Off the road met paard en wagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Off the road met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 09:35

Gisteren ben ik met twee vriendinnen gaan mennen met de Lipizzaner Primavera. Een vriendin heeft net een menwagen aangeschaft en we mochten mee voor een ritje vol sensatie! Ik denk dat ik niet kan gaan omschrijven hoe vreselijk gaaf het was!! We moesten de eerste 5- 600 meter over de openbare weg en toen hebben we de honden in de wagen gedaan, want met al dat verkeer is het te gevaarlijk naast de wagen!
Toen we van de doorgaande weg afgingen begon het spektakel meteen, over een omgeploegd weiland in volle draf, hobbel de hobbel, de modder spatte om de oren maar wel goede vering die wagen haha!! Dan op het pad naar het bos, door plassen heen, die Lipi is een echte 'diesel' en het draftempo ging automatisch steeds hoger en hoger, oortjes erop, zelfs het paard had dik plezier! De honden renden inmiddels mee naast de wagen en wat een schik hadden ook die! Mijn herder is dol op water en er werd dus regelmatig een snoekduik genomen in de plassen, ik heb nog nooit zoveel modder op een middag gezien!!
Toen stuk in volle galop over een bospad, dat was super gaaf, we hadden alle 3 een dikke lach op ons gezicht!! Die is er ook niet meer afgekomen, de smile zat vastgeplakt op ons gezicht Haha! ! Weer in draf door de plassen heen en we zagen er niet meer uit, maar we hebben onwijs genoten!! Niet te beschijven wat een gevoel zo'n off the road rit geeft!! Toppie OK dan!

Inspannen:
Afbeelding

staat mooi dat bruin he?!
Afbeelding

honden in de wagen
Afbeelding

wat een uitzicht!!
Afbeelding

en ik kreeg die lach maar niet van me gezicht!! prodentsmile!! Clown
Afbeelding

oortjes orop
Afbeelding

Als mijn hond hardop kon lachen had ie dat ook zeker gedaan!!
Afbeelding

Het was absoluut voor herhaling vatbaar, zoooooooo vet gaaf!!!
Afbeelding

Buitenzinnig

Re: Off the road met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:03

Super zeg! Heerlijk boscrossen te paard! Leuke foto's ook, bruin staat haar zeker mooi!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:46

gaaf man! (sorry vrouw *LOL* )
ik heb ook een paar keer gemend, zo leuk.
heb trouwens ook mijn koetsiersbewijs enkelspan en sinds ik dat gedaan heb zeg ik steeds: als ik niet meer kan rijden om de een of andere reden, dan ga ik mennen.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 11:30

Ja ik ben ook verkocht aan het mennen, ik vond het mennen met Hjalmar afgelopen jaar steeds al super leuk. Maar deze Lipi is een boel meer power voor de wagen dan Hjalmar, plus dat deze wagen iets beter geschikt is voor het 'ruige werk' dan de wagen van Marian!! Ja
Ik moest ook echt even wennen toen ik een stuk mocht sturen, behoorlijk heftig! Vooral de galop en het stuk over het omgeploegde veld man man niet te geloven dat was onwijs gaaf!!! Haha!
We hebben helaas geen foto's van het modderfestijn, want toen moesten we goed aan de wagen vasthouden!!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:21

ja, het is echt leuk om te doen hè?
vraag maar eens aan Loes, wij zaten samen op de bok Haha! nou dan weet je het wel *LOL*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:07

Gaaf joh!
krijg er ook alweer helemaal zin in!

Mooi tuig trouwens ook!
Staat zo chique bruin op wit!
weet je ook wat voor merk het is toevallig?

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:09

WOW! Wow! Gaaaaaaaaaf! Ouwe Priem voor de kar Haha!

Doet ze dat al langer? Het zou ook echt wat voor mijn Lipi zijn, maar ik durf het zelf zonder ervaring niet aan...

Gaaf is dat, he?! Achter op de kar zand happen. Ben eens meegeweest met Peter Wijnen, die had ook twee bulldozers aan het werk Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:22

Zoals ik in het andere topic al zei, leuke foto's hoor! Dat bruine tuig staat dr idd echt goed! Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 08:48

@Foogul Ja ik was ook eens met Peter Wijnen mee, dat was ook ontzettend gaaf!! Toen had ie het Lipizzaner-Lusitano span ervoor staan wat nog niet zoveel ervaring had, dat was ook mega spannend!!

En Priem heeft het naar dr zin joh!! Vind het ook helemaal geweldig om voor de kar te lopen, dat merk je echt aan dr!!

@nouvel Ik weet niet meer waar ze het gekocht had, wel bij een bekende tuigmaker maar ik ben heel slecht in namen.