Andalusiërs Sandra Imhoff Duitsland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oliver

Andalusiërs Sandra Imhoff Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:22

Ik ga binnenkort in Duitsland kijken op een andalusiërstal. Is iemand bekend met deze stal? De site maakt op mij iig een erg professionele en betrouwbare indruk. (www.special-horses.de) Zo afgaande op de foto's, vind ik Lonesco en de bruine Senalado erg mooi.
Weet iemand ook waar ik op moet letten als ik een paard uit Duitsland zou halen?

Bluem

Re: Andalusiërs Sandra Imhoff Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:31

Oef, ze hebben wel geweldig mooie paarden staan! Wow! Zonde dat het boven mijn budget is.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:41

Misschien heel offtopic.

Maar wat is die bruine een lekkerding zeg!!! Jeetje mina

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:01

aiaiai, die 2 grote 4 jarige schimmels. Die kan ik allebei wel hebben! Wat een smakelijke paarden zeg!
Ken haar niet verder.
Waar je op moet letten is of hij goed gebouwd is. Het papier vind je waarschijnlijk minder spannend??
Kan hij zijn bewegingen mooi afmaken. Loopt hij propperig of juist lekker ruim over de rug. Wat is je gebruiksdoel? Dressuur? Dan willen ze liever geen paard zien dat opvallend maait met de voorbenen. Genoeg puntjes om op te letten!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 17:46

Ik vind papier idd niet belangrijk. Ik ben op zoek naar een stoer, niet te moeilijk paard om mee te dressuren en om ook gewoon het bos mee in te gaan. Wil liever dus geen paard met te veel 'knieactie'.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:24

Wanneer je een paard koopt met papieren, een PRE dus, dan is het van enorm belang dat hij
a) een koopovereenkomst heeftgetekend door Sandra Immhoff EN een CARTE TITULARIDAD die je binnen 15 gagen op moet sturen naar de Nedrlandse vereniging.
Kan Sandra Imhoff je deze Carte Tit. NIET gelijk bij de koop geven PAS DAN OP.!!!!!!!!

Je moet in dat geval ook een koopovereenkomst hebben van de laatste in spanje geregistreerde eigenaar bij de ANCCE, vroeger Cria Cabalar. Als je deze niet kunt over leggen zal je paard niet overgeschreven kunnen worden op je naam. Wordt hij in Spanje op den duur uit het Stamboek gezet om zo maar te zeggen. Je kun zonder Carte Titularidad niet meer met je paard deelnemen aan premiekeuringen, en je kunt je paard niet gebruiken voor de fokkerij. Je papier is a.h.w. waardeloos geworden en je paard is bij latere verkoop veel en veel minder waard.

Laat je geen verhalen, door welke handelaar dan ook, op de mouw spelden. Informeer eerst bij de ras vereniging, zie ook www.andalusier-vereniging.nl.
Of stuur mij een pb. voor tel.no.

O ja, er zijn daar al foto's gemaakt van de paarden, dat wil nog niet zeggen dat de verzekeringsmaatschappij aan de hand van de al genomen foto's je paard geheel of gedeeltelijk wil verzekeren. Zij willen eerst de foto's zelf zien. En wellicht moeten er ook nog een aantal foto's bijgemaakt worden. Men neemt daar dacht ik 12 foto's van een paard incl. de rug. Dit zal niet voldoende zijn voor een Nederlandse maatschappij.

Succes met zoeken

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:46

Ik sluit me volledig bij Barrye aan, ik ben sinds enige tijd ook de trotse eigenaar van een 4jr andalusier hengst.
Het is wel even ingewikkeld met alle papieren die je in moet vullen als je zo'n paard aanschaft/hebt aangeschaft.
Probeer ook vaker als 1 keer te gaan kijken naar een paard wat je aanstaat. Zoals je aangaf zoek je een paard om mee te dressuren ( net zoals ik). Probeer als je gaat de paarden een beetje goed in je op te nemen, zijn ze druk op stal, bijten ze veel, komen ze veel buiten of staan ze altijd op stal? Mijn andalusier heb ik hengst gelaten maar we hebben erg aan elkaar moeten wennen. Probeer ook te vragen of de hengsten al aan merries gewend zijn of geisoleerd staan van de merries? als je een hengst koopt en hem hengst laat en hij komt op een stal met merries ken hij daar wel op reageren.

