Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:37

Wat fijn Tarzan, doorzetten loont dus! Leuke plaatjes hoor.

Aparte kleur Nadir, is dat geen smokey black?

Maartje wat fijn dat die twee van jou het ook zo goed doen, appuyement is kennelijk makkelijk voor haar.

Ja ik hoop dat het deze week ook nog een keer droog wordt en we weer kunnen oefenen. :P

Autumnn

Berichten: 8041
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:54

Hier een beetje stil maar we leven nog hoor :)) maar weinig te vertellen haha. Ben nog wel lekker aan het meelezen! Heerlijk dat iedereen zo geniet van zijn/haar PRE :))

Nero en ik hebben gisteren gesprongen. Wat een blij ei is het toch. Zijn bijnaam is nu officieel sjoef sjoef Nero _O-

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11175
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:14

Dankjewel dames, ik ben zo blij dat we eindelijk beter lijken te gaan <3
Vandaag weer een nieuwe uitdaging _O-
En daar geeft hij dan weer nauwelijks wat om hè :+
Afbeelding

Wat fijn altijd jouw foto’s Autumnn <3
Hopelijk deze week weer oefenen Elisa! :D

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:00

Fijn om alle leuke updates te lezen!

Herkenbaar Maartje, dat pissig worden. Zie, of liever gezegd zag, ik bij Taruga ook.

Het gaat goed met haar. Sinds mijn vorige post, met zadel op 'aangesingeld' een rondje over het erf gewandeld, grondwerken we zo'n beetje 2x per week, waarbij ik vorige week eindelijk de aandraven-op-afstand-knop vond.
Maar de grootste overwinning tot nu toe is dat ze geen boze reacties meer heeft. Waar ze eerder nogal eens op haar achterbenen ging (kanonne, wat is ze dan groot :oo , is dat al een paar weken niet meer voorgekomen. Ik geloof dat ik voor haar het juiste tempo en de juiste mate van druk heb gevonden.
Soms begrijpen we elkaar niet, maar dat lossen we dan in alle rust samen op +:)+

Pasen, gazonnetje maaien met haar grote vriendin Renske (mijn bijrijdpaard).
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9370
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:06

Ze loopt het liefst traversmatig, dus ik verwacht dat het appuyeren haar daardoor ook heel goed af gaat. Volgende les gaan we hem onder het zadel doen, riep juf, dus ik dacht, ik zet hem er aan de hand maar vast even op := Ik heb hem zelf nog nooit gereden dus dat gaan we wel even met de juf doen, maar aan de hand weet ik hoe hij moet. En Elevada dus ook hahaha

Wat een heerlijke foto van Nero!

Tarzan staat daar nu echt iemand met de hand de rijbaan te sproeien? :=

Dorien dat pissig worden heb ik echt enorm aan moeten wennen. Aan de andere kant is het wel fijn dat ze het duidelijk aan geeft, want ik weet dus ook wel wanneer ik het best kan stoppen haha
Jullie progressie klinkt heel fijn <3 Ze ziet er goed uit ook!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:15

Elisa2 schreef:
Aparte kleur Nadir, is dat geen smokey black?

Officieel is het een negro sucio, een ‘vieze zwarte’ :=

Haha, lekker aan t springen Autumnn.

Dat klinkt als een hele fijne vooruitgang Dorien!

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:46

Haha is dat officieel wat dat betekent?

Wat fijn die vooruitgang Dorien!

Bak sproeien is lekker koel Tarzan, grappig dat ie daar niks om geeft.

Ziet er heerlijk uit Autumn. Blije sjoef sjoef.

Autumnn

Berichten: 8041
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:59

Elisa2 schreef:
Haha is dat officieel wat dat betekent?

Wat fijn die vooruitgang Dorien!

Bak sproeien is lekker koel Tarzan, grappig dat ie daar niks om geeft.

Ziet er heerlijk uit Autumn. Blije sjoef sjoef.


