groninger liefhebbers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:41

Er komen hier allerlei leuke aanknopingspunten langs die ook niet zouden misstaan als verslag in het blad .

haboshof

Berichten: 900
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: het zuiden van groningen

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:52

Via via hebben wij El Passo gehad van jullie Uums. Maar door een heel raar voorval is hij ons min of meer onder de handen verkocht.

Ik ben daar erg lang van streek van geweest en weet nu nog niet waar hij is.
Nadere info eventueel via pb.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:13

meld zich Heeft ook een groninger,zie profiel

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:54

haboshof schreef:
Wij hebben zelf ook Groningers gehad. oa.Oude Perdita(v. Senner)die 29 is geworden.

Ik heb lange tijd gewerkt bij een boer die alles nog met Groningers deed. Het land bewerken etc. Ik heb samen met zijn paard de Orun cursus gedaan , en heb het voltigeleidsters diploma in Ermelo(Uddel) gehaald met zijn paard.
Hij had ook de hengst Orbaldo op stal.
We hebben gereden bij een historische club die demonstraties gaf met een kanon, Zelfs Experiment liep mee voor de wagen. Geweldig!!
Ik heb altijd gehoopt dat ik nog eens een Groninger op stal zou hebben, waar ik voltigelessen aan gehandicapten mee kon geven.
Helaas is het anders gelopen en hebben we nu een opvang voor paarden en andere dieren. Maar voor een Groninger maak ik nog graag een stalletje vrij.


Bedoel je Tepper?
Ik kreeg onlags nog een foto uit Polen van Orbaldo

haboshof

Berichten: 900
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: het zuiden van groningen

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:56

Yootha schreef:

Bedoel je Tepper?
Ik kreeg onlags nog een foto uit Polen van Orbaldo


Ja dat klopt helemaal. Tepper is allang overleden, maar ik heb ondanks of misschien wel dankzij het feit dat hij een boer van de "oude"stempel was en erg van de ouderwetse Groningers hield, heel veel van hem geleerd.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:47

wat leuk om te lezen. ik ben zelf helemaal fan van Orbaldo heb een 2 kleinzoons en een kleindochter van hem. 1 kleinzoon staat nu bij Obelix

haboshof

Berichten: 900
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: het zuiden van groningen

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:28

Nimber, ik had al even een keer gespiekt in jouw profiel.
En wist dus al van Orbaldo II

Orbaldo was een geweldig lieve hengst. Hij vond het erg leuk om te spelen, maar bleef altijd eerlijk. Hij kon steigeren op bevel, maar bleef altijd goed bij de les als er werd gereden. Hij gedroeg zich niet echt als macho. Gewoon een erg lief en in mijn ogen heel mooi dier.
Jammer dat hij niet meer hier is. Wees maar trots op jouw paarden waar zijn bloed nog in stroomt.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:39

Hebben jullie Passie gehad?

Hij is ons enige veulen dat pech heeft gehad met een latere eigenaar. Sindsdien ben ik echt een controle-freak geworden waar het gaat om het verkopen van paarden... Ik stuur je even een PB!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:42

Ik heb een IHW er uit 2 Groninger ouders.
Hij is van OrbaldoII x Lisavivera (Loek x Goudsmid)
Hij is IHW geregistreerd, misschien dat ik hem ooit nog bij de Groningers in laat schrijven.
Het is de onderste in mijn profiel: Odin SL
*edit* en de meest recente foto's in mijn onderschrift natuurlijk

Dancer_joey

Berichten: 744
Geregistreerd: 11-09-05

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 19:47

leuk dat er weer zoveel reacties zijn

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:33

Hier nog iemand met een Groninger...
Wij hebben een groninger merrie genaamd Hesta oftewel Molleboon.
Hesta is een nakomeling van Eendracht uit Henda v. Floryan. Eind april heeft ze een veulen gekregen van de hengst Bartus genaamd Barco.

Ik rijd Hesta zelf onder het zadel en de L2 dressuur en mijn vader wil er graag mee gaan mennen.
Ik rijd daarnaast nog een aantal andere sportpaarden, maar ik wou dat ze allemaal iets van het karakter van Hesta hadden. ze is wel heel eenkennig en je hoeft niet te proberen haar iets af te dwingen, maar wanneer ik iets van haar vraag wil ze het eigenlijk altijd wel doen.

