Mijn versie van het verhaal...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:23

Rocamor schreef:
Suzanne F. schreef:
Zoals ik het begrijp was het meer een soort roepnaam voor hem, maar goed dat doet er ook niet toe.
Zo te lezen was ze echt wel gek met hem en investeerde ze er genoeg in, qua tijd/energie maar ook financieel. En ze heeft hem ook laten opereren toen hij koliek bleek te hebben. Het is voor haar net zo sneu als voor jou.
En de discussie of hij koliek heeft gekregen door het op de wei staan doet er niet meer toe. Het zou kunnen. Maar je krijgt hem er niet mee terug. Dan had je hem gewoon zelf moeten houden.


En zelfs dan weet je niet of hij wel of geen koliek had gehad.

Ik heb overigens wat berichten van de nieuwe eigenaresse gelezen en heb niet het idee dat ze negatief sprak over de oude eigenaresse.

Er staat nergens dat het paard wat geel was door een mogelijk slechte verzorging. Noch schreef ze dat het dier door de oude eigenaresse gevaarlijk was.


Nee zeker niet. Ik denk dat TS het zich allemaal veel te veel aantrekt. Wat op zich ook niet gek is als je nog zo gek bent op een paard. Ik denk dat ze achteraf spijt heeft gehad dat ze hem heeft verkocht. Maar ze praat nergens negatief over zijn verleden etc. Ze leest verwijten waar ze niet zijn.
En nu maakt ze ze zelf.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:26

Wat een verdrietige wending! Maar ik denk ook niet dat de nieuwe eigenaresse echt kwaad wilde. Het is wel lastig als jij een ''gebruiksaanwijzing'' meegeeft, dat deze niet gebruikt wordt. Maar zij heeft jou betaald om het paard over te nemen én zij mag dan natuurlijk wel haar eigen beslissingen nemen.

Ik vind wel dat je rekening moet houden met bijvoorbeeld ziektes van het paard als dit bij verkoop is verteld. Een paard dat niet tegen gras kan, moet je dan niet op het gras zetten. Dat is in mijn ogen vragen om problemen. Natuurlijk mag de nieuwe eigenaresse daar voor kiezen, maar dan had ik dat gedaan met het opbouwen van het aantal uren en goed signaleren of het paard er inderdaad beter op werd.

Vervelend dat het zo gelopen is TS, maar helaas kan niemand hier meer iets aan doen. :(:)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:27

laraxXxemma schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt TS.

Ze geeft een advies mee, een medisch advies en vervolgens wordt het niet door de nieuwe eigenaar opgevolgd.

Dat doet pijn, zeker als er vervolgens gevolgen aan zitten..

Veel sterkte, weet dat jij ook gedaan hebt wat je kon doen.

Ik snap ook dat TS verdrietig is, en ook dat het niet leuk is om sommige reacties in dit topic te lezen.

Aan de andere kant snap ik de eigenaresse ook. Ook ik had gauw gevonden om wie het ging, en als ik dan lees dat zij al jaren een volle broer van het paard reed kan ik het goed begrijpen als zij dat als uitgangspunt heeft genomen. Laten we wel wezen: toen ik mijn paard kocht bleken er dingen die de verkoper mij verteld had ook niet helemaal te kloppen. Bij voorbeeld over hoe hij is in de kudde (ik had te horen gekregen dat hij dominant zou zijn. Niets is minder waar: hij is juist extreem sociaal en is bij voorkeur het tweede paard binnen een groepje). Een paard kan bij een nieuwe eigenaar erg veranderen. Dat hoeft toch niet persé slecht te zijn voor het paard?

Over het afknippen van staart en manen, en een nieuwe naam: dat is toch doodnormaal? Ga ik ook doen/heb ik ook gedaan. Denk je echt dat mijn paarden bij de stamboeken waar ze zijn ingeschreven Vos en Pony heten? :') Juist doordat je ze een roepnaam geeft wordt een paard meer jouw paard. En bij een paard met een buitenlandse naam is vernederlandsing van een naam (of in dit geval van een klank ervan) echt volstrekt normaal naar mijn idee.

