als ze met zijn alle goed over weg kunnen hun gewoon der inzetten . ken mensen die verweiden hun kleintjes , maken de klep open legt wat wortels neer de kudde van 4 lopen naar binnen . klep dicht en gaan
powerhorse2
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-16 23:09
Dat lukt dus niet dus zoek naar een andere oplossing
Zeker als je geen grote trek auto heb zou ik naar een Hati kijken. Echt fijne kleine trailers, groter zal je niet nodig hebben. Tot ong 115cm pasen ze er in.
interessant, ik zag op FB iemand die haar 1,5 paards trailer weg wilde doen omdat de "grotere" er niet overdwars in kunnen staan. Ik heb juist veel mensen gehoord die deze oplossing gebruiken. Hoe zit dit nu? Past het nu wel? Of past het niet? Tot welke stokmaat kunnen ze overdwars in een 1,5 paards trailer staan?
Wii hebben onze (kleine) 1.5 paards zo omgebouwd dat er 2 pony's e tweewieler of 3 pony's in kunnen. De 2 pony's staan gewoon hoe ze normaal zouden staan in een 2 paards. Stang voorin is verlaagd. Tussen een schot en achter de billen zit een soort deurtje. Daar achter kan de tweewieler dan met lamoenen omhoog staan. De 3de pony kan over dwars op de plaats van de 2 wieler. Dat zou dan geen mega pony moeten zijn.
Linda2008, Kjani (92cm) past wel over dwars maar Udo, (Shet van 1 m) die past er niet dwars tussen. Een beetje schuiner (niet loodrecht, maar met een hoek van 15°ofzo) kan wel.
Kijk hier eens! Verschillende voorbeelden hoe je een mini kan vervoeren.
Een hekje vind ik heel gevaarlijk, daar kunnen ze met de benen tussen komen..
Ik zou voor een schot gaan. Ik heb een twee paards en daar staan ze gewoon in. Strangen omlaag en pak stro voorin zodat ze geen spring neigingen krijgen over de stang. Hooi erop en ze staan braaf.
Eerder had ik ze in een 1 1/2 bij elkaar staan, ging ook prima maar als je eens een noodstop moet maken vliegen ze alle kanten op.
In mijn 1.5 paards kunnen mijn middel maatjes niet overdwars staan. Wij gebruiken hem nu als 2 paards.
powerhorse2
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-16 21:39
sorry Toppie in feite 2 of 1 of 2 dat wisselt steeds moet zijn,1,2 of 3 maar ik heb inderdaad goede oplossingen gezien. Werken met stangen kan ik niet wegens verschillende schofthoogtes of inderdaad dan die plastic matten eraan om eronder doorgaaan te voorkomen Ook dank voor de tip voor pak stro voor daar hooinet over want over de stang hebben we ervaren maar dat was echt toen we m ophaalde pure stress en verlatingsangst hij stapt er nu met gemak in en reist ook gewoon alleen dat was even een kwstie van oefenen
Dan komt mijn volgende vraag voor diegen die de trailer aangepast hebben waar hebben jullie dat materiaal gekocht zoals de plastic matten aan de buizen en bv de rails met gaatjes om je schotten vast te zetten en wat als ik massieve schotten wil wat is dan handig
die hekjes doe ik echt niet ik zie nu al beenproblemen ivm klauwen
maar nogmaals dank voor de tips we komen een eind verder
Zo zaten mijn schotten, ik heb het laten maken door iemand uit de buurt. Ik kon de stangen eruit halen en de schotten van mijn grote paard erin doen.
powerhorse2
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-16 22:33
Letsdunit: was dat bij een trailer bedrijf of een gewoon aanhangwagen bedrijf ofzo.
ik houd de voor en achterstang vorzienig er wel in maar die zal niet gebruikt worden of iemand moet hem lenen die een grotere pony heeft maar voor onszelf is het op stap met smurfen, ik zi al wel het voordeel va die doorzichtige matten het is licht van kleur dus ruimtelijk en geeft mee mochten ze vallen liggen ze niet gelijk vast en qua gewicht wel lichter dan massieve schotten