[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:52

En genieten jullie nog een beetje van het mooie weer? {:}

Ik geeft Fleur tegenwoordig slobber met vitamine E en lijnzaadolie.
Fleur moet nog veel aankomen, zowel in spieren als in vet.
Ze is erg vermagerd door haar veulen en ik vind dat ze niet zo snel bijtrekt...
De rest geef ik care4life van pavo.

De bodybuilder ga ik ook proberen :j

De HCA heeft zijn eerste ritjes al gehad!
Was even een gedoe om hem in balans te krijgen.
Wat zit dat fantastisch zeg! <3

Afbeelding

Alleen die strengen zitten niet heel goed vind ik.
Ze zijn van mijn eurotech tuig. Maar aan het eind zit dat zware mondstuk, dus het zwaait erg heen en weer in draf.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:14

De Bodybuilder is inderdaad wel iets om te gaan proberen! Ik moet er vooral voor kunnen zorgen dat Hidde niet te veel spierpijn krijgt. De spieren zitten wel goed volgens mij :')

Hij heeft nu 2 keer voor de wagen gestaan, maar hij houd zich nog zo bezig met zijn hoofd/bit dat ik eerst de tandarts afwacht tot ik hem weer inspan. Door het bewegen van zijn hoofd komt hij niet voldoende vooruit. Verder doet hij het wel super.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:50

Afbeelding
Vandaag lekker van het weer genoten met Caya :-)

Fijn dat Hidde zo braaf is .
Ja rijdt fijn hè de Daniëlle

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:06

@Jenny, Super dat je eerst even in de mond laat kijken.

@Sunshinedaan, Is er geen optie om de staalkabel straks te verbinden met het borsttuig rechtstreeks en de strengen gewoon weglaten dan?

Die Hca's met het stoeltje zien er eigenlijk echt fijn uit. :j

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:12

Ohhh lekker Patricia! <3

Lori, stoeltje moet ik persoonlijk echt even aan wennen hoor :P Zit zo ver achterover, niet gewend!

StalNollie

Berichten: 9137
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:18

Idd die sulkys van jullie zien er zalig uit. Ogen licht qua gewicht maar ziet ee niet uit als poppenspul.

Hier weer nieuwe shet. Maar die tanden weer om te janken. Wat moet zei een pijn hebben.
Afbeelding
Afbeelding

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:34

Oh wat was het heerlijk hé, het weer. Schijnt nu minder te worden helaas.

Ik ben zo blij dat ik toen toch gekozen heb voor een hca, een hoop andere wagentjes geprobeerd omdat ik een hca de duur vond. Vind nog steeds dat het echt veel geld is maar ik ben er zo blij mee.

Mooie foto van caya!
En hidde lekker aan het werk, ik geef mijn pony's niet speciaal iets voor de spieren, soms ondersteun ik ze wat met magnesium en verder krijgen ze brokjes waar ze het goed op doen. Als ik veel marathons rijd geef ik wel meer krachtvoer.

Wat een leukerd stal nollie, zonde is dat toch altijd dat bij de shetten vaak slecht naar tanden, hoeven, wormen etc word gekeken.. Ook die dieren hebben gewoon verzorging nodig..

Hier is het plan om Chico zaterdag voor het eerst in te spannen. Hij kan al braaf slepen, kent de commando's, kent lange lijnen.. Hij blijft wat rillerig op zijn lijf maar ik denk dat hij nu voldoende kent om voor de wagen te gaan

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 02:58

Oooh lori die is leuk! <3 grote maat? hoe oud?

Sascha spannend hoor! maak je foto's?

Heee patries rijd je toch weer op een (soort van :+) strand? leuk hoor! hoe was ze?


floor krijgt de purefeed easy en dan vaak nog een hand dengie meadow grass verder krijgt hij magnesium en lijnzaad olie extra. Magnesium wel altijd, lijnzaad olie soms niet. Wil binnenkort wel eens kijken hoe hij het zonder doet.
Verder hoor ik veel mensen die helemaal positief zijn over de werking van de reputex deken, wellicht als je wat verder bent in de training een idee?

