Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
je kent Piropo.
Dus als ik ooit een eigenpaardje neem, dan word het echt een spaanse!!
Ilzas schreef:Dus ja waarom dan een Andalusier he? Kan ook met een Tinker, Fries, KWPN of iets "merkloos".

Lusitana schreef:Ilzas schreef:Dus ja waarom dan een Andalusier he? Kan ook met een Tinker, Fries, KWPN of iets "merkloos".
Antwoord:Omdat het comfort van het Iberische paard ver boven dat van welk paard dan ook staat. Als je er ooit een hebt gereden, wil je nooit meer wat anders.

cloris schreef:Dat is best lastig hoor.. ik ken aardig wat mensen die de stap naar een Spanjaard hebben gemaakt en toch niet overweg konden met het hoge sensibele karakter.. kom anders eens een paar keer bij ons langsje kent Piropo.
Lusitana schreef:Ilzas schreef:Dus ja waarom dan een Andalusier he? Kan ook met een Tinker, Fries, KWPN of iets "merkloos".
Antwoord:Omdat het comfort van het Iberische paard ver boven dat van welk paard dan ook staat. Als je er ooit een hebt gereden, wil je nooit meer wat anders.
)Lusitana schreef:Zeker, maar ik krijg altijd het idee (door fora, ik ken geen andalusiërs) dat Lusitanos veel makkelijker zijn. Of misschien komt het omdat ze er hier laks mee om gaan.
Wel moet je ze niet beledigen, maar foutjes en onhandigheden wworden gewoonlijk wel vergeven.
Het zijn meedenkers die je soms vóór zijn en dat is ook iets waar veek ruiters aan moeten wennen. Dat prompte reageren als ze maar denken dat je een hulp geeft. Als je omkijkt om met iemand te praten , heb je al een piroutte te pakken, bij wijze van spreke (of letterlijk, al eens meegemaakt)
Als je bewegingen worden als hulpen opgevat, dus je moet heel bewust rijden en dat is eigenlijk ook het mooie. Je wordt vanzelf een beter ruiter, je hebt meteen reactie op wat je goed of fout doet.
) dat ze een stuk gevoeliger zijn dan de gem. Kwpn'er e.d.cloris schreef:Lusitana schreef:Zeker, maar ik krijg altijd het idee (door fora, ik ken geen andalusiërs) dat Lusitanos veel makkelijker zijn. Of misschien komt het omdat ze er hier laks mee om gaan.
Wel moet je ze niet beledigen, maar foutjes en onhandigheden wworden gewoonlijk wel vergeven.
Het zijn meedenkers die je soms vóór zijn en dat is ook iets waar veek ruiters aan moeten wennen. Dat prompte reageren als ze maar denken dat je een hulp geeft. Als je omkijkt om met iemand te praten , heb je al een piroutte te pakken, bij wijze van spreke (of letterlijk, al eens meegemaakt)
Als je bewegingen worden als hulpen opgevat, dus je moet heel bewust rijden en dat is eigenlijk ook het mooie. Je wordt vanzelf een beter ruiter, je hebt meteen reactie op wat je goed of fout doet.
Nou weinig verschil hoor bovenstaand is ook een prima omschrijving voor het Spaanse paard