Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:10

Zo wat een verschil, hij glanst je tegemoet! Wat fijn ook dat hij zo goed gaat en dat je zoveel verschil merkt met de kurasyn.

Haha FB nog steeds in de wolken. Leuk!

Gelukkig Jenara, het mag ook weleens meezitten.


Afbeelding

Wij zijn Hemelvaartsdag lekker in het bos begonnen. Was wel erg goed voor mijn conditie zo,n snel wandeling. :D

Nadir

Berichten: 12734
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:15

Oh heerlijk Elisa! Mooi bospad, daar kun je een mooi galopje doen, als je er op zit dan.

Ik heb vanochtend ook een heerlijk bosritje gemaakt. Het is eindelijk echt mooi weer nu.

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:18

Mooi weer om naar de bossen te gaan is het zeker.
Lees alleen op FB dat er nu ook wolf gesignaleerd is in Riethoven, is een dorp nabij onze huidige stallingslokatie.
Zou nu niet goed durven geloof ik .

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:21

Ja daar kun je heerlijk rijden, deed ik vroeger ook veel. Alleen straks stikt het er van de dazen en herteluis vliegen dan kun je er beter niet meer komen met paard. Ik ga ook niet meer zo diep het bos in vanwege de wolf. Vind het ook wat tricky.

Jouw begin van de dag klinkt ook heerlijk Nadir! Ik zou er ook liever opzitten. :-)

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:49

Knappe Nero <3 Hij ziet er goed uit!

Heerlijk pad Elisa!!

Hier ook een vergelijkje! Had laatst een moment dat ik weer een soort van standfoto heb gemaakt.
Afbeelding
Peet als 7 jarige hengst net bij ons in 2020

Afbeelding
Peet nu als 11 jarige ruin <3

Heb ook eindelijk een les ingepland! Nu dat het rijden wat serieuzer gaat worden toch maar eens doen :')

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:59

Dank jullie dames! Ben er zelf ook super blij mee <3

Elisa2 wauw wat een prachtig bos!! Waar is dat?
Ik wil daar ook rijden haha

Flubberboot, Pedro ziet er super uit zeg, wauw! Hoe lang heb jij hem nu?

Wij gaan eind deze maand naar de hippische trainingsdagen en daar wil ik mijn L2 debuut maken. Super benieuwd maar ook al zenuwachtig haha.
Week erop hebben we weer wedstrijd maar dan alleen voor Spanjaarden! Kan Nero lekker Spaans hinniken met al z’n vrienden :')

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 15:25

Dankje <3 We doen hard onze best hahah! Hij mag alleen nog een tikje minder spek hebben. Ik heb hem sinds maart 2023. Hij is tot die tijd van ma geweest, even te koop gestaan maar ivm afwijking op röntgen wilde niemand hem hebben. Mij er voor de gein eens opgezet en dat bleek een match :j Nog iedere dag dankbaar en blij dat ik hem mag hebben <3 Geloof het zelf soms geeneens :')

Oeh gaaf!! Naar wie ga je? Ik wil stiekem ook eens daarheen. Lijkt mij echt suuuper leerzaam! Zenuwen zijn niet nodig!! Dit kunnen jullie *\o/*

_O- _O- Spaans gehinnik :')

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 16:32

Jij deed het tot nog toe zonder les FB? Knap hoor.

Het lijkt wel of Peet eerst geen vliegen schimmel was en nu wel? Hij blijft knap.

Dat is in Kootwijk Autumn, Harskamperdennen. Je kunt er inderdaad fantastisch rijden, urenlang zonder mensen tegen te komen. Alleen niet in de zomer met alle insecten.

Leuk die hippische trainingsdagen, waar is dat? Een wedstrijd voor alleen Spanjaarden lijkt me ook leuk. Ik zou alleen al gaan kijken voor de mooie paarden. :D

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:19

Ik ga Kootwijk onthouden!

De trainingsdagen zijn in Laag-Soeren en wij hebben les van Bart Bax. Lijkt mij heel leerzaam van hem gezien hij ook veel jureert en ook veel doet met Patrick v/d Meer.

Haha ja ik ook hoor! Denk dat we ook nog even blijven kijken :D

Misschien had dat zo moeten zijn Flubberboot! Wat was die röntgen afwijking? Heeft hij daar geen last meer van?