En ik ben heulemaal om op mijn manier van longeren!
Floor vond het allemaal lastig en daarom niet zo leuk, spanning opbouwen, moeite met de galop, op beide handen op de binnen schouder vallen. Daardoor vond ik het ook niet meer zo leuk.
Ben voor de grap eens gaan zoeken op youtube, nou echt er is een hele wereld voor me open gegaan, kaptoom neusriem gekocht bij dabo design en vandaag eens er mee gerommeld, floor liep gewoon VW-NW zonder heel veel moeite, kreeg hem op zijn buiten-schouder, zelfs hier en daar een stapje keer wending om de voorhand gepakt, ben helemaal blij :')
Less is more zullen we maar zeggen :=
Heb de filmpjes van mireille... nog iets gekeken, super fijn uitgelegd allemaal.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:50

Jeetje arme pony die haak...
Leuk Sascha hij gaat het vast het vast goed doen.
Lilian dit was bij een plas ipv strand aan zee. Denk gisteren wel 50 honden tegen gekomen. Caya gelukkig niet bang voor ze.
Ik rij eigenlijk altijd in de bak maar ze is buiten zo braaf. Geen stap verkeerd gezet.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:51

Lillian__ schreef:
Oooh lori die is leuk! <3 grote maat? hoe oud?

Sascha spannend hoor! maak je foto's?

Heee patries rijd je toch weer op een (soort van :+) strand? leuk hoor! hoe was ze?


floor krijgt de purefeed easy en dan vaak nog een hand dengie meadow grass verder krijgt hij magnesium en lijnzaad olie extra. Magnesium wel altijd, lijnzaad olie soms niet. Wil binnenkort wel eens kijken hoe hij het zonder doet.
Verder hoor ik veel mensen die helemaal positief zijn over de werking van de reputex deken, wellicht als je wat verder bent in de training een idee?

En ik ben heulemaal om op mijn manier van longeren!
Floor vond het allemaal lastig en daarom niet zo leuk, spanning opbouwen, moeite met de galop, op beide handen op de binnen schouder vallen. Daardoor vond ik het ook niet meer zo leuk.
Ben voor de grap eens gaan zoeken op youtube, nou echt er is een hele wereld voor me open gegaan, kaptoom neusriem gekocht bij dabo design en vandaag eens er mee gerommeld, floor liep gewoon VW-NW zonder heel veel moeite, kreeg hem op zijn buiten-schouder, zelfs hier en daar een stapje keer wending om de voorhand gepakt, ben helemaal blij :')
Less is more zullen we maar zeggen :=
Heb de filmpjes van mireille... nog iets gekeken, super fijn uitgelegd allemaal.

Longeer je dan aan enkele of aan dubbele Longe?

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:28

Spannend Sascha, leuk!! :j

Lillian maakt vorderjng edn met longeren. Fijn zijn filmpjes he. Dan wordt soms ineens zoveel duidelijk :)

StalNollie dat ziet er pijnlijk uit zeg!

Hier komt morgen de tandarts. Jaarlijkse controle.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:36

Hoi allemaal!

Ben hier al even niet geweest.
Maar naar heeeeeel wat weken/maanden twijfelen heb ik besloten om te stoppen met de paardensport en Chip te verkopen.

Mochten jullie iemand weten die hem een gouden huis kan bieden hoor ik het heel graag.

Ook komt mijn gloednieuwe HCA en mooie leren Ideal tuig te koop mocht iemand daar interesse in hebben.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:37

Jeetje Patty, ik schrik hier van!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:42

Snap ik! Voor veel komt het heel onverwacht. Maar omdat ik zelf al heel lang met het idee loop en er echt stress van heb ben ik blij dat ik nu de knoop heb doorgehakt.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:43

@Lillian, Je bedoelde StalNollie. Hier geen grotemaat staan :D . Iemand die ik ken heeft wel een tinkertje te koop van 1m13 a 1m15 maar vraagt er ook genoeg voor helaas al kriebelt het soms wel.

