Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:20

Een topic over de tuigpaard hengst Allegro.
Wie rijd er net als mij met een nakomeling van Allegro?
Wat is je ervaring met het rijden? en hoe zijn de karakters? Zijn ze veelzijdig? En bovenal lijken ze op hun papa Allegro.

Het gaat mij om de hengst Allegro die goedgekeurd was in de fokrichting van de tuigers.
Mijn parel [paard] is ook een nakomeling van Allegro en ik hoor vaak dat ze een echte Allegro is.
-X- [paard]

Anoniem

Re: Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:37

Even een schop!
Mensen rijd niemand een Allegro nakomeling Verdrietig , en het zijn zulke geweldige paarden.
Heb afgelopen weekend een mega buitenrit gemaakt met haar en ze was gewoon weg super.

AfbeeldingAfbeelding

Jorissie
Berichten: 221
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:50

Heey,

Bedankt voor je pm.
Mijn paard zijn vader heet idd Allegro.
Onze paarden lijken in idd best wel op elkaar zeg.Me moeder zei het ook gelijk.

Ik zal wel het 1 en ander vertellen maar het word een beetje kort, want wou eigenlijk net naar stal gaan.
Het is een ruin van 16 jaar oud. Ik heb hem 4 jaar dit jaar.
Hij is 1.71 hoog en heeft een iets te lange rug, maar daar heeft hij geen last van.
Hij loopt voor koetsen af en toe en ik rijd hem dagelijks. Zowel dressuurmatig als buiten(buiten vind hij leuker dus dat doen we vaker).
Verder is hij super braaf met rijden met wel af en toe een uitspatting.
Hij is helaas erg kopschuw door iets wat gebeurt is voor hij op onze stal kwam te staan(je kon bijna geen halster om doen) maar langzaam gaat het beter.Ook was hij het vertrouwen in de mens kwijt en vond alles eng wat je deed.Maar dat is zo goed als over alleen spuitbussen(zoals vliegenspray)vind hij dood eng, en knuffelen vind hij ook niet zo.

Ik ga nu naar stal toe.

Maar heb nog een hoop meer te vertellen.

Ben ook wel benieuwd naar hoe jou paardje is.

Anoniem

Re: Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:28

Wat ontzettend leuk, veel dingen komen mij heel bekend voor, de mijne is ook 16 jaar oud maar dan wel een merrie.
Ze vind het geweldig om voor de wagen te lopen en buitenritten zijn ook altijd welkom.
Rijbak rijden vind ze maar niks.
Ook [paard] heeft zo haar uitspattingen maar is wel heel braaf in omgang.
En die spuitbussen hoef je ook bij haar niet mee aan tekomen want dan staat ze te dribbelen op de plek.

Verder heb ik een keer van een paarden tandarts gehoord dat nakomelingen van Allegro wantrouwend zijn naar andere mensen dan de baas.
Of het klopt weet ik niet want zolang ik er zelf bij ben vind ze alles prima.
[paard] mag graag steigeren (niet met mij er op hoor) vind ze leuk, ze is ook nog heel erg speels.
Verder is ze sterk in de mond en legt haar tong wel eens over het bit.

Ik kan nog wel veel meer vertellen over haar.
Echt leuk dat je reageerd in dit topic.
Ik ben nieuwgierig of bepaalde kenmerken nou typisch iets is wat bij Allegro weg komt.

Jorissie
Berichten: 221
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:25

Erg leuk om te lezen dat er zoveel overeenkomsten zijn tussen onze paarden.
Mijne is altijd al heel wantrouwend geweest, maar dat kwam door zijn verleden en het word nu ook steeds minder.
Steigeren doet mijne echt heel zelfde hij is meer van het bokken als hij los loopt(dat kan hij erg goed).
Sterk in de mond komt me ook wel bekend voor idd en tong over zijn bit leggen probeert hij wel eens maar het lukt hem nog steeds niet (gelukkig).
Verder kan hij ook wel lekker drammen, want hij heeft periodes dat hij graag voorop wil en dan is er haast geen houden aan.Maar nou heeft hij een periode dat hij niet voorop te krijgen is.
Best vaag af en toe.

