Wie kent mn merrie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:28

Pfff, ja, ik weet het. Maar ik denk dat die knie mss wel kan goed komen. Dat mager zijn zal ook wel goed komen. Dat oog... tja, een paard kan wel leven met 1 oog, dus...

Waar in gods naam ging dat paard anders terechtkomen? Nu ook, iedereen die k erover vertel reageert zo van: O, ma ja, dan ebt ge volgend jaar da veulen en dan ebt ge terug een paard. Mss kunde die "oude" dan weg doen?
Ik bedoel maar, mensen denken alleen aan het geld, wat da paard kan opbrengen. Ieder jaar een veulen en da paard brengt oook op!
Om eerlijk te zijn, wil ik nu just da mn merrie erbovenop komt. Daarna zien we wel. Er is geen garantie voor mij dat da veulen gezond ga zijn nu ze zo mager is.

Ik heb gebeld naar de vorige eigenares (dus niet die vent, de verkoper) en die kon langs geen kanten een DA-naam geven. Die zei zelfs dat ik daar geen geld moest aan uitgeven, aan een paard. Stel je voor!

Ik wil nu ook gewoon weten waar ze is geweest na weggehaald te zijn bij haar moeder, wie alle eigenaren geweest zijn? Ze is serieus gehavend en ik weet niet wie haar dat heeft aangedaan. Ik weet dat ze 24/04/2006 haar vaccins gekregen heeft door een Nederlandse DA-praktrijk. Daarna niemand meer...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:32

Oei..
Aan 1 oog blind, springknie, drachtig van een niet goedgekeurde hengst, en ik vind de rug en vooral de achterhand ook niet helemaal jofel. Ik weet niet precies hoe het te omschrijven, maar haar achterhand lijkt mij niet goed.

Ik ben benieuwd wat de DA zegt! Goed van je dat je het in ieder geval gaat proberen.

Anoniem

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:35

En wat wil je daar mee bereiken? Wordt ze daar beter van als je weet van wie ze geweest is? Als je er al achter komt?

Ik zie het anders: een paard hebben is al heel risicovol, zelfs een gezonde, dus dan al met zo'n merrie beginnen is vragen om ellende. En dan koop je het ook nog zonder keuring! Daar heb je je mooi in laten truuken door die verkoper, vakman, want daar was ze natuurlijk nooit doorgekomen! Ik hoop dat je haar gratis of voor de slachtprijs gekregen hebt, want er staan je nog heel wat kosten te wachten.
Dat je het probeerd vind ik nobel hoor, zoveel liefdadigheid heb ik schijnbaar niet in mijn zieltje zitten dat ik zo'n paard ooit een kans zou geven, dus ik hoop voor je dat het positief uitpakt, ook voor het paard.

ieleoor

Berichten: 563
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: ergens in de kop van noord-holland

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:02

maar ik ben wel blij dat er zulke mensen bestaan !!!!!!

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 22:09

Tjah, ik zie wel.

Ik wil gewoon achterhalen wie haar dit allemaal heeft aangedaan. Gewoon voor mijn eigen! Ik wil daar helemaal niets mee bereiken. Ik wil dat paard gewoon een beter leven geven. Mss dat jullie dat niet zouden, ik wel! Ik weet ondertss al waar ik allemaal moet naar laten kijken. Ik ga niet blijven herhalen dat DA NOG MOET KOMEN! Ik ben heus niet hun enige klant en aangezien ze geen pijn heeft!

En geen keuring? Dat is dan maar zo. Ieder paard kan zomaar doodvallen, mensen ook. Ge kunt een 200 % gezond paard kopen en tkan ook achter 3 maanden bezwijken aan t één of ander. Dat is bij alles zo, van paard tot auto tot...

Dit paard was gezond en volgens structuur in orde. Heb gebeld met de fokker. Dit paard is zodanig behandeld dat ze zo geworden is. Als jij iets aanschaft waar je niets van af weet en je lammert maar wat aan, dan zal dit ook mislukken.

