groninger liefhebbers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:14

Hey waaa Hallo, Ja me too....me too: en wel [paard]!
Ons Supper stuk word veel aangesproken met de namen Klootje, Malootje en Moortje.
Zijn naam voluit is Sergant [paard] maar bij het Groninger stamboek alleen bekent als [paard].

Foto's van [paard] zie

http://www.feelfreefoto.nl/view.asp?serieid=20&serieindex=30
Heb geen flauw idee om die hier op te krijgen maar okay zo kan het ook.

[paard] heeft als papa de hengst Mats ook een supper hottie, want onse merrie kon hem niet weerstaan.
Al dachten mensen tijdens haar liefdes uitje menig keer dat Mats zelf in het land stond bij de meiden, terwijl [paard] met haar look a like haar spetterende entree had gemaakt.
Foto van [paard] zie

[url]http://www.feelfreefoto.nl/view.asp?serieid=20&serieindex=51[url]

Verder zelf in het bezit van [paard] Gelderse merrie van 16 jaar maar kan met haar roots en haar bouw ook prima vertoeven bij de Groninger kracht patsers.
Foto van haar zie

http://www.feelfreefoto.nl/view.asp?serieid=13&serieindex=48

Zij is het rechter paard (van vooraf gezien dan) Echt een toppie.
Haar roots komen uit bij de papa van Balthazar, haar vader Allegro is ook afgekeurd bij het KWPN vanwege zijn nakomelingen die gaven veelvuldig een te veelzijde bouw weer, meer Gelders Gronings dan tuigtypisch.
Daarmee kan ik zeggen besmet te zijn met het Groninger paarden virus en de Gelderse mogen er ook wezen. Nou -x- [paard]

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:26

Ja sorrie, niet helemaal duidelijk, maar [paard] en [paard] heb ik samen met mijn vader en mijn jongere zus.
[paard] is meer mijn eigen paard, ze staan wel allemaal bij elkaar op een prive stal.

En nog even een betere link voor een foto van [paard]
http://www.feelfreefoto.nl/view.asp?serieid=20&serieindex=51
http://www.feelfreefoto.nl/view.asp?serieid=26&serieindex=90

Een betere foto van [paard]
http://www.feelfreefoto.nl/view.asp?serieid=26&serieindex=48

[paard] is supper braaf en loopt ook al voor de wagen. Zie maar:
http://www.feelfreefoto.nl/view.asp?serieid=26&serieindex=93

Ik weet niet hoe die foto's kleiner moet maken, vandaar de links. -x- [paard]

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:39

Leuke paarden! Heb je ook meer info over de afstamming behalve de vader?

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:52

Ilegra schreef:
Hey waaa Hallo, Ja me too....me too: en wel Majoor!

Hé collega, u hier? Haha!

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 12:20

Uums
ja zekers, mut me wel even laten horen niet waar..... maar zeg maar jij want anders voel ik me zo oud en bejaard haha. Haha! overigens mijn complimenten voor de schijftalenten van Prelude.
Heb menigmaal geprobeerd de mijne aan het schrijven te zetten maar die heeft meer de voorkeur voor handtekeningen zetten.

En Janne 19
Ja zekers weet ik iets meer te vertellen over de andere ouders kant.

[paard]
Zij komt uit een Gelderse mama (een echte raszuivere) daar de papa van is Edelman en dat is een vos (Wel Gelders gefokt maar ingeschreven in het KWPN stamboek bij tuigtypisch) en haar mama is Waliena (V. Positief). Walina is zwart en z-mennen en z-dressuur. Haar mama is Olanda haar is Instanboel (echt oud bloed) haar moeder is Hazanta en zij is weer de stammoeder van Walser (Een Gelderse hengst)
Edelman is een zoon van Wouter en Zothilde. Zothilde is een dochter van Monarch en Othilde. Wouter is een zoon van Proloog en Ronelia.
[paard] haar afstamming van mama's kant is voor mij bekend maar niet officieel voor het stamboek van het Groninger paard DNA ontbreekt namelijk.
De vader van [paard] is Evert. (Dit kan een Groninger zijn maar ook even goed een Gelderse)

[paard]
Zie hier boven voor [paard]'s kant en wat betreft Mats tja dat zou voor velen onder u bekend mutten zijn maar vooruit ik zal een gokje wagen.
Mats is een zoon van Gerlinus en Charlotte. Gerlinus is een zoon van Legaat en Noberlina. Legaat is een zoon van Marco Polo en Lanita. Noberlina is een dochter van Flipper en Woberlina. Marco Polo is een zoon van Poet xx en Mirakel. Lanita is een dochter van Sineada en Anita. Flipper is een zoon van Farn en Towerfee. Woberlina is een dochter van Safari en Koberlina.
Charlotte is een dochter van Banier en Henny. Banier is een zoon van Baldewijn en Tebine. Henny is een dochter van Dante en Badola. Baldewijn is een zoon van Balthazar en Hijmira. Tebine is een dochter van Verdi en Webine. Dante is een zoon van Wachtmeester en Wonnevanck. Badola is een dochter van Tabor en Tadola.