Verder is ze (inmiddels) heel braaf langs de weg en op concours en doet ze het eigenlijk heel goed.
Mijn vader en ik zeggen wel eens tegen elkaar, dat hesta het laatste paard is dat bij ons van stal zal vertrekken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:47

Ik ga mijn nieuwe aanwinst(groninger x gelder) zondag ophalen. Komen er wel wat foto's!

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:52

wat is zijn/haar afstamming?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:13

Ze is een Test (pools zwaar warmbloed) x Rentheer (dus gelderse moederlijn)
Een foto staat in mijn profiel, ze ziet er nog niet zo mooi uit maar daar gaan we aan werken. Dan volgt er wel een topic hier bij de barokke rassen.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:24

janne wat leuk ik heb een kwartnichtje van jouw paard die van mij heeft als vader KLiterat(turkus) en Turkus is ookd e vader van Test

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:33

@[***],die heeft een poos op MP gestaan toch? Leuk dier vind ik dat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:32

Ze stond heel lang te koop, vraagprijs was wat aan de hoge kant...

Nimber: hoe ziet jouw kwartnichtje eruit? Tarana is wel een stevige tante en ze heeft volgens mij van haar moeder haar grote stokmaat meegekregen (ik bedoel is die van jou ook zo'n kast van een paard)?

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:07

Meld zich .

Dit is mijn groninger. The wizard of Oz. Officeel heet hij Oscar (v.Onno s x Positief) Hij heeft al een winstpunt gehaald in de endurancesport en in de dressuur doet hij het best aardig 4 winstpunten in de B.
Hij is nu 6 jaar oud... en in een woord hij is GEWELDIG!!!!!
Hij is aardig en galant hij zou je nooit omver lopen. Hij is af en toe heel lollig (dat is niet altijd leuk) en altijd vrolijk. En voor je werken is geen probleem.

En ze zijn lekker veelzijdig:

Als kinderpony (samen met luc mijn neefje van 7 jaar)
Afbeelding

Als dressuurpaard
Afbeelding

Als keuringspaard
Afbeelding

Om mooie plaatjes te maken
Afbeelding

En als endurancepaard
Afbeelding

Hoezo,.. promoten

Doeidoei,

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:18

Leuk dat ie zo veelzijdig is!

Wadapatja1
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:33

Hoi hier meldt zich ook nog een Groninger paard liefhebber...
Ze heet Mrs. Bittle en is heerlijk veelzijdig...Ik heb met haar dressuur gereden en ben nu overgegaan naar het Western rijden. Ons doel is misschien dit jaar nog en anders volgend jaar met Mrs. Bittle de western-wedstrijden in te gaan en dan de Trail, Pleasure en misschien ook nog het Horsemanship...
Afstamming is van Tell afstammeling van Tello...(dit is een witte Groninger en staat in Duitsland).
Het mooie van Groningers is: alles wat een ander paard mist of niet heeft....
Ben benieuwd wie er nog meer met een Groninger western rijdt????

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:24

In de bit stond toch iemand laatst? Was dacht ik ook een groninger maar ik weet het niet zeker meer.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:38

De Tello waar jij het over hebt is geen witte hengst. Dat is een bruine hengst. Tell is van Tello en Tello is weer van Thake.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:58

@ Belliebel: een Experiment-zoon (= halfbroer van Prelude ) is ooit Nederlands kampioen geworden in een westernonderdeel (het onderdeel weet ik even niet meer ), maar werkt nu vooral als manegepaard.

Een dame bij ons uit de regio reed dressuur op tamelijk hoog niveau, maar is een aantal jaren geleden overgestapt op de Amerikaanse stijl. Haar Gerlinus-zoon pakt dat prima op. Ze had hiervoor een sabino Groninger en ook nog een ruin van Eendracht. Die is helaas verongelukt .

@ [***]: Dat artikel ging over de exclusieve sabino-component, die bij een aantal nakomelingen binnen stamboekvereniging Het Groninger Paard voorkomt. Bas en Benno werden geportretteerd voor dat artikel, samen met Hinke Fiona Cnossen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:05

Ja die waren leuk! Helaas naar het buitenland verkocht, ik vind dat sabino altijd geweldig!

Wadapatja1
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:17

Hoi hoi....ff terugkomend op de reactie van Yootha...Tell was een schimmel , ik dacht dat de vader Tello ook een schimmel was maar dus niet...Mijn merrie is een voskleur met witte spikkels/vlekken...valt dat ook onder een sabino??? De witte spikkels/vlekken worden elk jaar meer...dus wie weet over tig jaar heb ik dan een rood-schimmel...