Les kan natuurlijk op veel verschillende manieren worden opgevat, vandaar dat ik het ook tussen aanhalingstekens gezet heb

Het gaat over mijn broertje van 5 jaar (zonder ervaring qua paarden, omgang, rijden... ) die ik graag af en toe op een leuke manier wat dingen wil leren.
Ik had gedacht aan dingen zoals: uit de weide halen, halster aandoen, paard leiden, vastzetten, poetsen... En dan ook dingen zoals zonder zadel 'rijden' , overgang leren van stap naar halt en van halt naar stap (later draf) en op een correcte manier teugels (eerst met halster en halstertouw) vasthouden en sturen.
Heb de zoekfuctie van bokt gebruikt en momenteel bezig met dit topic door te lezen. Maar natuurlijk is het ook wel een verschil tussen volwassenen die een diploma als instructeur hebben en bijna dagelijks les geven aan kinderen met manegepony's & een 15jarige die elke week eens wat leert aan haar broertje met haar eigen shet, dus wou ik hier een topic over openen

Wil het ook leuk en interessant houden en niet te veel in een keer willen, dus wat doen jullie dan om een leuke les in te vullen?
Denk maar aan dingen corrigeren op een positieve manier en met grapjes en spelletjes (zoals ... ?

bedankt