Nakomeling Oltman? Of OltmanXReitse?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Nakomeling Oltman? Of OltmanXReitse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 17:02

Wie heeft er ook een fries van de hengst Oltman? Of van de afstammeling OltmanXReitse? Ik heb zelf een merrie van Oltman. Heel rustig beestje, soms op het luie af. Hoe is jullie merrie/hengst/ruin?

En wie weet nog wat meer informatie over Oltman te vinden? Of kent hem?

horseyfries

Re: Nakomeling Oltman? Of OltmanXReitse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:55

Wij hebben een merrie van Oltman, zij is een Oltman x Naen. Ik heb haar naar de Z2 gereden met wp en nu wordt ze gebruikt als fokmerrie. Kijk maar op mijn site onder paarden, ze heet Jiske V: www.dressuurstal-jenny-veenstra.com

Oltman was een prachtige hengst die het goed deed in de dressuursport, hij was Fries kampioen Z1 onder Jovanca de Wit.
Hij is op afstammelingen afgekeurd maar heeft wel een goedgekeurde zoon nagelaten, Rik.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:35

Ook hier een merrie van Oltman, verdere afstammeling weet ik zo niet..
Ze is echt bomproof Ja Kan alles met dr doen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 19:01

horseyfries schreef:
Wij hebben een merrie van Oltman, zij is een Oltman x Naen. Ik heb haar naar de Z2 gereden met wp en nu wordt ze gebruikt als fokmerrie. Kijk maar op mijn site onder paarden, ze heet Jiske V: http://www.dressuurstal-jenny-veenstra.com

Oltman was een prachtige hengst die het goed deed in de dressuursport, hij was Fries kampioen Z1 onder Jovanca de Wit.
Hij is op afstammelingen afgekeurd maar heeft wel een goedgekeurde zoon nagelaten, Rik.

Way een mooie merrie! En leuk dat Oltman nog zo ver is gekomen in de dressuursport, mijn merrie heeft dus helemaal niet zoveel potentie voor de dressuur. Ze kan moeilijk haar achterbenen achter de massa treden en loopt wat scheef.