Anda (dek)hengsten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:12

Dat kopt, ik vraag me alleen af wat dan de meerwaarde van een crusado-papier zou zijn??
(ik heb een andalusier uit de PRE-hengst Grelo en de PRE-merrie Quincena, alleen is Quincena niet APTA-goedgekeurd).

Ik heb een afstammingsbewijs, zo weet ik wat voor familie Ensueno heeft, maar that's it

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:52

klassie schreef:
je kunt wel papier bij je veulen krijgen als je merrie niet goedgekeurd is. je krijgt dan een crusado papier, dat heeft die van mij ook!


Ja okee, maar ik had het over een PRE papier, een crusado papier is eigenlijk niet meer dan een bewijs dat je weet wat de afstamming van je paard is.

Dat maakt je paard natuurlijk niet minder lief

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:52

Interessant topic..

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:16

Wij hebben 3 Andalusiers, 2 fokmerries en een hengstjaarling. 1 van de merries, Famosa, komt bij Residelca vandaan en de vader (Polaco II) van het jaarling is daar 1 van de dekhengsten.

Famosa onze fokmerrie die bij Residelca vandaan komt

Afbeelding
Ahtletico, geboren 12 april 2005

Afbeelding

Volle zus van Athletico, Flamenca

Afbeelding

De vader van Atheltico en Flamenca, Polaco II

Afbeelding

Zoon van Famosa, Duque

Afbeelding

Onze andere fokmerrie Furia

Afbeelding

plimmo
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-11-06

hoihoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:18

k rij een goedgekeurde andalusiese dekhengst en k ben er ook trots op ook Haha! Haha! Bloos omdat er maar 6 andalusiese GOEDGEKEURDE dekhengsten op de wereld zijn. maja als je wil stuur ik je wel eens wat foto's van hem door. hij kan nog niet zo veel k ben eigenlijk de enigste die hij vertrouwt. ik ben hem nog niet zo lang eent rijde. hij vind het wel heerlijk om te werke Clown maja stuur me maar een berichtje of zo.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:47

ook wij hebben een goedgekeurde andalusier hengst. Je kunt altijd een kijkje nemen op onze website. daar staat hij in ieder geval onder het kopje nieuws. www.moravita.com groetjes

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: hoihoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 08:54

plimmo schreef:
k rij een goedgekeurde andalusiese dekhengst en k ben er ook trots op ook Haha! Haha! Bloos omdat er maar 6 andalusiese GOEDGEKEURDE dekhengsten op de wereld zijn. maja als je wil stuur ik je wel eens wat foto's van hem door. hij kan nog niet zo veel k ben eigenlijk de enigste die hij vertrouwt. ik ben hem nog niet zo lang eent rijde. hij vind het wel heerlijk om te werke Clown maja stuur me maar een berichtje of zo.

*zeg maar niet wat je denkt angela*

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: hoihoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:25

plimmo schreef:
k rij een goedgekeurde andalusiese dekhengst en k ben er ook trots op ook Haha! Haha! Bloos omdat er maar 6 andalusiese GOEDGEKEURDE dekhengsten op de wereld zijn. maja als je wil stuur ik je wel eens wat foto's van hem door. hij kan nog niet zo veel k ben eigenlijk de enigste die hij vertrouwt. ik ben hem nog niet zo lang eent rijde. hij vind het wel heerlijk om te werke Clown maja stuur me maar een berichtje of zo.



Voor je rare kreten eruit gooit, moet je wel weten waar je het over hebt, en dat weet je duidelijk niet, hou het maar bij je friezen, en doe wat aan je msn taal, vreselijk om te lezen.........

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: hoihoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:47

mammaslamma schreef:
plimmo schreef:
k rij een goedgekeurde andalusiese dekhengst en k ben er ook trots op ook Haha! Haha! Bloos omdat er maar 6 andalusiese GOEDGEKEURDE dekhengsten op de wereld zijn. maja als je wil stuur ik je wel eens wat foto's van hem door. hij kan nog niet zo veel k ben eigenlijk de enigste die hij vertrouwt. ik ben hem nog niet zo lang eent rijde. hij vind het wel heerlijk om te werke Clown maja stuur me maar een berichtje of zo.



Voor je rare kreten eruit gooit, moet je wel weten waar je het over hebt, en dat weet je duidelijk niet, hou het maar bij je friezen, en doe wat aan je msn taal, vreselijk om te lezen.........

kijk naar ze profiel Nagelbijten / Gniffelen

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:15

En wat wordt ik wijzer van ZIJN profiel...........
Alleen dat hij echt niet kan schrijven, maar dat wist ik al.
Het is heel vervelend als mensen in msn taal schrijven, of nog erger, gewoon niet kunnen schrijven, waar halen jullie je diploma's?
Moest ik ff kwijt(off topic)

plimmo
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-11-06

huh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:27

waarom zeg je dat ik er geen verstand van heb. geloof je me soms niet. en waarom met de friezen

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: huh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:30

plimmo schreef:
waarom zeg je dat ik er geen verstand van heb. geloof je me soms niet. en waarom met de friezen



ik wil een foto

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: huh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:04

plimmo schreef:
waarom zeg je dat ik er geen verstand van heb. geloof je me soms niet. en waarom met de friezen

