Nakomelingen van Walser

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Nakomelingen van Walser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 12:50

Mijn merrie is een nakomeling van Walser (gelders) en nu zou ik graag willen weten wie er nog meer nakomelingen van walser heeft. Of eventueel verzorgt of kent .. En hoe die paarden zijn qua karakter en omgang.

Mijn merrie is er dominant, maar als je haar voor je gewonnen hebt is het ook echt een fijn paard om mee te werken. Ze steigert echt nooit, maar geeft wel eens een bok . Ze vind het werken voor het karretje erg leuk en ze is ook geen slome.

Voor foto's : zie mijn profiel

Ik hoop dat er mensen zijn met nakomelingen van Walser want het lijkt me erg leuk om informatie e.d van hun paarden uit te wisselen.

linky

Re: Nakomelingen van Walser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:45

Wij hebben een mooi vos-hengstveulen ( 1 mei 2006) van Walser, helaas een van zijn laatsten; hij is overleden.
Zijn karakter is top; braaf, cool, uiteraard wel een hengstje dus wat bijterig maar gewoon een erg lief dier.
Zijn afstamming is Walser X Zakerno X Indiaan, 100% Gelders dus, zonder Hackney of andere inmenging.
We zouden het erg leuk vinden als we iemand kunnen vinden die hem tot 3 jaar als hengst houden wil en dan voor de keuring wil brengen............................... Pling Pling Pling

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:04

wij hebben twee walser-dochters; de één is Z2+40 en de andere Z1+1. Hele fijne, eerlijke en goedgehumeurde paarden, die graag willen werken en heel gezond zijn!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:05

FB -> BKR

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 11:01

hebben jullie misschien ook foto's van ze ? Lachen lijkt me erg leuk Haha!

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:38

In de huiskamer van het GP staat 1 foto van de walser onder het zadel, ben niet zo'n ster in het foto's plaatsen!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 16:19

leonora2 schreef:
In de huiskamer van het GP staat 1 foto van de walser onder het zadel, ben niet zo'n ster in het foto's plaatsen!

zou je misschien een link kunnen plaatsen ? de zoekfuncties zijn namelijk uitgeschakeld en ik weet niet waar het topic is Bloos

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:32

Mijn merrie Hester is ook een afstammeling van Walser. Het topic in huiskamer heb je inmiddels gevonden, daar staan nog wat foto's van haar. Een korte samenvatting van mijn paard: Hester is erg dominant, schijnt met een veulen ronduit gevaarlijk te worden, maar is een zeer harde werker, goed gehumeurd, eigen mening maar gaat voor haar baas door het vuur.

biek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:09

Mijn merrie is ook een Walser. Ze is nu 11 jaar. Het is een klassieke gelderse met heel veel werklust. Op de foto rijdt mijn zoon haar, ook loopt ze heel graag voor de wagen. Ze heeft 3 veulens gehad bij ons. 2 keer van Zichem (hengsten) en 1 x keer van 00 Seven, die overigens nog in ons bezit is en nu 2 jaar is (ruin en de kleur is zwart!! )
Nikki is niet zo'n knuffelig paard, maar wel een heel eerlijk paard. En net als bij Monday heeft ze een eigen mening maar gaat voor mij door het vuur.
Eindeloos paard!!!
Foto's plaatsen lukt niet. Huilen

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:11

@ Biek: wat grappig, mijn merrie heeft bij de vorige eigenaar ook 2x een veulen van Zichem gehad. Lachen Hester is ook niet zo'n knuffelaar, maar ze komt soms wel echt om aandacht vragen, dan is ze er ook echt blij mee.

