Wat voor Barok of Klassiek evenement?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Foogul

Wat voor Barok of Klassiek evenement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 09:36

Ik doe even een mini-onderzoekje onder de bokkers Haha!

Wat voor evenement zouden jullie leuk/interessant/mooi vinden om te bezoeken? En dan moet het wel gaan om klassieke dressuur en/of barokke paarden.

Persoonlijk vind ik een clinic altijd erg interessant. Van wie zouden jullie graag een clinic zien of eraan meedoen? Of een soort van combinatie van clinics met een presentatie van barokke rassen zoals werd gedaan bij de barokdagen van Tineke Bartels. Of misschien wel heeeeel wat anders?!

Shoot!

regine

Re: Wat voor Barok of Klassiek evenement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:28

Ik heb erg genoten van de dagen bij Tineke Bartels, dat vond ik heel leerzaam! Ik heb zelfs 2 opmerkingen van Tineke die ik eigenlijk wel bijna altijd in me hoofd heb als ik nu op Capriola rij... en die clinics waren toch al wel paar jaar terug!! Knipoog Goed blijven hangen dus en ik heb er echt wat aangehad (nu nog wat aan eigenlijk)!!

Maar vind ook showelement leuk/belangrijk, shows waarvan je denkt WAUW!!! Wow! *LOL* Kwijl ... spektakel maar ook vernieuwend! Er is op dit moment veel 'wannabee werk' waar je niet warm of koud van wordt en dan denk ik tja.. dat kan ik zelf ook. Oei Bloos! dat klinkt uit de hoogte maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Mijn ideale Barokke evenement zou dus zijn... iets leerzaam afgewisseld met spektakel en dan wel het liefst met meerdere van de Barokke rassen, dus bijv. Andalsusiers, Lusitano's en Lipizzaners samen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:21

Het zou me heerlijk lijken om een aantal van de grootmeesters aan het werk te horen/zien.
Ik noem Hinrichs, Kottas, de Almeida.
Haal maar een paar van dat soort mensen bij elkaar dan ben ik zeker van de partij!!! Een leuk showelement daarbij zoals het werk aan de lange teugel/hand, blanke kandare, doma vaquera en alta escuela.
Barokke goodies zoals de zadels, hoofdstellen (vooral veel hoofdstellen!) en kleding etc. Maar dan ook van Portugezen en Friezen etc (is de hongaarse Nonius niet ook barok?) (je kan elcaballo of elmosquero uitnodigen voor je evenement)
een evenement met alles erop en eraan!
Misschien moet je eens met Ellen van Stal Paradiso praten. Die organiseert een hoop op het moment! Het lijkt mij in ieder geval een leuk en goed idee!! I´m in!

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:17

He hoi even weer een heropening van jullie topic... Wij hadden eind september onze eerste open dag met verschillende shows demonstraties en clinics. Volgend jaar laatste zaterdag van september gaan we absoluut voor de herhaling, nu met strodorp etc. Graag zouden we dan ook van jullie willen weten wat er echt niet mag missen op zo een dag. Kijk je even op onze site? heb je een beetje een idee wat we zoal organiseren. Bij agenda bijv. staan de oa clinics die we hebben (Ook lezingen met Horst Becker volgend jaar 4 stuks echt super interessant) alvast bedankt! www.moravita.com

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:21

Hey, iets wat ik altijd al heb willen zien is een show op de Spaanse Rijschool in Wenen. Helaas is het wel erg ver weg voor een avond! Misschien is het een idee om eens een paar ruiters + paarden van daar uit te nodigen om in Nederland op te treden?

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:38

Ik ben bang dat het goedkoper is om met een prive jet daarheen te vliegen dan om een paar hierheen te laten komen... Jammer genoeg!!!

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 21:08

scholiertje schreef:
Hey, iets wat ik altijd al heb willen zien is een show op de Spaanse Rijschool in Wenen. Helaas is het wel erg ver weg voor een avond! Misschien is het een idee om eens een paar ruiters + paarden van daar uit te nodigen om in Nederland op te treden?

De Spaanse Rijschool gaat vaak op een buitenlandse tournee. Hopen dat ze volgend jaar naar Nederland of België komen. Hou anders de site www.spaanserijschool.nl in de gaten Pling

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:31

Zelf een clinic meerijden lijkt mij het meest interessant! Je krijgt dan echt een persoonlijk advies Lachen Dat geldt niet alleen voor de barokke paarden, maar ook voor de KWPN gefokte paarden Knipoog

Ik heb op Dhr Kottas persoonlijk gesproken, en mensen zoals hij zouden je echt veel (nieuwe) dingen kunnen leren! Ja Erg inspirerend persoon!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:05

Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar eh,Portugees stierenvechten is heel mooi om een barok paard aan het werk te zien en zeker een show element. Kan gedaan worden met een nepperd : http://www.mijnalbum.nl/Foto=LUIOHNGQ

Ik vind dat soort evenementen erg leuk om te zien, maar ja, ik heb weinig keus. Hier (in Portugal) is het dat (en werkklasses), of de nationale rijschool of gewone wedstrijden.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:31

zolang het maar met nep stieren is Knipoog

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:31

ik moet zeggen. de dag die ik dit jaar heb meegemaakt bij stal paradiso vond ik super. standjes, spaanse muziek. dressuurwedstrijd, show, lange teugelwerk.
echt geweldig!