[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:04

Dankjewel allemaal meiden voor de tips!

Jeetje Susanne, vind het zo naar voor jullie. Hoop ook echt dat je snel duidelijkheid hebt. :(:)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:05

Lekker! Veel plezier op texel. Heb je al ergens foto’s geplaatst? Hoe vind boris het?

Fijn dat hidde goed ging bij de tandarts

Mowgli4

Berichten: 1380
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:11

Hé wat naar Susanne ! Dat is zeker niet fijn...

Lekker op Texel! Veel plezier :) en fijn dat hidde het zo goed deed bij de tandarts

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:19

@Ayla, Niet echt ik zie ze vooral 2dehands.

@Jenny, Oh drama bij de tandarts, hier mogen we Finn standaard verdoven of hij smijt zich zelf letterlijk achterover. De andere kan ik zo in hun mond kijken maar hij maakt er echt een drama van :roll:

Bedankt dames. Blijkbaar was er een miscommunicatie, hij had 2 shet wagens binnen en ik had voor de ene gereageerd maar hij heeft de andere gemeten. Deze dat ik voor reageerde is toch hoger -O- .

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:08

Vervelend Susanne! Ben wel hee benieuwd wat het nu is.

Lekker op Texel, je hebt er mooi weer bij!!

Gefeliciteerd linsey!

Ik woon niet perse dicht bij Ermelo maar wel te doen! Ik woon in zwolle

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:15

Lori schreef:
Hier heb ik fleece dekens van harry horse en epplejeck maar vind van beide de pasvorm niet top. Die van harry horse is wel heel fijn fleece dus als ik iemand vind die kan naaien laat ik 'm misschien wel eens aanpassen, de borst is te ruim. Ik heb hier een BR cooler ook maar dat fungeert niet echt als zweetdeken vind ik persoonlijk.

@Susanne, Balen dit -O-

Zit er toevallig niemand in de buurt van Ermelo in dit topic?


Ik zit in Nunspeet

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:49

Zo jullie gaan hard. Wel bij gelezen maar teveel om op alles te antwoorden.

Ik heb een zweetdeken van horseware amigo en 1 van Harrys horse.

Ik woon half uurtje van Ermelo af.

Linda, waar woon jij in Nunspeet dan? Ik kom oorspronkelijk uit Nunspeet, werk daar ook. Mag ook in pb hoor.

Wat vervelend dat Willem nog niet opknapt. Is er niet iets gebeurt waarvan je niet weet waardoor die zo flipt?

Mandyy

Berichten: 30490
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:01

Oeh Texel is zo leuk! Veel plezier!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:24

Mama_Rianne schreef:
Zo jullie gaan hard. Wel bij gelezen maar teveel om op alles te antwoorden.

Ik heb een zweetdeken van horseware amigo en 1 van Harrys horse.

Ik woon half uurtje van Ermelo af.

Linda, waar woon jij in Nunspeet dan? Ik kom oorspronkelijk uit Nunspeet, werk daar ook. Mag ook in pb hoor.

Wat vervelend dat Willem nog niet opknapt. Is er niet iets gebeurt waarvan je niet weet waardoor die zo flipt?



Ik woon nu momenteel iets buiten Nunspeet. Maar ga vanaf 1 sept in de dorps straat wonen.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:23

Iedereen heerlijk genoten van het weertje gisteren?

Is er al meer nieuws over Willem, Susanne?

Amondo is er nu 9 dagen, alleen heeft hij behoorlijke verlatingsangst. Als alle paarden in de paddock staan, ik Amondo in de stal zet om te poetsen en opzadelen begint hij mega te hinniken en onrustig te doen en echt best extreem. Hoop echt dat, dat nog beter wordt :)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:41

Linsey1998 schreef:
Iedereen heerlijk genoten van het weertje gisteren?

Is er al meer nieuws over Willem, Susanne?

Amondo is er nu 9 dagen, alleen heeft hij behoorlijke verlatingsangst. Als alle paarden in de paddock staan, ik Amondo in de stal zet om te poetsen en opzadelen begint hij mega te hinniken en onrustig te doen en echt best extreem. Hoop echt dat, dat nog beter wordt :)

Dat wordt vast beter. Mijne hebben dat ook altijd eerste dagen op vreemd terrein

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:56

Wij hebben er ook zo eentje op stal die dat verschrikkelijk vindt. Lastig probleem! Hoop voor je dat het zal verbeteren.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:12

Oh jee dat is lastig! Misschien kun je hem afleiden met lekker eten? Of een snoepketting maken ofzo? Beetje voor werk misschien maar wellicht handig om op te bouwen.

Heb er met Hidde gelukkig nooit geen last van. Die heb ik überhaupt nog NOOIT horen hinniken of geluidjes maken! _O- Misschien laat ik het eens onderzoeken want ben oprecht benieuwd of hij het kan of niet. Zou het kunnen? :')

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:15

Haha zou daar ook wel benieuwd naar zijn! die van mij hinniken ook naar elkaar. Maar ga altijd wel individueel dingen met ze doen.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:40

Geef hem even de tijd Linsey, hij is er net.. Soms is het gewoon echt wennen. Alles is nieuw voor hem.


