[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:27

Knappe Hidje :)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:24

Dank jullie <3

Het is zo’n schatje! Kan niet wachten iedere dag uit mijn raam te kijken en hem te zien staan. <3

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:33

Eline: happy birthday! *\o/*

Jenny: hoe is het nu met Boris?

Suus: we zijn niet naar Maastricht geweest.
Vrijdag kwamen we aan en hebben we terrasjes gepakt en tapas gegeten.
Zaterdag zijn we naar een strandje geweest, uit eten geweest en weer terrasjes gepakt.
Zondag met de kabelbaan omhoog gegaan en gaan rodelen. Daarna weer richting huis.
Ben jij ondertussen weer thuis? Hebben jullie het lekker gehad?

Patricia, in de grotten hebben wij ooit ook zo'n rondleiding gedaan. :j
Leuke foto's!

Lieve foto van Hidde!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:40

Lief dat je vraagt Mandy! Met Boris alles goed :) je kan wel merken dat hij echt geopereerd is. Hij is hangerig en wil graag bij je zijn, dat had hij eerder echt niet.

Klinkt als een lekkere relaxte vakantie :)

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:35

Eline: Gelukkige verjaardag alvast! Y)(^)

Ayla: Leuke foto's van Sjors! Heb je inmiddels al kunnen rijden met het bontje onder het hoofdstel en merk je verschil?

Mira: Welkom terug :)

Kiekeboefje: Leuke foto van Hidde! Welk halster heeft hij aan op foto?

Susanne: Is je vakantie verlopen zoals het je het wou en moest je hier ook maatregelen voor nemen? Wel een prachtig landschap! <3

Mandyy: Valkenburg is prachtig, helaas zo'n enkele rit van 3u vanuit hier anders gingen we er nogmaals naar toe.

Patricia: Gelukkig heb je de 'leenpony's' nog om hier min of meer actief mee te zijn. Ik dacht altijd al dat het Welshje van jou was.

Ik ben momenteel Brave meer aan het opnemen naast de gezamenlijke ritjes (zij Brave, ik rijpony) met mijn bijrijdster, alleen valt dat nogal tegen. Sinds zijn castratie is hij zo'n watje geworden voor de wagen, hij is zo onzeker geworden als iets..in groep is dit minder uitbaar. Ik neem hem nu meer op, want alleen laat ik mijn bijrijdster voorlopig niet meer rijden met hem omdat hij redelijk gevaarlijk kan zijn met momenten. Wat hij vroeger vanzelfsprekend vond, knijpt hij hem er al tussenuit bij een tak op de baan. Ik hoop dat die onzekerheid snel beter word, want hij was juist mijn soort uitlaat wanneer ik mijn spanning moest 'uitrijden'. :(

Mijn gezondheid vloekt nog steeds en na 4 maand nog steeds aan het rommelen met welke dosis ik het beste doe etc. Intussen wel mijn theorie gehaald voor de auto en al enkele keren gereden, binnenkort ook met de rijschool. Voorzichtig ben ik dus ook op zoek naar een auto die een 2 paards trailer kan trekken. :)

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:43

Voor ons was het 2 uur en 15 minuten rijden (enkele reis) dus ook niet naast de deur, maar voor een weekendje prima.

Wat naar dat Brave zo onzeker is geworden.
Gefeliciteerd met je theorie!
Hopelijk vind je snel de juiste dosis en gaat het beter. :(:)

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:45

Ga je met de de pony of gewoon zo?

Ik vond het kasteel prachtig om te zien en natuurlijk het uitzicht en de eetplaatsen in het dorpje ernaast.

Is enorm balen..laatste keer is hij 3 keer weggespurt waarvan 1 vanuit het niets, al bokkend. Gelukkig snel terug kunnen nemen.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:53

Ik was met m’n vriend.

Wat gek! Er is niets anders (op de castratie na)?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:53

@Patricia, Die eerste keer voor de wagen is altijd zo een bijzonder moment en al zeker als je ze helemaal hebt weten opgroeien.

@Jenny, Hidde is toch mega schattig <3 Enig nadeel van ze aan huis hebben als ze zo enorm schattig zijn is dat ze heel goed weten in welke hoek ze moeten gaan staan om wat te krijgen :+ .

@Jolynne, Kan wel een eind duren tegen dat ze terug stabiel zijn, met castreren breng je natuurlijk het lichaam uit evenwicht ook. Finn heeft een heel mottig voorjaar gehad met de castratie eerst en dan opgejaagd worden. Die is pas heel laat uit zijn wintervacht gekomen dit jaar en minder strak dan anders mede door de stress.