Je komt absoluut ongeloofwaardig over, vooral met dat verhaal over dat er maar 6 goedgekeurde PRE''s zouden zijn op de hele wereld, hoe verzin je het........
Je hebt zelf je profiel gemaakt, als jij schrijft dat je op een friezenstoeterij werkt, lijkt me dat duidelijk wat ik bedoel, houd het bij de friezen.......
Heb je wat te melden, harstikke leuk, maar vergeet niet, dat op het barokke forum/anda forum echte kenners zitten, dus weet wat je schrijft en onderbouw het dan ook.

ps, ik reken mezelf niet tot de kenners, dus ik reageer/schrijf alleen als ik iets of zeker weet of ervaren heb!

barrye
Berichten: 709
Geregistreerd: 13-02-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:34

Dat Stoeterij Ravensbos wellicht door ruilhandeltje metfriese paarden met een Spanjaard zo nu en dan ook eens 1 0f 2 andalusiers te koop heeft (iis voor jou wellicht wel leuk, maar maakt hen nog niet in een keer tot een van de oudste c.q. meest gerenommeerde adressen hier in nederland waar je een PRE of andalusier kunt kopen. Je toonzetting is wat speciaal. ( of onnozel)

Wellicht weten deze beste mensen ook helemaal niet dat je zo op bokt schrijft over de paarden/ het ras e.d. En stellen ze dit ook op deze wijze helemaal niet op prijs.

Als een van de meisjes of stagaires die bij mij rijden dergelijke uitlatingen op bokt neer zetten kan ik dat geen reclame vinden voor mijn bedrijf. Ik zou ze dan inderdaad ook vragen om als ze niks zinnigers weten te melden, liever niets op dit forum te zetten.

Charaz

Berichten: 24335
Geregistreerd: 12-04-02

Re: hoihoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:36

plimmo schreef:
k rij een goedgekeurde andalusiese dekhengst en k ben er ook trots op ook Haha! Haha! Bloos omdat er maar 6 andalusiese GOEDGEKEURDE dekhengsten op de wereld zijn. maja als je wil stuur ik je wel eens wat foto's van hem door. hij kan nog niet zo veel k ben eigenlijk de enigste die hij vertrouwt. ik ben hem nog niet zo lang eent rijde. hij vind het wel heerlijk om te werke Clown maja stuur me maar een berichtje of zo.


Typisch voorbeeld van penny-jongentje.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:01

Heeft een van jullie serieuze schrijvers nog op onze website gekeken? www.moravita.com Gringo staat onder het kopje nieuws. Ik ben oprecht nieuwsgierig wat jullie van hem vinden. Hier zitten blijkbaar kritische lezers. Hou ik wel van. Dus..... Groetjes

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:16

Wat een kanjer is die Gringo van jullie, mooi type, trouwens ook een erg leuke website, zo leer je nog es wat over andere(oude) rassen, leuk!

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:30

Bedankt voor je leuke comlimenten! Als je zin hebt ben je uiteraard altijd welkom om een keertje langs te komen. Groetjes

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:13

Gringo is leuk... Tong uitsteken
Komt me ook bekend voor. Was hij in de lente nog bij Wim en Sonja?

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:05

@ Moravita, Heb je meer foto's? Kon ze op jullie site niet zo snel vinden. En die vos is ook echt apart. Zou ik ook graag meer van zien. Mag per pb hoor, haha. Want anders gaan we wel heel erg off topic.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:54

Hi Patriesje Gringo is begin dit jaar hier gekomen. leuk dat je hem kent. Hij is echt super en zo ontzettend lief. Gaan hem deze winter rustig zadelmak maken.
Groetjes

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:53

Kennen is een groot woord. D'r staat zoveel leuks bij Wim en Sonja.. maar waarschijnlijk heb ik hem daar vorige winter dan wel al eens gezien. Cool

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:13

Helemaal mee eens. Wij hebben al onze 4 heren daar gekocht.... Het zijn ook nog eens schatten van mensen en je weet gewoon precies wat er met de paarden is gebeurt en hoe er mee omgegaan is. In mijn ogen toch echt de beste fokkerij in Nederland wat Anda's aangaat. Maar naast professionalisme is het uiteraard ook smaak. Wij houden erg van het type dat ze daar fokken. En misschien houd een ander daar niet van, maar dat gaan we nu vast horen HIHI

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:18

Ik hou d'r wel van in ieder geval.. Tong uitsteken

Maar ieder zijn eigen smaak, dat klopt.

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:26

PatriesjeMR2 schreef:
Ik hou d'r wel van in ieder geval.. Tong uitsteken

Maar ieder zijn eigen smaak, dat klopt.



Hoe kan dat nou Patries dat jij daar van houdt Knipoog

Ik vind Gringo ook een leuk paard om te zien, Moravita. Als je hier nog achter had gewoond had ik snel langsgekomen om hem te zien bewegen. Dat zal hij vast ook goed kunnen.

Ben zelf over het algemeen ook weg van de paarden die bij de Woeste Hoeve gefokt worden en het zijn inderdaad lieve, gastvrije mensen.

Wat Plimmo betreft, die kan niet verder tellen dan 6, dus vandaar dat hij tot 6 goedgekeurde PRE´s komt Slapen