mening friezen in de dressuur, poll !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

fries wel in dressuur of niet?

-friezen zijn heel goed in dressuur, absoluut mee eens!
112 (68%)
-wanneer je bij hoog niveau wil eindigen, valt de fries al af.
35 (21%)
-hoe komen de mensen op het idee om met een fries in de dressuur te beginnen?!
4 (2%)
-fries slecht in dressuur.
2 (1%)
-houd de fries bij de kar en niet in de ring! (zoals mij jury zei:( )
10 (6%)

Totaal aantal stemmen: 163


horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:35

Als ik bij ons op de plaatselijke manege kijk zie ik ook heel wat Kwpners en niet één mooie.....

Anoniem

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:40

horseyfries schreef:
Als ik bij ons op de plaatselijke manege kijk zie ik ook heel wat Kwpners en niet één mooie.....


ik zie het op de club idd ook, ook de kwpners en andere rassen die de achterhand er niet goed onder zetten, ligt niet aan de fries denk ik, maar aan de training die het paard krijgt..

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 00:30

Ok ik ben best trots dat ook mijn provincie een eigen ras heeft, maar ik ben wel kritisch! ja, het is een mooi paard, en hij heeft talent, en er zijn zat wpn'ers die ook niet superhoog niveau zijn.
misschien spreek ik mezelf nou tegen maar ik vind het best mooi hoor, een fries op hoog niveau. maar voor mezelf zie ik em eigenlijks alleen voor de kar en recreatieritjes. laat anderen maar lekker wedstrijden rijden. (eigenlijk zou ik ook wel willen dat mijn verzorgkwpn'er voor de kar kon...)

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:04

Heb je het grote nieuws al gehoord???

er zijn 5 (?) friezen door om Grand Prix te starten!!! Cool

friezen horen niet voor de kar ze kunnen ook super super goed dressuur!!! Haha! Cool

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:21

tottaly schreef:
zelf heb ik het niet op wedstrijden, vind dat je uit wedstrijden niets kan zegen over het rijden van iemnad,, (mijn mening)
ik bedoel; met een kwpner is de kans groter om hoger op niveau te komen.
als je de kwpners gaat tellen, gok ik toch wel zo ongeveer de helft,,.. (ik schrijf heel vaak bij wedstrijden,, als ik daarvan ongeveer een schatting maak)
maar ik op Z niveau komen met mijn paard..?
denk niet dat het lukt, aangezien de rechtergalop een zwaktepunt van hem is... maar altijd blijven dromen toch:):)


De helft van de Kwpn ers op hoger niveau??? Dat mochten ze willen!! Ik vrees dat je nu wel heel erg de plank misslaat!

tottaly

Berichten: 562
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: nieuwegein

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 10:50

dit was bedoeld op de wedstrijden waar ik schrijf.
schrijf bijna elke week op wedstrijden, en heb al die wedstrijden 2 friezen geschreven! ( schrijf M1,M2,alle vormen Z)
en het zijn bijna allemaal kwpners,
ik had het dus niet over het heeeele land, over mijn eigen ervaringen

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:38

tottaly schreef:
dit was bedoeld op de wedstrijden waar ik schrijf.
schrijf bijna elke week op wedstrijden, en heb al die wedstrijden 2 friezen geschreven! ( schrijf M1,M2,alle vormen Z)
en het zijn bijna allemaal kwpners,
ik had het dus niet over het heeeele land, over mijn eigen ervaringen


Dat is toch geen vergelijking? Als er bij jou in de buurt relatief weinig Friezen zitten heb je gelijk een compleet vertekend beeld. De enige eerlijke vergelijking zou zijn dat je precies weet hoeveel kwpners er zijn en hoeveel daarvan in de hogere sport lopen, dus het percentage op het totaal aantal paarden wat in de hogere sport loopt en dan hetzelfde bij de Friezen doet.
Punt is alleen dat je dat nooit te weten komt en je er bovendien mee zit dat elke bruine "kwpner" genoemd wordt terwijl er ook trakehners, westfalers, oldenburgers, deens warmbloeden en ga zo maar door tussen lopen en dat elke Fries daadwerkelijk geteld wordt als Fries.
Er zijn gigantisch veel "bruinen" en maar een paar duizend Friezen, en het is nog altijd gemakkelijker vissen in een vijver met duizend vissen dan in een vijver met vijf vissen!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:56

Ik zou net zeggen, dat ligt er maar net aan in welke provincie je zit. Hier zitten er vaak zelfs nog meer Friezen in een ring dan 'bruinen'.
Verder ben ik het compleet eens met Horsey

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:59

Oh werkelijk wéér een friezen kunnen niet dressuren topic... ik denk dat ik mn friese Z knol vanavond maar eens in ga spannen Knipoog Dan vraag ik Ninke van Jnien ook, das vast een mooi span hahahaha Of nee, doe Wolter voorop, hebben we meteen een klavertje 3 Haha!

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:04

Jimbo schreef:
Ok, in verhouding lopen er meer friezen op hoog niveau dan kwpn'ers. Toch houd ik wel mijn twijfels. ik zie toch vaak friezen met dat kontje er maar een beetje achteraan hangen (dat zijn natuurlijk ook geen dekhengsten en modelmerries). Ik denk dat het gewoon makkelijker is om met een kwpn'er te rijden.
t zijn mooie paarden om te zien, en ze kunnen ook best wat. maar ik zou toch voor een kwpn'er of een duitser gaan (persoonlijke mening)

natuurlijk zijn er ook kwpn ers die niet helemaal in proportie gebouwd zijn en met dat kontje in tokyo lopen. Ik wordt eigenlijk steeds meer heen en weer geslingerd. tegenwoordig lijken friezen soms ook wel wpn'ers zoals ze bewegen...
Misschien wordt het nog wel eens wat met dat ras, maar voor nu houd ik me toch maar bij mijn lieve verzorgkwpn'er


Dat ligt aan de ruiter als die AH in tokyo loopt, die jaagt het paard dan ws over het tempo. Puur rijtechnisch dus en heeft niks met ras, model of dekhengst te maken. Alsof die dat uit zichzelf doen?? Je krijgt het niet voor niks, je zult moeten trainen, maar dat moet je met ieder paard.

