[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:03

Susanne schreef:
Fijn plekje gevonden dus! Vertel :)


Ja daar lijkt het wel op! Hij komt in een groepje met shetten, 24/7 buiten met ruime schuilstal, voldoende ruwvoer van goede kwaliteit, hele grote uitloop met tegels, zand en kunstgras mat (daar liggen ze vaak en graag op daar, schijnt :D ). En in de zomer kan het draadje open naar een groot weiland. Voor de shetten speciaal "arm" weiland. Veel kleine pony's en fanatieke menners, dus een mooie grote bak om in te rijden met de sulky (2 buitenbakken en 1 binnenbak). De sulky kan ook overdekt staan, dat vind ik wel heel fijn want hij staat nu buiten en dat vind ik zonde.. EN - en hier ben ik zo enthousiast over- fijne uitrijmogelijkheden. Kunnen we eindelijk lekker kilometers gaan maken buiten.
Klinkt helemaal goed dus ben benieuwd hoe hij (en ik) het gaat vinden. :) Het is ietsje verder dan waar we nu staan, maar ik rij hier graag een paar minuten extra voor.

Patricia_86 schreef:
Waar ga je heen met Pepper?

We gaan naar Paridon in Katwijk :j

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:06

Gonli: Welkom! Leuk dier is Gonnie :)

Ik wil graag naar Frankrijk omwille de vele grond voor het weinig geld, maar ook gewoon omwille hoe de huizen zijn en je ze tot iets prachtig kunt renoveren, met behoud van de oude en natuurlijke elementen. Ik hou ervan <3 Maar vriend wilt niet, dus we gaan in de toekomst zelf iets compleet verbouwen met het proberen het 'frankrijk' qua elementen in huis te brengen.

Paarden staan aan huis, maar we wonen hier helemaal niet graag (Lori en Susanne snappen wel waarom, alleen al van deze straat in te rijden haha). Wonen in heel nat gebied omdat we naast een provinciaal domein wonen met veel water en geraken niet met vrachtwagen tot vanachter, om dingen te verbouwen zoals ze zouden willen. We zijn dus stilaan op zoek naar een huis, maar het valt niet mee terwijl we toch een een hoger budget hebben voor een starterswoning en we hebben niet veel eisen: mag een compleet te renoveren boerderij zijn tot elektriciteit, betoneren, uitbreken etc aan toe, zolang er maar geen vochtplekken zijn en er voldoende ruimte is voor de paarden, met mogelijkheid tot een grote vrachtwagen/tractor tot op het erf. Maar na maanden te zoeken, nog altijd niets gevonden waarbij we een gevoel hebben dit is het :+

Lori: Zit inderdaad al in die groep! Praat mij niet van de jaarling, die blijft maar de lucht in gaan dat ik hem 2,5 maand geleden op 103,5cm gemeten heb (kont hoger) en hij nu groter geworden is, ik durf hem zelf niet meer te meten haha.


Annelies: Heb je soms al een foto van hoe het plekje is? Ben toch wel benieuwd, want het klinkt als mooie plannen die je ervoor hebt!

Frummel: Fijn dat je een zo snel een nieuwe plek hebt gevonden, hopelijk komt het plezier en zin erin nu ook snel terug. Wel foto plaatsen als jullie er staan he!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:03

@Frummels, Klinkt inderdaad als een fijne plek :j .

@Jolynne, Owja juist zie nu pas dat ik twenter schreef in plaats van jaarling, ben wel nieuwsgierig op welke hoogte die gaat eindigen, op zich wel een fijn formaat voor de koets straks. Ik ken de miserie inderdaad ook maar al te goed van een natte weide en aan een *** straat wonen, de boer die achter ons zit verhoogd ieder jaar zijn land en ieder jaar worden de plassen groter die in onze weide en de tuinen van de buren staan :n . Nog even volhouden, hopelijk vind je snel een geschikte plek.

Bedankt al voor de meningen over de wagen van Tjeu, twijfel geval dus. Is op zich enkel en alleen voor recreatie hier waarbij die verder binnen staat. Heb ook het budget niet om een wagen te kopen van enkele duizenden euro's. Het zou deze verkopen zijn en met wat opleg een andere aanschaffen die wat lichter en een slag kleiner is qua bokhoogte moet ergens wel een compromis stellen, logisch dat eentje van 3000/4000euro een andere kwaliteit heeft dan eentje van tegen de 2000euro aan.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:24

Jolynne: mijn oma heeft jaren in Frankrijk gewoond en mijn tante woont er sinds deze zomer ook :j het is wel echt prachtig daar.

Lori: Ik ben heel enthousiast en kan niet wachten om lekker buiten te kunnen rijden. Dat kunnen we nu helaas niet.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:09

Frummels dat klinkt goed zeg! Welke omgeving zit jij? En gezellig met meerdere menners op een stal!

Jolynne en welke omgeving woon jij? Lijkt mij wel lastig om op een plek te wonen waar je niet graag woont..

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:37

Klinkt echt fijn Kym! Heerlijk ook met een binnenbaan en lekkere uitrijmogelijkheden. Hopelijk voelen jullie je er beide gauw helemaal thuis. Toch altijd weer even wennen een nieuwe stal.

