijn handen nogal vol.
Afbeelding

Achteruit lopen en maar kijken of Alex recht liep. Alex had er overigens een flink staptempo inzitten, dus het was soms meer achteruit struikelen dan lopen. En heb een paar keer een bijna botsing gehad, omdat we de snelste lopers waren. Op de foto komen we of net van een volte af of gaan we net op een volte.
Afbeelding

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:28

Beterschap allemaal :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:07

Mooie foto's Suus! <3

Jenny: gefeliciteerd! Je kunt het altijd proberen he, HBO. :) Als het niet lukt, dan is het zo. Maar dan heb je het in elk geval wel geprobeerd!
Ik overweeg ook om te stoppen met mijn - inmiddels 2e - deeltijd studie. Ik vind het niet leuk en ik ga er niets mee doen.. Ik werk 40 uur per week dus besteed mijn tijd dan liever aan andere dingen en een eventuele opleiding die ik wel leuk vind! Heb nu wel iets op het oog, maar twijfel of ik er van kan leven daarna.. Even onderzoek doen dus!

Fenna: leuke foto's!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:41

Kiek faya en Willie sjouwen dan! Knappe paardjes <3

Gefeliciteerd jenny, wat leuk!

Ahh zijn het niet de paardjes die in de lappenmand liggen, zijn het de eigenaren wel. Beterschap allemaal

Romy hoe houden jouw paardjes zich? Al weer bijna opgeknapt?

Ingrid hoe is het met jou en alf?

Gister met floor buitengereden, veeeel overgangen gemaakt en zelfs een stukje gegalopeerd! Zoo blij! Saskia bedankt voor alle tips. Maar weer gauw afspreken zodra ik zijn nieuwe menschoft heb :)
En ook op angus gereden met zijn nieuwe zadel, zijn achterbenen doen ineens iets Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zelfs een stukje contra galop
Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:49

beterschap iedereen die het nodig heeft.

fenna de foto's van hiervoor is dat het ene paardje van je waar ik toen wat commentaar op had qua gewicht/eruit zien of is dit de andere. ( jij hebt er toch twee?)
en zou wel wat doen aan je teugels inderdaad als je struikelt ligt je ergens tussen je teugels te kijken.

hier in mei ook alweer 5 jaar getrouwd ( 9 jaar samen).
het gaat ontzettend vlug en echt respect voor me man ik ben niet altijd even makkelijk en ben natuurlijk ook enorm veel met de paarden bezig. ( moeten ze ook maar tegen kunnen )

vrijdag komen ze zwarte shet ruintje halen(verkocht) en de bonte doet het enorm goed stond vanmorgen ineens zonder halster op de weide waar ik hem vorige week gezet heb. ( stond aan ketting ivm luis en ontsnapper) maar stond nu braaaaf achter het draadje te wachten. waarschijnlijk al die tijd zo ontzettend veel jeuk gehad. in principe geheel jeuk vrij maar volgende week toch keer voor zekerheid nog wassen.


en weer prachtige foto's van willempie.

overigens drachtige merries weten ook niet wat ze willen ( lijken wel vrouwen :D )

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:48

Wat een leuke foto’s allemaal!
Ik lees alles wel mee, maar heb niet altijd tijd om (op iedereen) te reageren, dus sorry daarvoor.

Heerlijke vrolijke foto van Faya! Ze had er duidelijk zin in met het zonnetje. :):)

Knap hoor Linda, starten in de M! +:)+

Leuke actiefoto’s Fenna!

En beterschap voor alle zieken.
Ik merk dat er nog een hoop zieken zijn zo om me heen...

Ik heb net een heerlijke menles met Fleurtje gehad. <3
Ze is nog vól energie, ondanks dat ze nog ‘maar’ 3 maanden voor het einde van haar dracht is.

Afbeelding

Afbeelding

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:12

Ja die leidsels gebruik ik bij het mennen, ik heb ook een gewone set shetlanderteugels, maar die zijn dan weer net te kort. Ik gok die andere, die is nog steeds wat schraal, maar al beter sinds dat ie op gastro+ staat. Die staat op de vorige pagina. Alex heeft er ook slecht uit gezien, maar ik moet nu met het juiste voer op het moment heel erg oppassen dat het niet de andere kant opgaat en hij te dik wordt.

wat heerlijk zeg sunshinedaan, zo'n fitte dame!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:36

Fenna ik gebruik gewoon een slofteugel maar full, werkt prima

Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:47

Ik gebruik ook een slofteugel maat full.