Ik wil de moeite doen, ik ben nou eenmaal een dierenlievend persoon! Ik heb het zowiezo meer voor dieren dan voor mensen, so what...?

Als een kind mishandelt wordt, O WEE, maar als een dier er maar raar bij staat, ist van Ochja, is maar een hond/paard/...

ieleoor

Berichten: 563
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: ergens in de kop van noord-holland

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:18

ik denk niet dat de mensen het hier negatief bedoelen hoor.
als ik namelijk genoeg geld had of een eigen stal,had ik het ook gedaan!!!
ik denk alleen dat mensen je willen behoeden voor het feit dat er wel eens
meer met het paard aan de hand kan wezen als dat jij denkt!!!
en dan moet je idd wel de middellen hebben omdat rond te kunnen breien.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:23

Vind het een super actie van je TS, zelf had ik het ook gedaan!
Ik hoop dat ze snel weer bovenop komt en dat ze maar een gezond veulen mag krijgen.

Succes!!

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 22:28

Ik wéét het wel dat het niet altijd slecht is bedoeld, maar ik lees zoveel dezelfde dingen. Je moet weten dat ik ze hier ook wel hoor in levende lijve.
Ik ben bereid dit risico te nemen, dus dat is mijn probleem. Ik zal wel zien hoe ze staat over een maand of 6.
Geef dat paard wat tijd, ze heeft heel wat meegemaakt.

@ annebe: thx om te horen dat dit nog iemand had gedaan. Op dit moment wil ik haar gezond hebben, op gewicht en dat been beetje beter. Met de juiste middelen komt ze wel beter. Mss niet 100 %, maar als ze al beter staat dan nu, ben ik al héél conten. Nu zit ik met haar in, want er zijn er al die gezegd hebben dat ik niet moet hopen op een goed veulen. Allé, mss wel een goed veulen, ma met wa groeiachterstand.

Time will tell... Ik kan jammergenoeg nie in de toekomst kijken...

cellibelli
Berichten: 549
Geregistreerd: 03-05-03

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:28

ieleoor schreef:
ik denk niet dat de mensen het hier negatief bedoelen hoor.
als ik namelijk genoeg geld had of een eigen stal,had ik het ook gedaan!!!
ik denk alleen dat mensen je willen behoeden voor het feit dat er wel eens
meer met het paard aan de hand kan wezen als dat jij denkt!!!
en dan moet je idd wel de middellen hebben omdat rond te kunnen breien.



ik denk er precies hetzelfde over Haha! ,als ik idd ook het geld Geld, geld! ervoor had gehad had ik precies hetzelfde gedaan Haha! .ik wens je heel veel succes met je paardje OK dan! .

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:50

Ik vind het goed dat je dit hebt gedaan. Je wist toch van tevoren wat voor een paard je kocht.(dat ze niet helemaal in orde is en dat je kosten krijgt) Jij wilt dit paard gewoon een kans geven en daar ben ik blij om. En volgens mij komt het het ook allemaal wel goed. Ik zou haar nu lekker rust geven tot ze het veulen heeft. En wellicht is tegen die tijd haar been ook al een stuk beter. En ze is er niet kreupel aan dus dat is alleen maar een goed teken. Ik heb wel paarden gezien die veel magerde waren en drachtig en aan de veulens kon je niks zien. En als ze drachtig is dan moet ze dus nog 7 maand dus zoveel zal het veulen er niet van hebben geleden. Dat ze zo sloom is kan ook komen omdat ze gewoon weinig te eten heeft gehad en daardoor futloos is. Ik ken iemand die ook zo'n gelijk soort ponny had gekocht en het is allemaal goed gekomen. Gewoon lekker de tijd geven en het komt vast allemaal wel goed. Ik zal wel even na laten kijken of ze wel drachtig is.