Het is inderdaad echt een hele blije sjoef sjoef :') als ik weleens foto’s terugzie van hem met proefrijden. Hij vond alles wel best en weinig sprankeling in zijn ogen. Nu kijkt hij met zo’n levendige en actieve blik het leven in <3 gisteren ook de Spaanse pas weer geoefend. Hij snapte steeds wel dat hij zijn been moest optillen maar strekte hem nog niet voldoende. Gisteren wel! Hij vond zichzelf zó knap! Hij keek er echt naar van WOW, kijk wat mijn been kan :wow: _O-

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:04

Hahaha ik zie het voor me. :D

Cacahuete is ook zo, kan ook helemaal trots worden op zichzelf als hij het goed doet en hij probeert het altijd goed te doen. Het grappige is, die had ik geleerd een voetje te geven toen hij 3 was. Daarna had ik hem een paar jaar niet gezien. Toen ik hem weer zag ging hij uit zichzelf dat voetje geven. Ik vond het zo leuk. :D

Havanna heeft dat niet zo, die is een beetje lomp..als je om een voetje vraagt moet je eerder uit kijken om geen hoef tegen je aan te krijgen ofzo. :+

Autumnn

Berichten: 8041
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:12

Haha ja heerlijk :D helemaal leuk dat ze dat dan nog kennen!
Nero deed het in het begin te pas en te onpas (uit enthousiasme), was de hoefsmid niet zo blij mee _O- maar nu doet hij het enkel wanneer ik het commando vraag. Uiteindelijk wil ik het ook heel graag onder het zadel gaan aanleren! Kunnen die van jou dat ook Elisa2?

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:20

Nee, maar denk dat Cacahuete het wel makkelijk zou kunnen leren. Havanna hm, laat ik die dat maar niet aanleren als ze voor de wagen moet lopen. Straks zit er een been in een leidsel ofzo haha.

haha de hoefsmid kreeg zeker veel ongewenste beentjes? Onder het zadel aanleren lijkt me wel leuk. Vind het er altijd erg leuk uit zien als ze Spaanse pas lopen.

Jenara

Berichten: 1560
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:46

@Autumn, Wat leuk dat die het snapt nu! En haha, kan me zijn trotse blik wel ergens voorstellen :p
En ohjee bij de hoefsmid inderdaad :') eens ze zoiets kennen halen ze het ook graag uit de kast hé ..
Dat is exact de reden dat ik Jenara nooit heb leren steigeren ofzo, dat zou ze zo hard tegen mij gebruiken :p

@Elisa, oeps nee, dat is niet zo handig, plots een been in de leidsels :p

Ik vind de spaanse pas er ook altijd wel leuk uit zien! Ben ooit begonnen om het te proberen aanleren, maar ben toen niet verder geraakt dan Jenara leren haar been optillen bij aanraking ... mss pak ik het nog wel eens terug op :)

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:17

Wat een goede verhalen van iedereen zeg. Iedereen de lente in de bol (inclusief de paarden) haha. Alles gaat weer wat gemakkelijker. Met Neva gaat het ook goed, zijn gangetje eigenlijk. Ze blijft de draf echt heel lastig vinden, zodra ze een beetje uit balans raakt, raakt ze in "paniek" en gaat ze rennen. Erg lastig (voor mezelf ook omdat ik niet zoveel geduld heb en de stapjes me dus te klein zijn soms haha, terwijl Neva het nodig heeft om niet te grote stappen te maken).

Nadir gefeliciteerd met je verjaardag!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:17

Elisa, op haar papier staat gewoon negro maar in de volksmond is het een negro sucio, omdat ze nooit 100% zwart zal zijn. Ik vind het wel een mooi kleurtje.

Spaanse pas is leuk, wil ik die van mij ook nog gaan leren.

Hoe gaat het nu Jenara?

Bedankt Jorinda! Als cadeautje kreeg ik vanochtend tijdens mijn bosrit een hagelbui op mijn hoofd. :D

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:22

Gefeliciteerd Nadir!

