Wie kent mn merrie?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:38

[***] schreef:
@femmefatale1: ik denk dat perenboompje helemaal geen behoefte heeft aan zo'n paard, heb ik ook niet.


Dat snap ik, ik heb er zelf ook geen behoefte aan, maar daarom snap ik ook niet dat pereboompje zich daar zo druk om maakt...??!!

Eerlijk is eerlijk, ik zou zo'n paard zelf niet eens kopen, maar dat de TS dit wel heeft gedaan (en misschien wat te ondoordacht) is haar keuze geweest. Dat het nu ernstiger blijkt dan verwacht, was idd een gok.. maar is ze daarom slecht voor dat paard?? Nu heeft dat paard het iig wel beter..

Feit is wel.. jouw bericht is niet aanvallend geschreven, die van anderen zijn duidelijk wel aanvallend.. (waar de TS helemaal niks aan heeft..)

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:39

femmefatale1 schreef:
@ PERENBOOMPJE: waarom val jij de TS zo aan?? Heeft ze jou iets misdaan?? Waarom wordt je zo kwaad?? En al zou de TS in een slachtofferrol kruipen, waarom maak jij je hier dan zo druk over??
Als jij het allemaal zo goed weet, geef jij deze merrie dan een goeie plek!!!!!!



En ook ik vind dat je je best wat meer mag verplaatsen in de positie van de TS..

Tuurlijk, ze wist dat het een gok was en wist ook dat er eea aan de hand is met dit paard.
Maar als je zo'n paard koopt ga je er wel vanuit dat je het paardje wat beter krijgt dat ze nu is, met het uitzicht op het evt rijden na lange tijd van herstel..

Dat het nu toch zo iets ernstigs blijkt te zijn, had TS natuurlijk nooit verwacht. En dan doel ik natuurlijk op dat been.
Momenteel is TS gewoon erg emotioneel en vraagt zich af wat ze er mee moet. En natuurlijk is dat heel tegenstrijdig, maar dat is het altijd in zulke gevallen..


Je wilt het beste voor dat paard, maar wie zegt dat dat ook het beste is..??

Persoonlijk denk ik niet dat TS dat paard hals-over-kop weg zal doen, maar maakt afwegingen wat eerlijk is tov het paard, én haarzelf..

Meid.. sukses, en denk er gewoon lekker rustig over na..!!



Nee als je zo'n paard vantevoren goed had bekeken en niet een overhaaste beslissing had gemaakt en van d'r roze wolk afgestapt was zag je dat dat been blijvend is,of had in eerste instantie een dierenarts erbij gehaald!
En nee heb geen medelijden met TS die denkt de gave te hebben gehad om wonderen te verrichten maar dat is tegengevallen en zit nu met zichzelf in de maag waarschijnlijk.

Met wie ik wel medelijden heb is met het dier dat steeds van eigenaar naar eigenaar gesleept wordt en TS had volgens haar zeggen haar gekocht om op te knappen en een goed leven te geven zonder verdere intentie van rijden als alleen een keertje naar het bos.

Ook zouden ze hier in Nederland eens wat zwaardere straffen op handelaren moeten leggen zodat er niet zo gesolt word met deze dieren voor het geld en dat mensen alleen paarden mogen kopen die er verstand van hebben en niet uit medelijden of denken dat ze er verstand van hebben dus eerst een test af moeten leggen met minimaal 100vragen hoe je een paard moet onderhouden en verzorgen+EHBO diploma voor paardeneigenaren!
Maar ja het is maar een dier he!

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:41

als ik het zo lees heeft dit paard het namelijk juist hartstikke goed bij de ts (dat was ook de intentie van mijn allereerste berichtje hierop)
ze had/heeft helemaal geen verwachtingen van het paardje
ze wil haar lekker opknappen
een mooi veulentje krijgen...

waarom zou je haar dan weg doen?
ik hoop dat het beestje de rust krijg die ze zo verdient Lachen geniet lekker van haar want ondanks haar beentje is het volgens mij een hartstikke leuk dier.