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 22:59

Volgens de vorige eigenares (niet de verkoper) is ze gescand op drachtigheid. Ze zou 100 % drachtig zijn. Wel kon ze mij onmogelijk een naam of nr van die DA geven die de scan gedaan had. Zelfde met haar been. Zou een DA bij geweest zijn, maar nergens naam/nr.

Rare madam. Zei me zelfs om geen kosten aan een paard te maken, allemaal niet nodig. Zij belde nooit DA voor een paard. Vreemd, toch? Je gaat toch naar een dokter als je ziek bent, wel een paard ook.

Ik wist idd van tevoren dat er kosten aan gingen zijn. Ik wist nl ook hoe ze erbij stond.

Zaterdag en zondag was ze nog zo wa down. Gisteravond, vanmorgen en vanavond kreeg ik al een verwelkomingshinnikje. Ze is al iets fleuriger. Een klein, klein beetje, ik ben er nog lang niet. Ze loopt graag bij mn Haf en soms draven ze al een stukje samen. Gisteren galoppeerde ze zelfs Pling zomaar, zonder aanleiding van mezelf.

Ik ga van haar houden en ga haar genezen. Ik ga haar liefhebben zoals mn andere paardjes. Ik ga ze verwennen en opvoeden. Ik ga ze geven al wat een paard nodig heeft en ...
Ze zit hier goed, laten jullie DAT niet vergeten. Ok, mss heeft ze gebreekjes, maar vertel mij ne keer, wie heeft hier hét perfecte paard...?

xan

Berichten: 436
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Wormer

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:03

Super hoor van je om over dit paardje te ontfermen.
Op een andere site van je heb ik al iets geschreven over mijn friese merrie. Die zag er ook vreselijk uit. Veel magerder als die van jou, en totaal geen spieren. Nu, anderhalf jaar later, is het het liefste beestje dat ik ken.
Met veel liefde en geduld kom je een heel eind.
Mijn merrie komt van dezelfde fokker. Smink uit Sondel. En ergens een stuk terug in de stamboom heb ik ook Oege staan.
Eigenlijk deed jou merrie mij heel erg aan die van mij denken.
Geef haar veel aandacht, je krijgt er zoveel voor terug.

Wat wil je eigenlijk met haar gaan doen ? Lekker recreatief rijden, of dressuren of voor een kar ?

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:04

Dan moet die vrouw toch ook weten wie de hengst is? Weet je niet in welke plaats ze woont? Dan zou je misschien de plaatselijke DA kunnen bellen.

xan

Berichten: 436
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Wormer

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:06

Het perfecte paard

Dat is het paard waar jij van houdt, waar jij een klik mee hebt.
Ik heb ook zo'n perfect paard. Al blijft mijn instructeur praten over "die kromme" fries.
Laat hem maar lekker, wij saampies hebben het top.

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 23:14

Mn Hafje is mijn perfecte Hafje. Klein, maar o zo lieve schat! Mn meisje zal ook wel lief worden, ze wordt nu al liever.

Die vrouw is van Oostkamp (België West-Vlaanderen), maar heb haar adres niet. De chip van Ceara was ook nog helemaal niet in orde. Stond nog op naam van F. Mink. Heb ik nu laten veranderen.
Heb gevraagd naar de hengst, kreeg dit als antwoord: "tis ne wreed schonen hengst. Nie gekeurd, maar wreed schoon. Ge gaat uw geld zo weer ebben aan da veulen. Ge moet nie bang zijn, want tis ne schone, grote hengst."
Dus, tja, wat moeje daar nou mee? Zo'n raar vrouwmens, nooit een DA, geen gekeurde hengst op die merrie zetten? Pff...

Maarja, niet iedereen wil een paardje met papieren, é.

Ik ga gewoon lekker bosritjes maken (als dat mogelijk is), haar verwennen en vriendjes laten zijn met mn Haf. Ze zal niet superzwaar moeten werken, en ze heeft tijd tot wanneer zij er klaar voor is.

xan

Berichten: 436
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Wormer

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:22

Je bent Super !

