Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
labe schreef:Verder weet ik dat er meerdere lusitanomerries in Nederland zijn, naar mijn gevoel is de verdeling tussen de hengsten en merries in Nederland evenredig, ruinen wat minder geloof ik. Wellicht zijn er gegevens hierover bekend bij de lusitanovereniging?
(en ik denk eigenlijk dat het houden van hengsten in Nederland vaak op bezwaren stuit bij stalhouders, ze worden vaak als "gevaarlijke" dieren gezien)
Lusitana schreef:Tot nu toe dus 6.
laurenta schreef:Ja hoor, er zijn nog wel "Lusitanas". Naast mijn 2 eigen paarden (haflinger en Noriker) verzorg ik ook de bijna 4 jarige Lusitanomerrie van mijn vriendin. Zij is samen met mijn merrie vanaf veulens af aan opgegroeid.
Zij is in Nederland geboren, en is van de hengst Honesto (staat nu ook weer in Portugal geloof ik).
laurenta schreef:Ja hoor, er zijn nog wel "Lusitanas". Naast mijn 2 eigen paarden (haflinger en Noriker) verzorg ik ook de bijna 4 jarige Lusitanomerrie van mijn vriendin. Zij is samen met mijn merrie vanaf veulens af aan opgegroeid.
Zij is in Nederland geboren, en is van de hengst Honesto (staat nu ook weer in Portugal geloof ik).
labe schreef:www.lusitanovrienden.net, of info@lusitanovrienden.net.
Je kunt het ook vragen aan de persoon die onlangs een hengst van je gekocht heeft, ze zit in het bestuur.