Marigold

Berichten: 12598
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:42

hee Ts..
wat krijg je een boel over je heen..

veel sterkte met het op gewicht brengen van deze merrie
het eerste doel lijkt mij nu dat je ervoor moet zorgen dat ze het veulen kan voldragen, en daarna voeden..

veel sterkte bij de keuzes waar je ineens voor staat..
en ik vind het knap hoor, dat je de gok hebt durfen nemen.
misschien geef jij haar nu net even het zetje dat ze nodig had, om straks een leuke fokmerrie te kunnen zijn Ja

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:18

[quote="femmefatale1"]@ PERENBOOMPJE: waarom val jij de TS zo aan?? Heeft ze jou iets misdaan?? Waarom wordt je zo kwaad?? En al zou de TS in een slachtofferrol kruipen, waarom maak jij je hier dan zo druk over??
Als jij het allemaal zo goed weet, geef jij deze merrie dan een goeie plek!!!!!!


Dit vind ik niet echt terecht. Wij hebben niet voor deze situatie gekozen, geven alleen onze mening. Ik respecteer haar keuze, alleen vind het heel jammer voor het paard. Je neemt risico (dat wist je vante voren) en nu pakt het helaas verkeerd uit en gaat ze voordat ze haar veulen kan krijgen alweer weg (athans zo is het bij mij over gekomen). Dat begrijp ik niet. Ik heb jaren voor een kreupel paard gezorgt (kon mijn eigen droom in de vrieskist leggen) maar op dat moment heb ik gekozen voor haar.... in goede jaren en slechte jaren. Helaas was ook bij mij alleen slechte jaren maar heb haar de tijd van haar leven gegeven! Dat ik er niet op kon rijden heb ik naast mij neergelegd en voldoening gezocht in het feit dat ik haar gelukkig kon maken (nou ja dat denk ik dan). Helaas heb ik haar naar jaren te hebben verzorgd moeten laten inslapen, maar heb geen 1 moment spijt gehad dat ze bij ons op het pad is gekomen.

Ik wens je heel veel succes en wijsheid. Bovengenoemde is ook niet kwetsend bedoeld, maar ik heb ook een groot hart voor dieren. Paardje heeft hier niet voor gekozen, helaas heb je vantevoren niet goed over deze situatie nagedacht.

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:54

Even een topic om je nog even een hart onder de riem te steken. Natuurlijk kan je niet met haar rijden, maar je hebt wel een beetje een idee hoe een paard kan opknappen.
En misschien kunnen jullie nog tips uitwisselen hoe je zoiets aanpakt.
viewtopic.php?f=34&t=728044&st=0&sk=t&sd=a

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:26

[***] schreef:
poes schreef:
Ik begrijp dat dit voor de TS een zware klap is. Ze kocht een mooi uitziend paardje


Watte?! Mooi?! Daar hoef je geen oog voor te hebben hoor, TS wist dat er vanalles aan mankeerde, het waren geen verborgen gebreken.


.


In de zin van: onder de magerheid en dik been zat een lief kopje en de TS zegt zelf dat ze er niet zo heel veel van kent (niet slecht bedoeld hoor) dus dat de rug er niet zo goed uitzag heeft ze ook niet gezien. Zij zag er een mooi paardje in.

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:44

Tja.... wat valt er nog over te zeggen? De ene helft steund TS enorm door haar troostende mailtjes te sturen en de andere helft probeert TS wakker te schudden door juist mailtjes te sturen waarin ze ongezouten hun mening in geven.

TS; ik vind het erg naar voor je dat het allemaal zo gelopen is. Ik had erg gehoopt op een goede afloop maar helaas. Het zal moeilijk zijn om een keus te maken lijkt mij.

