[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:50

Sneu, gelukkig komt daar snel verandering in! :(:)

Linsey, wat jammer maar heel knap van de vaardigheid!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:39

Echt sneu als ze met zichzelf in de knoop zitten, dan is castreren inderdaad beter.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:09

Balen Linsey dat ze zo streng waren. Maar wel heerlijk dat je lekker gereden hebt en een goed gevoel had! :)

Wij zijn nu lekker op vakantie in noord italie <3 En de laatste tijd was erg chaotisch in mijn hoofd ivm werk. Maar 1 augustus begin ik met een nieuwe baan *\o/* Super spannend, maar heel veel zin in. En ik ga lekker een dagje minder werken dus ik ben dan elke maandag vrij.

Eind deze maand ga ik mijn nieuwe sulky ophalen! Allemaal leuke dingen dus.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:27

Frummels schreef:
Balen Linsey dat ze zo streng waren. Maar wel heerlijk dat je lekker gereden hebt en een goed gevoel had! :)

Wij zijn nu lekker op vakantie in noord italie <3 En de laatste tijd was erg chaotisch in mijn hoofd ivm werk. Maar 1 augustus begin ik met een nieuwe baan *\o/* Super spannend, maar heel veel zin in. En ik ga lekker een dagje minder werken dus ik ben dan elke maandag vrij.

Eind deze maand ga ik mijn nieuwe sulky ophalen! Allemaal leuke dingen dus.

Hoe gaat het na het vallen in het mes?

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:37

Geniet van je vakantie! Lekker uitrusten!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 23:44

Patricia_86 schreef:
Frummels schreef:
Balen Linsey dat ze zo streng waren. Maar wel heerlijk dat je lekker gereden hebt en een goed gevoel had! :)

Wij zijn nu lekker op vakantie in noord italie <3 En de laatste tijd was erg chaotisch in mijn hoofd ivm werk. Maar 1 augustus begin ik met een nieuwe baan *\o/* Super spannend, maar heel veel zin in. En ik ga lekker een dagje minder werken dus ik ben dan elke maandag vrij.

Eind deze maand ga ik mijn nieuwe sulky ophalen! Allemaal leuke dingen dus.

Hoe gaat het na het vallen in het mes?


Lief dat je daarnaar vraagt. Het geneest mooi en is nu helemaal dicht :) gelukkig geen schade overgehouden, alleen nog steeds best flink pijn. Wat best gek is omdat het genezen lijkt van de buitenkant. Binnenkant is dat blijkbaar nog niet..

Mandy: dankjewel!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:32

Fijne vakantie nog eventjes. En allemaal leuke dingen in het vooruitzicht :) Nogmaals beterschap met je vinger, wat een vervelende wond.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:56

Fijne vakantie Kymberley! En alvast succes met je nieuwe baan :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:17

Susanne lief dat je ernaar vraagt. Alf lijkt het prima te vinden. Af en toe wandelen als ik zie dat hij dat best wilt. Verder vooral knuffelen, poetsen en grazen. En ik mis het mennen vooral heel erg......
Fijn dat Donnyzo goed gaat!! En gefeliciteerd :-)

Linsey; leuk!

Lori; beterschap voor Cooks. Hakkie tsjakkie.....

Frummels lekker op vakantie. Geniet ervan!

Ik ben aan mijn 3 drukste weken bezig op het werk; de examinering. Veel stress maar over 4 weken ook lekker 4 weken vakantie. Dus komt goed.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:22

Sterkte nog even Ingrid! Heb je al leuke plannen voor je vakantie?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:24

Succes Ingrid!

Ik heb een vraag. Mijn pony’s hebben sinds een tijdje steeds last van singel wondjes. Nu heb ik er een neopreen hoesje omheen maar die heeft niet het gewenste effect. Ik vind een bontje altijd zo snel vies maar denk dat ik er niet omheen kan. Hebben jullie nog tips?

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:31

Ayla heeft voor mij een bontje gemaakt op maat, die is heel fijn en makkelijk te wassen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:39

Ik zie dat deze vraag in 2017 ook gesteld is en daar zag ik ook een mooie oplossing met een kinbontje op die plek. Dat is een mooie oplossing voor mij denk ik.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:40

Ik heb ook een bontje om de singel. Wordt inderdaad wel snel vies, maar kan gelukkig gewassen worden.

Ingrid succes met je drukke periode.
Ik dacht dat wel eens kon mennen met Barney?

Sem groeit <3
Hoor vaak dat ie op een mini haflinger lijkt :D

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:37

Romy, ik zou in ieder geval voor een echt lamsvel bontje gaan, geen synthetische. Ik gebruik altijd een kopstuk bontje daarvoor, die past prima om mijn Zilco singeltje. Toevallig heeft Willem er ook weer last van de laatste tijd, die heeft zo’n gevoelig huidje helaas.

