GELDERSE Geen mooi plaatje???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vluggejip

GELDERSE Geen mooi plaatje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 15:14

Wie heeft dat nou ook wel eens dat je denkt afgerekend te worden omdat je niet het mooie plaatje hebt met een mooie WPN maar een Gelderse met toch goede bewegingen en goed gereden?

Tomaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:24

Nee sorry

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:26

Daar zou ik juist heel trots op zijn

vluggejip

Re: GELDERSE Geen mooi plaatje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 11:30

Ben ik ook daarom rijdt ik dus een gelders paard

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:07

ik snap de vraag niet helemaal

nicky_4you

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:41

nee ik ook niet zo, heb je misschien eenfoto dat we t kenne zien?

HarryM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:07

ik heb dat ook wel eens hoor dat als ik bijv met men haffie rijd dat ik mensen zie denken van ja jammer dat ie geen slank lijntje heeft terwijl hij wel gewoon goed presteerd dus ik kan me best voorstellen dat je af en toe zo denkt van waarom anders omdat ik het perfecte plaatje niet ben dus ik denk dat je gewoon juist trots op je zelf moet zijn

groetjes leonihuis

Sirus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:18

Ja hoor, dat herken ik wel. Een hele sterke, technisch goede proef rijden...... maar de jury ziet alleen een paard dat qua type niet naar hun zin is. Jammer........ daar gaat je lol voor de wedstrijdsport.

Kop op!!!! Er komt een tijd dat ook deze jury's er niet omheen kunnen!!!!

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:54

ik heb vroeger ook een half jaar op een Gelderse schimmel gereden.. in me profiel zie je een foto.!

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:38

ik heb drie paarden waaronder 1 gelderse merrie
Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:17

Ik ken het probleem nog niet. Neem aan dat je op wedstrijden bedoelt Lachen

Wel heb ik geregeld dat gezichten vertrekken als ik zeg dat ik een zuiver Gelderse merrie heb Tong uitsteken Maar daar trek ik me al niks meer van aan. Het enige wat ik dan denk is: komt u maar een keertje op bezoek hoor, kan je dr zelf zien! Haha!

Geldersen hebben een imago van paarden met vooral platte kruizen en tuigerachtige bewegingen. Niet van goed bewegende sportpaarden. En dan vergeet men dat de Geldersen wel aan de basis staan van vele internationale sportpaarden en dat ze zelf wel degelijk kunnen bewegen etc!

Als ik naar mijn eigen merrie kijk en haar draf vergelijk met die van een Rijpaard gefokt dier, dan kan dat Rijpaard gefokt dier daar toch vaak wel een puntje aan zuigen Schijnheilig

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 06:48

Ja hoor, puur op wedstrijden. Als er een paard binnenkomt met veel beweging maar die qua aanleuning en erachter bijrijden niet weet wat het is vaak meer scoort. Het is me al vaker overkomen. Moet wel zeggen dat het gestaag verbetert, kan merken dat er ook heel veel jury's zijn die toch er doorheen prikken en zien wat er gebeurt en dat er gereden wordt.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:49

Ik heb ook vorig jaar kerst een wedstrijd gereden bij ons in rijssen. Met mijn mooie gelderse merrie. Toen de mensen hoorden dat het Gelders was, stonden ze me echt bijna uit te lachen. Ik vond het zo belachelijk. En ik heb ze toen mooi de ogen uitgestoken want ik ben wel lekker eerste geworden. Het was wel in de b-dressuur, maar toch. het mooie vond ik dat Nora echt alles op alles zette en showen dat ze deed !!! Ze was dan drachtig, maar ze liep me daar een show,het leek net of ze zelf wou zeggen van : kijk eens wat ik kan Haha!. De mensen stonden wel lekker even te rollen met hun ogen die stonden te kijken. Ik denk niet dat ze ooit nog wat durven te zeggen Tong uitsteken

Ik vind zelf het gelderse paard heel erg fijn om mee te werken. Ik heb hiervoor met verschillende rassen nog gereden, maar ik zou nora niet weer in willen ruilen. Ze heeft gewoon zo'n leuk karakter. Geen allemansvriendje, en ook al heb ik haar nog niet eens een jaar, ze gaat toch voor mij en mijn zus door het vuur. Wel is mijn ervaring, dat als je het verknalt bij haar dat je het dan ook goed verknalt hebt. Dit heeft de manegeeigenaar bij haar, en die kan ook nie bij dr in de buurt komen.

Nee, elk mens die dit zegt vind ik ronduit belachelijk, Het zijn juist eerlijke, gave en veelzijdige paarden !! Zo kun je op elk ras wel een aanmerking maken toch? Geen ras is perfect! Alleen gelders Tong uitsteken Knipoog hehe Schijnheilig

Alisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:54

Ik ken je probleem.
Mijn instructrice heeft een Gelderse Hengst, ze doet nu mee met de jonge paarden competitie, en wordt ronduit laag gewaardeerd, terwijl hij super goed loopt! Beter als een aantal van die andere KWPN paarden, die dan toch bij de top 5 eindigen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:25

Ja vreemd vind ik het!

Zulke mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.. maja daar hebben ze uiteindelijk zelf het meeste last van Knipoog

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 07:11

Inderdaad niet verder dan hun neus lang is, maar ik zie wel dat de gelderse steeds meer op concoursen komen. Die van mij was vorige week 4e met198 pnt.

GOED Hé

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 07:23

Ik snap eerlijk gezegt niet wat er mis is met een Gelders paard, een paard is toch een paard?? Verward