Zelf ben ik ook een geit op het gebied van het beoordelen van paarden. Ik zie enorme afwijkingen echt wel, maar bijvoorbeeld haar rug was mij niet opgevallen.
Dit is voor mij een reden om altijd een paard te laten keuren. Kan dit niet, dan neem ik het paard niet.
Ik heb ook al eens een paard opgevangen omdat die op het punt stond naar de slager te gaan. De reden was dat de vorige eigenaar er niet meer voor kon zorgen om gezondheidsredenen en het paard was al behoorlijk op leeftijd waardoor het erg moeilijk verkoopbaar was.
Ik zocht eigenlijk alleen maar een gezelschapspaardje dus voor mij hoefde dit paard niet aan heel veel eisen te voldoen. Toch heb ik het paard even laten nakijken voordat ik het definitief nam.
Ten eerste uit belang voor het paard want als het lijdt dan moet het uit het lijden verlost worden en niet nog eens de stress van een verhuizing over zich heen krijgen. Ten tweede ook voor mezelf zodat ik een beetje wist waar ik aan toe was en of ik kon verwachten of ik aan enorme kosten kwam. (natuurlijk loop je dit risico altijd)
Ondanks dat het paard lichte atrose had voldeed hij prima aan mijn eisen als gezelschapspaard. Dus heb hem toch genomen. En hij heeft lange tijd hier nog mogen genieten van zijn oude dag.

Waar ik wel al de hele tijd vraagtekens bijzet is het volgende. Als het paard er inderdaad zo slecht uitzag, mager, gammele rug, dik knie, was het dan niet verstandig geweest om er eens een inspecteur van de dierenbescherming naar te laten kijken. Mijn ervaring is dat zij toch heel serieus naar klachten gaan kijken en ook echt hier wat mee doen.
Wellicht had dit een hoop ellende bespaart.

Nogmaals TS heel veel sterkte, maar ik begrijp de kritiek wel en ik vind het ook niet geheel onterecht. Daarbij vond ik de uitspraak dat we op deze manier het in stand houden wel heel erg raak.

Dus voor alle weke paardenliefhebbers denk eerst na, en echt diep en verder dan alleen maar oppervlakkig.

Uch, ik heb gesproken

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:11

abbeltje schreef:
Nogmaals TS heel veel sterkte, maar ik begrijp de kritiek wel en ik vind het ook niet geheel onterecht. Daarbij vond ik de uitspraak dat we op deze manier het in stand houden wel heel erg raak.

Dus voor alle weke paardenliefhebbers denk eerst na, en echt diep en verder dan alleen maar oppervlakkig.

Uch, ik heb gesproken


Met dit stukje ben ik het niet eens waarom zou je zo n paard niet nemen, bij zo n gast laten staan dat is zeker goed voor het paard
hij krijgt toch de verzorging bij de ts die ze nodig heeft .
En als je de plaats ervoor hebt waarom niet zou ik zeggen , heb zelf ook een pony erbij wat eigenlijk helemaal op is maar laat ze
maar lekker genieten van haar laatste jaren.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:28

Laten we haar nu gewoon wat tijd geven en ben je het er niet mee eens dan reageer je hier gewoon niet meer. Aan al die negatieve aandacht heeft ze totaal niks. Ze moet gewoon rustig de tijd nemen om te bedenken wat ze gaat doen. En mocht ze het paard toch weg doen dan komt die echt wel bij een goed persoon terecht. Daar zal ze wel voor zorgen. En doordat zei haar heeft gekocht heeft ze nu wel meer kans op een betere eigenaar dan dat ze bij de handelaar was blijven staan. Dan denk ik dat het er slecht voor haar had uitgezien. Er zijn ook wel eens mensen op zoek naar een weidekameraatje voor hun paard die ook niet meer gebruikt kan worden. Misschien kan ze naar zo'n iemand heen?

ieleoor

Berichten: 563
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: ergens in de kop van noord-holland

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:34

ja gaan we nu allemaal hetzelfde zeggen???
nou adieu!!!!!!!

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:38

Het stuk van abbeltje is tenminste waardig kritiek. Ze zit niemand af te kraken, geeft haar mening goed gegrond en laat iedereen in zijn waarde!