Ja ik vraag me ook wel of bepaalde dingen bij Allegro vandaan komen.

Anoniem

Re: Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:29

Haha Haha! een sterke mond zou wel eens een karakter trek kunnen zijn van Allegro, mag ik je vragen wat er nog meer achter je paard zit Allegro x ........ x ..........

Allegro had op karakter een 8 en op stal gedrag een 9 tijdens verrichtingsonderzoek.
[paard] lijkt heel veel op haar vader voor wat haar exterieur betreft maar ook haar karakter kan bijna niet missen.

Anoniem

Re: Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:06

Hoi Jorissie, ik heb een leuke foto van Allegro maar jammer genoeg wel 1 in het zwart wit.
Afbeelding
En verder heb ik een mail gestuurd naar de hengstenhouder waar Allegro heeft gestaan.
Hopelijk kan hij mij vertellen of Allegro nog leeft of dat hij inmiddels is overleden en of hij een kleuren foto heeft.
Als ik er 1 ontvang dan stuur ik jou een pb.

Jorissie
Berichten: 221
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:10

Hoi,
ja ik heb ook foto's van allegro(zal ze dadelijk eventjes opzoeken).
Sorry dat ik tijdje niet gereageerd heb maar ben een weekje met joris naar de veluwe geweest en super druk gehad daarna.

Jorissie
Berichten: 221
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:15

Afbeelding

Afbeelding

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:31

Hey. In de afstamming van mijn paard komt ook Allegro voor. Het is de vader van de moeder van de vader. Mijn paard heeft verder geen papieren, maar ik heb wel een kopie van beide ouders mee gekregen, waardoor ik kan zien wat er achter zit.
Mijn paard is nu 11 jaar en het is een ruin. Ik vind hem niet echt op een tuigpaard lijken, maar volgens de papieren van de ouders is hij er wel één. Ik breng hem uit in de dressuur. Ik start hem nu in de L1. Ik heb hem in januari gekocht en hij heet Amber. Zijn wedstrijd naam heb ik vernoemd naar Allegro, omdat ik dat zo'n mooie naam vind *LOL*
Amber is best wel snel opgefokt, maar heeft wel een heerlijk karakter. Het is echt zo'n knuffel.

Ik vind dat je met tuigpaarden ook best in de dressuursport mee kan komen. Ik heb altijd vrij hoge punten met mijn 'papierloze tuiger' Haha! De meeste mensen vinden het ook een heel mooi paard. Ik ben ook heel trots op mijn paardje en ik doe hem ook nooit meer weg.

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Anoniem

Re: Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:22

Helma_amber; Welkom bij de Allegro liefhebbers.
Het hoofd van jou paardje heeft wel trekken van die van mijn merrie.
Misschien niet dezelfde kleur maar wel de gelaatstrekken.
Leuk dat je dressuur rijd.
Wist je dat Allegro eigenlijk gewoon Gelders is met tuigtypische gangen.
Hij is wel goed gekeurd in het tuigtype van het KWPN stamboek maar zijn bloedlijn is 100% Gelders.

Hoi Jorissie; geeft niet hoor, ik heb het zelf ook best wel druk, deze week ga ik met [paard] naar Texel toe en haar spanmaatje gaat mee.
Lekker naar de zee, ik ben benieuwd want [paard] heeft de zee nog nooit gezien laat staan het strand.

Jorissie
Berichten: 221
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met Allegro (TP) nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:41

heey.....

en hoe was het in Texel? Ik hoop dat alles goed gegaan is.
nu ik weer op school zit ben ik er helemaal bijna niet meer
want heb het veel te druk met joris en school.
maar ik probeer zo vaak mogelijk eventjes te kijken en wat achter te laten.