Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en laat er vooral niets veranderd zijn in de vaste route van stal naar wei 
 want dan kruipt meneer weg achter zijn grote vriend (die wel een kop kleiner is).
 ) is een NRPS-er, maar wel tenminste 25% gelders. Best bereid om te werken, maar je moet haar ook echt bezig houden want ze verveelt zich erg snel. En als dat zo is doet ze niet zo veel meer. Ja, wel alles wat je vraagt, maar echt op slaapstand  

en zeer veelzijdig  

Ben eind 2000 een gelderse beginnen te verzorgen, en sinds dien ben ik verslaafd 
 In middels al heel wat in handen gehad, allemaal familie van elkaar 

(mmm, op Tannie na dan 
). Niet sloom met het werken, maar zeker niet te druk. 
) komt het fijne karakter van de paarden naar boven 

) maar hij houdt wel van een geintje op zn tijd. Je moet hem bezig houden anders gaat ie zichzelf entertainen. Hij leert heel snel, maar vooral met beloning. Als je hem straft en het is onterecht (als hij iets gewoon niet begrijpt ofzo) is hij de rest van de dag beledigd en kun je hem net zo goed op stal zetten.Ellebel schreef:Hier meldt zich nog een Gelders Paard-fan!
De Zichem x Goudsmid die ik rijd is vooral heeeeeel erg brutaal, hij is echt nergens van onder de indruk. Bang is een woord dat gewoon niet in zijn woordenboekje voorkomt. Grote vrachtwagen? Interessant! Meneer loopt er dan gewoon naar toe om het allemaal eens even goed te bekijken.
Met rijden moet je hem heel goed in de smiezen houden, hij is heel werklustig (lees:fris) maar hij houdt wel van een geintje op zn tijd. Je moet hem bezig houden anders gaat ie zichzelf entertainen. Hij leert heel snel, maar vooral met beloning. Als je hem straft en het is onterecht (als hij iets gewoon niet begrijpt ofzo) is hij de rest van de dag beledigd en kun je hem net zo goed op stal zetten.
Ik ken meerdere Gelderse paarden en vooral het brutale en het zo nu en dan een nieuw geintje verzinnen is bij al deze dieren heel duidelijk aanwezig.