kosten keuring friese merrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daynici

Berichten: 201
Geregistreerd: 05-06-08
Woonplaats: twente

kosten keuring friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 13:35

hoi ik wil graag met mijn merrie naar de keuring in ambt delden , weet iemand wat hiervan de totale kosten zijn? op de tarieven lijst staan zo veel verschillende kosten.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: kosten keuring friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:37

Ik denk dat je het beste even daar heen kunt bellen of mailen. Hangt natuurlijk ook af van wat je precies allemaal gekeurd wilt hebben. Hoeveel foto's ( als je die wilt laten maken). Of je wel of geen bloed wilt laten trekken. Moeten ze bij jou komen of ga jij met paard daar naartoe. Om vervelende verrassingen achteraf te voorkomen lijkt mij de kliniek zelf de enige die daar echt uitspraak over kan doen.

daynici

Berichten: 201
Geregistreerd: 05-06-08
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 17:00

Dankjwel Maya maar ik bedoelde dat ik met mijn merrie naar de fokdag in ambt delden wil gaan om haar daar te laten keuren om opgenomen te worden in het stamboek ze is nu veulenboek

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110749
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: kosten keuring friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:24

Gewoon even contact opnemen met de vereniging. Die kunnen je alles vertellen.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:26

daynici schreef:
Dankjwel Maya maar ik bedoelde dat ik met mijn merrie naar de fokdag in ambt delden wil gaan om haar daar te laten keuren om opgenomen te worden in het stamboek ze is nu veulenboek


Oooo ik dacht dat je een kliniek bedoelde... oeps....

Nynkex01
Berichten: 1130
Geregistreerd: 05-07-21

Re: kosten keuring friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:58

Ik zou haar ergens in training zetten en door een bekende voorbrenger laten voorbrengen, die wereld is hypocriet en de meeste mensen die niet bekend zijn in de Friezenwereld en voor de fun een keer met een paard naar een keuring gaan hebben weinig succes helaas. Voor keuringssklaar maken vragen ze vaak rond de € 200 per week, Dan vallen de kosten van de keuring zelf in het niet

lazy
Berichten: 443
Geregistreerd: 26-07-04

Re: kosten keuring friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:29

Voor 4 weken training ben je zo 1000 euro kwijt

Nynkex01
Berichten: 1130
Geregistreerd: 05-07-21

Re: kosten keuring friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:24

Klopt… maar dat is je paard wel meer waard als het je een premie oplevert, en haar veulens ook

pillow
Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:10

Nynkex01 schreef:
Klopt… maar dat is je paard wel meer waard als het je een premie oplevert, en haar veulens ook

Ja en als ze onderaan staat met een derde premie is het zonde geld. De kwaliteit van het paard bepaald uiteindelijk het resultaat, niet de trainer, hoe goed hij dat ook gedaan heeft. Ik zou het paard eerst laten beoordelen door iemand die kijk heeft op Friezen. En als je de mogelijkheid hebt gewoon zelf trainen en op de keuring door een ervaren voorbrenger laten uitbrengen.
.

lazy
Berichten: 443
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 03:42

pillow schreef:
Nynkex01 schreef:
Klopt… maar dat is je paard wel meer waard als het je een premie oplevert, en haar veulens ook

Ja en als ze onderaan staat met een derde premie is het zonde geld. De kwaliteit van het paard bepaald uiteindelijk het resultaat, niet de trainer, hoe goed hij dat ook gedaan heeft. Ik zou het paard eerst laten beoordelen door iemand die kijk heeft op Friezen. En als je de mogelijkheid hebt gewoon zelf trainen en op de keuring door een ervaren voorbrenger laten uitbrengen.
.



Dit zou ik ook doen, een voorbrenger verdient zijn geld hiermee en stemmen graag mee in een trainingsmaandje vooraf…
Zou als je handig bent zelf gaan trainen en een voorbrenger vragen om voor te brengen.

KabayoJarig

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: kosten keuring friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 07:26

Ik zou niet zelf gaan trainen. Komt nogal precies. En als je daar staat met een lauw paard of een knettergek paard zou het ook zonde zijn..

Daarbij heb ik helemaal niks gemerkt qua verkopen van de veulens uit een stamboek merrie. Kreeg er zelfs meer voor dan menig veulen uit vol papier. Een goed fokkende merrie is meer waard dan een keuringspaard!

daynici

Berichten: 201
Geregistreerd: 05-06-08
Woonplaats: twente

Re: kosten keuring friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 08:19

dankjewel voor jullie antwoorden, ik ga er toch nog maar eens goed over nadenken wat de toegevoegde waarde voor de keuring voor mij is, ik zal de merrie nooit gaan verkopen, en voor het fokken weet ik het zo ook nog maar niet, ik heb net 2 weken geleden haar veulen naar 30 uur op de wereld moeten laten inslapen, ik heb hierna zulke nare verhalen gehoord en gelezen dat erbij de merrie ook vaak complicaties zijn voor de bevalling (vooral veulen wat niet goed ligt en hierdoor de merrie ook komt te overlijden)dat ik niet weet of ik haar nog een keer wil laten dekken.
mijn uitgangspunt voor de keuring was gewoon voor de fun daarom vroeg ik mij af wat de basiskosten ook zijn om mee te doen met een keuring

Nynkex01
Berichten: 1130
Geregistreerd: 05-07-21

Re: kosten keuring friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:34

Och heel veel sterkte met het verlies van je veulen!