[paard] heeft als vader Allegro en haar moeder is Eliza.
Eliza is een echte dame van hoger stand (allemaal predikaten op papier bij ouders en voor ouders) Eliza is een Unicum x (Oran) dat dacht ik tenminste heb het papier niet bij de hand en om eerlijk te zijn weet ik het niet helemaal uit het hoofd aan mama's kant. Zal het papier eens bekijken ligt namelijk bij mijn pa. (en ik woon niet meer thuis) Papa's kant weet ik natuurlijk wel. Vader van Allegro is de hengst Rentmeester en zijn moeder heet Sonda. Zie verder bij fokken.nl want ik zo wel een heel eind doorgaan.

Ja voor mij zijn het beste paarden, doen alles en accepteren alles.

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:42

Ik dacht al dat er wel wat gelders in zou zitten! Ik vind het mooie paarden.

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:08

Janne
Dank je, we zijn ook wel trots op onze parels hoor.

Effe poseren dames!
[img]www.mijnalbum.nl/Album=OBISF6TT[/img]

[paard]
[img]www.mijnalbum.nl/Album=OBISF6TT[/img]

Hopelijk zijn de foto's te zien.
-x- [paard]

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:09

Jammer mislukt verzin wel weer wat anders.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:00

Ilegra leuk je ook hier te zien Heb je merrie toen idd bij Frans ook zien staan!

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:54

Nimber
Klopt helemaal, inderdaad en vind je ook niet dat onse merrie op Mats lijkt.
Tenminste de bles en de witte benen (niet de witte vlek onder haar buik) haar postuur is wat fijner dan Mats.

O ja zag gisteren op rtv noord (Groningse zender) dhr. Menger nog op tv, het ging over het werken met paarden zoals men vroeger deed.
Hebben jullie het toevallig ook gezien.
Volgens mij had hij de Groningse merrie Berendiena in de handen maar dat weet ik niet zeker.
Afbeelding

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:04

Afbeelding

Blijven proberen, misschien lukt het wel deze foto toe te voegen.

Een artikel over Groningers schrijven is toch wat makkelijker dan een foto plaatsen op bokt.

En wat vinden jullie lijkt ze op Mats?

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:17

Ja nu zou het moeten lukken echt waar!

Afbeelding

Dit is dus [paard], echt mijn laatste poging pfffffffff
Geef maar effe een mening of ze wat weg heeft van Mats
En om even een voorbeeld te geven van Mats
Afbeelding

En??

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:45

Zien we Hananya ook nog in the picture hier! Haha!

Zeker wat de kleur en de aftekeningen betreft kan ik me de verwarring goed voorstellen. Het kruis en de stand van de achterhand vertoont zo te zien ook overeenkomsten, maar de hals en het hoofd zijn duidelijk verschillend. Wel grappig dat jullie gefokt hebben met een hengst die zo op de merrie lijkt Haha!.

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:53

Ik zat al te twijfelen ofdat het hananya was of niet Bloos

De merrie heeft zeker wat van Mats, maar nu werkt de kleur en aftekeningen natuurlijk ook heel erg mee. Knipoog
Ook een mooie merrie hoor!

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:42

Hier op het eiland lopen ook veel nakomelingen van Mats, leuke paarden!

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:49

Ja Mats is een leuke hengst, paste qua type het beste bij Seliene.

We willen volgend jaar weer Seliene bij de hengst doen en onze voor keur gaat uit naar wederom Mats.
Maar als jullie nog een leuke optie hebben.

Afbeelding

Het resultaat van Mats en Seliene is [paard] en die mag er wel wezen toch?

[img]http://img85.imageshack.us/img85/210/majoor35tm.jpg

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:51

Afbeelding

Sorrie hier is [paard].
Mijn jongere zus staat bij Seliene ben ik niet hoor hihihi!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:20

Als dit ook een klets-topic wordt loos ik ook hier nog even m`n wedstrijdverslag Tong uitsteken :

Vandaag had Herc z`n derde wedstrijd. Vanmiddag tijdens het wassen en vlechten was hij zo lief (lees: lamgeslagen door de zon) dat de vlechtjes er voor de verandering heel netjes & snel inzaten.
Toen we aankwamen in Kloosterburen drupte het zweet al van z`n billen, heel zielig. Het losrijden heb ik maar kort gehouden. We moesten al rond half zes; snikheet was het toen nog. Helaas was de combi voor ons ook nog eens veel te laat, dus de puf was er aardig uit.