Dit was vanochtend op een buitenritje:
Afbeelding

biek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:10

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij is het gelukt. Tong uitsteken
@ Monday wat een mooie kleur heeft jouw merrie ( koffievos toch? ) Heb je haar zelf al een keertje laten dekken?

link proberen te veranderen in foto's

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 15:58

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:14

ik heb geen ervaringen met nakomelingen van walser, maar ik heb een merrie die uit de zelfde stammoeder als walser voorkomt dat is namelijk de merrie Hazanta sgldt. 33.092 en deze merrie is de moeder van Kroonprinses en Olanda 1325STB Keur(half zus) en Olanda is op haar beurt de moeder van Walina 80.6675STB ster z-dres. mennen en z-dres. onder het zadel en deze merrie is de moeder van lunea 93,13193 vb. en deze merrie is de moeder van mijn paard Seline Grps ster zie foto
[img]]http://img144.imageshack.us/img144/44/6a0171yw9.jpg[img]

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:21

[img]href="http://img204.imageshack.us/my.php?image=sellineinhetlandcn1.jpg" target[/img]

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:22

de foto wil niet

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:26

[img]ttp://img228.imageshack.us/my.php?image=selineenmajoorkeuringjm9.jpg[/img]

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:26

de foto wil nog steeds niet

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 09:02

Majoor schreef:
de foto wil nog steeds niet

hoe doe je het dan ???

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:16

[/img]url=http://imageshack.us][img=http://img466.imageshack.us/img466/1181/ilegraselinewinterxs8.jpg][/url][img]

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:39

Afbeelding

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:41

he eindelijk de foto is gelukt dit seline zij heeft de zelfde stammoeder als walser

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:52

Leuk dat het gelukt is met de foto's alleen mogen deze alleen als link geplaatst worden... Zie de forumregels.

Zadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:25

Ik verzorg en rij ook een 3 jarige Walser merrie. Ik ken en verzorg haar al vanaf dat ze nog een veulen was. Het is wel een heel fijn paard om mee te werken. Ik merk wel aan haar dat als ze bijv. langs een groot gevaarte moet stappen als ze naar de bak gaat dat ze dan zo gaat blazen (ik weet niet hoe ik het moet noemen) haar eigenaar zei tegen me dat de meeste Walsers dat wel doen maar ik heb geen idee of hij gelijk heeft. Maar verder is ze een hele lieve merrie met veel werklust. Ze heeft zo ook wel haar kwaaltjes maar meestal zijn dat maar kleine dingetjes. Ze is een Walser x Ureterp.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:46

biek schreef:
@ Monday wat een mooie kleur heeft jouw merrie ( koffievos toch? ) Heb je haar zelf al een keertje laten dekken?

Dankje. Bloos Ze is inderdaad een koffievos, ze is nu een beetje opgelicht (met appeltjes), maar dat komt in de winter wel weer goed. Ik heb haar (gelukkig) niet laten dekken. Doordat ze altijd extreem hengstig was heb ik haar vorig jaar - toen was ze 16 - laten opereren, waarbij beide eierstokken zijn verwijderd. Dat was de beste beslissing die ik heb kunnen nemen, ze is zo in haar voordeel veranderd, echt geweldig. Natuurlijk is het ook zo dat ze nu al bijna 3 jaar bij mij is en we inmiddels echt een band hebben, ik kan me niet voorstellen hoe het zonder haar zou zijn hoor.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:01

ik heb jaren geleden ook een gefokt.
moeder riska vader walser, zwart met 4 of 2 maar dan achter witte gelijke voetjes en smalle blesje (als ik me nog goed kan herinderen) en zeer leer gierig.
ze moet nu rond de 16 jr zijn, schating .
zo lang geleden dat ik haar gefokt heb en op 4 of was 5 jarige leeftijd moeten verkopen, om de kosten kliniek van mijn andere paard te moeten betalen.
altijd nog spijt gehad.
staat of stond bij manege de jong in aalsmeer en haar naam is idske.
eerst nog een jaartje gebruikt als manege E-pony (kwpn gemeten op 1.56) of nu net aan een paard van 1.60.
en toen verkocht aan een jong vrouwtje met kinderen toen gescheiden. (als ik nog goed herinderd).