Peet leer ik voor nu nog geen kunstjes. Zodra hij niet snapt wat ik verwacht van hem of vraag van hem, gaat hij in paniek modus. Denk dat het wel kan als ik er de tijd in stop, maar ga liever rijden om eerlijk te zijn.

Jenara

Berichten: 1560
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:33

Nadir schreef:
Elisa, op haar papier staat gewoon negro maar in de volksmond is het een negro sucio, omdat ze nooit 100% zwart zal zijn. Ik vind het wel een mooi kleurtje.

Spaanse pas is leuk, wil ik die van mij ook nog gaan leren.

Hoe gaat het nu Jenara?

Bedankt Jorinda! Als cadeautje kreeg ik vanochtend tijdens mijn bosrit een hagelbui op mijn hoofd. :D


Heel goed eigenlijk :D

zondag voor het eerst een iets groter wandelingetje gaan maken en terug wat stukjes gedraafd en eens een galopje gedaan. Zeker bij de galop voelde ik eerst nog die achterhand eerst naar rechts, dan naar links, echt helemaal scheef, maar met zachtjes vragen met mijn zit liep ze ineens toch even een paar meter recht :D

Gisteren ook een training gedaan, cavaletti een 10cm omhoog en wat breder al gelegd en doet ze super hoor :D Afgesloten met een cirkeltje galop op elke kant en ook dat gaat ook weer beter voelen.
Ik probeer echt geleidelijk aan op te bouwen en so far so good :D

Vrijdag komt de zadelpasser langs en zondag wordt ze nog eens losgemaakt!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:06

Oh wat een fijn bericht Jenara!

Dank je wel Flubberboot.

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:38

Beetje laat, maar toch gefeliciteerd Nadir!

Klinkt wel goed Jenara, dat geeft de burger weer moed :j

Met kunstjes hou ik me niet bezig, voor Taruga is 2x per week ‘gewone’ dingen al meer dan genoeg. Als ze straks wat verder is met het voorbereiden op inrijden misschien.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 19:27

Neva kan flehmen op commando, maar heeft daar niet altijd zin in :') En ze kan dingen aanraken op commando en inparkeren bij het krukje. Wil haar best meer leren, maar weet niet zo goed wat en hoe.

Fijn Jenara!

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:38

Fijn dat het zo goed gaat Jenara!!

Dingen als aanraken wil ik Peet eigenlijk nog wel leren! Maar doen we van de zomer wel een keertje denk ik! Of op stal als het weer eens flink regent :')

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 07:32

Flubberboot schreef:
Dingen als aanraken wil ik Peet eigenlijk nog wel leren! Maar doen we van de zomer wel een keertje denk ik! Of op stal als het weer eens flink regent :')

Kan ook nu dus -O-

Wanneer houdt het eens echt op met die regen? Ik ben het zooooooooo zat -:(-
>klaagmodus uit<

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:28

Nou maar echt he Dorien. Vanochtend weeeeeer zeiknat geregend. _-:(

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:37

Hier laatst Peet weer voor de lens gezet! Vond het weer tijd voor wat nieuwe foto's van meneer! Laatste keer dat ik dit soort foto's heb gemaakt van hem was alweer 3 jaar geleden!

Afbeelding

Afbeelding
Mijn knappe vriendje <3

Rest van de foto's hebben een topic gekregen! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2101579

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:40

Oh mooi! Ik ga zo je topic bekijken.

Ja het weer is echt prut, dat temperatuursverschil ook altijd in Nederland.

Wat fijn Jenara dat jullie weer in een positieve flow zitten.

Nadir, grappig heb nooit geweten dat het zo genoemd wordt in de volksmond. Het is zeker een mooi kleurtje.

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:55

Oeh, die zwart/wit foto vind ik echt heel mooi Flubberboot <3

Vanmorgen heb ik precies tussen twee buien door mijn Friese bijrijdpaard gereden. Ze liep super, ik loop nog na te genieten.
Taruga stond buiten de bak zeer geinteresseerd toe te kijken. Ja meissie, jij mag ook een keer. Maar nu nog even niet :')
Morgen weer lekker grondwerken met haar.