Onze verzekeringsman kwam in juli kijken, een jaar later dus. (doen ze ieder jaar weer)
En hij vertelde dat hij verbaasd was zo'n mooi beestje te zien.
Hij vertelde nu ook dat hij er ernstig over nagedacht had of hij haar wel
wilde verzekeren !!!!!! Zo slecht zag ze eruit. Maar hij wist van deze fokker
en dacht daarmee dat het wel goed zat. (Geldt dus ook voor jou).
Veel aandacht en rustig trainen voor de spieropbouw. Wij zijn nu gestart in de B dressuur.
Dat had ook niemand gedacht toen ze bij ons op stal kwam te staan.

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 08:13

Lovers Thx!

Sjafrane
Berichten: 806
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 08:33

heel veel succes met de merrie

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:08

Ik kan me zo vinden in jouw gevoel.
Heb 3 jaar terug een paardje gekocht,die toen al niet door de klinische keuring kwam.
Hij had een knieblessure,maar met rust zou dat goed komen.
Ik besloot in overleg met de eigenaar hem pas te kopen als de knie genezen was,zo had ik wel mooi de tijd om vast een beetje band op te bouwen,want hij stond hier niet zover vandaan.
Eindelijk kregen we van de da groen licht en ondanks alle waarchuwingen van iedereen om heen heb ik hem dus gekocht.
Ik werd voor gek verklaard,want ik had al zoveel paardenellende en verdriet gehad.
Maar ik was eigenwijs en moest en zou hem hebben.
Hij was alles wat ik zocht in een paard en wist zeker dat hij me kon geven wat ik nodig had; een beste vriend die me zou helpen van de angst om te rijden af te komen.
Wat was ik blij toen hij gebracht werd.
Helaas paste hij niet zo goed in de groep op de wei en zat ie in no time onder de bijtwonden en had ie een flinke kroonrand wond,waardoor ik niet kon rijden.
Maar goed,het getuttel en gepoets vond ik ook heerlijk,alleen van het kijken naar hem werd ik al gelukkig Haha!
Toen ik er eenmaal op kon,liep hij niet rad,dus naar de da.
Bleek hij hko te hebben,een 3tje,dus niet zo'n mooi bericht.
Na een dure behandeling met infuus,medicijnen,speciaal beslag en revalidatie was hij goed en konden we eindelijk gaan rijden.
En wat ik al van het begin af aan wist;het ging super tussen ons!
We zijn door diepe dalen gegaan maar hebben ook hoge toppen bereikt.
Ik heb een jaar lang alles met hem kunnen doen wat ik wilde.
We zijn zelfs wedstrijden gestart,buitenritjes gemaakt (jaja,die angst bij mij had hij weggehaald) en ons topmoment was onze vakantie samen,een weekje boscrossen met nog 10 andere meiden met hun paarden.
Toen we weer thuis waren begon het minder met hem te gaan,hij begon meer te struikelen en tijdens de les vlogen we ineens zomaar van uit het niets over kop.
Dit was duidelijk niet goed Huilen
Terug naar de da en ja hoor,de hko was zodanig verslechterd dat er niets meer aan te doen was.
Daarbij had hij zoveel pijn,dat ik niet anders kon doen als hem laten gaan Huilen Huilen
Al met al heb ik hem dus maar anderhalf jaar gehad,met daarbij torenhoge da rekeningen,heleboel zorgen en slapeloze nachten en een onvergetelijk verdriet.
En toch... als ik morgen voor dezelfde keus zou staan,deed ik het weer.

