Anda (dek)hengsten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:48

moravita schreef:
Laat me raden? Met zo'n leuk veulen? weer Polaco? Of Gringo hihi Pling

Nee! even wat anders Haha! Er lopen volgend jaar 3 Paloco II x Famosa rond als alles goed gaat. Ik heb vanmorgen Atjes volle zus onder het zadel gezien. WOW Kwijl Kwijl als Atje ook zo wordt, dan is de keuze toch weer Polaco ben ik bang voor. Een dochter van Famosa heeft een hengstjaarling van Polaco. Hij was ook in Wanroij en is 1ste geworden bij de (n)jaarlingen. Ook zo bloed mooi!

Maar ik zit te twijfelen voor Famosa tussen Bonito of Bolero. Moet nog aan de geleerde vragen welke het beste bij Famosa past. Famosa kan nog wel wat rillerig zijn.
Furia heeft een super makkelijk karakter. Furia kan ik Conquistador gebruiken. Combinatie Famosa en Conquistador kan een hele hete uitkomen. Furia is zo super braaf en relext, daar kan je meer hengsten opzetten. Ik heb van Furia 1 veulen gezien toen ik haar van de dijk af heb geplukt. Het veulen was heel groot en ook een barok type.

Atjes volle zus is ook heel relext en super barok. Kwijl

Famosa en Polaco is een gouden combinatie!!! Dat is zeker. Lovers
Famosa en Presumido kan. Famosa heeft 2 merries van Presumido. Ik vind ze wat iel. Ze zijn ook heel mooi, maar wij houden meer van barok. Karakter van de merries zijn super.

Residelca zit 5 min. bij ons vandaan, dus lekker makkelijk.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 11:47

Leuk is dat he! Om dat allemaal zo uit te puzzelen. Inderdaad hartstikke handig dat ze zo dicht bij zitten. Maar.... Stal je zou een andere hengst helemaal geweldig vinden, hoe ver mag die bij je vandaan staan? Ik bedoel stel... je moet er voor naar Duitsland of Nederland of misschien wel Spanje. Zou je dat ook doen?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:14

moravita schreef:
Leuk is dat he! Om dat allemaal zo uit te puzzelen. Inderdaad hartstikke handig dat ze zo dicht bij zitten. Maar.... Stal je zou een andere hengst helemaal geweldig vinden, hoe ver mag die bij je vandaan staan? Ik bedoel stel... je moet er voor naar Duitsland of Nederland of misschien wel Spanje. Zou je dat ook doen?



Ze komen met de hengsten naar ons toe, dus heel makkelijk. Famosa en Furia waren bijna gelijk hengstig. Ze komen dan met 1 of 2 hengsten. Voor hun ook makkelijker en voor ons ook. We hebben een 1 1/2 paard trailer en 2 merries die niet buiten elkaar kunnen. 2 regelrechte klitten die elkaar ook weer niet uit kunnen staan Haha! .
Ik ken de hengsten bij residelca en de nakomelingen ervan. Famosa komt bij Residelca vandaan. Ze kennen haar kwaliteiten en haar karakter.
Furia is moeilijk drachtig te krijgen. Als ik dan steeds moet gaan zeulen met haar, lijkt me ook niet echt bevoordelijk voor haar drachtig te krijgen.
Onze DA is ook de DA bij Residelca. Hij scant eerste de merries bij ons en daarna gaat hij naar Residelca. Hij zegt dan welke merrie er klaar voor is. Ik krijg dan een belletje hoe laat ze komen. Makkelijker kan niet!

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:07

Als ik een hengst moest zoeken voor mijn merries, dan zou ik Duitsland, Nederland of Belgie nog niet zo´n probleem vinden, mits ze daar mogen blijven staan totdat ze drachtig zijn. Woeste Hoeve is met de trailer bij ons vandaan ook bijna 8 uur rijden (heen en terug) en dat hebben we ook 2 keer gedaan. Maar een goede hengst binnen handbereik is toch wel heel erg makkelijk.

Aletta, jullie mogen altijd langskomen hoor. Gezellig.

tenessee
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-09-06

Re: huh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:52

mammaslamma schreef:
plimmo schreef:
waarom zeg je dat ik er geen verstand van heb. geloof je me soms niet. en waarom met de friezen

Je komt absoluut ongeloofwaardig over, vooral met dat verhaal over dat er maar 6 goedgekeurde PRE''s zouden zijn op de hele wereld, hoe verzin je het........
Je hebt zelf je profiel gemaakt, als jij schrijft dat je op een friezenstoeterij werkt, lijkt me dat duidelijk wat ik bedoel, houd het bij de friezen.......
Heb je wat te melden, harstikke leuk, maar vergeet niet, dat op het barokke forum/anda forum echte kenners zitten, dus weet wat je schrijft en onderbouw het dan ook.

ps, ik reken mezelf niet tot de kenners, dus ik reageer/schrijf alleen als ik iets of zeker weet of ervaren heb!


ik weet wel zeker dat de stoeterij waar deze plimmo Zij zijn groot en ik is klein! 'werkt' zoals hij zegt, niet gecharmeerd zal zijn van zijn uitspraken hier op dit forum als ze het zouden weten.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:08

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat deze "plimmo" of hoe hij maar heet, dit echt serieus meent. Zo wel, dan is hij wel zo afgebrand nu op bokt dat hij zich denk ik niet meer laat horen.... Bloos .... Maar nogmaals ik denk dat hij zich slap lacht om alle reakties, hihi Clown Zo iets kun je toch niet menen???? Hopenlijk is hij nog wakker, enne... hallo reageer nog eens....

Suprice
Berichten: 2540
Geregistreerd: 02-10-05

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:10

Iemand bij ons op de club heeft ook een hengst. Ze rijdt M1. Hij was 1e van belgië en 2e van nederland ofzo. Ik weet eigenlijk niet of het een dekhengst is. hij heet beloki ofzo..

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:32

Heet ze Henke ofzo? Dan is het vast die Grelo zoon.... kwijl

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:49

Wencke bedoel je. Yep dat is El Roy maar die heeft ze hernoemd naar Beloki.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 00:08

Yep! die bedoel ik! Gaaf beest Vingers aflikken