[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:18

Kiekeboefje schreef:
Hihi ja Lillian dat weet ik hij was alleen leeg

Ja dat is ook niet zo slim :') en nu? Nieuwe iphone aanschaffen? Of kun je nog op Android? Ik heb er nu een iphone maar zodra ik van mezelf een andere telefoon mag ga ik mooi weer terug naar Android. Is iets betaalbaarder :j

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:22

Mijn vriend wou de iPhone 10 dus ik krijg zijn iPhone 6s en leg bij op zijn nieuwe telefoon. :) Ik wil echt niet terug naar Android, iPhone is echt fijn. Maar wel duur inderdaad. Mijn vriend en ik hebben dit al eens eerder gedaan, mij maakt het weinig uit welk cijfertje achter de iPhone staat, en hij als ICTer vind dat wel belangrijk natuurlijk B-)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:51

Misschien een gekke vraag, maar voeren jullie supplementen bij? En zo ja, welke? Ben ik nieuwsgierig naar. :)

Ik voer zelf Fibra Premium en geef geen supplementen bij. Hij heeft wel een zoutliksteen :+

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:04

Kiekeboefje schreef:
Mijn vriend wou de iPhone 10 dus ik krijg zijn iPhone 6s en leg bij op zijn nieuwe telefoon. :) Ik wil echt niet terug naar Android, iPhone is echt fijn. Maar wel duur inderdaad. Mijn vriend en ik hebben dit al eens eerder gedaan, mij maakt het weinig uit welk cijfertje achter de iPhone staat, en hij als ICTer vind dat wel belangrijk natuurlijk B-)

Dat is handig!


Afbeelding haar been ziet er al een stuk rustiger uit!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:16

Schattig die veulen dekentjes !!

Ik zag een hele knappe koe voorbij komt. Leuk een volg topic !

Ook het beentje ziet er goed uit ! Die ‘sok’ is echt te schattig.

Ik voer gigant een handje luzerne en vital bix van pavo en een worteltje 2 x per dag en hij krijgt 1x per dag zemelen (in de winter) of slobber(in de zomer) met vitamine E + selenium / glucosamine / magnesium / zeewier.

Hier weinig nieuws. Alles staat een beetje stil ivm de vorst eigenlijk

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:35

Mooie beschermer Patricia!

Ik voer eigenlijk ook geen supplementen bij, ze krijgen alleen muesli en lucerne en 1 keer per maand een sand clear kuur

Wat een kou zeg, toliene stond helemaal te trillen van de kou.... dus die staat nu onder 2 dikke outdoordekens dus 700 grams en op stal nu. Dus vandaag trainen gaat ook niet door. Dus mevrouwtje heeft een mini vakantie van 5 dagen met enkel wat wandelingetjes :+

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:56

Haha chayton kom ik echt niet afleveren. Ik ben veel te blij met hem.

Ik voer ook niks bij. Beetje slobber of basisbrok af en toe.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:58

Slobber doe ik ook wel af en toe. Fibra Premium krijgt hij twee keer per dag, maar vanaf morgen alleen in de avond. En elke 4 weken krijgt hij een kuurtje lijnzaad met vlozaad van 5 dagen tegen zand.

Ik moest laatst voor een stalgenootje het voer voor haar paard klaarzetten en het leek wel een ingrediëntenlijst voor een medicijn tegen een ongeneeslijke ziekte, zo een enorme lijst kreeg ik doorgestuurd met supplementen etc. := Vandaar dat ik me afvroeg hoe jullie dat doen, aangezien ik zelf dus niet dagelijks iets extra geef.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:13

Ik geef magnesium citraat .omdat duvel en romy vroeger altijd een tekort hadden. Dus geef het nu preventief.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:46

Fijn dat haar hak er weer beter uit ziet Patricia! :)

Ik voer geen supplementen bij op het moment. Donja krijgt elke ochtend en avond een halve kilo Natures Best van Pavo en sochtends de juiste hoeveelheid Pavo Vital. Echt goed spul vind ik, en ze vind het ook super lekker.

Hoe kouder hoe beter voor Donja :)) Die is happy en rent en speelt met haar maatjes. Ze heef tnu 400 grams op, vind het fijn dat ik hiervoor niet te veel op heb gedaan. Nu heb ik wat te wisselen.

Ik ben trouwens net naar Epplejeck Tentenkamp XXL geweest. Kom met lege handen terug ook :P Ik heb een schouderklopje verdiend!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:48

Wauw, wat knap Jenny! :oo :D

Ik ga zo opruimen en afsluiten op kantoor en dan naar stal voor een date met Ingrid en Pepper :D (aka de verhuizing haha). Zal vanavond even een fotootje spammen als hij staat. :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:56

Dat is best knap met lege handen terug!!

