Aize aan het beleren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Aize aan het beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 16:13

Het is een tijd geleden dat ik hier iets gepost heb, maar ik wilde dit even delen met andere paardenliefhebbers.

Het laatste jaar heb ik weinig gereden. Eerst had ik geen paard meer om op te rijden, omdat Zorro verongelukt was. Later was Bart er weliswaar, maar had ik geen tijd om te rijden, omdat ik hard aan het werk moest voor mijn studie.
Een paar weken geleden ben ik weer begonnen met het rijden van Bart. Bart is wat dat betreft een paard met een fijn karaker, want je rijdt er ook zo weer mee weg.
De spangenoot van Bart is echter een grote heethoofd. Hij is wel beleerd, want ze hebben hem onder het zadel voorgereden op de handelsstal. Maar toen mijn vriendin er de volgende dag op ging zitten vloog hij er vandoor en kwam pas tot stilstand toen er na 25 rondjes iemand voor hem sprong. Aize moet dus nog wat leren Haha! . Eigenlijk zag de eigenaar het mede hierdoor niet meer zo zitten met Aize en wilde hij hem verkopen en verder kijken naar een ander paard, maar Aize is wel erg mooi en eigenlijk is hij op stal best lief. Hij is alleen wel brutaal als hij iets wil. Dus ik heb aangeboden dat ik het wel wil proberen met hem.
Afgelopen maandag mocht hij voor de wagen lopen met Bart. Daarna zou ik erop gaan. Hij was al lekker moe en redelijk ontspannen, maar toen ik rechtop ging zitten was hij ineens wakker. Het was maar goed dat we hem hadden vastgezet Clown . Hij mocht eerst zo even wennen en dat ging prima. Hij reageerde al op hand en beenhulpen, dus van mij mocht hij wel los. Uiteindelijk kon de longeerlijn steeds iets langer tot we op de grote volte konden stappen. Halthouden en van hand veranderen ging allemaal prima. De volgende keer proberen we de draf uit. Ik ben erg blij dat het zo goed ging en dat hij het hoofd koel hield. Op deze manier kan hij vast wel blijven en wie weet kan ik nog met hem verder straks.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Aize aan het beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 20:27

Dit is de grote bandiet. De foto heb ik gisteravond in het donker gemaakt. We hadden geen tijd om hem te laten poseren, dus hij staat er een beetje raar bij. Afbeelding

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Re: Aize aan het beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:04

Super Eveline! Het is je echt gegund!

Anoniem

Re: Aize aan het beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:10

Lekker dat je weer een beetje aan het rijden bent Ja
Hij klinkt wel als een behoorlijk boefje Haha!
In het span is hij wel helemaal rustig?

laura1705

Berichten: 700
Geregistreerd: 18-07-06
Woonplaats: Dronten

Re: Aize aan het beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:40

Hoi,

Ik heb ooit ook een tijdje een fries gereden dat echt een heethoofd was. Hij gooide me er eerst drie keer af. Voor de kar deed hij heel normaal, maar zodra er iemand op zijn rug zat was het mis. Ik heb hem toen nog een tijdje met oogkleppen gereden, wat wel goed ging. Uiteindelijk heeft de eigenaar besloten om hem te verkopen. Dus ben nu weer met een iets rustigere fries bezig.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Aize aan het beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 19:59

@Jurga: Bedankt voor je berichtje!
@Ilindra: Het is echt een boefje Haha!. In het span is hij behoorlijk voorwaarts en soms nog een beetje kijkerig, maar volgens mij verbeterd het al wel met hem voor de kar. Ik heb net contact gehad met de stal waar hij vandaan komt en hij blijkt daar toch wel veel bereden te zijn in de tijd dat hij daar stond, dus ik wil het maandag toch eens los gaan proberen met hem. Wordt vervolgd dus.
@laura1705: Ik hoop er toch wel op te blijven zitten, maar als ik ga vliegen zal ik het hier wel even posten Tong uitsteken

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Aize aan het beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 20:43