[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:41

Ik herken het ook Ingrid, gelukkig niet van de paarden, maar wel door ellende met de honden. Maar in een geval als van Jimmy vorige week, dan schiet ik al helemaal in paniek helaas.

Jimmy voelt zich gelukkig alweer een stuk beter :D In de paddock loopt hij weer compleet zuiver. Op het harde wacht ik nog even met proberen, al verwacht ik niets spannends.

Hij doet het gelukkig ook goed op zijn dieet van graszaadhooi en is ook weer mooi afgevallen! Ik kan nu de ribben tenminste weer normaal voelen haha.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:48

Gaaf je nieuwe tuig Linda!

Welkom Danielle :)

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:56

Dankjwel allemaal <3

@patricia ik heb een neiuwe staalkabel met van dat plastic er om heen gekocht en heb een reserve in de kast. Zodra t plastic er af is komt er een neiuwe op voor de zekerheid

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:11

linda_gigant schreef:
Dankjwel allemaal <3

@patricia ik heb een neiuwe staalkabel met van dat plastic er om heen gekocht en heb een reserve in de kast. Zodra t plastic er af is komt er een neiuwe op voor de zekerheid

Waar koop je die met plastic erom?

Mooi tuig hoor :))!

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:13

Je tuig is trouwens wel enorm mooi Linda! Maar nu matcht je sulky niet meer :') :')

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:15

Mijn platic was gewoon nog goed.... Net bij gamma gerittsen ijzerwaren geweest en fietswinkel en negrens hebben ze zo.n staalkabel....

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:43

Mooi tuig inderdaad van Linda! Nu wil ik ook nieuw tuig alvast, haha. Ik moet volgend jaar sowieso voor nieuw tuig gaan, want ik wil met tweespan kunnen gaan mennen. Ik vond zaterdag het zilco tuig echt gaaf, maar ja vier tuigen aanschaffen wordt hem niet en zilco heeft geen combituig helaas. Ik wil eigenlijk het liefst kunststof, ook omdat ik me nu al een breuk sjouw met dat lederen tuig iedere keer.

De da heeft me teruggebeld, Alex moet nu eerst even dagelijks licht werk verrichten om de hoest eruit te hoesten en krijgt ondertussen sputolysin tegen het eventuele slijm wat vastzit. En dan belt zij mij vrijdag weer en hopelijk is hij dan echt al wat minder aan het hoesten. Het klinkt ook echt of probeert ie wat op te hoesten wat vastzit.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:45

Die met plastic er om verkopen ze hier bij elke bouwzaak, in allerlei diktes. Ik heb een iets dikkere gekocht nadat mijne brak laatst.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:19

Weet er iemand welke maat deken je bij een veulen moet aanhouden? Een vriendin zal der veulen misschien moeten scheren is een minipaardje van 83 a 84cm schoft nu maar met dat ze nog in de groei is weet ik niet goed welke maat ze nu moet bovenmaat kwam ze 75cm uit en onder 85cm? Volgens maattabellen is een 75cm bovenmaat= 102 ondermaat ongeveer maar zwemt ze er dan niet in?

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:21

Jorie is ongeveer 81 cm hoog en die heeft maat 105, maar die is dan ook al redelijk volgroeit. Weet je zeker dat de onder en boven lengte kloppen?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:34

Ik ben er helaas niet bij ze woont 100km van mij af, nu voorgesteld dat ik gewoon beide maten verzend en ze dan ziet.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:46

Lori schreef:
Weet er iemand welke maat deken je bij een veulen moet aanhouden? Een vriendin zal der veulen misschien moeten scheren is een minipaardje van 83 a 84cm schoft nu maar met dat ze nog in de groei is weet ik niet goed welke maat ze nu moet bovenmaat kwam ze 75cm uit en onder 85cm? Volgens maattabellen is een 75cm bovenmaat= 102 ondermaat ongeveer maar zwemt ze er dan niet in?

Switch is 85cm en heeft onderlengte 110. Dat is geloof ik 85cm bovenlengte.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:20

Max is 83 cm en heeft meestal 110 onderlengte.

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:29

Alex heeft maat 107 en is 84 cm. Dus daarvoor pak ik altijd 110.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:04

Susanne schreef:
Die met plastic er om verkopen ze hier bij elke bouwzaak, in allerlei diktes. Ik heb een iets dikkere gekocht nadat mijne brak laatst.

Ik ook een dikkere net bij hoornbach gehaald. Goede service daar. Ze hebben er gelijk 2 op maat gemaakt voor mij

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:49

Bedankt nog in overleg besloten dat ik ze opzend gewoon en ook de kleinste van 100grams en ze het dan wel ziet of het past of niet, is een goede vriendin. Heb ook product er in gedaan om te behandelen ze betaald dan gewoon het geen ze gebruikt heeft :D .

