Lusitano-eigenaren--> hoofdstel troubles?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lusitano-eigenaren--> hoofdstel troubles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:11

ik vroeg mij af of er meerder [***] eigenaren waren die moeite hebben met het kopen van een goed passend hoofdstel? Ik heb altijd problemen met mijn frontriem die te krap zit en de neusriem die te klein is.. ondanks maat Full! Ik heb nu hoofdstel van Divoza: Pagony Special. Ik vind dit echt verder een SUPER hoofdstel qua kwaliteit en een mooi hoofdstel om te zien.

Afbeelding

Hoe hebben jullie dit probleem opgelost? Gewoon losse onderdelen erbij halen? Of is er een bepaald merk waar jullie altijd wel mee slagen?

Naambordje

Re: Lusitano-eigenaren--> hoofdstel troubles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:13

Ik rijd een Lusitano van een familie (samen met Mjoor hier @ bokt) , maar die hebben gewoon een normaal hoofdstel, wat goed past hoor! Heb daar opzich geen problemen mee!! Haha! xx

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:03

Eigenlijk niet. Heb voor de 1 een Kieffer hoofdstel, voor de ander een Euroriding, beide maat full.
M'n portugese hoofdstel zit eigenlijk ook bij beide goed.

Neem anders de volgende keer je oude hoofdstel mee als je een nieuwe koopt, dan kun je in de winkel meteen zien of het de juiste maat is. Niets is zo irritant als iets kopen, op stal passen en weer terug moeten brengen omdat het niet goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:50

Was dat ook wel inderdaad van plan.. Maar ik dacht misschien heeft een van jullie (of meerderen) last van hetzelfde probleem.

mouchacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:00

ik heb eigenlijk ook niet echt problemen, buiten dat ik het wel steeds moet kleiner maken, vooral de nuesriem
grtz

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:10

[***] schreef:
ik vroeg mij af of er meerder Lusitano eigenaren waren die moeite hebben met het kopen van een goed passend hoofdstel? Ik heb altijd problemen met mijn frontriem die te krap zit en de neusriem die te klein is.. ondanks maat Full! Ik heb nu hoofdstel van Divoza: Pagony Special. Ik vind dit echt verder een SUPER hoofdstel qua kwaliteit en een mooi hoofdstel om te zien.

Afbeelding

Hoe hebben jullie dit probleem opgelost? Gewoon losse onderdelen erbij halen? Of is er een bepaald merk waar jullie altijd wel mee slagen?

Herkenbaar!
Heb een John Whitacker-hoofdstel (full), waar ik een bredere frontriem voor moest kopen.
Ook mijn Dartmoor heeft een breed voorhoofd en moet ook een aanpassende frontriem.
De Portugese hoofdstellen passen bij mijn Lusi. De frontriemen zitten goed, maar de neusriem past net (laatste gaatje).

En de mijne heeft geen waterhoofd Bloos
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:13

Ik heb eigenlijk altijd het probleem dat cob op zich prima past, maar neusriem en frontriem te krap zijn, en bij full dat die goed zijn maar dat de rest van het hoofdstel eigenlijk aan de (te) ruime kant is... (vooral de keelriem)

Ik heb nu hoofdstellen van IR en eentje van Chamberlain, allemaal maat full, en die passen goed!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:18

Ik heb voor mijn huidige paard (Lipizzaner) ook een cob hoofdstel met full frontriem, gelukkig zie je er niks van.

Mijn vorige paard, ook een Lipizzaner, paste geen cob hoofdstel dan was de keelriem te kort. Daar heb ik een stukje sperriem tussen moeten zetten om de keelriem dicht te kunnen maken.

mouchacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:21

Nouvel schreef:
Ik heb eigenlijk altijd het probleem dat cob op zich prima past, maar neusriem en frontriem te krap zijn, en bij full dat die goed zijn maar dat de rest van het hoofdstel eigenlijk aan de (te) ruime kant is... (vooral de keelriem)

Ik heb nu hoofdstellen van IR en eentje van Chamberlain, allemaal maat full, en die passen goed!

ook zeer herkenbaar bij mij

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 14:54

mijn lusitamo heeft een hoofd tussen kop en full in
neus en frontriem past full gewoon prima maar dan zijn de bakstukken de lang