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:40

Ik heb het hele topic gelezen, en het gaat mij er gewoon om, dat de TS dit paardje heeft gekocht, er al veel voor heeft gedaan.
En ik vind dat jullie ook moeten bedenken, dat als zij haar dalijk verkoopt, ze echt een goed tehuisje uitzoekt, waar ze waarschijnlijk haar hele leventje lekker mag slijten, en dan is ze altijd beter af, dan waar ze in haar verleden geweest is!
Dus voor de merrie maakt het in principe nog niet eens zoveel uit! Ja ze zal nogmaals moeten verhuizen, maar zal de merrie het niet heerlijk vinden, als ze dalijk ergens komt, waar als er iets is, ze meteen behandeld wordt?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:48

noudy schreef:
abbeltje schreef:
Nogmaals TS heel veel sterkte, maar ik begrijp de kritiek wel en ik vind het ook niet geheel onterecht. Daarbij vond ik de uitspraak dat we op deze manier het in stand houden wel heel erg raak.

Dus voor alle weke paardenliefhebbers denk eerst na, en echt diep en verder dan alleen maar oppervlakkig.

Uch, ik heb gesproken


Met dit stukje ben ik het niet eens waarom zou je zo n paard niet nemen, bij zo n gast laten staan dat is zeker goed voor het paard
hij krijgt toch de verzorging bij de ts die ze nodig heeft .
En als je de plaats ervoor hebt waarom niet zou ik zeggen , heb zelf ook een pony erbij wat eigenlijk helemaal op is maar laat ze
maar lekker genieten van haar laatste jaren.


Als je een paard koopt van een persoon die niet goed voor zijn dieren zorgt, hou je zijn handel in stand en kan die persoon gewoon doorgaan. Het is beter handelaars duidelijk te maken dat we enkel gezonde goed verzorgde paarden kopen, zo krijg je na een tijd handelaars die doorhebben dat ze ofwel deftig met hun dieren moeten omgaan ofwel ermee moeten stoppen.

Ik hoop dat de TS alsnog een fijne tijd krijgt met het paard met niet al te veel problemen en dat het paard alsnog een leuke thuis zal vinden waar ze kan blijven Lachen

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:54

mariellexxx schreef:
Ik heb het hele topic gelezen, en het gaat mij er gewoon om, dat de TS dit paardje heeft gekocht, er al veel voor heeft gedaan.
En ik vind dat jullie ook moeten bedenken, dat als zij haar dalijk verkoopt, ze echt een goed tehuisje uitzoekt, waar ze waarschijnlijk haar hele leventje lekker mag slijten, en dan is ze altijd beter af, dan waar ze in haar verleden geweest is!
Dus voor de merrie maakt het in principe nog niet eens zoveel uit! Ja ze zal nogmaals moeten verhuizen, maar zal de merrie het niet heerlijk vinden, als ze dalijk ergens komt, waar als er iets is, ze meteen behandeld wordt?



Niet banketstaaf bedoelt hoor, maar dit klinkt wel als een sprookje....ze leefde nog lang en gelukkig. Ze heeft het nu ook beter dan waar ze vandaag komt, maar laat in ieder geval het veulentje gezond ter wereld komen. Mocht het paardje nu een nieuw huisje vinden helemaal top. (al acht ik de kans vrij klein, helemaal als er al over inslapen wordt gesproken).

Nogmaals ik wil de ts niet afkraken, maar zij is niet de enige met een groot hart voor dieren. Dit verhaal raakt mij gewoon. Heeft het paardje nu eindelijk een mooi plekje, is het weer tijdelijk.
Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 21-09-07 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:16

Ts, ik vind het super dat je je hart hebt laten spreken en dit paardje op wilt lappen. Wat ontzettend jammer dat je nu deze uitslag van de dierenarts hebt gekregen.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp, en ik denk meerdere met mij, deze uitslag was een mogelijkheid, en dat was je van te voren bewust. Had je van te voren ook al het idee dat als ze dit zou mankeren ja haar dan toch weg zou doen? Of wil je haar alleen weg doen omdat de dierenarts dit zegt?