Succes met de auto trouwens! Hier rustig aan het uitkijken voor mijn BE maar dat is in België zo duur gewoon (950 a 1100euro) %) .

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:56

Nee helemaal niets anders, maar zou blijkbaar een vaak voorkomend iets zijn bij hengsten die op veel oudere leeftijd gecastreerd worden. Had ik dat geweten, dan had ik nog steeds een blije poown en was ik een stukje rijker ivm operatie haha. Maar zijn lichamelijke kwaaltjes zoals het gewicht is wel stabiel geworden erdoor. Verder voelt hij zich nog heel hengst tegenover andere paarden, maar het is dan ook een dominant mannetje :P

Vroeger kon ik er iedereen zo mee laten wegrijden, ervaring of niet. Dat is nu helemaal niet meer zo. Gelukkig kan ik hem wel handelen en ingrijpen wanneer het nodig is, maar ik ken hem dan ook al 6 jaar en intussen ken ik zijn handleiding vanbuiten. :)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:21

@kiekeboefje wat is Hidde knap zit een leuk snoetje op!

@jolyne wat balen dat je pony zo veranderd is na de castratie. Was hier precies andersom. Als hengst overal bang voor, ballen eraf en hij is zo goed als bomproof. Gefeliciteerd met je theorie. Hopelijk vind je snel de goede dosis medicijnen.

Hoop dat ik volgende week weer een lesje kan doen. Dan staat Pip voor de 3e keer voor de sulky. Doe lekker rustig aan hij word 11 volgende maand maar is niet te merken. Beetje laat misschien voor de meeste maar heb zelf ook flink wat tegenslagen gehad met mijn gezondheid ben allang blij dat ik nu bezig kan met hem.

Vraagje wanneer zijn jullie naar buiten gegaan met de pony toen hij/zij beleerd werd voor de wagen?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:23

@Mira283, Bij de laatste nu enkele rondjes over het gras thuis de zondag en de dinsdag naar buiten voor een blokje om met iemand mee nog naast hem die ik vrij snel naar achter heb gestuurd (doodbraaf). Bij Finn even op het gras en meteen de weg op gegaan daarna met ook iemand naast hem. Ik heb hier geen bak en als het gras lang staat is dat ook geen optie.

Trouwens leuk al 3 keren ervoor en op welke leeftijd eenmaal volwassen je ze ervoor zet maakt niet zoveel uit, als jullie er samen maar plezier mee hebben. :D

Hier ook eentje gehad die juist als hengst snel drama maakte en die was nog maar enkele dagen ruin en het gedrag was over. Van Finn kan ik nog niet veel zeggen hoe die nu is als ruin, er nog maar 2 keren mee gemend aangezien ik eerst zijn tanden wil laten nakijken.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:19

@lori ja dan moet je wel snel naar buiten zonder bak. Is best wel snel, zijn jouw pony's dan meteen zo braaf? Zal het balletje eens opgooien bij de instructrice het is nu nog wel mooi weer voor het straks niet meer kan. En de bak te nat word moet ik wel wat anders.

Kreeg serieus commentaar waarom ik hem NU pas voor de sulky zette. Had ik beter kunnen doen toen ie 3 was. Toen ie 3 was toen was ie nog niet zo makkelijk als nu haha.

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:21

Ik heb mij hier een paar weken geleden aangemeld en ben een stille meelezer over het algemeen.

Ayla schreef:
Netjes Patricia! Sjors staat op een pensionstal praktisch naast het Nationaal Park de Hoge Veluwe, dit is het pad naar het bos toe.

Eline: ik snap je onzekerheid, maar als je graag met dit span verder wilt zou ik het gewoon proberen... als het toch niet gaat (zoals je wil) kun je altijd nog de beslissing maken om toch voor grotere pony’s te gaan, al is dat makkelijk praten natuurlijk. Wie weet gaat het wel super goed als hij er een beetje gewend aan is, op het schrikken na gaat het nu ook niet slecht toch? Gaat het beter in tweespan?

Afgelopen donderdag is Sjors door mijn oude osteopaat behandeld, blijkbaar zat hij enorm vast in zijn atlas. Geen idee hoe hij daar ineens aan komt maar dat heeft hij nog nooit eerder gehad. Hij is behandeld en heeft een bontje onder het kopstuk van zijn hoofdstel gekregen, hopelijk was dit waar hij al die tijd last van had en gaat het nu weer de goede kant op. Kreeg nog wel een leuke herinnering op facebook laatst, knappe pony <3
[ [url=m/KE0RBX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind die menfoto's van de mini's zo ontzettend leuk om te zien hier, zoveel power :). Is dit een HCA?