Verder wens ik je veel succes, De site ziet er erg netjes uit, en de paarden zijn op de foto ook goed verzorgd.
Een andalusier is een geweldig ras om mee te werken, ze zijn zo sensibel maar als je een klik hebt, dan raak je eraan verslaafd.!!!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:55

Bij Sandra staan voor zover ik weet geen merries in de buurt van de hengsten. Dus verrassingen na die tijd thuis niet uitgesloten.

En pas ook een beetje op met hengsten die net een paar dagen geleden uit Spanje gekomen zijn. Die kunnen soms knap verreisd zijn en dan erg rustig zijn.( of knettergek) Dan kun je na een week ook een spook op stal hebben.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:43

alle bovenstaande tips zijn zeker de moeite waard om iets mee te doen.
ben je niet in de positie om iemand mee te nemen die er meer verstand van heeft dan jezelf?
het ziet er alemaal super uit maar het is ook een heleboel geld en daar moet het uiteraard wel goed voor zijn.

en denk goed na wat je wilt. wel of geen hengst?
ze kunnen heel anders zijn, hoft niet, en zeker als ze geen merries gewend zijn kan het een crime worden.
denk goed na wat je absoluut wel en niet wilt en kijk goed naar het gangwerk, maait een paard teveel, kan hij goed galopperen!
dit zijn kleine dingen die wel s mankeren bij barokke rassen.

ben benieuwd, succes!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 01:50

Bedankt voor de reacties. Ik ga toch niet zo ineens beslissen of ik een paard koop. Wil hem toch een paar keer bekijken. Wanneer ik imo mijn paardje heb gevonden, neem ik iemand mee die meer verstand heeft van barokke rassen en natuurlijk wordt alles nog gecheckt door mijn eigen dierenarts.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:36

poeh he, goed besluit van je!
je hoort ma zoveel te vaak dat mensen bedonderd worden voor veel geld, of dat het paard gewoon niet zo is zoals in eerste instantie leek. daarom is het belangerijk dat je een paard niet in een oogopslag koop maar juist meerdere keren moet gaan proberen, alleen zo kun je het karakter een beetje aanvoelen en heb je minder snel kans op onverwachte niet plezierige verassingen!

ik ben echt heel benieuwd of er iets daadwerkelijk voor je bijzit, heel veel succes!
juist

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:44

Wauw hele gave paarden! En geeneens voor wereldprijzen ofzo Haha!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:50

Ik ken iemand die vol tevredenheid bij bij Sandra een paard heeft gekocht,Hij heeft na ongeveer 2 jaar zoeken in Spanje en Nederland daar zijn match gevonden.
Hier in Nederland zijn ook goede paarden te koop en vooraf laat je goed inlichten door de vereniging mbt de papieren.
Succes OK dan!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:24

Sowee, daar staan me een paar spetters tussen!!!

Verder sluit ik me bij Barrey aan. Papieren geef je dan niet om zeg je, maar de prijzen zijn wel voor paarden met papieren. Alleen het paspoort met daarin het stamboek papier is dus NIET genoeg bij de PRE. Er hoort nog een carta tit en een verkoopsdocument bij.

Veel succes met uitzoeken

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:44

Gave paarden staan er tussen zeg. Macareno vind ik er ook heel leuk/lief uit zien.

Heel veel plezier met kijk in ieder geval. Alle tips die hierboven gegeven zijn zijn gegeven door echte andalusier kenners die al jaren ermee bezig zijn.
Laat je geen verkooppraatjes aanpraten. Dat is het enige dat ik je kan zeggen na mijn eigen andalusier tocht.
Een gesprek kan nog zo leuk verlopen en de mensen kunnen nog zo aardig zijn. Dit zegt helaas niks....
Deze bedragen zijn normale bedragen voor echte PRE's maar dan moet je wel zeker weten dat je ook een echte PRE koopt.

Kijk ook eens op www.andalusier.de Is ook een leuke duitste site met leuke paarden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:56

Ik ben ook nieuwsgierig naar mensen die via deze stal een paard hebben gekocht kende de site wel al.
handige tips trouwens

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:53

Ik kan je na wat ervaringen die ikheb of kennissen, waar ik hier niet helemaal over wil uitweiden , zeggen:

Laat eerst de foto's bekijken door je eigen keuringsarts en laat hem zeker de klinische keuring opnieuw verrichten voordat je het paard koopt en betaald.
Informeer ook EERST bij de verzekering of zij het bewuste paard ook op grond van de foto's willen verzekeren. Soms zijn de foto's al te oud, of heb je te weinig foto's

..............of je paard is al wel gekeurd met foto's maar NIET geheel goedgekeurd. Dit staat nl. NIET in de tekst van Sandra Immhoff. Er staat alleen DAT ze foto's heeft!!!