TS probeer het naast je neer te leggen. Je hebt je best gedaan, en het paard heeft nu nergens meer last van, als hij dat al had. Veel sterkte, ik hoop dat je het een plekje kunt geven.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:30

Zonnetje81 schreef:
Ik verbaas me altijd dat er mensen zijn die een paard verkopen maar menen dat hun visie doorgevoerd moet worden. Als jij denkt dat jouw visie de enige goede is moet je een dier niet verkopen. Dat iemand dekens zielig vindt wil niet zeggen dat dat ook zielig is....

Was jij erbij dat hij door een ander paard geterroriseerd werd? Was jij erbij hoeveel gras er op de wei stond? Wat jij snel vindt vindt een een ander mogelijk niet snel..... En kom op noemen dat hij een andere naam kreeg en dat dit nogal veel voor een paard is vind ik persoonlijk echt compleet debiel....alsof een paard maalt om welke naam hij krijgt....

Mocht ik een paard verkopen dan hoop ik dat deze niet op bokt zit, dat hij naar de andere kant van NL gaat en dat ik er nooit meer iets van zie en hoor om te voorkomen dat je hartenzeer krijgt. Je pijnigt jezelf door er van alles van te vinden en hem toen te volgen.

Ik vind het ook een trap na.....even laten weten hoe jij erover denkt.....haar even duidelijk maken dat ondanks haar goede bedoelingen hoe fout ze het toch gedaan heeft.....

Ik denk dan: get a life


wat een onbeschofte reactie, woorden als debiel en get a life zijn alleen bedoeld om zout in een wond te wrijven. Ik heb een stukje onderstreept, lees het eens terug en schaamje om je reactie, ook dat is een eigen keuze, zoals mijne om op jouw woorden te reageren.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:32

Tja eerlijk gezegd sluit ik me aan bij wat hier al vaker gezegd is: als je verkoopt heb je geen zeggenschap meer. De nieuwe eigenaresse zal het niet express anders gedaan hebben. Overigens zo makkelijk is t niet te achterhalen hoor om wie het gaat ;)

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:33

Zonnetje81 schreef:
Ik verbaas me altijd dat er mensen zijn die een paard verkopen maar menen dat hun visie doorgevoerd moet worden. Als jij denkt dat jouw visie de enige goede is moet je een dier niet verkopen. Dat iemand dekens zielig vindt wil niet zeggen dat dat ook zielig is....

Was jij erbij dat hij door een ander paard geterroriseerd werd? Was jij erbij hoeveel gras er op de wei stond? Wat jij snel vindt vindt een een ander mogelijk niet snel..... En kom op noemen dat hij een andere naam kreeg en dat dit nogal veel voor een paard is vind ik persoonlijk echt compleet debiel....alsof een paard maalt om welke naam hij krijgt....

*knip*

Ik vind het ook een trap na.....even laten weten hoe jij erover denkt.....haar even duidelijk maken dat ondanks haar goede bedoelingen hoe fout ze het toch gedaan heeft.....
*knip*


Hier bij deze delen sluit ik mij aan. Ik heb ook een paard gekocht waarbij ik een 'gebruiksaanwijzing' mee kreeg, maar weet je, mensen hebben nu eenmaal een visie, mening of ervaring. Zo 'kon' mijn paard niet op stro bv en zou hij zeer onderdanig zou zijn naar andere paarden, maar na rustig proberen kwam ik er al snel achter dat beide niet klopten. Hij blijkt toch gewoon een normaal paard te zijn. Ik kom daar beter zelf op tijd achter dan dat ik hem een leven lang alleen moet houden.

Niet elk paard heeft een ingewikkelde historie of gebruiksaanwijzing en ik vindt het juist een goede zaak dat er opnieuw gekeken wordt hoe of wat door een ander (mits met beleid!). Neemt niet weg dat het voor TS vervelend is dat het zo gelopen is maar het zal ongetwijfeld met de beste bedoelingen zijn geweest.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:34

Nou ik snap wel dat je liever niks meer hoort of ziet van je paard na verkoop. Misschien jaarlijkse update ofzo maar niet veel. Loslaten is al moeilijk genoeg, had dit ook met mijn katten... mis ze nog steeds van tijd tot tijd maar weet dat ze het goed hebben...