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:52

Vrijdag stond bij mij op de planning om m'n tuig in te vetten, HCA te wassen etc. Wilde binnenkort weer gaan mennen.
Maar... een van m'n katten wordt woensdag geopereerd aan haar oren en oog.
Pittige operatie met intensieve nazorg. In het begin 8x per dag medicijnen.

Het mennen stel ik dus toch weer uit..
Ook onze vakantie zal waarschijnlijk nu niet doorgaan, 2e keer dit jaar..

Ben echt even beroerd van alle zorgen. :o ;(
Heb je 3 dieren, allemaal aan de medicijnen op dit moment..

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:18

Jolynne: wat sneu dat Brave zo onzeker is geworden en veranderd is. Hij heeft geen pijn meer? Ik hoop voor jullie dat het nog bij trekt.

Mandy: heftig zeg, voor jou en je kat! Dat is wel ontzettend pech hebben :(:) En wat een onzekerheid over je vakantie! Waar gaan jullie heen en wanneer?


Niet veel te melden hier. Wat betreft Willem geen verandering, rij dus lekker in de bak en vanavond tweespan lessen en hopelijk kunnen we binnenkort dan eindelijk ons debuut maken :)

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:18

In verband met Corona durfden we het niet aan om weer iets te boeken/ergens aan vast te zitten dus ''gelukkig'' hadden we nog niets. Waren wel steeds aan het kijken en wilden last-minute iets boeken.
Vanaf eind augustus hebben we 3 weken vakantie. Aan die weken zitten we wel vast.

Veel plezier met de les vanavond! Doet hij het goed in tweespan?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:28

Heel begrijpelijk! Wij willen in de herfst ook weer op vakantie maar gaan nu ook nog niets boeken. Normaliter doen we dat wel maar durven het inderdaad niet aan nu :\ Even afwachten maar hoe het gaat lopen..

Tweespan gaat goed! :) Ze lopen eigenlijk te weinig naast elkaar de laatste tijd, dus even lessen en weer wat serieuzer oppakken. Maar ze doen ‘t braaf.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:30

Wat lekker! Heb je al wel een idee waarheen?
Wij kunnen later in het jaar helaas niet meer weg (drukte op het werk). Ik hoop dus echt dat we straks alsnog kunnen, maar ga er niet meer vanuit. Vorige keer duurde de nazorg twee maanden.
Van de vorige vakantie hebben we ook nog de voucher..

Wat fijn dat het goed gaat! Leuk hoor tweespan!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:46

Schotland (ofcourse haha) <3
Pittig hoor die nazorg! Zo vervelend als je lieve beestje wat mankeert. Gaat het goed op je werk?

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:47

Ik werk al m'n uren maar het is nog heel zwaar en nu extra met deze stress erbij. :=

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:47

Wat fijn dat tweespan goed gaat!

Heftig Mandy :(:) en wat balen van de vakantie. Wij hebben ook nog niks geboekt, ik heb wel eind augustus bijna 3 weken vrij. Wij gaan waarschijnlijk met de hond lekker een lang weekend naar de veluwe :) Even lekker wandelen en uiteten etc

Toliene gaat ook super goed, sinds ze op de nieuwe stal staat :j Heel veel leuke meiden daar die ook mennen, zodat we gezellig samen kunnen. Heel blij met de nieuwe stal, echt mijn plek gevonden daar :D

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:04

Mandyy schreef:
Ik werk al m'n uren maar het is nog heel zwaar en nu extra met deze stress erbij. :=


Wel goed op jezelf passen hè :(:)
Stress is zo funest.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:05

Linsey1998 schreef:
Wat fijn dat tweespan goed gaat!

Heftig Mandy :(:) en wat balen van de vakantie. Wij hebben ook nog niks geboekt, ik heb wel eind augustus bijna 3 weken vrij. Wij gaan waarschijnlijk met de hond lekker een lang weekend naar de veluwe :) Even lekker wandelen en uiteten etc

Toliene gaat ook super goed, sinds ze op de nieuwe stal staat :j Heel veel leuke meiden daar die ook mennen, zodat we gezellig samen kunnen. Heel blij met de nieuwe stal, echt mijn plek gevonden daar :D


Leuk met de hond naar de Veluwe! Hopelijk kan/mag het dan allemaal nog. Je hoort weer van die berichten..

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:16

Lastig he die vakanties. Ik ga in augustus een aantal dagen naar texel. Hoop ook dat het door kan gaan. Heb er echt behoefte aan om even van thuis weg te zijn. Zitten toch alweer ruim vier maanden thuis.