Persoonlijk zou ik sch**t hebben aan wat de dierenarts zegt. Het is jouw paard, jij hebt er een band mee en jij wilt ervoor zorgen. Dan hoeft niemand anders te bepalen of ze ergens anders beter af zou zijn. Met de goede verzorging die jij haar tot nu toe geeft is ze prima af!!

Nadeel voor jou is alleen dat ze je geld kost en geen rijplezier kan geven. Maar ze kan je wel genoeg paardenliefde terug geven! En ik denk dat je haar om die reden gekocht hebt. Denk daarover na!

Succes en sterkte!

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:58

ik sta aan jouw kant ts,
maar kijk wel uit bij een eventuele verkoop he, vaak verkopen mensen hun paard en zeggen erbij dat hij echt niet bereden mag worden ivm pijn oid
en toch wordt het paard alszijnde rijdpaard doorverkocht of bereden
dat zou helemaal erg zijn toch?

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:07

Ik denk dat verkopen lastig gaat worden, er zijn best goede thuisjes te vinden maar omdat er al zoveel gezeldschapspaarden worden aangeboden en er heel erg veel geld in dit paardje gaat zitten denk ik dat je blij mag zijn als je een goed thuis kan vinden. En zoveel goede tehuisjes zijn er helaas niet !
Het wordt nu idd een kwestie van de merrie zo goed mogelijk de winter doorhelpen. Dus warme stal, goed weiland, goede voeding en liefde. Dan als het veulen er is kan je denk ik pas gaan oordelen over het verdere lot van de merrie.
Ik vrees dat iedere dieren liefhebber wel eens zo'n dier op zijn pad krijgt, de ene persoon draait zijn rug toe en loopt verder, de andere persoon vangt zo'n diertje op en geeft het in iedergeval een betere toekomst. Gelukkig zijn we allemaal verschillend !

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:06

Noudy, ik zeg helemaal niet dat je dit paard niet of wel moet nemen. Ik zeg alleen dat je er wel wat langer bij moet nadenken. Ik verwacht niet dat dit paard aan een ander verkocht was. TS heeft zichzelf heel erg druk op laten leggen door de verkoper doordat hij van haar eiste dat ze hem gelijk kocht zonder keuring.

Ik kan me juist heel goed voorstellen dat je bezwijkt onder deze druk. Maar je moet je afvragen of dit het beste is voor het paard. Nu moet het paard wederom verhuizen en krijgt het wederom met stress te maken.

Zelf zou ik bijna zeggen; breng haar maar hier naar toe. Ik heb zo'n 27ha grond waarvan zo'n 12 ha weiland. Plek genoeg dus. Maar ik weet niet of dit wel de ideale situatie voor haar zal zijn. Ze komt dan met allemaal paardjes te staan die fit en gezond zijn en nog al eens aan het dartelen zijn in de wei. Als ze dit niet aan kan dan zal ze er helemaal niet tussen passen.
Het gaat mij erom dat je het paard het grootste genoegen doet.

Maar overeind blijft staan dat ik TS een kanjer vindt dat ze dit paard een kans heeft durven geven. Nogmaals succes met het maken van de keuze.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:05

Moderatoropmerking:
Het is duidelijk dat het verhaal van dit paard een ieder raakt. Dat zorgt ervoor dat mensen vanuit hun gevoel spreken. Probeer wel respectvol en vriendelijk naar elkaar te blijven.

mhtimmerwerk
Berichten: 567
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: schellinkhout