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:38

Oef moeilijk. Ik snap je emotie helemaal! Mijn paard is ook zo'n binnenvetter en anderen zien vaak niet wat voor mij overduidelijk is. Ik snap dan ook dat je overloopt en het wel uit kan schreeuwen, maar na het overlijden jouw visie geven, daar heeft het paard niets meer aan en nátuurlijk wil niemand zulke kritiek krijgen. Ook al heb je een punt, het is te laat en het paard heeft er nu niets meer aan. Ik vind het dan ook logisch dat er negatief op gereageerd werd.
Hoe moeilijk ook, je kan er niets meer aan doen, dus probeer het los te laten.

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:44

Als een paard een zogenaamd zorgenkind is. Zorg er dan zelf voor en neem je verantwoordelijkheid.

Vergelijking met een kind met gluten is wel raar.
Jij deed afstand van een dier, besloot het gewoon keihard niet meer te willen, terwijl je wel wist dat het een bepaalde zorg nodig had.

Raar om dan achteraf te zeuren. Ja het is zo zonde voor het dier, ja ze was een gewaarschuwd mens.

Maar dat is het risico van iets verkopen... wat elke verkoper weet. Verkoop zo’n dier dan niet als het je zo tegenstaat wat een nieuwe eigenaar er mee kan gaan doen.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:49

Maanlicht schreef:
Rocamor schreef:
En zelfs dan weet je niet of hij wel of geen koliek had gehad.

Ik heb overigens wat berichten van de nieuwe eigenaresse gelezen en heb niet het idee dat ze negatief sprak over de oude eigenaresse.

Er staat nergens dat het paard wat geel was door een mogelijk slechte verzorging. Noch schreef ze dat het dier door de oude eigenaresse gevaarlijk was.


Dit heb ik ook helemaal nergens gelezen inderdaad, niets negatief naar de oude eigenaresse toe.

De nieuwe eigenaresse heeft dit wel letterlijk in haar profiel staan. Helemaal onderaan. Uit het profiel: Lieve, lieve ...., ik wou dat ons nog veel meer mooie momenten gegund waren. Desondanks ben ik onwijs trots op alles wat we samen in die 4 maand hebben gedaan en bereikt. Van een 'onhandelbaar, bijna gevaarlijk en koppig' paard, was je in no time veranderd in mijn grote vriend, mijn knuffel, wel 1 met een kop erop, maar dat was juist wat me zo in je aantrok. We hebben zelfs een L1 wedstrijd gestart, omdat de B zo simpel was. Je was geweldig, en je zit voor altijd in mijn hart!

Het is hoe dan ook voor beide personen een verdrietig verhaal en beiden zijn niet echt netjes in hun verwoordingen en verwijten. Ik herken het gevoel van TS wel, dat het steekt, al vind ik een aantal verwijten naar de nieuwe eigenaresse ook niet reëel of vergezocht.
Laatst bijgewerkt door Raiza op 11-10-18 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:53

De boktbrigade heeft ondertussen de namen gevonden ? En nu gaan we welles nietes spelen?

TS heeft enorm veel verdriet van haar paard en voelt zich machteloos dat paard EN op het gras te lang stond, EN in de rangorde de pineut was, EN niet gezien was dat hij gevoelig was.....stress en verkeerde voeding gaan niet zo goed samen...

TS heeft heel duidelijk aangegven hoe haar paard was en wat hij nodig had en moet nu na 4 maanden constateren dat waar ze bang voor was, is gebeurd.

Al die verhalen van al die bokkers, over van alles en nog wat, dat vind men goed! Maar owee als de boktbrigade vind van niet...

Heel erg dit!

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:54

Wat een nare reacties zeg.

Wat ik begrijp is dat TS haar paard uit liefde voor het paard heeft verkocht. Omdat ze vond dat ze niet de juiste match waren heeft ze het paard verkocht, om hem te verkopen aan een eigenaar bij wie hij het nog fijner krijgt. Dit juist uit liefde voor het paard!! Wat zegt dat over ts? Dat ze niet egoïstisch is. Natuurlijk had ze hem nog jaren bij zich willen hebben maar omdat ze alleen maar aan het paard dacht heeft ze hem verkocht.

Ze denkt een goede nieuwe eigenaar gevonden te hebben die hetzelfde denkt als ts. Er worden afspraken gemaakt maar niet nagekomen. Hij krijgt koliek doordat de afspraken niet worden nagekomen. En dit helaas met een heel verdrietig einde.

