Andalusier kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Andalusier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 14:46

Ik ben op marktplaza een vreselijk leuke anda tegen gekomen.
Aangezien ik een nieuw paardje ga kopen maar geen vetpot heb *1500 max* viel mijn oog op deze: http://www.marktplaza.nl/lieve-onbeleer ... 296237.php

Maar kan je voor zo'n prijs wel een andalusier krijgen, ik ben niet heel erg thuis in de andalusiers en heb ook geen idee of dit normaal is of een prijs waarvan je denkt hier moet iets achter zitten....

Ben erg benieuwd naar jullie meningen, groetjes Keet!

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Andalusier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:49

Tsja, opzich zijn schimmels goedkoper, er zitten geen papieren bij dus ook goedkoper.... Maar wie weet is het wel helemaal niets....

Ik zou als je em leuk vind zeker gaan kijken, maar neem dan echt iemand mee die heeeeeel erg kritisch is !!! En laat em toch minimaal klinisch keuren !!!

Deze is onbeleerd, denk daar ook aan. Kan je dat zelf, het beleren?? Of moet je iemand gaan inhuren, want dan kost het ook nog eens geld....

Ge gewoon kijken, en ben zelf ook erg kritisch... Deze is niet duur, maar het kán ook zijn dat er een reden is waarom hij niet duur is....

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Andalusier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 14:56

Ludora schreef:
Tsja, opzich zijn schimmels goedkoper, er zitten geen papieren bij dus ook goedkoper.... Maar wie weet is het wel helemaal niets....

Ik zou als je em leuk vind zeker gaan kijken, maar neem dan echt iemand mee die heeeeeel erg kritisch is !!! En laat em toch minimaal klinisch keuren !!!

Deze is onbeleerd, denk daar ook aan. Kan je dat zelf, het beleren?? Of moet je iemand gaan inhuren, want dan kost het ook nog eens geld....

Ge gewoon kijken, en ben zelf ook erg kritisch... Deze is niet duur, maar het kán ook zijn dat er een reden is waarom hij niet duur is....


Dat je voor je antwoord, ja ik vind hem erg leuk! Het koppie spreekt me enorm aan. Wil sowieso iemand mee die kritisch kijkt...
Ik heb al een paar keer eerder een paard beleerd en heb onwijs geduld en hulp van mijn instructrice dus dat komt in principe goed.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Andalusier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:01

Keet, leuk beest! Maar laat m wel heel goed door een DA na kijken! Hij komt recent uit Spanje, transportkosten zijn erg hoog, vandaar dat ik de 1500 niet helemaal vertrouw.

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Andalusier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:03

hij ziet er absoluut erg lief uit,maar ik zou wel goed nadenken of het iets voor je is.
de meeste paarden die net in nederland zijn,zijn vaak anders opgevoed (harde hand) en omdat er met dit paard nog niets gedaan is en toch al 4 jaar is,denk ik dat je erg zeker moet zijn om hem verder op te voeden en op te leiden.
is dit wat je wilt?
mocht dat zo zijn,dan idd laten keuren en een kritisch iemand mee nemen...want wees eerlijk,liefde maakt blind Knipoog
mocht dit het paard zijn wat je zoekt,dan zal de tijd het leren of je de goede keus hebt gemaakt...aan het koppie zal het niet liggen Pling

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re: Andalusier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:05

Hij is er leuk maar laat hem inderdaad klinisch keuren!!! het kan ook zijn dat het geen volle Andalusier is maarja dat maakt niet uit als het een leukerd is! Volgens mij is hij rastechnisch te klein voor de fok dus dat kan ook verklaren waarom hij ruin is en in NL terecht is gekomen. Maar er zijn mensen die nu misbruik maken van de populariteit van het ras en die paarden met verborgen mankementen of gedragsproblemen importeren.

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Andalusier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 15:10

essieintown schreef:
hij ziet er absoluut erg lief uit,maar ik zou wel goed nadenken of het iets voor je is.
de meeste paarden die net in nederland zijn,zijn vaak anders opgevoed (harde hand) en omdat er met dit paard nog niets gedaan is en toch al 4 jaar is,denk ik dat je erg zeker moet zijn om hem verder op te voeden en op te leiden.
is dit wat je wilt?

mocht dat zo zijn,dan idd laten keuren en een kritisch iemand mee nemen...want wees eerlijk,liefde maakt blind Knipoog
mocht dit het paard zijn wat je zoekt,dan zal de tijd het leren of je de goede keus hebt gemaakt...aan het koppie zal het niet liggen Pling


Dat is zeker wat ik wil.. Ik wil een paard om door grondwerk een band te creeeren met wederzijds respect. Het paard vertrouwens geven en samen dingen bereiken. Vandaar dat ik sowieso zoek naar een onbeleerd paard waar ik de eerste tijd enkel op de grond mee aan het werk ga Lachen

vrijdag
Berichten: 80
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: vinkeveen/malaga

Re: Andalusier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:15

Ik denk dat als je helemaal weg bent van hem en hij gezond is dat dat belangrijker is dan dat hij wel papieren heeft en dergelijke.
Ik zou er zeker heengaan om te kijken hoe hij op stal is en in de omgang.
Als je dan nog zo gek op hem bent zeker doen .

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: Andalusier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:49

Dat hij met 4 jaar nog niet veel heeft gedaan zie ik alleen maar als voordeel. Dez te minder is eraan verpest.

Groot is hij zeker niet, maar hij zal nog wel wat groeien. Niet dat ik denk dat hij de 1.60 gaat halen hoor Clown
Het ziet er zo op de foto uit als een leuk paard, maar ik zou altijd voorzichtig zijn en iemand meenemen die er verstand van heeft(van iberische paarden, ze zijn anders qua karakter en bouw als een KWPN-er bv) en hem altijd laten keuren.

barrye
Berichten: 709
Geregistreerd: 13-02-06

Re: Andalusier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:32

Heel simpel, hij is klein, onbeleerd, loopt sinds kort wat aan de longeerlijn. Heeft geen brandmerk en geen spaans papier. Is waarschijnlijk een cruzado andalusier.


Gewoon bellen verder, hij staat bij ons op stal.

Wij hebben niet veel tijd om hem verder op te leiden/ zadel mak maken.. Wil je dit rustig en netjes doen dan gaat daar wel een aantal maanden in zitten en bovendien zijn er veel mensen die het liever zelf doen op hun eigen wijze. Dat kan dus in dit geval.

Keuren geen probleem c.q. een kenner meeneme. ,Liever ook wel, ook al is hij niet duur. Kunnen we later geen verschil van mening hebben