Wij zijn laatst tot de conclusie gekomen om rond te gaan kijken voor een PRE/Andalusier. Mijn eisen gaan wat kieskeurig over kunnen komen maar volgens mij heeft iedereen zijn droompaardje wel in zijn hoofd

Ik zoek een Barrock type, ik hou totaal niet van die extreem smalle nekjes. Ik val echt wel op veel body. Het karakter is in deze ronde wat het meeste van belang is, de rest is voornamelijk bijzaak. Ik zoek een paardje dat rustig is in de omgang, niet kijkerig/rillerig/schrikkerig. Hij/zij mag echt wel jong zijn, het liefst niet ouder dan 7/8, en mag dus echt wel streken hebben tijdens het rijden. Het doel wat ik heb is om hem zelf door te rijden in de dressuursport. Een paardje dat rijklaar is maar nog niet zadelmak (dus zadelmak-klaar kan je het ook noemen) valt ook nog wel te overwegen. Het liefst een hengst/ruin, want castreren kan altijd nog wel (maar dan niet hengst die door het dolle gaat bij het zien van een merrie

Nu had ik een vraagje over paarden importeren uit Spanje. Ik heb het budget niet om zelf naar Spanje te gaan. Ik weet wel dat er mensen/stallen zijn die een paard voor je zoeken in Spanje dat voldoet aan je eisen en dan transport regelen. Ik ben hier totaal niet bekend mee.
Hoe zouden jullie je zoektocht voortzetten? En wat zijn goede stallen om te kijken/overwegen?