@Patty, Zwaar besluit zeg! Hopelijk voor jou de juiste beslissing. Hca zal vast nog te ver staan voor mij denk ik van afstand. Hier destijds ook maanden getwijfeld om te stoppen met het paardrijden zelf en mijn rij tinker te verkopen.

Die tanden mogen nodig gedaan zijn inderdaad. Hier leken ze nog allemaal in orde maar als de dierenarts terug eens moet komen voor iets laat ik hem altijd even kijken voor het zekerste.

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:12

Jeetje Patty, dat had ik ook niet verwacht.
Hou je Switch wel?

StalNollie

Berichten: 9137
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:30

Jeetje patty! Maar als er een last van je schouder afvalt heb je voor jezelf een goede beslissing gemaakt

Lillian grote maar op papier als 3 jarige 98 cm zelf nog niet gemeten merrie is van 2004 dus zal wel rond de meter zitten

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:59

hahah het was laat gisteravond :')

oh nee Patty wat jammer zeg! er zal dan nu wel een last van je schouders vallen nu je de knoop heb doorgehakt. succes met het vinden van een nieuw huisje voor chip. ik weet helaas niet iemand.
voor de sulky doe ik je eff een pb

patricia wat goed! goeie oefening :) ga je het ook met faya aan de hand proberen?

ik longeer met een enkele longeerlijn.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:36

Jeetje Patty wat een heftige beslissing. Maar als er een last van je schouders is, is het denk ik wel de juiste :)

Ik heb net een nieuwe hca:+
Maar Chip.... zou wel errug mooi naast Fleur staan :wow: :oo

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:42

Jeetje Patty wat jammer zeg! Maar als het voor jou voelt als de beste keuze moet je die natuurlijk nemen. Hou je Switch wel? Succes met zoeken naar een nieuw huisje voor Chip

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:57

Is het bij jullie ook zo grijs buiten vandaag? Grote omkeer met gisteren zeg.

Bezig met verder opruimen in huis toch jammer als je dingen probeert te verkopen dat je geen reactie krijgt of pas na maanden. Geven nu best veel weg want anders blijft alles liggen wat ook de bedoeling niet is natuurlijk.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:44

Jeejte patty had ik niet verwacht, maar als het je zoveel stress veroorzaakt moet je dat vooral niet blijven doen.

Spannend Sascha, ben benieuwd hoe hij t doet !!

Hier (eindelijk) neiuwe bandjes op de sulky waardoor we weer de training opgaan pakken. Besloten de wedstrijden uit te stellen tot 2020 :)

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:59

Hier is het inderdaad ook somber buiten, was ook voorspeld.
Mooie weer is voorbij, komt weer regen aan.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:54

Jeetje zware beslissing . Hopelijk vind je snel een leuk huisje voor hem.

Ja het weer is echt omgeslagen. Jammer.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:15

Weer terug uit Noorwegen en min of meer bij gelezen.
Bedankt voor de tip Lori, zag dat ze nog best veel hadden bij HypoStore in Fire zijn maat dus maar even shoppen :j .

Wat jammer Patty, maar als het oplucht zal het de juiste keuze zijn.

Mooie foto Sascha! Echt 1 voor aan de muur.

We hebben hier het mooie weer hier jammer genoeg gemist... in Noorwegen 3 dagen code rood vanwege lawinegevaar gehad, echt super baggerweer gehad daar. Maar de husky tocht was geweldig, ook al was ik tot mijn ondergoed toe natgeregend. Alleen de mentaliteit van de andere deelnemers _-:( . Regende keihard bij terugkomst, en de meesten gingen meteen naar binnen en lieten de gids en de eigenaar alle honden zelf uitspannen en alles opruimen. We waren maar met 1 ander stel die hielpen. En de andere mensen maar mopperen dat ze nog niet terug gebracht werden naar het hotel... .