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:18

Is dit niet al het tiende topic hierover? Haha!

Volgens mij kan je beter naar het paard als individu kijken dan naar het ras of type in het algemeen. Er zitten namelijk altijd mindere bij en ook hele goede! Ja

Als je sommige posts leest, is het net of ALLE KWPN-ers super kunnen lopen. Sorry... dan vergis je je lelijk.

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:23

mits veel oefeningen kunnen ze goed zijn/worden
maar dn moet je wel geduld hebben Lachen

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:58

Starbreeze schreef:
Oh werkelijk wéér een friezen kunnen niet dressuren topic... ik denk dat ik mn friese Z knol vanavond maar eens in ga spannen Knipoog Dan vraag ik Ninke van Jnien ook, das vast een mooi span hahahaha Of nee, doe Wolter voorop, hebben we meteen een klavertje 3 Haha!


Haha idd, dan is het wel een mooi klavertje 3.. Want tsja friezen zijn tog karrepaarden??
Maar ff offtopic wat heb jij een gigantisch mooi hoofdstel zeg! Ik bedoel diegene die je om hebt met Nk fries ras te kootwijk.

Anoniem

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:02

Starbreeze schreef:
Oh werkelijk wéér een friezen kunnen niet dressuren topic... ik denk dat ik mn friese Z knol vanavond maar eens in ga spannen Knipoog Dan vraag ik Ninke van Jnien ook, das vast een mooi span hahahaha Of nee, doe Wolter voorop, hebben we meteen een klavertje 3 Haha!


mag [naam] er ook bij dan? Schijnheilig

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:14

dees_daan schreef:
Starbreeze schreef:
Oh werkelijk wéér een friezen kunnen niet dressuren topic... ik denk dat ik mn friese Z knol vanavond maar eens in ga spannen Knipoog Dan vraag ik Ninke van Jnien ook, das vast een mooi span hahahaha Of nee, doe Wolter voorop, hebben we meteen een klavertje 3 Haha!


mag riverna er ook bij dan? Schijnheilig


Das toch wel een fries he? Nors opkijken want zon bruine hoort namelijk niet voor de kar *LOL*

Anoniem

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:16

ja dat is een fries Haha!

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:17

wendely schreef:

Maar ff offtopic wat heb jij een gigantisch mooi hoofdstel zeg! Ik bedoel diegene die je om hebt met Nk fries ras te kootwijk.


Thx! Is een gewoon IR hoofdstel met een D&H frontriem Knipoog
Heb er nu een S&T hoofdstel van gemaakt, ook mooi!

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:18

dees_daan schreef:
ja dat is een fries Haha!

nee dan is het goed!!

Jongens we hebben al een 4 span!!!! Go jij! Go jij!

Anoniem

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:19

staat nog wel 1 een nakomeling van river dan hebben we een 5 span Tong uitsteken

sulindabaf

Berichten: 308
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: Groningen

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:27

hoezo kunnen friezen niet dressuren? er lopen er toch genoeg in het Z ?! (jaja Tong uitsteken)als je zelf vind dat een fries niet in de dressuur thuis hoort, dan start je toch lekker op bijv. een KWPNer?? iedereen moet zelf hun keus maken met wat voor paard ze starten. ik vind dat anderen daar niet over hoeven te oordelen... Knipoog

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:28

ik heb ook nog wel een leuke merrie in de aanbieding hoor!! Als ze dan toch voor de kar horen dan heeft het trainen bij trea weinig zin Lachen

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:29

ik heb gekozen voor de eerste (-friezen zijn heel goed in dressuur, absoluut mee eens!)

Wanneer je een goed dressuursmatig getrainde fries hebt zou ik niet weten waarom die niet hoger in de dressuur zouden kunnen komen Knipoog

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:48

kuikje schreef:
ik heb gekozen voor de eerste (-friezen zijn heel goed in dressuur, absoluut mee eens!)

Wanneer je een goed dressuursmatig getrainde fries hebt zou ik niet weten waarom die niet hoger in de dressuur zouden kunnen komen Knipoog


hier sluit ik me bij aan Haha!

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:49

sulindabaf schreef:
hoezo kunnen friezen niet dressuren? er lopen er toch genoeg in het Z ?! (jaja Tong uitsteken)als je zelf vind dat een fries niet in de dressuur thuis hoort, dan start je toch lekker op bijv. een KWPNer?? iedereen moet zelf hun keus maken met wat voor paard ze starten. ik vind dat anderen daar niet over hoeven te oordelen... Knipoog


ook hier ben ik het mee eens Bloos

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:58

heb gekozen friezen zijn goed i dresuur hb zelf een fries het is mn 1ste (heb verder nog een pony) mijn fries is een natuurtalent. hebben vorige week wijken voor het eerst gehad in de les(prive les) van de week thui 1 keer gedaan vandaag ind e les wijkt hij feiloos zonder ook maar 1 fout te maken. zn ma heeft ook z gelopen en ik ga januarie met hem starten ben benieuwd. wil die van mij ook wel eens voor de kar zien knappe man die dat durft(weet zeker dat ze nieteens op de bok durven te kruipen)