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:06

Ik baal als een stekker. Overweeg om weer van stal te wisselen.. Er speelt iets met de stalhoudster wat niet op te lossen lijkt en waardoor mijn plezier van het naar stal toe gaan onder het vriespunt is gekomen. Daar komen nog wat kleine dingetjes bij en dat maakt dat ik het helaas meer dan niet meer naar mijn zin heb.

En daar baal ik van want ik wil Pepper eigenlijk niet nog een keer verhuizen in zo een korte tijd. Ook al leek hij er de laatste keer heel weinig problemen mee te hebben, ik vind het toch vervelend voor hem. Weer een andere stal, weer andere paardjes, andere mensen. Zucht. -O-

Wat zouden jullie doen? Op de mogelijke nieuwe stal zijn meer faciliteiten en ik betaal de helft van wat ik nu betaal. Pepper kan in een uitloopstal (die is even duur als huidige stalling) of in een 24/7 buiten kudde van 3 a 4 pony's met schuilstal.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:23

Frummels; mijn mening weet je al :j

Wel erg jammer dat je nieuwe stal niet was wat je ervan verwacht had!

Wilde Alf vanmiddag eigenlijk even aan de lange lijnen rustig laten draven, 1 X per week doe ik dat, geef ik hem de volledige longeerlijn in de rijbak. Zo hoef ik niet als een idioot mee te rennen maar alleen wat kleineren stukjes. Meestal gaat hij stuiteren hij heeft nog mega veel opgekropte energie :9 . Denk dat ik vandaag maar niet moet doen met die storm hahahha.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:32

Jouw ongezouten mening weet ik Ingrid :D (grapje :* )

Ik vind het ook erg jammer, want het leek heerlijk! Maar goed, zo gaan dingen soms in het leven denk ik dan maar.

Ik denk als je Alf nu gaat lange lijnen dat je kan vliegeren _O-

Edit; ik zie dat ze hier nu code Rood hebben afgegeven. Hadden ze dat niet even lekker kunnen doen voor ik naar mijn werk ging? :o

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:46


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:49

Jaaa! Die volg ik ook al sinds het begin haha. <3

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:02

Frummels als je niet met plezier naar je pony gaat word het tijd voor een andere stal mits je pony het daar ook goed gaat hebben. Zo te lezen is dat een prima plek voor zowel jou als de pony. Soms kost het veel tijd en een aantal plekken voor je op je plek staat.

Ik ben nu in 3 bijna 4 jaar tijd al 6 x van stal gewisseld maar heb nu eindelijk een geweldige plaats gevonden die voor zowel mij als gigant werkt.

Volg je hart je kan enkel van je fouten leren. En als je pony niet erg reageert op verhuizen is dit geen probleem. Als je niet met lol naar stal gaat merkt hij dat ook aan je gedrag en das ook niet leuk.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:05

linda_gigant schreef:
Frummels als je niet met plezier naar je pony gaat word het tijd voor een andere stal mits je pony het daar ook goed gaat hebben. Zo te lezen is dat een prima plek voor zowel jou als de pony. Soms kost het veel tijd en een aantal plekken voor je op je plek staat.

Ik ben nu in 3 bijna 4 jaar tijd al 6 x van stal gewisseld maar heb nu eindelijk een geweldige plaats gevonden die voor zowel mij als gigant werkt.

Volg je hart je kan enkel van je fouten leren. En als je pony niet erg reageert op verhuizen is dit geen probleem. Als je niet met lol naar stal gaat merkt hij dat ook aan je gedrag en das ook niet leuk.


Hier heb je echt helemaal gelijk in. Bedankt voor het hart onder de riem, dat had ik even nodig wel. :j
Ik weet zeker dat hij het goed zal hebben op de nieuwe stal, en ik zelf ook. Het is misschien ook wel naief van mij geweest om te denken dat ik al bijna meteen de juiste stal voor ons had gevonden..

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:07

Frum whats goin on? :oo

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:17

Balen frummels, maar als je niet op je plek bent is het ook niet fijn om te blijven. Wij hebben onze plek ook nog niet gevonden. Dit is Nick zijn 3e stal in 3 jaar nu. Op de eerste stal ging ik weg vanwege aankoop nieuw paard (en die kon niet naar deze stal, dus moest Nick mee naar stal van nieuwe paard). Op de tweede stal stonden ze opzich prima maar de bak was vreselijk en paard stond niet rustig op stal. Nu staan we op stal nummer 3 en hier is een bak met perfecte bodem, maar doordat het een doe het zelf stal is komen we amper aan de paarden zelf toe. Nu zijn we langzaamaan aan het zoeken naar een volpension stal bij castricum/heemskerk, zodat we daar alleen maar hoeven te genieten van de paarden en de omgeving. Het is alleen wel erg lastig om een plek te vinden, aangezien we 2 verschillende paarden hebben met verschillende 'eisen'.