afstammelingen van Galant (Theoloog x Hoogheid) gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulolette

afstammelingen van Galant (Theoloog x Hoogheid) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 15:27

Ik ben opzoek naar afstammelingen van Galant (Theoloog x Hoogheid)

Afbeelding

Ik heb zelf een Galant x Zep
Afbeelding
Afbeelding

Wie heeft er nog een meer een afstammeling van Galant?

Vajramani

Re: afstammelingen van Galant (Theoloog x Hoogheid) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:42

Ik heb niet zelf een afstammeling van Galant. maar deze staat bij mij op stal.
Galant x Bayard, uit een tuigpaardmerrie.
Hij is nu 4 jaar oud.
Foto's zijn van een jaar geleden.
Afbeelding
Afbeelding

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:12

Ik heb zelf een afstammeling van Hoogheid, ik heb helaas geen digitale foto's. Helaas is ze een aantal weken geleden overleden. Ik zie toch onwillekeurig wel iets van haar terug in de foto's hierboven.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:34

FB --> BKR

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:24

hoi, ik heb vroeger een jaar of 7 terug op narona gereden, ook een galant afstammeling, dat paard is nogsteeds erg bijzonder voor mij door haar karakter, heb wel een oude foto maar kan die niet op bokt zetten., ben niet zo technisch! Bloos

Ulolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 18:16

jammer zou wel foto willen zien. hoe was het karakter van dat paard?

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:59

haar karakter was heel apart, toendertijd (toen ik nog jong en onbezorgt was Dromen ) toen was ik de enige die op haar kon rijden, haar eigenaren die durfden het niet aan, en anders alleen bij het uitstappen.

ze was heel braaf, reed haar toen op stem, ben jammer genoeg niet verder gekomen dan halt, stap,draf,galop. Bij "vreemde mensen" zoals die eigenaren deed ze niets anders dan hoogkomen en bokken en gewoon gevaarlijk, ik heb nooit begrepen waarom ze dat bij mij niet deed, maar ik heb me altijd wel bevoorrecht gevoeld daardoor.

ze kon heel vurig zijn, vooral in een andere omgeving, niet gemeen ofzo maar heel scherp aan de hulpen en ze was heel fijn nageeflijk te rijden, deed ze uit zichzelf, ik wist toen namelijk helemaal niet hoe je dat deed Bloos
maar ze deed het gewoon, daarom snapte ik het niet dat andere paarden dat niet deden haha.! nu wel overigens Haha!

maar je mocht haar niet in de mond zitten, dan was er niets aan de hand, ze was heel trouw aan mij totdat de eigenaren buiten mij weten om een ander erop hebben laten rijden die haar in de mond heeft zitten trekken, ik ben er daarna mee gaan rijden en werd binnen 5 minuten gelanceerd, omdat ze compleet van slag was, ze was op een of andere manier haar vertrouwen kwijt... Huilen
erg spijtig, ik voelde me bedonderd, en ben o.a. daardoor met haar gestopt, maarja haar eigenaar kon zn handen ook niet thuis houden en dat was de druppel, maar ze is nu ongeveer 13 en wordt voor zo ver ik weet als fokmerrie gebruikt.

groetjes esther

Ulolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 18:19

klinkt me bekend!!!
Die van mij is ook heel apart! Heel eenkennig ook luisterde in het begin ook alleen naar mij leer haar nu om ook naar andere te luisteren enzo onderandere met longeren!
Die van mij is ook heel gevoelig met rijden en in de omgang heel snel bang van vanalles en heel gestresst altijd.
Zou dus wel een gen zijn van de vader dat ze vererft hebben.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:57

Dat gestresste herken ik wel in de galant bij mij op stal.
Af en toe vraag ik me wel eens af: ben jij gelders?
Verder absoluut niet eenkennig.
Met beleren heel makkelijk. Heeft nooit problemen gegeven. Nu een jaar later gaat de eigenaar voor het eerst op wedstrijd.
Overigens kan dit paard heel slecht alleen op stal staan. Doet niks anders dan rondjes lopen. En trekt heel erg naar zijn buurman.
Bij tijden is het ook een dikke dramzak en gooit zijn lijf dan in de strijd.

Ulolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 21:23

mijn instructeur moest ik overtuigen dat het een Gelderse wat hij dacht dat het een volbloedje was door dat gestressde!! Die van mij heeft 4jaar lang alleen maar in een kudde van 54paard gelopen dus was voor haar wel wennen opeens in een stal (week lang lopen steigeren) nu gaat het goed en staat ze weer in een kleine kudde tussen de pony's.
Ik heb haar zadelmak gekocht maar ze leerd inderdaar onwijs snel en zijn heel leergierig en doen het werk ook gewoon goed