Sem ziet er goed uit. Inderdaad net een Haflinger zo :D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:32

Bah Ingrid drukke tijd maar wel mooie kijk vooruit! Fijn dat het goed gaat met Alf :)

Sem is prachtig! <3

Ik wil jullie iets voorleggen, maar denk dat dit het juiste topic er niet voor is. Ik neem Tessa regelmatig mee tijdens trainingen zoals vrijspringen of longeren en achter de sulky aan lopen. Zo’n 2-3 keer ik de week en dan loopt ze matig intensief. Springen bijv 20 minuten, longeren zelfde en achter de wagen 45 minuten met veel stap. Ze is mooi slank en komt goed mee, is actief, eet en drinkt goed, glimt en heeft geen diarree of wormen. Nu het ‘probleem’; ze hijgt na een poosje trainen. Echt doordringend en bijna hoesten zeg maar. Dit doet zij pas na echt even goede inzet en actie. Als ze dan even rustig aan heeft gedaan is het zo weer weg maar begint het wel weer bij inzet.... wat kan het zijn?

Mowgli4

Berichten: 1379
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:45

Kiekeboefje schreef:
Ik wil jullie iets voorleggen, maar denk dat dit het juiste topic er niet voor is. Ik neem Tessa regelmatig mee tijdens trainingen zoals vrijspringen of longeren en achter de sulky aan lopen. Zo’n 2-3 keer ik de week en dan loopt ze matig intensief. Springen bijv 20 minuten, longeren zelfde en achter de wagen 45 minuten met veel stap. Ze is mooi slank en komt goed mee, is actief, eet en drinkt goed, glimt en heeft geen diarree of wormen. Nu het ‘probleem’; ze hijgt na een poosje trainen. Echt doordringend en bijna hoesten zeg maar. Dit doet zij pas na echt even goede inzet en actie. Als ze dan even rustig aan heeft gedaan is het zo weer weg maar begint het wel weer bij inzet.... wat kan het zijn?


Dit is hoe Mowgli zijn aandoening ook begon.
In het begin moest hij ook hijgen van bijvoorbeeld galop. En als ik dan weer rustig terug reed, werd het weer beter. En met inspanning weer erger.
Uiteindelijk was het zelfs zo dat hij maar 2 pasjes galop kon en dan al weer terug viel omdat het niet lukte.
Bij hem was het dus een platte luchtpijp...

Lori beterschap voor Cooks.

Frummels op vakantie. Veel plezier!

Ingrid succes nog even!

Sem lijkt echt op een mini haflinger <3

Ik heb geen ervaring met bontjes. Dus kan daar niets over zeggen

Mowgli en Blitz mochten naar een nieuw stukje land. Daar werden ze erg happy van. Het andere land begon heel Erg stoffig te worden en Mowgli leek daar last van te hebben. Dus ik hoop dat dit beter word nu :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 05:57

Kiekeboefje; cornage? Hoeft namelijk dacht ik niet gepaard te gaan met piepen. Baileys heeft het ook en heeft dezelfde symptomen als wat jij beschrijft.
Maar wat mowgli zegt kan ook goed. Die luchtpijp is echt een shettenkwaal, ken er meer die dat hebben gehad.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 06:03

Dank je Susanne! Ik ga er even naar kijken.

Dat hijgen weet ik zo niet. Moest inderdaad ook aan cornage denken maar dat is verder nergens op gebaseerd.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 06:14

Ik denk ook aan cornage.
Kennis van me heeft ook een mini, die bij inspanning ontzettend hijgt. Bij flinke inspanning klinkt het alsof ie zo neervalt.
Dierenarts heeft cornage vastgesteld.
Ik dacht dat cornage alleen met dat geluid gepaard ging, maar dat is blijkbaar niet zo (Of verschillende soorten misschien)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:21

Nu is het zo dat baasje bijna tot niet komt en ik voor wil stellen om alle zorg gewoon op me te nemen. Het is een lief en fanatiek paardje maar dit zat me zo dwars maar ga ik dan wel na laten kijken door de dierenarts. Dank voor jullie reacties :)

Het gekke is gewoon dat het echt pas begint na een poosje en altijd tijdens hoge inzet.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:37

Vervelend probleem. Ik heb ooit ook een pony gehad die dat had, wist niet dat het zo vaak voorkwam. Die had het alleen bij hoge inspanning en ging dan knorren.

Ze schijnen er geen last van te hebben, maar ik weet niet wat ik er van moet vinden, ik had altijd het idee dat mijne er toch wel minder door liep. Ik vind het in ieder geval geen gehoor haha.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:34

Ik word er meer een beetje onzeker van moet ik zeggen! Laat ik haar doorlopen? Het klinkt zo ernstig....

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:58

Ik heb nog even een foto voor je gemaakt Romy, BR kopstuk bontje lamsvel om mijn singel:
Afbeelding

Jenny, even met de DA overleggen wat hij er van denkt? Misschien kun je het hem laten horen aan de longeerlijn oid?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:56

Mandyy schreef:
Sterkte nog even Ingrid! Heb je al leuke plannen voor je vakantie?


We zijn natuurlijk al in Sri Lanka geweest dus in de zomer gaan we alleen een weekendje naar Berlijn. Wil ik al zo lang. En we gaan nog wel weg met kerst hoor zeer waarschijnlijk en laat ik New York niet vergeten in april '20 O:) :D

Echt irritant, zie je weer een advertentie voorbij komen waar ik perfect in zou passen (men opties met pony bij iemand die serieus rijdt) maar wederom dik een uur rijden grrrrr.
Sunshinedaan, je bedoelt Baileys:-). Barney ook grappige naam dan moet ik gelijk aan de Flinstones denken :D
Dat klopt wat je zegt maar nu even niet helaas. Even afwachten hoe dat gaat lopen, letterlijk :D