De foto's op haar site zijn lang niet allemaal recent. De prijzen die ze vraagt zijn wel wat je al snel betaald voor een PRE met papieren en Carte titularidad enz.

Gewoon kijken of er een paard is wat je bevalt en mijns inziens gewoon helemaal opnieuw laten keuren.

Succes

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:36

ik moet idd zeggen dat het geen gekke prijzen zijn voor de andalusiers op die site.
pre paarden zijn duur, vaak zijn ze nog duurder als deze.
let daarom extra op, goedkoop kan duurkoop worden en let idd goed op de foto's!
wij kunnen niet zien of ze wel of niet goed zijn, en voor de verzekering mag er niks aan markeren, maar voor dat geld ook niet!

wanneer wil je gaan kijken?

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:46

Al met al wel spannend hoor een paard kopen! Ik denk dat als ik je berichtjes lees, je je in ieder geval goed voorbereidt en ik denk dat het verstandig is om iemand mee te nemen. Ook een beetje omdat die persoon niet emotioneel betrokken is bij de koop en je helpt om wel kritisch te blijven.

Een paard kost je heel veel geld, tijd en energie. Als je echt een match vind dan is dat het allemaal dubbel en dwars waard omdat je er ook zoveel liefde, plezier en vriendschap voor terug krijgt. Ik gun je die match van harte!!

Heel veel succes met je zoektocht. Laat je het ons weten als je je droompaard hebt gevonden?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 13:54

Bedankt voor jullie reacties, daar heb ik zeker wat aan.

Ik heb altijd al een eigen paard gehad (nog steeds, zij blijft gewoon voor altijd hier thuis staan), waar ik altijd al m'n vrije tijd in heb gestoken en waar ik echt zo goed mogelijk voor zorg. Ik heb haar helaas gekocht zonder klinische of röntgenologische keuring, waar ik nu heel erg spijt van heb. Want zij bleek na een paar jaar een peesverkalking te hebben, waar ze nooit last van had gehad, maar wat misschien bij aankoop al te zien zou zijn geweest. (meer info staat in m'n profiel). Ik kan af en toe nog wel met haar buitenrijden en dat doe ik ook nog met veel pleizer, maar de echte uitdaging mis ik wel.

Ik ben ook echt rustig op zoek, heb al heel veel paarden bekeken. Wat er alleen toe leidde dat ik beter wist wat ik niet zoek. Ik heb Sandra Imhoff een mail gestuurd en misschien kan ik dit weekend al kijken of anders volgend weekend. Ik ga eerst alleen kijken met een vriendin van me en m'n zusje. Als er iets tussen staat waar ik echt een klik mee heb, gaat er iemand mee die haar andalusiër ook daar heeft gekocht. En voordat ik tot aankoop overga, gaat mijn eigen DA de foto's bekijken van dat paard. Waarschijnlijk wil ik sowieso de hele keuring opnieuw laten uitvoeren door mijn DA. Dus klinische keuring, nieuwe röntgenfoto's van de benen en de rug en ik denk ook nog een bloedtest.
Zal wat geld kosten, maar ik wil niet weer hetzelfde meemaken als met m'n andere pony.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:59

Goedzo Oliver
laat je niet verrassen !
een bloedtest is helemaal geen overbodige luxe bij een andalusier ivm de tekenziekte en goed laten rontgenen kost wel wat meer maar dan sluit je veel aandoeningen uit

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:57

Heel verstandig hoe jij het zal aanpakken Oliver!

Stel dat je daar je gading niet vindt, kan ik je wel de fokkerij van mijn paard aanraden (zie foto's in profiel) http://www.mont-rubi.com
Ze zijn gevestigd in Barcelona en spreken ook Engels. Ze verkopen meestal groene paarden, maar hebben ook enkele verder getrainde paarden te koop. Stuur ze anders maar een mailtje met mijn groeten. Het zijn echt superfijne mensen die heel erg veel voor hun paarden over hebben! Ze fokken functionele paarden, speciaal voor de dressuursport.

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:09

Ik ben een aantal jaar geleden bij haar geweest.
Woonde er toen bijna naast.
Paarden staan er top bij.
Toen stonden de hengsten gewoon in de buurt van de merrie´s.
Ik heb vol verbazing staan kijken !! Ze reageerden er niet op.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 01:05

Ik ga morgen kijken naar die bruine! Haha! Zal jullie op de hoogte houden!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:43

Ben benieuwd, succes!
Of je bent inmiddels er al hihi