Lillian waarom heb je zijn buikie niet geschoren aan de onderkant? (Gewoon nieuwsgierig hoor, geen kritiek :) )

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:03

Omdat hij 24/7 op de paddock staat en verder geen bodembeddeking heeft in de uitloop. Alles waar geen deken over ligt heeft nog haar haha. Maar als het dit weer blijft dan ga ik stukje bij beetje afscheren, te beginnen met zijn buik. Want eerlijk is eerlijk het is echt heel lelijk :')

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:18

Alex heeft ook geen bodembedekking en die doet het prima zonder buikhaar. Maar als je weet dat je pony een koukleum is, dan snap ik het wel. Dat is voor mij de reden dat de benen en hals en hoofd er nog aanzitten. Al ga ik de benen binnenkort waarschijnlijk kaal doen, want hij verhaart daar als een gek, maar ik mag er niet aankomen. Bedankt voor de tip van de slofteugel!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:56

Wat gebruiken jullie eigenlijk voor poetsborstels voor al dat haar?
Ik heb nu een ijzeren roskam. Vinden ze heerlijk en is erg effectief.
Voor de benen heb ik een poetsblok sinds kort!
Cooks moest even wennen aan het geluid haha, maar werkt best goed.
Verbaas me over de lange haren die aan die beentjes zitten zeg!

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:36

Ik ben vanmiddag lekker bezig geweest met poetsen. Jeetje wat een haar! Complete emmer vol kwam eraf
Ook mijn nieuwe hooizakken eens uitproberen. Ben benieuwd of ze het wat vind. Ze zat er net in elk geval al aan te knabbelen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:29

Beterschap allemaal!
Wat een haar eraf zeg!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:08

ohhhh die eerste foto van Willem <3 <3 knappe pony!!!

Leuke foto's allemaal!
Fennadev; ik gebruik ook een slofteugel voor paarden voor dit soort dingen.

Kiekeboefje; ik zou het proberen; hbo!

Frummels; wat heb je op het oog?

Lilian, gisterenavond heeft Alf weer voor het eerst na de vorst voor de sulky gestaan en hij ging goed!
dankje!
Leuke rijfoto's! Was dat nou je bijrijdpaard of eigen paard?

StalNOllie; fijn dat het beter gaat met die pony!

Sunshinedaan; lief hoofdje heeft ze!
Als Alf niet geschoren is en hij gaat verharen een furminator

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:37

Dank voor jullie motiverende berichten. Ik ga het doen!!!! Straks inschrijven.

Wat goed Ingrid :) knappe Alf

Mensen die zin hebben om mee te doen aan de voorjaarsrit op Lauwersoog 21 april? Ik weet dat het voor velen erg ver is maar probeer het toch :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:52

Super leuk Kiekeboefje; gewoon proberen. Je kunt dan nooit spijt krijgen dat je het nooit geprobeerd hebt! Ik heb het wel geprobeerd. Mij is het door omstandigheden helaas nooit gelukt. Baal ik nog wel eens van maar soms loopt het leven anders dat je had gewild.....heb het in ieder geval geprobeerd :-)
Welke studie wil je gaan doen? Misschien overheen gelezen

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:00

Ingrid, wat mij heel erg interesseert is autismezorg. Ik zou me daar enorm graag in willen verdiepen. Deze opleiding is maar een jaar parttime, omdat het niet bepaald een breed gebied is. Dat vind ik niet erg, ik moet immers wel aan het werk omdat ik bij moet dragen in het nieuwe huis. Deze opleiding is in Zwolle, dus dat is voor mij wel een uur rijden.

De andere opleiding is Professionele begeleiding en rapportage. Deze interesseert mij minder maar is in het werkveld erg handig. Deze opleiding is in Groningen, dus lekker dichtbij. Duurt ook maar een jaar parttime dus ideaal.

Misschien doe ik ze wel beide maar dan achter mekaar :P

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:07

Goedzo Jenny! :)

Ingrid: Paarden osteopathie! In het kader van 'heel iets anders' haha. :D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:02

Frummels schreef:
Goedzo Jenny! :)

Ingrid: Paarden osteopathie! In het kader van 'heel iets anders' haha. :D


Ohh dat is ook heel gaaf! :)

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:16

Kiekeboefje schreef:
Dank voor jullie motiverende berichten. Ik ga het doen!!!! Straks inschrijven.

Wat goed Ingrid :) knappe Alf

Mensen die zin hebben om mee te doen aan de voorjaarsrit op Lauwersoog 21 april? Ik weet dat het voor velen erg ver is maar probeer het toch :)

Dat is helaas mijn moeder haar werkweekend. En inderdaad gewoon doen hoor! Als je even in een dip zit, dan gewoon even met je pony bezig en dan weer lekker gaan leren.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:20

Kiekeboefje schreef:
Frummels schreef:
Goedzo Jenny! :)

Ingrid: Paarden osteopathie! In het kader van 'heel iets anders' haha. :D


Ohh dat is ook heel gaaf! :)


verdiep je dan eens in cranio secraal. ik ben er helemaal weg van en als kindjes ouder zijn wil ik ook beginnen.