[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:47

Sorry dames ben zo mega druk dat berichtje schrijven er even bij inschiet. Volgende week weer. Vandaag mooie werkdag gehad van 10 uur zonder pauze dus even geen bokt op het werk haha.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:49

Ik heb een Zilco gel onderlegger en een lamswollen onderlegger, verdelen beide de druk perfect. Had eerst zo'n neopreen onderlegger van Ideal (te koop voor de liefhebber :P ) maar die gebruik ik niet meer. Willem heeft een super gevoelig velletje en reageert erg fijn op lamswol heb ik gemerkt. Ik heb ook een lamswollen singelbontje.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:51

IngridM schreef:
Sorry dames ben zo mega druk dat berichtje schrijven er even bij inschiet. Volgende week weer. Vandaag mooie werkdag gehad van 10 uur zonder pauze dus even geen bokt op het werk haha.


Och jeetje, wat lang!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:19

s_v schreef:
Ik heb ook nog een vraagje voor jullie, waar halen jullie je tuigonderleggers vandaan? :) Wil er graag aanschaffen, liefst blauwe of bordeaux rode, maar die vind ik niet meteen online/in de winkel, jullie tips?



Ayla hier in t topic maakt ze op maat ! Hele prettige beschermers en nemen goed vocht op

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:38

Welkom Steffie!
Ik woon onderaan NL vlakbij de Belgische grens, dus denk dat we niet heel ver vsn elkaar wonen :)

Als stal-/ menschoenen heb ik stevige outdoor wandelschoenen van de decathlon. Zijn tot de enkel waterdicht en lekker warm.

Tuigonderleggers maak ik zelf. Ik wilde iets aparts :P

Afbeelding

Wie vroeg nou de foto van de Stippelpoownie hengst waar mijn Fleurtje door is gedekt?
Ze heeft er bij 2 gestaan en ik heb foto's.. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Wordt dus een verrassing wat eruit komt voor kleur :))

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:59

Wat een lange dagen IngridM, bokken komt vanzelf wel weer als je tijd hebt! :)

Bedankt voor de tips ivm de tuigonderleggers, ziet er naar uit dat ik nu weer het luxe probleem van te veel keuze ga hebben, weet ik weer wat doen morgen :+

Roosendaal is inderdaad niet heel ver voor ons sunshinedaan, ik ben zelf van Wuustwezel, dat ligt tegen Zundert aan, Roosendaal ligt meer tegn Essen denk ik, toch? :)
Wat een leuke combi zo, ben heel benieuwd wat voor veulentje dat daar uit gaat komen, kan niet anders dan een leuk stippelding zijn zou je denken <3

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:06

Ohja Wuustwezel is maar half uurtje rijden :)

Volgens de man waar ik Fleurtje gekocht heb, zou er inderdaad een stippel uit 'moeten' komen... Stippel x vos = stippel ofzo... Stippel x stippel zou niet altijd stippel kunnen zijn... Ik snap er niets van.
Doe liever gewoon lekker bezig zijn met de paardjes :)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:07

Ik heb grisport laarzen.
Super waterdicht en warm [Aquote="Frummels"]Ik zou dan ook voor 127 gaan. :j

Vraagje aan jullie: Welke schoenen dragen jullie op stal en/of met mennen? Zomer en winter? :) Ik heb al een jaar of 6 de Mondoni lifestyle laarzen, maar die beginnen nu wel echt op te raken. Daarbij vind ik ze in de zomer vaak te warm. Heb ook nog Mountain Horse stalschoenen, maar ik vind de veters irritant. :o Ik ben dus aan het kijken voor iets anders, maar weet niet zo goed wat ik wil. Ben dus wel benieuwd wat jullie dragen![/quote]

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:11

Haha, daar volg ik je in sunshinedaan, wij doen ook gewoon waar wij goed in zijn, lekker veel plezier maken samen :) Mijn meissie is trouwens ook ruim te oud om nog een veulentje te fokken, zou het wel leuk vinden anders :D

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:30

@Steffi, aah niet zo ver in Belgiƫ dan tegenover Nederland. Hier tegen de Franse grens aan :') .

Mijn tuig onderlegger is een gel van zilco (voor de drukverdeling), gekocht bij een zilco dealer in Engeland met zo een kortingsdag (st pratricks day of dergelijke). Veel goedkoper dan hier daardoor, vind die stoffen maar zelden netjes zitten. Soms natuurlijk wel maar let er een beetje op of ze wel mooi onder het tuig liggen in plaats van er half naast steken.

@Claudia, amai tuig valt inderdaad groot uit dan als maatje shet te groot is op 1 meter.

@Kiekeboefje, leuk zo!

Hier heb ik mijn premiere maat 118 toen op 120 ondermaat gemeten.. Finn moet voor het goede een 113hebben ongeveer maar dat vind je niet, 115 is als schaars is bijna altijd direct 118. |o

@Frummels, vast niet wat je zoekt maar draag gewoon regenlaarzen _O- .


