[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:19

Geknipt en bij sil ook een stuk gesneden.

Ja zilco had ik inderdaad. Mijn pony’s zijn de laatste jaren nogal uigezwaard waardoor het bij Sil vooral niet meer goed zat. Die wordt zo snel dik! Dus ik moest iets anders. Hij heeft een heel gevoelige huid dus ik ben weer terug naar leer. En het is merkloos dit keer. Maar ik vind het wel een stoer tuig om te zien. Ik zal een foto maken als hij er is.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:10

Lori, fijn dat het goed gegaan is!

Linsey, gelukkig weer van de corona af.

Romy, staat ze stoer die korte manen! Ik heb ook een merkloos leren tuig, al een jaar of 8.

Susanne, gave springfoto van Willem.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:24

Suus: Wat gaaf dat jullie dat hebben zeg. En hij springt echt netjes :j

Ik heb dus eindelijk weer wat motivatie, dus wil wat serieuzer aan de slag weer. Trainen jullie volgens een schema? Of gewoon op gevoel/zin?
Ik wil eigenlijk wel een shema maken, ook voor mezelf zodat ik het wat beter kan bijhouden en plannen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:41

Ik heb inderdaad een schema. Dan blijf ik gemotiveerd.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:41

Wij zijn vanmiddag lekker wezen zwemmen. Rondje van 9km.

Afbeelding
Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:45

Super leuk!!!

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:54

Lekker Rianne! Ik wist niet dat je daar kan/mag komen met paarden. Heb er wel eens een route langs gereden

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:17

ElineGC schreef:
Lekker Rianne! Ik wist niet dat je daar kan/mag komen met paarden. Heb er wel eens een route langs gereden


Tot 1 mei.. :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:34

Ymor schreef:
Ik heb inderdaad een schema. Dan blijf ik gemotiveerd.


Ik ga er ook maar aan denk ik :j heb ook weer een notitieboekje om op te schrijven hoe de training ging.


Mama_Rianne schreef:
Wij zijn vanmiddag lekker wezen zwemmen. Rondje van 9km.

[ [url=m/m6Ui6u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fWdEBE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh dit ziet er heerlijk uit zeg wauw!


Hier wat grondwerk gedaan met Pepper en gelongeerd. Hij is zo braaf. En heb het idee dat de gluco balance hem ook goed doet. Hij is al veel minder opgeblazen en lijkt echt meer energie te hebben ook?

Kleintje is in elk geval een blij ei <3

Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:29

Hahaha dat heb ik precies zo! Altijd een notitieboekje. Ik ga voor sil ook maar aan de glucobalance. En we gaan echt diehard fietsen en mennen de komende weken.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:53

Ik heb geen schema. Ik probeer 2 a 3x in de week te rijden en daar tussen door doen we wandelen en longeren.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:24

@Susanne, Leuk zo een hoop hindernissen :D .

@Romy, Heel ander zicht zeg. Ik vind het beiden leuk.

@Mama_Rianne, Best wel jaloers op je water mogelijkheden daar. Lijkt mij ook zo leuk om af en toe te kunnen doen met de boys.

Hier heb ik geen schema, wel is het zo als ik een doel voor ogen heb ik actiever bezig ben. Zo was ik in januari begonnen met de ene dag Finn en Cookie en de andere dag de pony van zus maar met dat de wagen toch nog een eindje gaat duren is het nu een keer of 2 per week vooral met Cookie want de andere kennen mijn gekke dingen wel al. Wel ben ik maandag een oude zweng gaan halen, nog een autobandje scoren en dan kan ik beginnen oefenen daarmee.
Laatst bijgewerkt door Lori op 24-04-20 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:28

Ik zou nog foto’s van het tuig plaatsen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:19

Mooi smal tuigje!

Ik ga vandaag mijn kar eens goed wassen, de laatste spullen uitzoeken. Volgende week gaan we verhuizen. |(

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:51

Spannend!!

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:03

Ja best wel. Ben natuurlijk gewend al 11 jaar alleen te staan en alles zelf te doen, dus dat zou wel erg wennen zijn.

Ene kant wel zin in, andere kant.. het is een beetje de dubbel. De reden dat ik moet verhuizen is gewoon poedersuiker.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:24

Romy, wat zijn die manen mooi geworden zeg! Maakt ze meteen een stuk sportiever. Wat ben je goed bezig met ze trouwens, op bootcamp :) Hoe groot zijn ze eigenlijk? waren nog best jong ook toch? leuk een nieuw tuig! Kun je weer lekker aan de slag.