Succes met de verhuizing van pepper.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:56

Ohhh spannend! Succes :) Jij ook Ingrid, wilde man in je trailer :O

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:00

Ik geef wel supplementen, merk dat Willem het daar veel beter mee doet.

Hij krijgt 2x per dag een halfje sportmuesli (met 's avonds een schepje vit. E).

En na het werk dus zo'n 5 a 6x per week een bak slobber met msm extra, souplesse mix en redcell. En in het weideseizoen of in de winter wanneer nodig ook nog gluco balance.

En natuurlijk voldoende hooi! En meestal geef ik 'm ook nog wat luzerne.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:03

Ik lees vanavond even bij :)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:05

ik voer nu metazoa met af en toe een hand mueslie van vitalbix of af en toe slobber van vitalbix en elke vier weken een week vlozaad tegen het zand. eigenlijk niks bijzonders. Misschien dat ik binnenkort ga beginnen met vitamine E + selenium zodra ik de training weer wat ga opvoeren. Zijn met zijn menschoft mennen we nu alleen maar recht uit dus bak werk laat ik even voor wat het is tot ik een ander heb. En het is echt k-k-koud op de sulky nu :+ bak is savonds nu echt vast gevroren als ik er ben dus verder dan aan de hand wat stappen komen we niet.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:49

yeaah chip uitgelezen. helaas verkeerde paspoort ( had niet anders verwacht achteraf)
maar geluk pony is geregistreerd bij nsps dus naam en leeftijd zijn bekend
polleke is ruin en geboren in 2010

handelaar hierop aangesproken en als goed is, word er nu op mijn rekening een tegemoetkoming bijgeschreven hiervoor.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:25

Ik geef (Nog) geen supplementen bij. Ik wil binnenkort wel weer beginnen met fenegriek
Momenteel alleen vitalbix daily compleet met een handje luzerne

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:12

Jenny leuke foto's! Mooi ook dat de koeien daar een goed leven hebben.

Patricia leuk die sok, je hebt hem snel binnen!

Kym, hoe ging de verhuizing? Pepper blij op zijn nieuwe stek?

StalNollie, jeetje dat is ook vervelend van dat verkeerde paspoort. Gelukkig kan het opgelost worden. Netjes van de tegemoetkoming.



Brrrrr wat is het koud. Zo blij met de binnenbak :oo Vandaag eerst een half uurtje dressuur, daarna wat pionnen neergezet en lekker gespeeld :D Willem was behoorlijk fris! Haha :)

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:25

Oh die sok ziet er goed uit zeg!

Is Pep nog aangekomen op zijn nieuwe plekje?

Jeetje wat is het KOUD! Onze schapen zijn vorig jaar te vroeg gedekt per ongeluk, dus vannacht hebben we er 7 lammetjes bijgekregen , waarvan 1 lam niet wordt geaccepteerd. Dus alles mee naar huis zodat het niet te koud ligt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:56

mirriejj schreef:
Is Pep nog aangekomen op zijn nieuwe plekje?



Even snel. Morgen alles goed lezen bij Pep was brave jongen :-)
Ik hield het alleen ivm de kou heeeel snel voor gezien mijn god :brr: :brr: :brr:
Laatst bijgewerkt door IngridM op 28-02-18 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:14

Vreselijk die kou :brr: :brr:

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:41

Ja Ingrid kon lekker warm de auto in. Ik heb nog anderhalf uur ijspegel gespeeld op stal :))
De verhuizing ging goed en Ingrid heeft weer lief rustig gereden met Pep in de trailer :) nogmaals bedankt!

Pep staat tijdelijk in een stal met uitloop omdat de grond van de 24/7 paddock wat hard is en als de paarden dan achter elkaar aan rennen is dat niet zo geslaagd natuurlijk. Dus liever van t weekend even proberen hoe het gaat als het weer wat milder is en als we er overdag bij kunnen zijn :) voor nu is hij heel blij in zijn uitloopje!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:43

Ziet er mooi en netjes uit :j

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:17

Frummels schreef:
Ja Ingrid kon lekker warm de auto in. Ik heb nog anderhalf uur ijspegel gespeeld op stal :))
De verhuizing ging goed en Ingrid heeft weer lief rustig gereden met Pep in de trailer :) nogmaals bedankt!

Pep staat tijdelijk in een stal met uitloop omdat de grond van de 24/7 paddock wat hard is en als de paarden dan achter elkaar aan rennen is dat niet zo geslaagd natuurlijk. Dus liever van t weekend even proberen hoe het gaat als het weer wat milder is en als we er overdag bij kunnen zijn :) voor nu is hij heel blij in zijn uitloopje!

[ [url=m/2Xrb84.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A8ONW0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oRGU2l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi plekje heeft hij zo!