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:10

wat mij erg benauwd is dit: eerst wil je het paard een geweldig tehuis geven met alles erop en eraan ondanks alle mankementen waar je van wist.
nu komt er nogmaals een bevestiging ( wetend of niet) en dan ga je twijfelen of je het paard wel wilt houden als ie aangekomen is.
vindt het een beetje kort door de bocht, maar dat is mijn mening hoor.
je kiest voor een paard of niet, dus met en zonder gebr.
in voor en tegen.
ik hoop van harte dat je een goed tehuis vindt voor haar en dat ze daar ook nu wel mag blijven.
ik geloof niet dat het heen en weren voor een drachtig paard goed is.
zenuwen en weer afvallen e.d.

jammer voor jou dat het zo gelopen is, je had ws op iets anders gehoopt.
maar nu moet je idd aan de merrie en vrucht denken dan aan jezelf.
succes met het nemen van je beslissing.
evt weet ik nog een goed adres waar je er zeker van bent dat ze goed voor je paard zorgen tot hun dood

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 08:11

IK WEEEEEET NOG NIET WAT IK GA DOEN!!!!!!! Stop allemaal met zo neerbuigend te doen!

Of weete wa? Doe maar door! As gunder maar azo kunt doen teen iemand, chapeau, ma dan ziet ge mij ier nie meer!

@ alet: bedankt voor je bericht, maar kweet niet of ze daar wel zullen naar luisteren.

Trouwens, as get echt wilt weten? Ik beslis pas na de winter, maar de kans is groot dat ze toch bij mij blijft, omdat ik TE bang ben dat ze slecht terechtkomt! Dan moet ik alleen nog een extra stal zien te vinden die schappelijk is van prijs, want ik wil hem groter dan de standaardmaat.
Ga nu maar verder me ulderen kritiek tgo mensen! Zoals zo velen zeiden, zij zouden ze zelfs nooit die kans gegeven hebben! IK wel, en daar boet ik HIER nu voor!

ieleoor

Berichten: 563
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: ergens in de kop van noord-holland

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:23

hai,had ik dit moeten schrijven;

ow wat goed van je dat je zo n paard koopt zeg!!
dat je zo n paard een kans geeft!! jeetje zeg perfect!!
ondanks dat ie zoveel mankeerd.

en dan;

ow wat goed zeg dat je dat paard weg doet !!
dit paard is een te groot risico!!jeetje knap hoor !!
hij mankeerd gewoon te veel!!

ja als je dat wil kan je het krijgen hoor ,als het jou gerust stelt!!
we uiten hier een mening ,en dat die niet aansluit bij de jouwe......
succes verder....

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:47

Tsongejonge , het nivo daaaaalt weer. Stelletje zeurmiepen.
Laat het verder toch gewoon rusten. Wat voor toegevoede waarde heeft dat emotionele commentaar?..

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, zeg maar.

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:15

Wat een uitdaging weer, zo'n paardje. Ik weet zeker dat ze over een half jaar bol en blij eruit ziet. Kan je niet met haar gaan mennen? Je zei dat er alleen een lichtgewichtje op zou kunnen, maar met mennen heeft ze helemaal niks op der rug. Misschien een keer met de DA overleggen?
Over dat oog, ons friese veulen van vorig jaar had ook ineens een steeds blinder wordend oog: het werd blauwig en mat. Ze zag er niks meer door. Het oog was ook superdik. Waarschijnlijk heeft ze der een klap op gehad, en met wat zalf van de DA hebben we het weer helemaal goedgekregen!
Toen ik het filmpje zag, merkte ik dat ze heeeeeel gespannen loopt met der bekken/achterbenen. Dat kan natuurlijk omdat ze pijn heeft van voor of omdat ze nooit wat heeft gedaan (ze snapte jouw opjagen ook niet) ze heeft natuurlijk nog niks geen spieren. Ik zou het rustig oppakken en inderdaad gewoon lekker wandeltochtjes maken, ook goed voor het vertrouwen. En verdiep je eens in Natural Horsemanship: Monty Roberts/Parelli. Is leuk om mee bezig te zijn en ook goed voor het vertrouwen/soepel maken.
Succes met haar, neem je tijd met je beslissing, zoiets is niet makkelijk.