[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:48

Nou dat gaat inmiddels prima hoor maar vooral de middendraf is echt nog niet voldoende. En de aanleuning kan beter.

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:03

Ach de middendraf blijft altijd een puntje met die kleintjes. Met Carlos kan ik er wel voldoendes op rijden maar met de rest heb ik dat opgegeven, ik blijf het uiteraard trainen maar weet gewoon dat ik op andere onderdelen punten moet halen om de middendraf te compenseren

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:23

Sascho schreef:
Ach de middendraf blijft altijd een puntje met die kleintjes. Met Carlos kan ik er wel voldoendes op rijden maar met de rest heb ik dat opgegeven, ik blijf het uiteraard trainen maar weet gewoon dat ik op andere onderdelen punten moet halen om de middendraf te compenseren


Ik krijg het ook gewoon echt niet voor elkaar -O- Ik vind het ook super moeilijk omdat je alleen je leidsels en zweep hebt. Ohz vind ik het veel beter te doen.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:47

@Sascho, het kan niet altijd perfect gaan natuurlijk.

@Sunshinedaan, dat kan ik geloven dat die bagger kwaliteit zijn.

@Apple, Voor de kleintjes nog nooit een bijrijder overwogen maar wel voor de B pony al gebaald dat ik niemand heb die klein genoeg is, regelmatig kan en goed kan rijden.

Hier zou het deze week redelijk weer zijn, hoop dat het effectief zo zal zijn want het is meer dan nat genoeg.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:47

Ik heb 3 verzorgsters voor Max. Ze mennen niet als ik er niet bij ben, maar zijn altijd leuk met hem bezig op een andere manier. Ben er heel blij mee. :D

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:12

Gewoon doen wanneer je er aan toe bent Manon :j

Hier geen verzorger.. Lijkt me inderdaad lastig om een goede te vinden die ook serieus is. Mensen vinden die kleintjes vaak alleen heel ‘schattig’ maar nemen het niet echt serieus.

Middendraf en uitgestrekt kan ik altijd wel lekker op scoren met Willem.


Wahhhh haha ik heb sinds gister een IPhone na altijd Samsungs/Android, wat een cultuurshock. Ik hoop dat ik er aan kan wennen, ik zat er zo in vastgeroest :') Ik druk steeds onderin op de terugknop, die er dus niet meer zit haha.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:16

Hier twee meisjes gehad een stak haar handen letterlijk niet uit se mouwen als ik met volle kruiwagen aankwam stond zei erna te kijken en kon ik de poort alsnog open doen, en met rijden verpeste ze de ponys

Nog een meisje zie ik weken niet en dan kan ze ineens een enkele uur op zondag toevallig van de week gezegd dat het beter is als we stoppen

En ze hoeven hier niet veel te doen dan alleen wat aanmodderen en willen leren met de ponys maar merk dat het Niet meer is zoals wij dat vroeger hadden of deden

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:16

Oeii dat wordt wennen Susanne :D Ik heb al jaaaren een IPhone en ik wil geen ander meer hoor.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:23

Haha Suus dat went vast snel. iPhone is zo makkelijk in gebruik.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:36

Tot nu toe positief ja! Alles staat wel op een andere plek en ik zoek me rot naar sommige dingen, maar verandering hoeft niet slecht te zijn natuurlijk :D

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:39

Hahah Suus dat wordt wennen.

Hier heb ik een tijd een verzorgster van 18 gehad die wel zelfstandig mocht gaan, maar zij nam altijd haar vriend op de fiets mee.
Nu een jongere meid van 14 of 15 en zij mag tot nu toe nog niet alleen gaan. Maar ze heeft wel een enorm verantwoordelijkheid gevoel.