Hier helaas enkel hengsten behalve 1 ruin, aan de ene kant droom ik wel soms van een Finn veulen maar tja zonder merrie gaat dat moeilijk :') . Die is ook totaal geen hengst in omgang zou dat ook niet willen verliezen voor een veulen die misschien dan een merrie is of helemaal niet klikt qua karakter met mij.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:36

Sunshinedaan schreef:
Welkom Steffie!
Ik woon onderaan NL vlakbij de Belgische grens, dus denk dat we niet heel ver vsn elkaar wonen :)

Als stal-/ menschoenen heb ik stevige outdoor wandelschoenen van de decathlon. Zijn tot de enkel waterdicht en lekker warm.

Tuigonderleggers maak ik zelf. Ik wilde iets aparts :P

[ [url=m/6gr1jv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wie vroeg nou de foto van de Stippelpoownie hengst waar mijn Fleurtje door is gedekt?
Ze heeft er bij 2 gestaan en ik heb foto's.. *\o/*

[ [url=m/W0notL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EYvMCc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wordt dus een verrassing wat eruit komt voor kleur :))


Ben nu wel heel benieuwd waar jij woont. :o
Ik woon ook aan de BE grens.

Ik vroeg trouwens om de foto's! Leuke combi welk hengstje het ook is. :')

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:52

Balou ik woon vlakbij Essen, net over de grens in NL.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:02

ik woon in wijk bij duurstede! :D
oke dat was heel random sorry :=

Jeutje ingrid lange dag zeg, zeker zonder pauze :(:)

ik heb ook onderleggers van ayla, maar ik wou iets meer druk verdeling en vind die van ideal wel echt heel prettig :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:55

Lange werkdag Ingrid :(:)

Lori: Haha ja dat kan natuurlijk ook gewoon :+
Ik moet echt even nadenken wat ik praktisch vind en wat lekker zit en niet te warm is in de zomer.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:04

Frummels, ik draag westernlaarzen en vind ze echt perfect! Niet te warm in de zomer en niet te koud in de zomer. :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:07

Waar heb jij die vandaan kiekeboefje? Ik wil ook graag western laarsjes om mee buiten te rijden met mijn fjord :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:22

Kiekeboefje schreef:
Frummels, ik draag westernlaarzen en vind ze echt perfect! Niet te warm in de zomer en niet te koud in de zomer. :)


Oh dat is helemaal geen gek idee! Ga ik eens naar kijken, dankje.
Ik ben ook wel benieuwd waar jij ze vandaan hebt en welk je hebt. :)

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:29

Ik draag in de winter altijd outdoorlaarzen. Je kunt ze kopen bij de ej. En dan heb ik ze met bond erin, super fijne laarzen. Voor de zomer heb ik niet echt schoenen. Ik denk dat het dit jaar oude sneakers worden.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:19

Ik heb deze https://www.kramer.nl/Womens-Heritage-R ... &ci=260490 en nog een goedkopere versie van Kramer, westernlaarzen zitten echt heerlijk maar je moet wel echt de juiste maat hebben. Fijne westernlaarzen kosten ook wel wat zeg maar. Volgende voor mijzelf zouden niet van Kramer komen.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:32

Ik draag altijd een setje uggs van de primark van 6 euro die spray ik in dat ze waterafstotend zijn. Ik heb ook snowboots van de decathlon van 12 euro die draag ik als ik echt de modder in moet. In de zomer gewoon sneakers.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:58

Kiekeboefje schreef:
Ik heb deze https://www.kramer.nl/Womens-Heritage-R ... &ci=260490 en nog een goedkopere versie van Kramer, westernlaarzen zitten echt heerlijk maar je moet wel echt de juiste maat hebben. Fijne westernlaarzen kosten ook wel wat zeg maar. Volgende voor mijzelf zouden niet van Kramer komen.


Dankjewel! Staan veel mooie laarzen op, zucht, waarom moest ik ook zo'n dure hobby kiezen :o

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:02

Daar heb je zeker een punt, in mijn geval; parttime werken omdat ik nog 36 school en stage heb, is het ook lekker duur allemaal. In juni/juli zal ik waarschijnlijk klaar zijn met mijn studie en ga ik volledig aan het werk bij mijn huidige bijbaan en hoop ik dus (naar mijn zin) genoeg te verdienen. :Y)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:03

Ik draag in de winter thermolaarzen van BR, of m'n Sorells :brr: En in de andere seizoenen meestal m'n leren jodhpurs. Als het echt heel warm is draag ik sneakers/gympjes.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:04

Kiekeboefje schreef:
Daar heb je zeker een punt, in mijn geval; parttime werken omdat ik nog 36 school en stage heb, is het ook lekker duur allemaal. In juni/juli zal ik waarschijnlijk klaar zijn met mijn studie en ga ik volledig aan het werk bij mijn huidige bijbaan en hoop ik dus (naar mijn zin) genoeg te verdienen. :Y)


Ik werk al een tijd fulltime met een leuk salaris, maar het is nooit genoeg als je paarden hebt :+

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:05

Ik heb 2 paar thermolaarzen van HV Polo. Heb verder leren jodhpurs.
Wil m'n ''normale'' kleding niet gebruiken voor op stal.

Vandaag weer dierenarts met Mel. Ben zo benieuwd. := Maand wachten was best lang in deze situatie..