[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:06

Kiekeboefje schreef:
Patty, oh wat heftig! :( Sterkte, het is niet niks om zoiets te moeten beseffen.

Miranda, dat is gaaaff! Heerlijk wakker worden in de ochtend en uit het raam kijken naar je pony's. *D

Kymberly, fijn dat Pep al zo snel een nieuwe vriendin heeft!

Linsey, wat leuk dat het zo goed ging, ga zo door!

Hmm.. ik mis het rijden af en toe, maar vind het toch wel lekker zorgenloos mennen met Donja. Ze is heerlijk koel in het koppie en zal ook nooit wegspatten of vervelend doen als de rijpaarden waar ik op gereden heb. Dat is toch wel een fijn gevoel.

Ik kom net terug van een pensionstalling, die erg geschikt is vor ons. Ze kan daar op een paddock lopen met andere pony's en paarden, en gaat snachts op stal. Er word voor mij gevoerd en ze kan haar dieetvoer krijgen. Ik krijg een eigen kast( **\O/** nog nooit gehad :') ) en er is een grote buitenbak. Groot voordeel is dat er km's bos omheen zit en deze is erg geschikt om paard te rijden en te mennen. Ik wil alleen wel de juiste keuze maken.. ik wil niet WEER verhuizen, ben er wel zat van.

klinkt wel goed!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:24

Patricia_86 schreef:
Hoe gaat het vandaag met je Patty?

Jaa opzich wel goed. Moet er wel veel aan denken. Iedereen in de buurt heeft het erover, op stal en op het werk. Het is zo bizar.

Ik lees wel met jullie mee maar heb even geen zin om op iedereen te reageren. Sorry daarvoor.
Zal van de week wel even een bijleespost maken.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:36

Jenny, klinkt wel fijn! Is de bak ook geschikt om in te mennen? Soms moet je gewoon de stap maken, om er achter te komen of het wat voor je is. Je pony (vaak) verhuizen is altijd wel even een dingetje maar ze gaan er niet van op hun rug liggen en als het hun welzijn verbetert alleen maar fijn!

Patty, neem je tijd, bijlezen komt een andere keer wel weer :(:)

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:07

Hoi meiden.. mag ik ook meekletsen?

Wij zijn sinds een aantal dagen weer in bezit van een lieve merrie genaamd Luna

Afbeelding
Afbeelding

We hebben haar ipc gekocht voor onze kids.. al vind mama het uiteraard ook erg leuk!
Ik ga zelf met haar aan de lange lijnen werken en als ze wat ouder is gaan we haar eens voor de kar proberen te zetten.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:35

Susanne, ja de bak is erg groot en er staan meer menners op stal die veel in die bak mennen dus denk dat dat wel goed zit! Vind het voor Donja vooral zo vervelend dat ze altijd nieuwe vriendjes moet maken, al zal ze dat zelf geen probleem vinden :P hoop dat ik de juiste keus maak. Vonden jullie het noet lastig een goede stalling te vinden??

Gezellig Milo! Leuke pony. :)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:54

Ja ik vond het heel lastig! Ik ben dan ook 3 keer wezen kijken bij m'n nieuwe stal voordat ik de knoop doorhakte _O- Verhuizen is voor paarden niet altijd even leuk, sommige zijn er makkelijker mee dan andere.

Willem heeft er gelukkig geen dag last van gehad! Zijn weidemaatje (beste vriendinnetje van hem) ging ook mee en staat naast hem op stal, en verder bleef alles hetzelfde en ik heb ook alles direct met hem gedaan zoals ik altijd deed. Hij was eigenlijk meteen 'thuis' :j

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:07

Ja ik denk ook dat dat het beste is, gewoon doen alsof er niks is gebeurd. Tenzij je pony er echt ellendig van geworden is, zou ik dat wel doen. Ik kan Donja erg vergelijken met de cliënten op mijn werk, erg autistisch. Best grappig soms, en ook paardengedrag in nieuwe groepen vind ik er vaak op lijken en erg interessant.

Hoe staan jullie pony's in groepen? :) vind ik erg leuk om te weten. Donja is of een enorme einzelgänger of een echte bitch. Bij beide is ze naar de mens toe echt een engeltje. Ze gaat het liefst mee de kantine in een kopje regenwater drinken :D

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:17

Inderdaad. Maak er zelf geen al te groot ding van, gewoon lekker jullie ritme aanhouden. Weet je al zeker dat je naar de stal gaat of ga je nog verder kijken bij andere stallen?

Willem is niet zo sociaal. Hij houd niet van (andere) paarden. Hij is héél onderdanig en is bang van de meeste andere paarden. Hij is door de jaren heen ook al een aantal keer goed gegrepen/in elkaar gemept en dat werkt natuurlijk ook niet mee met het vertrouwen. Hij staat wel heel graag samen met zijn eigen vaste vriendinnetje, dat zijn echt maatjes, maar in een (grote) groep is hij echt ongelukkig.