Vanmorgen even gewandeld met Sjorsie, voor de eerste keer met schoftje+broek <3
Afbeelding
Afbeelding

En deze 2 bamiblokjes mochten ook even op de wei gisteren. Jimmy loopt hier al een aantal keer per week, maar Lola heeft sinds ze van ons is geen sprietje gras gezien.
Met knikkende knietjes heb ik haar vrijdag 15 minuten op de wei gezet. Waarbij ze letterlijk ontplofte en ze eerst 10 minuten heeft geraced met Jim :') Die nacht geen oog dicht gedaan, omdat ik bang was voor een terug val de dag erna, maar gelukkig niets aan de hand.
Gisteren mocht ze dus weer 15 minuutjes. Ik heb niet de intentie dat ze van de zomer op het gras kan, maar voor nu is het wel fijn dat ze af en toe even haar koppie leeg kan maken op de wei.

Afbeelding

Afbeelding

Nog gecondoleerd Ingrid! Je hebt een zware periode achter de rug, het niet is niet gek dat je even op bent. Dikke knuffel.

Manon, middendraf vind ik ook een drama, Jim kan er ook echt niet mee weg.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:44

Ze heeft er ook totaal de bouw niet voor en ik ben geen mentalent. Nouja als ik daar een onvoldoende op rij en de rest gewoon netjes is moet het ook lukken natuurlijk.

Heel begrijpelijk Ingrid. Niet teveel tegenwerken je gevoel. Geef er gewoon lekker aan toe en doe rustig aan :(:)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:49

Kijk de pony's blij zijn! :D Wat is Lool mooi wit!

Ingrid rustig aan :(:) Niet gek dat je zo moe bent hoor, je bent een dierbare verloren..

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:47

@Stalnollie, deze hier waren ook zo vroeger. Daarom niks meer en nu ik wel iemand kan gebruiken is er niemand te vinden die geschikt is.

@Mirriejj, bevalt je kaptoom nog die je had gemaakt?

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:31

Mirriej leuke foto's! Knap van Sjors dat ie zo braaf was.
De term 'bamiblokjes' moest ik erg om lachen :')

Ik heb Cooks aan de langeteugel getraind vanmorgen. Lekker basic, overgangen en grote voltes.
Rustig opbouwen :)

Wordt de rit op de Veluwe van 24 maart nog wat?

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:23

Susanne: wat een leuke foto! En die iPhone went snel, ik wil niet meet terug naar Android.

Een verzorger is hier ook lastig denk ik, meeste willen toch rijden.

Kiekeboefje: zag hem ook op insta, maar gelukkig dat je zelf ook weet dat het bagger kwaliteit is. Van je HCA ga je vast veel plezier hebben.

Ingrid: zo’n verlies vreet energie, tijd voor Alf komt straks wel weer :(:) .

Mirriejj: wat fijn dat Lola ook even op de wei kon. Zou alleen deze week wel uitkijken ivm
Fructaan gehaltes.

Manon: pas starten als je er zelf zin in hebt.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:14

leuke foto's zeg!

Als iemand nog een leuke toekomstige menpony zoekt. Bubble Gum Billy staat te koop bij ons op stal. Heb hem op bokt markt nu ook staan. Hij vind het altijd heerlijk om naar mij te kijken als ik aan het mennen ben en hij heeft weleens voor de grap al een tuigje opgehad tijdens poetsen.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:57

Ik snap wel dat niet alles nu lukt hoor Ingrid, komt wel weer :(:)

Hier ook geen verzorgster, en ook niet van plan eentje te nemen :=

Ik snap je wel Susanne, ik heb al 6 jaar een iphone maar als ik iemand zijn samsung in mn handen krijg denk ik, hoe werkt dit in godsnaam := het went heel snel! Iphone is makkelijk in gebruik.

Hier vandaag eventjes lekker gelongeerd.

Afbeelding

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:02

Wauw wat ziet Toliene er goed uit!! <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:12

Zo ze ziet er echt goed uit!
Tijden voor district staan er trouwens

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:20

Linsey: Wat ziet Toliene er goed uit! Lekker naakt zo :D

Ingrid: Dat hoort er vast een beetje bij. Komt wel goed :)

Mirriej: Leuke foto's!

