NatasjavE schreef:Je kan ook aan Alexandro P denken. Alexandro geeft altijd een paard die kan lopen.
Zal de croupe verbeteren(dus meer dragend maken)
Geeft een mooi hoofd.
Wat leuk dat je reageert! Ik weet dat jij altijd goed in de warmbloeden zit, dus bedankt voor je input! Deze hengst is zeker mooi, maar die richting heeft op dit moment niet onze voorkeur. Ik kan echter wel inzien dat zoiets een mooie, misschien meer sportieve combinatie zal geven.
Als ik combinaties uit dit topic zie ben ik ook wat minder gecharmeerd van de kruising [RPA] Wie heeft er ook kruising Fries? (FriesxKWPN) (ik hoop niet dat ik hiermee voor het hoofd stoot). Het zou voor mij een warmbloed zijn met friese kenmerken en die friese kenmerken zijn nou juist waar ik niet per se kapot van ben. Ik ben ook bang dat het dan wat meer gokken is wat eruit komt qua verhoudingen, dan zou ik eerder een volle warmbloed kopen (want daar zitten ook zeker prachtige paarden bij). Wel heel erg leuk dat je reageert
kimmie261 schreef:Ik heb jaren geleden met mijn toch wel ouderwetse fries een veulentje gefokt met een heel barokke andalusier...
Warlander heet deze kruising ,je kan er eens op googlen of dat hetgeen is wat je als type paard terug wil zien

Ja Warlander was al bekend en inderdaad wat we graag zouden willen fokken! Heb je een foto van je kruising? Ik ben heel erg benieuwd 
Janine1990 schreef:Als Friezenliefhebber lees ik even mee. Ik denk dat het goed is om even de moederlijn uit te pluizen, misschien even het keuringsrapport van je merrie? Zodat je een nog beter overwogen keuze kan maken.
Het is immers niet een kwestie van het optellen en delen van de verschillende eigenschappen.
[...]
Ik heb naar aanleiding van deze reactie even gegoogled... Vind dit echt hele gave paarden om te zien, in welke kleur ook. Waarbij ik ook denk dat deze rassen best wel gelijkende eigenschappen hebben, waardoor je niet twee paarden kruist die mijlenver uit elkaar staan.
Vind er wel wat voor te zeggen om naar een meer gemaakte kruising te kijken, die al relatief succesvol is gebleken.
De moederlijn loopt al snel een soort van dood. De directe moeder is gebruikt als fokmerrie, ze heeft achter elkaar een heel x aantal jaren een veulentje geproduceerd, verder terug konden we niet veel vinden helaas. De merrie is inmiddels overleden en een tweetal broers/zussen van onze merrie ook geloof ik. Ik heb het niet helemaal meer paraat, maar we hebben ernaar gekeken. We hebben ook geen beeldmateriaal van moeder of broers/zussen van onze merrie kunnen vinden.
Die gelijkende eigenschappen van beide rassen is ook wat ons aanspreekt 
Leuk Serenity350 !
Allemaal bedankt voor het reageren! Erg leuk en interessant