Lillian weet je nog dat Floor wilde knuffelen met Willem? _O-

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:25

Nick is echt super met andere paarden. Toen ik hem verhuisde naar de vorige stal heeft hij flink op zijn flikker gehad, omdat zijn ego zich 1.80m voelde. Dat heeft ervoor gezorgd dat hij het helemaal anders heeft aangepakt bij de stal waar we nu staan. Het ego is er nog, maar hij heeft heel subtiel zijn kont ertussen gedouwt. Eerst liet hij zich heel makkelijk wegjagen en stond hij telkens in zijn eentje, maar nu is hij middelste in rang (van de 3) en heeft hij een vriendinnetje (de laagste in rang)! :))

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:41

Kiekeboefje schreef:
Susanne, ja de bak is erg groot en er staan meer menners op stal die veel in die bak mennen dus denk dat dat wel goed zit! Vind het voor Donja vooral zo vervelend dat ze altijd nieuwe vriendjes moet maken, al zal ze dat zelf geen probleem vinden :P hoop dat ik de juiste keus maak. Vonden jullie het noet lastig een goede stalling te vinden??

Gezellig Milo! Leuke pony. :)

Ik ben ook 2keer in hele korte tijd verhuisd. Vind het sowieso niks om te verhuizen maar waar ik nu sta heb ik het wel echt naar m'n zin.

Ponys staan nu samen in een groep van 5 Shetlanders. Chip is daar opperhoofd. Loopt een merrie bij die Switch heel leuk vind en dan word Chip heel boos als ze in de buurt van Switch komt :+.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:47

Ik heb in 10 jaar op 2 verschillende stallen gegaan met Max, dus eigenlijk maar 1 keer verplaatst.

Max staat met 2 Shetlanders en een Welsh. Allemaal merries dus hij heeft een harem. In de zomer staat Macgic erbij dus dan delen ze. :P

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:58

Ik heb in de afgelopen 2 maand al 3 andere pensionstallingen in de buurt bezocht en al met meerdere contact gehad. Dit is wel het meest geschikte :)

Haha arme Willem! Donja heeft dat ook, maar dan andersom. Zij is te bitchy dat ze niet aardig gevonden word, of ze kruipt in een hoekje omdat ze gemeen tegen haar doen. Ze stond vroeger toen ze 2-3 jaar was met 2 stokoude shetlandmerries welke bij haar in 1 grote stal stonden, toen werd ze altijd aan de kant getrapt en is ze heel erg afgevallen. :(

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:01

Patty14 schreef:
Kiekeboefje schreef:
Susanne, ja de bak is erg groot en er staan meer menners op stal die veel in die bak mennen dus denk dat dat wel goed zit! Vind het voor Donja vooral zo vervelend dat ze altijd nieuwe vriendjes moet maken, al zal ze dat zelf geen probleem vinden :P hoop dat ik de juiste keus maak. Vonden jullie het noet lastig een goede stalling te vinden??

Gezellig Milo! Leuke pony. :)

Ik ben ook 2keer in hele korte tijd verhuisd. Vind het sowieso niks om te verhuizen maar waar ik nu sta heb ik het wel echt naar m'n zin.

Ponys staan nu samen in een groep van 5 Shetlanders. Chip is daar opperhoofd. Loopt een merrie bij die Switch heel leuk vind en dan word Chip heel boos als ze in de buurt van Switch komt :+.


Hihi Chip is wel een macho he! Wat een verschillende karakters hebben ze zeg.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:16

Fijn dat het verhuizen goed ging Kymberley en dat Pepper zich al thuis voelt op zijn nieuwe plekje :)

Netjes Linsey, gefeliciteerd!

Jeetje wat heftig Patty, sterkte :(:)

Klinkt goed Miranda! Heerlijk uitzicht vanuit de woonkamer.

Sjors kan ik eigenlijk overal bij zetten, hij red zich wel. Hij is dominant genoeg om niet over zich heen te laten lopen, maar weet ook wanneer hij zich gedeisd moet houden. Heb hem het liefst niet bij grote paarden dus hij stond voorheen in een pony groepje (totaal 11 shetten en shet x welsh) en nu samen met Gigant. Over het verhuizen, ik ben er geen fan van... pony's wennen altijd snel maar ik houd er wel rekening mee en geef een aantal rustdagen om het even te laten bezinken. Als ze gewend zijn rustig oppakken en dan zitten ze zo weer in het oude ritme. Sjors helaas al 3x moeten verhuizen, we begonnen op een wei waar ik alles zelf deed en inmiddels staat hij volpension.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:20

Leuke pony!
Ik rijd nog zo'n 2 a 3 keer in de week op mijn bijrijdpaard!
Gisteren mocht ik groomen bij de indoor marathon in roden. Geen prijs helaas maar een nette 10e plek

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:30

Ik heb in 5,5 jaar ook een paar keer moeten verhuizen. Pony’s wennen snel, al denk ik altijd wel goed na voordat ik ga, tegenwoordig heb ik best wat eisen dus wel lastiger met een geschikt plekje vinden. Gelukkig staan ze nu fijn.