Willem hinnikt áltijd naar me als ik aan kom lopen, zo’n heel zacht hinnikje <3 <3

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:45

Susanne schreef:
Geef hem even de tijd Linsey, hij is er net.. Soms is het gewoon echt wennen. Alles is nieuw voor hem.


Willem hinnikt áltijd naar me als ik aan kom lopen, zo’n heel zacht hinnikje <3 <3


Zo lief!! Echt zo van wat fijn dat je er weer bent.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:47

Susanne schreef:
Geef hem even de tijd Linsey, hij is er net.. Soms is het gewoon echt wennen. Alles is nieuw voor hem.


Willem hinnikt áltijd naar me als ik aan kom lopen, zo’n heel zacht hinnikje <3 <3


Toliene doet ook hetzelfde zo schattig!

Ik geef hem absoluut de tijd, maar wordt met de dag wel een beetje erger. Nu begint hij ook tijdens het longeren en rijden :') zal hopelijk in de komende weken beter worden.

Mowgli4

Berichten: 1380
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:55

Haha jenny dat is inderdaad wel leuk om te onderzoeken :+
Mowgli en Blitz hinniken altijd heel lief als ik er aan kom. Dan lopen ze ook direct naar voren <3

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:24

Oh ik was het hele topic helemaal kwijt -O- Ik vond al dat er zo weinig gekletst werd in het topic :+
Blijkbaar heb ik het topic zelf per ongeluk ontstipt?

Linsey, bij Nars duurde het echt een aantal weken voordat hij nog maar een klein beetje reageerde als ik Arwen uit de wei of paddock haalde :j hopelijk lost het zich bij jou ook vanzelf op :j Nu hinniken ze alleen nog naar mij als ik aan kom lopen of als ik terugkom van een wandeling.

Het weer gisteren was echt heerlijk! Ik hou ervan <3

Kiekeboefje, genieten op Texel! :))

Ik heb geen zweetdekens voor de pony's, maar vroeger altijd Bucas zweetdekens.

Wat ontzettend vervelend Susanne :(:)

Hier hebben wij de stoute schoenen aangetrokken nadat ik geen geschikt dekhengstje voor Arwen kon vinden dit jaar ben ik naar de buurman gestapt en heb ik gevraagd of zijn hengstje een paar weken bij Arwen mag lopen. Bij een merrieveulen hou ik haar zelf en bij een hengstje gaat hij waarschijnlijk naar de buurman en dan wordt hij geruind. Het hengstje loopt het hele jaar door tussen de merries en veulens van de buurman, dus het is gelukkig geen jager en hij heeft respect voor Arwen :j nee is nee. Ze was wel spontaan hengstig gisteren en ze heeft zich 3x laten dekken. Dus over 18 dagen scannen en kijken of ze drachtig is. Nars loopt nu in de wei en paddock naast Arwen en de hengst, dit gaat prima :j Als ze klaar is met de hengstigheid gaat het hengstje weer terug naar de buurman en zijn harem :D


Afbeelding
Arwen en de hengst


Afbeelding
Deze is van vorige week, Nars en Arwen
Laatst bijgewerkt door Djoena op 22-05-20 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:25

Het hengstje heeft ook papieren?

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:28

Ja dat wel, maar nooit naar de stamboekopname geweest. Hij zou dit jaar gaan, maar dat ging ivm corona niet door. In 2021 gaat hij dan wel en krijgt het veulen gewoon volle papieren.

Edit geen keuring maar stamboekopname
Laatst bijgewerkt door Djoena op 22-05-20 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:31

@Djoena, Kan gebeuren natuurlijk. Heeft het hengstje papieren of is het puur eens voor de leuk?

@Jenny, Best gek inderdaad dat je Hidde nooit geluid hoort maken :')

Hier ook vooral van het mooie weer genoten afgelopen dagen, de pony's ook die mogen sinds deze week terug een uurtje of 2 op gras iedere dag.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:33

Lori schreef:
@Djoena, Kan gebeuren natuurlijk. Heeft het hengstje papieren of is het puur eens voor de leuk?

@Jenny, Best gek inderdaad dat je Hidde nooit geluid hoort maken :')

Hier ook vooral van het mooie weer genoten afgelopen dagen, de pony's ook die mogen sinds deze week terug een uurtje of 2 op gras iedere dag.

Hij heeft papieren, maar hij zou dit jaar naar de stamboekopname gaan, maar dit ging niet door ivm Corona :j

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:16

@Djoena, Er zijn inderdaad een hoop keuringen afgelast natuurlijk nu met Corona. Hopelijk kan hij volgend jaar voor de stamboek opname maar daarna moet die nog de hengstenkeuring ook toch? Weet niet helemaal hoe het bij het NSPS zit.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:10

Lori schreef:
@Djoena, Er zijn inderdaad een hoop keuringen afgelast natuurlijk nu met Corona. Hopelijk kan hij volgend jaar voor de stamboek opname maar daarna moet die nog de hengstenkeuring ook toch? Weet niet helemaal hoe het bij het NSPS zit.

Ja klopt :j + veterinaire keuring en spermaonderzoek ook nog.

De papieren van het veulen kan dan daarna aangepast worden.

Ik kreeg net een berichtje dat hij eventueel ook nog naar de "veegdag" in 2020 kan. Ik weet alleen niet of ze dat ook gaan doen.