Suus: Haha dat is wel even wennen ja! Ik heb eigenlijk afwisselend Android en Apple gehad de laatste jaren. Ik vind Apple mooier vwb vormgeving en makkelijker/cleaner in gebruik. Maar ik vind Android wel fijner werken, en fijner in prijs := Mijn iPhones gaan eigenlijk nooit zo lang mee ook. Heb tot nu toe altijd pech gehad met die dingen (korte batterijduur, camera stuk, vastlopen etc). Met Samsung nog niet.

Ik heb 1 verzorgster voor Pepper. Zij is geloof ik 13 of 14 en verzorgt hem 1 dag in de week en doet dan poetsen, wandelen op het terrein en in de bak, schriktraining etc. Als ze over het laantje van het terrein wil wandelen, dan mag dat maar dan wil ik graag dat haar zus (stalgenootje) of haar moeder mee gaan. :) Ben heel blij met haar!

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:20

Toliene is zo knap!! We moeten weer eens een rondje doen Linsey :)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:33

Was net even aan het oefenen met het geluid van mijn moser bij een van de pony's, kwam ik tot de conclusie dat de messen beide bot zijn :') . Zit nu wel een messenslijper dichtbij maar die doet in keukenmessen, kan ik dat wel vertrouwen om een dieren tondeuse te laten slijpen of toch beter naar macrovet of dergelijke opzenden?

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:56

Knappe toliene, jim, lola en willem <3

Ingrid rustig aan doen hoor! en nogmaals gecondoleerd.. Y;(

Jammer Manon dat je je wedstrijd heb afgezegd, ken het probleem hoor met een pony die niet ideaal gebouwd is.

patries wat een supergaaf cadeau heb je gekregen! echt een meisjes droom :=

Lori ik zou je messen opsturen naar macrovet :j weet je haast zeker dat het goed gebeurd, volgens mij moeten de messen van de moser samen geslepen worden, en dat kan niet iedere slijper.

Suus ik moest er een weekje aan wennen, uiteindelijk wel weer terug gegaan naar Android.

wat betreft verzorgsters. ik heb één volwassen vrouw van in de 40 die 1 á 2 dagen in de week floor van mij overneemt. meestal gaat ze een keer met stalgenoten naar buiten en wandelt ze of longeert ze en voert ze en ze draait mee in ons mest/voer rooster. Ik heb haar meegenomen nadat polly ( floor zijn oude maatje) terug moest naar de eigenaar. Vind het superfijn dat ze hem doet want dan heb ik even een avondje voor mezelf :D

Vandaag even een buitenritje met floor gedaan, de laatste keer is hij er vandoor gegaan op een heeule lange brede grasstrook, gelukkig terug kunnen nemen zonder ongelukken. Floor hangt en dan gaat die. dus daar vandaag naartoe gereden met de intentie dat hij weer even aan herinnerd moest worden wie baas is en wie bepaald hoe hard we gaan (hint: hij niet dus ;) ) en dat ging heel goed. Daarna de tinker gereden, dat is en aparte en daar ben ik vandaag voor de alle eerste keer vanaf gedonderd. Gelukkig alles goed kunnen afsluiten. Verder het eigenlijk heel erg rustig aan gedaan met de paarden. Had de griep die niet door wou zetten, dus een beetje op halve kracht doorgelopen. Natuurlijk nog twee keer sneeuw, veel regen, geen binnenbak, dus Floor heeft wat meer vrij gehad, als het weer zo als het nu is even aanhoud kunnen ze beide even op strafkamp.

Galop blijft ondertussen nogsteeds een ding met floor, rechtsom springt hij meestal goed aan en galopeert hij ook netjes door, linksom springt ie steeds verkeerd aan en als hij dan een x goed aan springt, springt hij om... -O- heb van alles geprobeerd maar het wilt gewoon niet goed lukken.... iemand nog tips?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:43

Wat ziet To er goed uit!

Mijn Moser messen gaan altijd naar Macrovet. Snelle service.

Lillian waarom ben jij weer teruggegaan?
Vervelend van je val, niet bezeerd?