Claudia, leuk dat je bent gestart. Ik zie dat de pony wel behoorlijk moeite heeft met het trekken van die vierwielige wagen, is de wagen niet wat zwaar?

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:31

Susanne schreef:
Lillian weet je nog dat Floor wilde knuffelen met Willem? _O-


Jaa <3 floor vond Willie zo ontzettend lief en leuk alleen had Willie zoiets van meh.
Je had hem beter Sheldon kunnen noemen

Afbeelding
Jen succes met verhuizen! Spannend hoor. Hopelijk hebben jullie het hier wat beter naar je zin.

Patty sterkte!
chip het opperhoofd met hanentooi en al? :')

Mandy niks zo lekkers als een eigen Harem voor dé man op stal :=

Floris is in de afgelopen twee jaar 2x verhuisd. Vanuit Rijssen (NB) naar de stal waar ik eerst stond met mijn bijrijdpaard en vanuit daar naar Cothen. Het had toch wel een impact op hem hoor. Vanaf zijn 2e stond die bij Polly en toen hebben we ze zomaar uitelkaar getrokken. Gelukkig hebben ze beide een ruim jaar gehad om aan andere paarden te wennen en hebben ze ook echt even gescheiden gestaan omdat Floor en een andere pony te dik werden en Pol had al het gras nodig om in conditie te blijven. Ze waren wel altijd heel lief voor floor alleen was er ook een net gecastreeerde ruin die floor niet met rust kon laten, dus toen brak hij door de onrust regelmatig uit.
Maar toen we eenmaal verhuisd waren en floor niet gelijk werd opgenomen in de kudde was hij wel even van slag. Naarmate hij meer werd geaccepteerd kwam ook zn oude karakter weer naar boven. Ik kan hem nu ook gerust een week laten staan en missen doet hij me dan echt niet. := ik heb hem nog nooit met een andere shet gehad, hij heeft altijd bij grote paarden gestaan en staat zn mannetje wel. Als je nu ook ziet hoe hij zich tussen de oudste merrie en haar dochter in vleit als het regent... staan ze met zn drieeen in een stal van 3x3 := geen gezicht. En als de mannen naar de longeerbak gaan om gras te maaien proberen mijn stalgenoten hem niet eens meer tegen te houden, hij moet en zal met de tinkermannen meegaan. Ook is er zeker zomers regelmatig speelkwartier in de wei, dan rennen ze met zn vieren heen en weer en floor rent niet achteraan haha. Meestal stookt hij ook alles op. Etter <3

Milo welkom, leuke pony

Patricia hoe gaat het nu met je meisje?
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 20-11-17 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:42

Hey Claudia, zie nu pas dat jij erg dichtbij woont :D leuk! Die pony heeft wel flink moeite met het trekken van die wagen, wel knap dat ie door blijft zetten. Manege Roden?

Hihi Floor kijkt ook erg blij! Willem lukt het inderdaad niet zo spannend te vinden :')

Iemand echt problemen gehad met kleine pony's tussen paarden? Donja komt straks in een groep met 3 paarden en twee D pony's. Ze heeft wel vluchtmogelijkheden daar.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:48

**\O/**
Kiekeboefje schreef:
Hey Claudia, zie nu pas dat jij erg dichtbij woont :D leuk! Die pony heeft wel flink moeite met het trekken van die wagen, wel knap dat ie door blijft zetten. Manege Roden?

Hihi Floor kijkt ook erg blij! Willem lukt het inderdaad niet zo spannend te vinden :')

Iemand echt problemen gehad met kleine pony's tussen paarden? Donja komt straks in een groep met 3 paarden en twee D pony's. Ze heeft wel vluchtmogelijkheden daar.
Floor weet niet beter hij heeft bij een konik, warmbloeden, trekpaard, tinkers, fjorden, kwpners gestaan (of staat erbij) als je de paarden die nog nooit een shet hebben gezien even de kans geven om veilig en rustig kennis te maken dan zal het vast geen problemen geven. De meeste shetlanders (behalve Willem) compenseren hun lengte met hun ego. *D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:51

Hihi dat is zeker waar :')

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:51

Toliene is toevallig ook mega onderdanig... liet zich altijd wegjagen bij het hooi en rende nog net niet keihard weg als een ander paard haar ook maar alleen aankeek. Nu ze apart staat, hoeft ze niet meer weg te rennen :') Bink is overigens voor een paard van 180 nog niet bang :=

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:55

Dit zijn niet twee tinkers en een shet hoor.
Dit zijn twee tinkers en een Spaanse hengst :=Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:01

Hihi ach, Don had ook zo'n vriendin.
Afbeelding

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:15

Linsey1998 schreef:
Claudia, leuk dat je bent gestart. Ik zie dat de pony wel behoorlijk moeite heeft met het trekken van die vierwielige wagen, is de wagen niet wat zwaar?


Ik was alleen groom :Y) Ik zou niet weten hoe zwaar die wagen is eigenlijk

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:19

Max en Mac is helemaal contrast.
Max 83 cm en in Mac zit Shire.

Afbeelding

Kan even geen goede foto vinden. :+