Frankrijk trekt mij dan weer helemaal niet. Ik vind de vakanties altijd wel fijn maar zou er niet graag willen wonen.

Ik ben mijn hart verloren aan Schotland. Als emigreren hem niet gaat worden wil ik er een tweede huis haha. Maar ook dat is een heel-veel-jaren-plan :+

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:02

Gonli schreef:
Frummels dat klinkt goed zeg! Welke omgeving zit jij? En gezellig met meerdere menners op een stal!

Ik woon in Den Haag (Scheveningen) en Pepper gaat nu dus naar Katwijk. :)

@Suus: Ja het is altijd wel even wennen inderdaad. Maar vind het ook wel leuk, lekker een nieuw begin. Ik hoop ook dat we ons snel thuis voelen.. Aan de faciliteiten en locatie zal het niet liggen in elk geval.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:04

Mijn hart ligt echt in Frankrijk <3 Ben er bij wijze van spreken ook half opgegroeid.

Frummels, klinkt als een fantastische plek! Zoiets hebben we hier niet.

Jolyne, ja hoor. Maar het is nu nog allemaal ruw, dus even wat fantasie gebruiken. Het is ook moeilijk voor te stellen hoe het in elkaar zit als je er nog niet geweest bent.

Je komt eigenlijk binnen via mijn toekomstige zadelkamer en garage (zonder zadels, haha). Dan ben je de hoeve, waar ik het toilet en keuken vrij mag gebruiken, al voorbij en ook de ruime oprit met tuin (waar mijn schaapjes ook mogen afgrazen)
Afbeelding
Afbeelding

Dan als je je omdraait zie je het erf en de stallen

Afbeelding

Kleinste weitje met toekomstige schapenstal

Afbeelding
Afbeelding

Nog klein weitje en als je je omdraait verharde overkapping

Afbeelding
Afbeelding

Achter die overkapping is de toekomstige inloopstal voor de merries

Afbeelding

Dan de stal ernaast wordt de inloopstal voor hengstjes/ruinen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarachter ligt nog een gebouw

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overal ligt beton rond, dus geen modder meer.

Grootste weiland

Afbeelding

Nog weilandje

Afbeelding

En nog een weilandje

Afbeelding

En dan komt er nog een stukje bij.


Mijn weiland nu is een vreselijke bende rond de stal. Oo zo een manier dat paardjes houden niet leuk meer is. Dit is dus een echte verademing.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:13

Lekker veel ruimte! Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als je er gesetteld bent met de paardjes.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:49

Zo, dat ziet er lekker ruim uit zeg!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:01

Klinkt super Kym.
Zo wat een ruimte zeg. Knolselder.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:28

Wat een ruimte! Heerlijk..

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:29

Afbeelding

Ik kreeg deze net. :))

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:06

KerstMax! Lief!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:14

Hihi cutie <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:18

Mandyy schreef:
[ [url=m/1DuX1h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg deze net. :))


Haha ah wat lief! <3

Ik kwam na werk op stal en de verzorg meisjes waren geweest :))
Afbeelding

Hij vond zichzelf wel knap zo geloof ik :')
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:34

:))
Dit was ook door een van m’n verzorgsters gedaan.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:55

Haha leuk die penny meisjes

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:56

Hihihi prachtig := nouja leuk voor hem toch! Zou ik meerdere pony’s hebben zou ik dat ook voor ze willen, lekker ongecompliceerd.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:28

Peppie wants to be unicorn :))

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:57

Haha hij voelde zich wel stoer geloof ik. Maar goed dat hij geen spiegel heeft :))
Ik vind het wel leuk voor hem, van die meisjes die lekker lang poetsen, vlechtjes maken, rondjes wandelen etc. Straks op de nieuwe stal wil ik wat serieuzer met hem aan het werk, dus dan doe ik voorlopig alles alleen.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:45

Heerlijk die pennymeisjes!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:51

Heerlijk dat getut van die penny meisjes <3

Ik vind het ook leuk als ze dat doen hier. Lekker vlechten, tutten, knuffelen en wandelen met ze.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:44

Nou ik troft Willem vanmorgen behoorlijk ziek aan en ik baal enorm :\

Ze zijn maandag geënt en normaliter heeft hij daar niet veel last van. In eerste instantie was er ook niets aan de hand. Tot vandaag dus. Maar echt heftig ook. Je mag zijn hals niet meer aanraken en hij kan zich amper bewegen. Zijn hoofd kan niet eens naar de grond toe. Inbuigen links en rechts ook niet. Hij maakt ook echt een zieke/slome indruk.

Hij heeft metacam van de dierenarts gehad en waarschijnlijk is hij voor dit merkje enting ‘allergisch’ ofzo zei de DA. Is inderdaad ook een andere als voorgaande jaren zag ik in zijn boekje.

Ik hoop écht dat dit snel over is want het is niet grappig om je pony zo aan te treffen. Ziek na enting had Mick ook (beetje grieperig zegmaar) maar zo heftig kende ik het nog niet.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:04

Nee Suus wat balen! Arme Willem :(:)
Kan hij in het vervolg niet in zijn bil geënt worden? Hopelijk knapt hij snel op.. En je zult wel geschrokken zijn..