Fries met papieren overschrijven op nieuwe eigenaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Fries met papieren overschrijven op nieuwe eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 12:22

We gaan zaterdag onze nieuwe fries ophalen.
Het is een driejarige ruin genaamd Orlando en hij heeft papieren.
Ik heb de papieren zelf nog niet gezien, weet geen afstamming enzo omdat het voor ons niet echt belangrijk was, maar nu heb ik toch een vraagje...

Hoe kan je een fries als koper dan op jouw naam laten overschrijven?
Moet je daarvoor lid worden van het stamboek en hoeveel kost het overschrijven?
Heb je een bepaald formulier nodig?

Ik ken het alleen bij de tinkers (ICS) en daar moet je een formulier inzenden met handtekening en gegevens van de verkoper en de koper. Dat kost ej als koper 12 euro, lid worden hoeft niet (mag men normaal niet verplichten).

Maar nu zag ik op de site van het friesche stamboek niet zo'n dergelijk formulier staan. Overschrijven van paspoort en overschrijven van stamboekcertificaat kosten beide 13,5 ofzo en staan apart aangegeven. Hoe moet dat dan???

Bedankt voor de (liefst snelle ) hulp!

edit: Dit is Orlando trouwens

Afbeelding

mellamoshan

Re: Fries met papieren overschrijven op nieuwe eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:26

met overschrijvingen ed heb ik geen ervaring, maar ik wilde wel even kwijt dat je een prachtige nieuwe fries hebt!

veel plezier met hem!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 20:49

mhhhmmm schijnt niet echt een onderwerp te zijn waar veel mensen wat over weten

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:50

Ik heb dat ook moeten doen, maar toen was ik nog jong. Maar ik weet wel nog dat we de papieren moesten opsturen, lid worden van de stamboekvereniging en volgens mij ook briefje met handtekening van de oude eigenaar.

Raffel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:33

Je kan gewoon contact opnemen met het FPS (nummer staat op de site) en even vragen wat je moet opsturen en dan krijg je het weer snel terug. Ik heb dat ook met mijn fries gedaan.

Samar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:10

Je vult de achterzijde van het stamboekpapier in (dus jouw naam en adres invullen bij Nieuwe eigenaar; Datum van overdracht invullen; en handtekening van de oude eigenaar laten zetten) en dan stuur je het stamboekpapier op naar het KFPS (adres: KFPS, Postbus 624
9200 AP Drachten).

Dit staat ook op de achterzijde van het stamboekpapier uitgelegd.

Je krijgt dan binnen korte tijd een nieuw papier met als eigenaar op de voorkant jouw naam vermeld.

Je moet dan wel lid worden van het stamboek! Dat kost circa 90 euro per jaar (en dan krijg je maandelijks de Phryso). Daarnaast komt er nog bij: eenmalig entree voor nieuwe leden 12,50, het statiegeld stamboekcertificaat € 45.50 (wat je weer terugkrijgt als het papier overgeschreven wordt naar een volgende eigenaar) en 13,50 overschrijfkosten stamboekcertificaat.
Zie de site van het KFPS:

http://www.fps-studbook.com

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 09:55

Bedankt!!!