Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar je kunt alles met shets doen.. behalve rijden.
Vjestagirl schreef:10 tegen 1 dat 99 van de 100 reacties hier zullen gaan in de trend: 'nee hoor shetjes zijn niet minderwaardig', 'mensen zijn stom als het ze alleen maar om rijden gaat', 'shetjes zijn ook leuk', 'ik heb zo veel lol met een shetje', 'ik heb een ontzettend leuk (verzorg)shet' etc.
Niemand gaat hier toegeven dat ze een shet minderwaardig vinden.
friesiszwart schreef:een shet is niets minder dan welk ander paard ook. Het belangrijkste is dat je plezier hebt samen.
saskiakefie schreef:Helemaal met je eens hoor.. Natuurlijk zijn die niet minder waard, wat kunnen zij er aan doen dat ze zo klein zijn, ze mogen wel blij zijn dat niet al die kinderen op ze rijdenMaar je kunt alles met shets doen.. behalve rijden.
tamary schreef:Voor veel mensen te intelligent (dus frustrerend, want leren heel snel je zwakke plekken), watervlug (en doordat ze klein zijn erg lastig te pakken als ze niet willen) en lang niet altijd netjes opgevoed (kleintjes doen toch niet veel schade, kinderen die het ook nog moeten leren en toch enkel voor de fok/grasmaaier/gezelschap in gebruik), dus uitzonderingen daargelaten snap ik de reactie wel. Nu gelden bovenstaande dingen ook voor grotere paarden, al is de maat wel een reden om toch wat meer werk in een dier te steken.

Vjestagirl schreef:10 tegen 1 dat 99 van de 100 reacties hier zullen gaan in de trend: 'nee hoor shetjes zijn niet minderwaardig', 'mensen zijn stom als het ze alleen maar om rijden gaat', 'shetjes zijn ook leuk', 'ik heb zo veel lol met een shetje', 'ik heb een ontzettend leuk (verzorg)shet' etc.
Niemand gaat hier toegeven dat ze een shet minderwaardig vinden.
Niets van aan trekken is makkelijk gezegt, maar ik weet hoe vervelend het kan zijn zulke reacties en je steeds weer te moeten verdedigen
Vjestagirl schreef:Niemand gaat hier toegeven dat ze een shet minderwaardig vinden.