gelders paard???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

gelders paard???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:23

hallo,,
wat ik veel hoor is dat gelderse paarden erg mak zijn Haha! en ook erg werklustig Pling ...
maar vaak is een KWPN 1 van de beste sportpaarden voor dressuur zowel springen Haha! ...
nou mijn vraag Duivel ,, zijn gelderse paarden ook goede paarden die ook wel een kans maken om ZZ te worden Vork Vork Vork ??? daar zou ik graag antwoord op willen hebben Bloos Bloos Bloos ,, en eehh als jullie een foto hebben van een goed gelders paard die te koop staat kunnen jullie de foto dan op mijn toppic zetten Duivel Clown Clown Clown Tong uitsteken Pling ???
nou misschien beetje domme vraag Tong uitsteken .. mja ik hoor het wel Vork

unicorn1980

Re: gelders paard???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:29

Gelderse paarden kunnen zeker hoog komen in zowel de dressuur en de springsport.Zelf heb ik het beste van beide, kruising gelders/kwpn. Vaak hebben ze een goed karakter! Afbeelding
Is te koop!

Bastiaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:34

Gelderse paarden zijn geweldig! Voor de dressuur en springsport zijn de rijpaardtype gelderse paarden zeker geschikt, de tuigpaardtypes natuurlijk minder.
Ik heb 3 jaar lang een manegepaardje verzorgt. Dat was ook een gelders paard. Hij draaide voor dressur zijn hoef niet om en springen kon hij als de beste. Ook had hij een super karakter maar vond wel heel veel dingen eng. Helaas is hij een 3 maanden geleden op 7 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van koliek.
Ik weet wel dat als ik ooit nog eens een eigen paar koop, het waarschijnlijk een gelderse word.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:37

bedankt voor jullie berichtjes!

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:38

Het gelderse paard is een onderdeel van het KWPN.
Citaat:
Een kleine groep fokkers wilde niet meegaan in de omvormingen naar rij- en tuigpaard, maar koos voor de instandhouding van het oorspronkelijke type. Met een eigen fokrichting is daarvoor ruimte gemaakt binnen het KWPN. Het betrouwbare en werkwillige karakter, de klassieke belijning en het opgewekte optreden van het Gelderse paard, maken het geschikt om zowel onder het zadel als aangespannen te rijden.

*van het KWPN*

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:40

bedankt voor je info!!!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:32

maar als iemand geen papier bij het dier heeft kan die voor alsnog niet zeggen dat het een tuiger of een kwpner is lijkt mij. Het kan dan net zo goed een mengelmoesje ofwel vuilnisbakken rasje wezen.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:10

Gelderse paarden kunnen prachtig lopen.
Manege eigenaar heeft er een, loopt voor de kar en ook in de lessen.
Gooit prachtig op kan super aan de teugel lopen.
En bij het loslopen heeft ze mega veel knie-actie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:18

Moderatoropmerking:
Wie z'n paard te koop heeft, kan best via pb een foto naar de ts sturen, om te vermijden dat dit een fotoverzameltopic wordt. Verplaatst naar BKR.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:19

in mijn profiel staat er eentje Haha!, voor de koets!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:43

ik heb sinds 2 jaar een gelderse merrie.
ik vind het echt een fijn paardje.
ze is nu 5 en wil echt werken voor me.
voor foto's klik op mn onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:44

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:47

Met mijn Gelderse merrie en ik zijn M2 dressuur en B springen. Volgende maand gaan we over van B samengesteld naar L samengesteld (onder het zadel). Mijn paard is wel van het iets ouder type en toch zit het er in dat we het Z gaan halen als we hard trainen.
Ze is goudeerlijk, ik kan mijn kleine zusje met haar weg sturen en toch als ik met haar rijd als gevorderd ruiter is ze heel pittig en temteramentvol...

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:53

Ik heb een half Gelderse/kwpn (anglo arabier). Ik vind het een geweldig paard (maarja dat zeg je misschien al gauw van je eigen paard Haha! ) Als ik ooit een nieuw paard moet kopen dan ga ik zeker voor een Gelderse, afstammingen van Parcival of Koss, geweldig!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:56

Parcival is inderdaad prachtig. Mijn merrie heeft van hem een veulen staan die nu 2 jaar oud is. Heel mooi groot geworden en eleganter dan zijn moeder... Het karakter is heel fijn, zelfs voor een tweejarige is hij heel erg aanhankelijk en toch wel een beetje stoer...