Susanne, mooie foto van Willem! Hij kan ook zo goed springen. Dat is ook echt een hobby van Hidde <3

Kymberly, nee ik heb geen schema. Als ik geen zin heb ga ik niet, scheelt dat vriendin en ik elkaars pony's wel eens trainen dus zij wil hem wel eens voor mij longeren. Maar denk dat een schema best kan werken, maar niet voor mij :P Ik ben daar echt te makkelijk in, ik stel wel vaak een doel in mijn hoofd. Maar heb wel genoeg motivatie meestal. Wat ziet Pepper er goed en happy uit <3

Mooie foto Rianne! Kun je lekker zwemmen daar. Daar heb ik ook weer zin in hoor, ga snel zwemmen met Hidde en Boris <3 Spannend hoor, verhuizen! Is nooit echt leuk, je haalt ze toch van hun vertrouwde plekje. Maar voor jou had het een andere reden toch? Ben het even kwijt. Maar al om al is het spannend.

Hier alles nog gezond en wel. Hidde loopt lekker, maar heb even niet veel inspiratie voor de wagen. Heb even geen doel om voor te trainen en laat dat ook maar lekker even zo. Gisteren aan de longe, hebben van mijn instructrice nieuwe oefeningen aan de longe gekregen om hem wat leniger te maken dus knoeien wel wat aan samen. Welke oefeningen doen jullie wel tijdens longeren en welke attributen gebruiken jullie er bij? :) Leuk om te weten. Wij gebruiken bij de training een Bblastic en longeerhulp. Gisteren met elastieken en dubbele longe. Vaak gebruiken we cavaletti en balkjes.

donderdag wou ik mijn sulky weer onder het stof weg halen (ja heeft echt 2 weken stil gestaan zowat) maar we waren nog geen 400 meter van huis en de band knapte (weer)... Zo klaar mee, stond echt op het punt het ding op marktplaats te zetten. Vriendje me toch overgehaald hem mee naar huis te nemen en hij heeft hem alweer gemaakt, maar echt -:(- -:(- -:(-

Dit is wel leuk, Hidde nieuw halstertje om <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:26

Oh en mijn nieuw hobby lijkt wel een verslaving :P :') Afbeelding

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:58

Hidde is leuk! Ik gebruik met longeren meestal een longeerhulp, Toos loopt er fijn ontspannen op. Met de kar hebben wij geen doel om te trainen, gewoon lekker km's maken in het bos.

Werken die tekenbanden nou echt? 1 van mijn honden is echt zon tekenmagneet en sinds ik seresto gebruik gaat het super.

Toos heeft vandaag een poging gedaan om model te worden voor Bucas. :Y)

Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:16

Mijn pony’s worden dit jaar 10. Zijn niet zo heel jong meer haha. Het voelt wel altijd zo.

Die bandjes zijn zo leuk!!

Wow gaaf rianne. Ben je daarvoor gevraagd?

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:18

Haha nee, was het maar zo'n feest. Ze hebben op insta zon winactie, als je foto geselecteerd word en je dan de meeste likes krijgt win je een waardebon van 250,-. Denk even een poging wagen natuurlijk! :Y)

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:34

Goed gelukt! :j Leuke foto!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:31

Je hebt groot gelijk! Leuk!!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:39

Rianne: waarom moest je ook al weer verhuizen? Mooie zebra heb je :D

Jenny: oei dat is rot zeg. Enig idee hoe dat kan dan? Wat kijkt Hidde schattig <3
Longeren doe ik meestal met dubbele longe. Vind dat toch het fijnst werken, je voelt je pony. Soms aan het halster maar dat valt bij mij onder even beweging geven en niet echt arbeid. Hulpteugels gebruik ik niet.

Sinds kort heb ik ook zo’n tekenband, nog geen idee of het wat doet. Vind hem wel heel leuk staan, beetje surfdude/beachboy 8-)
Afbeelding


Ik las iets over schema’s. Dat heb ik niet. Ik wil dat hij 4/5 keer per week wat doet, maar gebruik daar geen planning voor. Ik denk dat ik het dan ook als een soort ‘moeten’ ga ervaren.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:43

Schoonvader vorig jaar verongelukt, 1 van mijn zwagertjes heeft de boerderij gekocht en wij moeten weg.