In de eerste proef begonnen we lekker, maar nadat ik de voorlezer niet goed volgde en toen zelf wat begon te prutsen was mijn concentratie niet goed meer. In de tweede proef had ik helemaal het gevoel dat alle pit uit m`n paardje was. Hij deed alles braaf, maar de flair ontbrak mijns inziens.

Resultaat: eerste proef 182 -2 voor het prutsen = wp Pling , tweede proef 199 = 2 wp en eerste! Haha! Haha! Haha! Ik was al blij met Herc, maar dat hij nu ook nog forse geldbedragen binnensluist is helemaal leuk meegenomen. Als extra prijs mocht ik eigenlijk een hoofdstel, maar omdat die nogal eens klein uitvallen op de Groningers Bloos , mocht ik mijn eerste keus: een übercoole, felroze pad Haha! .

Anoniem

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:37

Uums
Toch nog aardige punten met Herc gehaald ondanks die hitte.
Gefeliciteerd met je winstpunten, o ja heb je profiel effe gezien, erug leuk al die foto's.
Maar die Grinus van Gerlinus en Prelude (hoop dat ik het zo goed onthouden heb) die lijkt wel wat op onze [paard].

En idd wat kunnen paarden dan braaf zijn als het zo warm is hihihi.
[paard] en [paard] maken er aardig gebruik van ze liggen heerlijk te zonnen (snap niet waarom ze zijn al donker van kleur)
Seliene loopt te freaken, de idioot uit te hangen en als dat nog niet te raar gaat vind ze het ook nog eens leuk om [paard] te gaan pesten. (niet op een gemene manier hoor)

Wel grappig zag gisteren dat [paard] heel appart met haar buik over de grond zat te schuren ze had waarschijnlijk jeuk.
Net zo'n baby die aan het kruipen is zo deed ze echt vreemd beest ha ha ha.

Maar heeft Prelude het ook warm met dit weer gezien haar zwarte kleur, [paard] staat alleen al stil en zweet zich een zwembad vol ahum...... [paard] zweet zich ook het laplazurus maar dat is ook niet zo vreemd met al die vreemde capriolen die ze uit haalt.

[paard] word waarschijnlijk aankomende vrijdag gecastereerd, hij maakt zicht soms wat te druk als 1 van de beide merries hengstig is. Al die hormonen hij weet zich er geen raad mee. Mijn man zegt dat ie juist gezond is als die sexen wil pffffff.............. is ie ook natuurlijk, alleen groeit hij niet zo hard door dat hij wat hormoonaal gestoort is.

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:15

Uums, wat een top prestatie met deze hitte, van harte gefeliciteerd OK dan! Go jij! Go jij! .

Ik had gisteren niet eens de puf om ook maar iets met Onan te gaan doen, heb hem even lekker in de wei gezet.

Maar wat dus weer een topper die Hercules, geweldig Knipoog

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:50

Ilegra schreef:
Ja nu zou het moeten lukken echt waar!

Afbeelding

Dit is dus Seline, echt mijn laatste poging pfffffffff
Geef maar effe een mening of ze wat weg heeft van Mats
En om even een voorbeeld te geven van Mats
Afbeelding

En??


Hee wat leuk! Dat ben ik!
Dat was tijdens de dag van het Groninger Paard. Ik had nog nooit eerder op Mats gezeten en wist pas op de dag zelf dat ik erop zou rijden...

Wat een fijn paard is dat! Die zou ik nou nog wel eens een tijdje willen rijden. Zeker een paard dat makkelijk Z kan gaan lopen. Voelde fijn aan en was niet heel snel afgeleid. (zelfs niet toen de merrie die hij de dag ervoor nog gedekt had voor zijn neus voorbij kwam...)

Ik heb nog een foto van die dag. Die vind ik persoonlijk nog mooier. Zal m even opzoeken en plaatsen...

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:52

Even kijken of het zo gaat lukken....

Afbeelding

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:58

Wauw, wat een mooi beeld! Wordt Mats momenteel onder het zadel uitgebracht? Als dit jullie eerste keer is...

Mandy_

Berichten: 1560
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Veluwe

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:01

Ik heb er ook 1 een jaarling zijn vader is Thor iemand toevallig bekend met die hengst?
Mijne was van kleins af aan al heel koel in het hoofd en nu al heel leer gierig.

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:04

Uums schreef:
Wauw, wat een mooi beeld! Wordt Mats momenteel onder het zadel uitgebracht? Als dit jullie eerste keer is...


Volgens mij breng Anouk hem nu uit in de B dressuur, maar heb geen idee hoe dat gaat....

Ik heb hem later op Ameland nog wel een paar keer meegehad naar het strand. Heerlijk wat een kracht en ook nog super verkeersmak!
Het is dat hij vrij nauw verwant is van Hesta, maar anders had ik hem ook best een keer willen gebruiken als hengst...

Stiekum best wel een beetje verliefd geworden...