Het is een heel verhaal geworden,waar jij eigenlijk niks aan hebt.
Maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat ik weet hoe je je voelt en dat ik zó goed kan begrijpen dat je doet wat je doet.
Ik heb toen die tijd ervaren dat het gewoon heel fijn is als er iemand jou begrijpt,want ook al is het allemaal goed bedoeld,al die negatieve reacties doen toch wat zeer en het is heel vermoeiend om jezelf steeds weer te moeten verdedigen.
Oke,het is misschien niet de meest slimme actie ooit,maar als jij voelt dat je dit moet doen dan is dat zo.
Ik wil jou en je paard dan ook alle geluk van de wereld wensen en hoop met heel m'n hart dat jullie nog heel veel jaren samen mogen blijven.

Liefs,Paola

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:27

ik kan me zeker vinden in je gevoel, zoiets kreeg ik ook klaar
al moet je wel reeel blijven uiteraard Knipoog achtergronden onderzoeken zou ik niet zo snel doen.. beter mss de merrie door je eigen DA te laten onderzoeken en te kijken hoe en wat NU. de rest is passé.. toch?
blijkbaar wil niemand je info geven..

ik hoop alleen dat het je geen bult geld gaat kosten
succes!

ingridge
Berichten: 286
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: noord-holland

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:40

Een paard kopen zonderte keuren met een mankement op dat moment heb ik ook gedaan een paar jaar geleden.
Mijn merrie was kreupel maar welk been was eigenlijk een raadsel maar het klikte tussen haar en mij, dus meenemen. Thuis dachten ze dat ik gek was geworden maar ach...
Nu zijn we een paar jaar verder en heb ik een mooi hengstveulen uit deze merrie en ze heeft op de AV-keuring (ik deed voor de lol een keer mee) een 1ste premie/ster mogen ontvangen.
Dus ik wens je veel plezier met je paard want de toekomst kan leuke dingen brengen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:59

Als je werkelijk niks meer verwacht van de merrie dan wat bosritjes zie ik het wel positief. Wie weet kan ze meer, dat zie je dan wel. Ik ben benieuwd hoe ze opknapt Ja En ik wens je het allerbeste met haar toe.

En toch en toch, die man heeft geld verdiend aan een paard waar hij niks kost aan heeft gemaakt, en kan het dus eigenlijk opnieuw doen, dat stoort me altijd wel bij deze gevallen...

Ma goed, veel succes met je paardje!

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:12

hier ook iemand die je heel goed begrijpt, ook ik kan mjin ogen niet sluiten voor zo'n dingen, tegen beter weten in...
in mijn profiel kan je mijn verhaal lezen met mijn Friesje... Bloos die zag er ook vreselijk uit, maar helaas was haar beentje helemaal fout...
ik ga heel erg duimen voor je, en ben blij dat je je niet te veel aantrekt van sommigen hier. ieder zijn eigen keuze, ik heb ook heel wat commentaar moeten slikken, maar uiteindelijk is het ieder zijn ding, ik hoef geen duur sportpaard (bijvoorbeeld), want ik rijd helemaal niet supergraag. Dus als ik de kans krijg om een paard een beter leven te geven...

veel succes nog verder, en ik blijf het even volgen...

