groninger liefhebbers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haboshof

Berichten: 900
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: het zuiden van groningen

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:37

fabber schreef:
Ik weet dat hij richting Zeeland is verkocht toen hij drie jaar oud was. Daarvan ken ik hem. Vervolgens is hij anderhalfjaar later weer richting brabant verkocht, Wouwse Plantage. Deze mensen wilden hem weer verder door verkopen. En toen is het spoor mij bijster geraakt. Helaas Boos!
Dat van dat ongeluk zegt mij niks, misschien dat dat later is gebeurd?


Wij hebben het verhaal van de fokker de heer Schrage uit Zuidlaren. Perdita moest naar de slager want het dier was oud en niet meer drachtig te krijgen. We hebben haar toen gekocht om haar nog enkele mooie jaren te bieden. Schrage vertelde toen dat Eeper verkocht was, omdat hij misschien dekhengst kon worden, maar hij is gecastreerd omdat hij te klein was, geloof ik. En daarna schijnt er iets te zijn gebeurd waardoor hij moest worden afgemaakt. Helaas, meer weet ik er ook niet van.

Bittle
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-06-06

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:47

Hallo Fabber, jij was op zoek naar Eduard?? Zwart/donkerbruin,,,?? volgens mij heeft ie bij mij in het dorp gestaan, werd gebruikt onder het zadel en voor het mennen...helaas is de eigenaar verhuisd dus meer weet ik ook niet...mocht ik nog wat te weten komen dan laat ik je het jou ook weten...

expiriment

Berichten: 113
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: veendam

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:47

Laatste eigenaar van Eeper de heer lieverse uit rottum en eduard claudia pelsmaekers uit wagenborgen.

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:38

expiriment schreef:
Laatste eigenaar van Eeper de heer lieverse uit rottum en eduard claudia pelsmaekers uit wagenborgen.


Ja wel!
Ik heb er al geruime tijd over zitten nadenken of dit die van Claudia kon zijn... Maar zij noemt hem tegenwoordig Edward.
Maar met hem gaat het heel goed! Ik heb Claudia vorige week nog over de mail gesproken en hij heeft het daar goed naar zijn zin. Hij wordt momenteel af en toe recreatief gereden, maar ze is helemaal gek van hem.
Dat is een Eendracht x Otto en die van mij is een Eendracht x Floryan x Otto. Ze hebben ook heel veel van elkaar weg zowel qua uiterlijk als qua karakter...

Ik zal dan even een foto opzoeken..
Afbeelding

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:57

Misschien goed om bij de foto even de fotograaf te vermelden (dat is Claudia Dispa voor feelfreefoto.nl). Claudia is namelijk broodfotograaf en zonder bronvermelding of fotograaf plaatsen is feitelijk plagiaat Bloos

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:46


Jaarrii
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-08-06

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:57

Ben hier nieuw op t forum en mijn oog viel gelijk op dit topic. Ik heb jaren geleden een Groninger gehad.Heb hem helaas moeten verkopen.Het was een zwarte met de naam Hidde. Zijn vader is Hellas en moeders vader is Experiment.Moeder van hem was Gonda. Ik heb hem gekocht van Schuurhuis uit Balkbrug.Ik heb op dit moment geen paard meer,maar als er weer een komt is het zeker weten een Groninger!!!



ps. Kent een van jullie dit paard? (Hidde dus) ben best wel benieuwd waar hij is.



groeten Tamar

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:56

haboshof schreef:
fabber schreef:
Ik weet dat hij richting Zeeland is verkocht toen hij drie jaar oud was. Daarvan ken ik hem. Vervolgens is hij anderhalfjaar later weer richting brabant verkocht, Wouwse Plantage. Deze mensen wilden hem weer verder door verkopen. En toen is het spoor mij bijster geraakt. Helaas Boos!
Dat van dat ongeluk zegt mij niks, misschien dat dat later is gebeurd?


Is hij toen naar de Drieshoeve gegaan in Wouwse plantage. Ik heb daar vroeger gereden en Eeper klinkt mij bekend in de oren. Maar kan me niet zo snel voor de geest halen

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:58

dit ben ik vroeger op Eendracht. Ik was toen een jaar of 15 denk.

ik ben in de groene trui. Ik had nog niet zo vaak met stang en trens gereden.

maar het is een geweldige hengst

Afbeelding

netam12

Berichten: 2941
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:43

Hoihoi.ik ben hier nieuw in dit topic .

Ik heb ook sinds kort een 5 jarige Groninger merrie.
Vader :Landos af hvarre
Moeder: Inette (ster)

sara0
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-07-05

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:22

netam12 schreef:
Hoihoi.ik ben hier nieuw in dit topic .

Ik heb ook sinds kort een 5 jarige Groninger merrie.
Vader :Landos af hvarre
Moeder: Inette (ster)


hoi wat leuk! we hebben ook een eigen forum!

www.groningerpaardenforum.nl Knipoog

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:49

patries op naar het nieuwe forum Tong uitsteken kun je veel foto's plaatsten