Even lekker rondneuzen en sfeer proeven, kijken wat er allemaal staat.
Ik had mijn vz zadel meegenomen, om die eventueel in te kunnen ruilen voor een dressuurzadel.
Toen wij er waren om half 6 was de handel al vollop bezig natuurlijk.
Er stonden niet eens zoveel tinkers en Haflingers/ Fjorden als ik had verwacht.
Wel zag je ontzettend veel bonte paarden en ontzettend lelijke shetlanders in alle vormen en kleuren die je maar kan bedenken.
Kwam ook nog een ander stalgenootje tegen, en toen zijn we een stukje samen opgelopen.
Uiteindelijk heb ik een redelijke deal kunnen sluiten met de inruil van mijn zadel, heb maar een klein beetje bij hoeven betalen, en ben nu dus de eigenaar van een knightrider dressuurzadel (kunststof).
Rond kwart voor 9 moest iedereen naar school en aan het werk, en een deel van het groepje besloot 's middags weer terug te komen voor een 2e ronde.
Dus zo gezegd zo gedaan, en 's middags met de fiets op het pondje en via Driel naar Elst.
Veel paarden van de ochtend waren al weg, en de vrachtwagens voor Slowakije en Italie werden volgeladen.
Wat een naar gezicht is dat toch, ik kon er bijna om huilen

Na wat rondjes gelopen te hebben vroegen we hier en daar voor de grap wat prijzen van Shetlanders, maar echt, ongeloofelijk wat mensen voor een paardje zonder papieren durven vragen!
Er waren prijzen van 250 tot 900 euro, belachelijk!
En veel stonden scheef op de benen nog ook.
1 paardje sprak mij wel aan, een heel erg klein Shetveulen, en na een beetje heen en weer praten wilde de handelaar hem kwijt voor 125€.
Wat ik nog teveel vond, en bovendien wilde ik er helemaal niet serieus een paard bij.
Toch wilde ik even met de handelaar er naast praten om de handelaar van dat kleine paardje op te stangen, om te zien of hij zou dalen in zn prijs.
Echter, liep dat een beetje verkeerd.
Ik wees zomaar een paardje aan en vroeg wat de prijs was, waarna de handelaar zei "200€".
Het was een henstje dat suf tussen de andere shetlanders stond, 1 van de grotere in die rij.
Toen ik zei dat ik 200 euro wel veel geld vond voor een klein paardje en ook nog eens zonder afstamming, vroeg de handelaar wat ik dan in gedachten had.
"Ik zou er nooit meer dan 100 euro voor geven." en ik had het nog niet uitgesproken of hij schreeuwde "VERKOCHT!"

Het paspoort werd gehaald en in de handen gedrukt van een meisje dat met ons mee was, ik stond er verbouwereerd naast.
Probeerde me er onder uit te praten, wat niet bleek mee te vallen met een handelaar die duidelijk stomdronken was en vrij aggressief overkwam.
Het meisje met het paspoort moest daar blijven staan, en mocht het paspoort niet weer terug geven ook.
Dus naar de pinautomaat gelopen en gepint.
Onderweg nog 2 agenten gevraagd of ik de pony percée moest afnemen, en volgens hun was dat wel zo. (Als je het eens bent over de prijs moet je het dier afnemen.

Dus met pijn en moeite terug gelopen en weer geprobeerd te praten, maar niks hielp, die man werd alleen maar bozer!
100 euro betaald en snel weggegaan.
Nog wel even het chipnummer gechecked of het overeenkwam, en gevraagd waar de handelaar vandaan kwam.
Chipnummer klopte, en ze kwamen uit Assen.
Inmiddels had ik van het andere meisje gehoord dat de pony pas 4 dagen van hen was, en al 4 dagen niks te eten had gehad etc.
En daar stond ik dus, op de paardenmarkt van Elst om een uur of 2, met een minihengstje naast me.
Abe van de Woudhoeve.
A problem was born.
Snel een nieuw Halstertje gekocht met touw, en toen maar even gaan bijkomen van de schrik op de parkeerplaats!
Daar de stalhouder opgebeld, en die heeft gelijk mijn vaste chauffeuse gevraagd of ze mij kon ophalen

En ja, zo kwam ik enige tijd later op stal aan met een doodmoe en verward paardje.
Hij heeft eerst even in Linda's stal gestaan en vervolgens nog even op de wei bij de andere shetlanders.
Die bleken echt heel veel groter te zijn!
Helaas accepteerden die hem ook niet zo goed en heb ik m er maar weer uitgevist en heeft ie 's nachts binnen gestaan.
Gister ging het een stuk beter, alleen bleek ineens dat meneer toch onder de draad door kan!
Dus ook vannacht heeft ie op stal gestaan, en vanmiddag ga ik zelf als het mag een draadje spannen, want het moet toch een keer lukken!
Hij is nog wel erg mager en nog een beetje moe, maar hij knapt iedere dag iets meer op.
En voor een Shetlander zonder papieren, vind ik hem eigenlijk ook nog best ee knapperd!

Iedereen vind hem leuk, en iedereen vraagt wat de plannen zijn.
Maar ondanks dat het een ongelukje is, heb ik voorlopig toch besloten om hem zelf te houden.
Zolang ik het kan betalen blijft hij lekker bij mij.
Gaat dat op een moment niet meer, zal ie toch echt wegmoeten helaas.
Abe van de Woudhoeve, hengst.
1 jaar, geboren in Roodkerk op 26-6-2007.
Meet +/- 70 cm?

Op de markt.
http://img98.imageshack.us/img98/1127/dscn6917su4.jpg

Mocht iemand van jullie meer Shetlanders van "De Woudhoeve" kennen, hoor ik het graag!
En Brenda; Onwijs bedankt voor het Chauffeuren, alwéér!