Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lijkt wel of de vastzit ofzo, ik bedoel echt vast zonder beweging. 
Desiree23 schreef:hmm stomme vraag misschien hoor maar zijn dat niet gewoon ook meteen witte manen??
Desiree23 schreef:hmm stomme vraag misschien hoor maar zijn dat niet gewoon ook meteen witte manen??

essieintown schreef:ik zou zeggen;bekijk het profiel van kimmie261 eens,maestro zullen de meeste bokkers wel kennen denk ik!
haha al die paarden vanessieintown schreef:ik zou zeggen;bekijk het profiel van kimmie261 eens,maestro zullen de meeste bokkers wel kennen denk ik!
o0marije0o schreef:Het zijn volgensmij manen die in een mooi boogje geknipt zijn. Over het algemeen vind ik die dikke spek nekken heel mooi.
Wat bedoelen jullie met omklappen? Ik kan me er niet echt een voorstelling van maken?
\
kijk maar vanaf het zadel. BBreedveld schreef:De 'kap' kan omklappen, de nek zelf gelukkig niet\
De kap is de vettige laag vlak onder de manenaanzet die de nek zijn ronde vorm geeft. Als de nek te zwaar wordt, er te zware manen aan hangen of er bijvoorbeeld een scheurtje komt in de spieren in dat dele van de nek, kan de kap omklappen. Dat is een vervelend gezicht, maar het paard heeft er geen last van.
mja.. weer een nieuw weetje