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 11:14

Pipi schreef:
Ik kan me zo vinden in jouw gevoel.
Heb 3 jaar terug een paardje gekocht,die toen al niet door de klinische keuring kwam.
Hij had een knieblessure,maar met rust zou dat goed komen.
Ik besloot in overleg met de eigenaar hem pas te kopen als de knie genezen was,zo had ik wel mooi de tijd om vast een beetje band op te bouwen,want hij stond hier niet zover vandaan.
Eindelijk kregen we van de da groen licht en ondanks alle waarchuwingen van iedereen om heen heb ik hem dus gekocht.
Ik werd voor gek verklaard,want ik had al zoveel paardenellende en verdriet gehad.
Maar ik was eigenwijs en moest en zou hem hebben.
Hij was alles wat ik zocht in een paard en wist zeker dat hij me kon geven wat ik nodig had; een beste vriend die me zou helpen van de angst om te rijden af te komen.
Wat was ik blij toen hij gebracht werd.
Helaas paste hij niet zo goed in de groep op de wei en zat ie in no time onder de bijtwonden en had ie een flinke kroonrand wond,waardoor ik niet kon rijden.
Maar goed,het getuttel en gepoets vond ik ook heerlijk,alleen van het kijken naar hem werd ik al gelukkig Haha!
Toen ik er eenmaal op kon,liep hij niet rad,dus naar de da.
Bleek hij hko te hebben,een 3tje,dus niet zo'n mooi bericht.
Na een dure behandeling met infuus,medicijnen,speciaal beslag en revalidatie was hij goed en konden we eindelijk gaan rijden.
En wat ik al van het begin af aan wist;het ging super tussen ons!
We zijn door diepe dalen gegaan maar hebben ook hoge toppen bereikt.
Ik heb een jaar lang alles met hem kunnen doen wat ik wilde.
We zijn zelfs wedstrijden gestart,buitenritjes gemaakt (jaja,die angst bij mij had hij weggehaald) en ons topmoment was onze vakantie samen,een weekje boscrossen met nog 10 andere meiden met hun paarden.
Toen we weer thuis waren begon het minder met hem te gaan,hij begon meer te struikelen en tijdens de les vlogen we ineens zomaar van uit het niets over kop.
Dit was duidelijk niet goed Huilen
Terug naar de da en ja hoor,de hko was zodanig verslechterd dat er niets meer aan te doen was.
Daarbij had hij zoveel pijn,dat ik niet anders kon doen als hem laten gaan Huilen Huilen
Al met al heb ik hem dus maar anderhalf jaar gehad,met daarbij torenhoge da rekeningen,heleboel zorgen en slapeloze nachten en een onvergetelijk verdriet.
En toch... als ik morgen voor dezelfde keus zou staan,deed ik het weer.

Het is een heel verhaal geworden,waar jij eigenlijk niks aan hebt.
Maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat ik weet hoe je je voelt en dat ik zó goed kan begrijpen dat je doet wat je doet.
Ik heb toen die tijd ervaren dat het gewoon heel fijn is als er iemand jou begrijpt,want ook al is het allemaal goed bedoeld,al die negatieve reacties doen toch wat zeer en het is heel vermoeiend om jezelf steeds weer te moeten verdedigen.
Oke,het is misschien niet de meest slimme actie ooit,maar als jij voelt dat je dit moet doen dan is dat zo.
Ik wil jou en je paard dan ook alle geluk van de wereld wensen en hoop met heel m'n hart dat jullie nog heel veel jaren samen mogen blijven.

Liefs,Paola


Goh, kreeg een krop in mn keel toen ik je verhaal las. Ik hou mn hart al vast voor als mn Amigo en Domino'tje hun tijd gekomen is. En dan koop ik nog zo'n dutske bij.
Ik ben nu eenmaal iemand die t heel voor dieren heeft. Mn Teckel komt uit asiel, zwaar geslagen geweest... Heb hem erdoor geholpen. Heeft me een jaar tijd gekost, maar hij heeft alle vertrouwen in mij. Daarvoor doe je het toch?
De liefde, het alles, ... dat je terugkrijgt.
Als je kind/man ziek is, zal je er ook alles voor doen. Je zal ook niet denken: "goh, we gaan je niet opereren, das te duur!" Wel, das met mn dieren ook zo; dat zijn mijn kinderen!

En de afkomst is idd passé, ma het is toch leuk om te weten wie de familie is?

@ Vanity: zal vanmiddag je verhaal eens lezen in mn lunchpauze.

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 12:51

Goh, Vanity, ik hoop maar dat ik dat niet moet meemaken. Zou er ook kapot van zijn... Maar het zit altijd in mn achterhoofd dat er iets kan gebeuren...

Vanavond komen de DA en de hoefsmid, we zullen het dan wel gaan horen.