Kreeg net nog een foto, Nero geniet van zijn vrije dagen denk ik haha. Kreeg er ook een filmpje bij, hij was helemaal met zijn hoofd en benen aan het bewegen haha
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:39

Haha aan het galloperen in zijn droom, schattig hoor! Laag Soeren ken ik wel als accommodatie. Ben benieuwd naar Bart Bax en hoe hij lesgeeft. Vroeger (lang geleden) kwam ik hem vaak tegen op wedstrijd. Maar aangezien ik hem voornamelijk in de weg reedt met losrijden was ie altijd knorrig tegen me. :+ Zo herinner ik me hem dus haha.

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:47

Hahaha _O-

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:49

Heb idd niet tot amper les gehad so far. Aantal jaar geleden wel vast les gehad maar die heeft me mentaal zo de grond in gewerkt... Sindsdien een beetje huiverig om les te volgen. Wel veel met ma mee gekeken als zij les had en ma heeft ook wel eens een lesje gegeven. Ook vaak gespiekt hoe anderen reden en wat me daar wel en niet aan beviel. Soms ma even gevraagd of ze wilt zeggen of iets goed of niet is maar meestal had ik het wel goed! Voordeel van kunnen leren van de lessen van anderen :j

Hij heeft een afwijking in het hoefkatrol gebied, uit mijn hoofd linksvoor. Precies het stukje wat last moet geven is "schoon" maar de rest is niet helemaal zoals het hoort. Hebben groenlicht gekregen voor rijden maar voor verkoop is hij nu "waardeloos" Mensen durven dat niet aan. Vind ik achteraf niet erg!
Oeh Bart Bax! Neem zegt me wel iets! Weet alleen niet of dat positief of negatief was :') Maar gezien hij ook jureert zal het iig zeer leerzaam zijn!! Ben benieuwd hoe je het ervaart! Wil zelf ook naar Laag-Soeren, ooit!
Lieve Nero <3 Geniet enorm van zijn vakantie zo te zien!!!

Hier vandaag met Peet veel contragalop gereden en poh, wat is het toch een gaaf beest zeg :wow: Komt me een lichaamsgebruik uit, absurd!

_Tarzan

Berichten: 11220
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:15

Wat een verschil met Nero, hij ziet er goed uit zeg! Ik zal van Fuego maar geen vergelijking maken nu hij geen spier meer heeft en te veel vet _O-

Wat heerlijk Elisa dat je al zo lekker met haar gaat wandelen! Daar ga je straks profijt van hebben!

FB bij jou ook al zo'n mooie voortgang, ook een prachtig paard!

Nero _O- _O- _O-

Het heeft zo moeten zijn FB!

Kijk <3
Afbeelding

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:26

O die poezels <3

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:57

Oh <3 zijn ze allemaal blijvertjes?

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:11

Ook ellendig
Mijn mooie Bates zadel past dus niet op Cam ,ze is te smal ervoor . Met name dragende vlak van de kussens, zadelfitter zei wel padje zo en zo kun je t tijdelijk opvullen maar zou tofh gekke druk geven op klein gebied . Dat is niet wat ik wilde !
Krijg maar weinig geboden op het zadel . 1 februari gekocht voor mijn Helaas ingeslapen merrie.
Zou €400 moeten laten vallen , best veel geld denk ik dan

_Tarzan

Berichten: 11220
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:16

Kon het niet laten ze jullie te laten zien!
3 van de 5 gaan een andere paardenstal onveilig uuuh muisvrij maken :D en ik hoop dat ik er 2 kan houden <3

Zinzi, wat balen zeg!

Dorien66

Berichten: 1659
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:37

Jeetje, wat gaan jullie hard :')

@Tarzan, wat een snoepjes die kittens, ik word er altijd zooooo hebberig van!
Hoe is het met de luizenbestrijding? Of heb ik over de afloop heen gelezen?

Gefeliciteerd @Flubber, met je L2-debuut. Ik heb ook al jaren geen les meer. Kan gewoon geen juf/meester vinden waar ik echt een goed gevoel bij heb. Maar goed, voor Taruga is het nog niet nodig qua rijden. En met Renske red ik me aardig tot nu toe.
Peet is en blijft knap!

Fijn dat het voor @Jenara vals alarm was!

Haha @Elisa, heb jij ook zo’n lange-stelten-hardloper. Pffff :D
Hertenluisvliegen zijn klerelijers -:(- Dazen vind ik om een of andere reden minder vervelend. Die gaan meestal niet onder de buik zitten.
Van gewone schimmel naar vliegenschimmel naarmate de leeftijd stijgt heb ik vaker gezien.

Oh @Autumn, wat een leuke foto!

Jammer @Zinzi, maar ik begrijp ook heel goed dat je niet langdurig met een tussenoplossing gaat rijden.

Afgelopen zondag fotoshoot gehad… Preview (foto is nog niet volledig nabewerkt).

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:58

Wat een leuke foto!

Ben benieuwd naar de rest. :-)

Hertenluisvliegen zijn verschrikkelijk inderdaad, heb gelukkig geen KWPNers meer want die raakten er altijd van in paniek met levensgevaarlijke gevolgen. Normaal is ze niet zo snel trouwens, maar in het bos wel kennelijk. :+

Balen Zinzi!

Wat leuk die kittens Tarzan, ik vind ze altijd zo schattig. Ja, de boswandelingen komen incl. trailertraining en dat is wel nodig. :D

FB:
Jemig, zo hoort het niet te zijn dat een instructeur je mentaal de grond in werkt. Ik begrijp het helemaal! Kijken kan inderdaad ook heel leerzaam zijn. :)
Nou zolang Peet klinisch goed is maakt zo'n afwijking helemaal niks uit lijkt me. Ben nu wel benieuwd naar bewegend beeld met die contragalop. :D

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:11

Wat fijn dat het loos alarm was met Jenara!

Balen van de luizen Tarzan. Al iets van de veearts gehoord?

Mijn zadel vandaag gelukkig weer goedgekeurd voor de komende tijd. Altijd even billenknijpen voor en tijdens zo’n consult :')

Leuke foto Dorien!

Die poezen <3 <3 <3

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:19

Bewegend beeld komt er een keertje aan Elisa! Even kijken of ik iemand kan vinden die kan filmen hahaha. Klinisch is hij perfect. Hadden hem toen voordat we hem wilden verkopen klinisch gekeurd en op de röntgen gezet. Eerst klinisch, perfect doorheen gekomen. Geeneens een stapje waar hij over twijfelde. Toen de foto's. DA geloofde de foto eerst niet en heeft hem uit andere hoeken ook op de foto gezet maar was wel foute boel. Niet super erg maar het zou later voor problemen kunnen zorgen waardoor mensen het niet durven hem te kopen. Uiteindelijk mijn geluk geweest!!
Ja ik leer dus echt absurd veel van kijken haha. Als ik iemand een tip hoor geven tijdens een les, blijft die hangen in mijn hoofd. Is echt alsof ik een soort archief heb in mijn hoofd? Heel apart maar super fijn!!

Dankje Dorien!! Ja is tegenwoordig ook lastig... Zijn zo veel instructeurs en zo veel methodes. Niet allemaal even kundig en niet altijd even vriendelijk... Ik ken er gelukkig wel een paar waar ik me in kan vinden! Je hoeft ook niet alles uit een les mee te nemen, als je het ergens niet helemaal mee eens bent, laat je het gewoon links maar neem je de rest wel mee. Dat is iig wat ik doe als ik mensen les hoor geven.
Leuke foto!!

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:14

Ik kijk graag naar video,s van Rien vd Schaft .

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:35

Ja lastig is dat he, dat je altijd iemand nodig hebt om te filmen haha. Nouja zolang hij klinisch goed blijft is dat het belangrijkste, het wil natuurlijk ook niet zeggen dat hij daar uberhaupt ooit last van gaat krijgen. Veel valt of staat ook met management denk ik, maar snap dat het voor de verkoop niet handig is.

Ik herken dat wel wat je zegt van dingen opslaan, heb ook altijd veel gekeken en geluisterd naar anderen. Sommige instructeurs leggen ook net iets zo uit dat er een kwartje valt die eerder niet viel, of met een andere uitleg.

Als mensen in hokjes of methodes lesgeven dan haak ik al snel af, dat is wel echt iets van nu. Veel is gewoon oude basis wat dan nu als nieuw wordt gebracht.

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:41

Ja nogal! Kan mijn telefoon wel op een paal zetten, maar is nogal pixelachtig.
Ja zolang hij klinisch maar goed blijft! Doen ook voorzichtig met hem! Echt racen of springen doen we niet. Doet hij in de weide al genoeg :')

Ja precies! Die kwartjes hebben soms net een duwtje van de andere kant nodig!! Die hokjes erger ik me ook aan. Meerdere wegen lijden naar Rome en een methode die werkt voor probleem 1, werkt misschien niet voor probleem 2.

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:46

Precies, ieder paard is anders en juist flexibel kunnen zijn is zo belangrijk.

Springen zal inderdaad wel niet zo goed zijn voor hem, al denkt ie daar zelf anders over haha. Nouja gewoon goed managen en er van genieten en dan zie je de rest wel toch? Wat dat betreft is een beetje geluk hebben met een paard ook belangrijk. Ze kunnen altijd iets krijgen, zelfs al zijn ze perfect op de foto's.