Misschien is dit topic niet zo handig van ts, maar de gevoelens van ts zijn wel heeel erg menselijk!! Dit vreet aan ts. Ze geeft ook aan zich schuldig te voelen, ik denk dat ze zichzelf ook wel voor haar kop kan slaan dat dit is gebeurd. Dat hoeft dan niet zo vreselijk onaardig er in gewreven te worden!!

En daarnaast doet het ook zeer als er wordt geschreven dat het paard bij de nieuwe eigenaresse van een onhandelbaar, bijna gevaarlijk paard in haar knuffel veranderd. Dit vind ik juist misselijk naar de ts toe. Zo van kijk, ik kan het allemaal wel beter.

Ik hoop dat ts het een plekje kan geven Y;(

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:55

Raiza schreef:
Maanlicht schreef:

Dit heb ik ook helemaal nergens gelezen inderdaad, niets negatief naar de oude eigenaresse toe.

De nieuwe eigenaresse heeft dit wel letterlijk in haar profiel staan. Helemaal onderaan. Uit het profiel: Lieve, lieve Banjo, ik wou dat ons nog veel meer mooie momenten gegund waren. Desondanks ben ik onwijs trots op alles wat we samen in die 4 maand hebben gedaan en bereikt. Van een 'onhandelbaar, bijna gevaarlijk en koppig' paard, was je in no time veranderd in mijn grote vriend, mijn knuffel, wel 1 met een kop erop, maar dat was juist wat me zo in je aantrok. We hebben zelfs een L1 wedstrijd gestart, omdat de B zo simpel was. Je was geweldig, en je zit voor altijd in mijn hart!

Het is hoe dan ook voor beide personen een verdrietig verhaal en beiden zijn niet echt netjes in hun verwoordingen en verwijten. Ik herken het gevoel van TS wel, dat het steekt, al vind ik een aantal verwijten naar de nieuwe eigenaresse ook niet reëel of vergezocht.


Nu wordt het helemaal makkelijk om de nieuwe eigenaar 'op te sporen'. Misschien niet zo handig.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:56

NatasjavE schreef:
Indestal schreef:
Er worden geen namen genoemd..


Nou die naam was zo gevonden hoor.



Omdat jij dat nodig vond!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:57

Indestal schreef:
De boktbrigade heeft ondertussen de namen gevonden ? En nu gaan we welles nietes spelen?

TS heeft enorm veel verdriet van haar paard en voelt zich machteloos dat paard EN op het gras te lang stond, EN in de rangorde de pineut was, EN niet gezien was dat hij gevoelig was.....stress en verkeerde voeding gaan niet zo goed samen...

TS heeft heel duidelijk aangegven hoe haar paard was en wat hij nodig had en moet nu na 4 maanden constateren dat waar ze bang voor was, is gebeurd.

Al die verhalen van al die bokkers, over van alles en nog wat, dat vind men goed! Maar owee als de boktbrigade vind van niet...

Heel erg dit!

Sorry, maar dan moet je je paard niet verkopen.
Je mág niet verwachten dat een nieuwe eigenaar jouw regels navolgt. Daarnaast was de TS toch niet overal zelf bij?

Ik vind dit een heel naar topic worden, de nieuwe eigenaresse is háár paard verloren, dit verdient ze niet.

Rocamor

Berichten: 10879
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:57

Heb je ook de berichten van die eigenaresse gelezen? Ze schrijft dat zij zelf erg nerveus is. Ook met andere paarden. Dat het betreffende paard erg gevoelig is en dat ze haar nervositeit niet op het paard wil overbrengen.

Er staat naar mijn weten nergens dat het dier bij de verkoper onhandelbaar en 'gevaarlijk' was en bij koper niet meer. Wel dat ze er in begin haar handen vol aan had. Imo geen sneer naar de verkoper. Wel de ervaring van het begin.

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:58

Raiza schreef:
De nieuwe eigenaresse heeft dit wel letterlijk in haar profiel staan. Helemaal onderaan. Uit het profiel: Lieve, lieve......., ik wou dat ons nog veel meer mooie momenten gegund waren. Desondanks ben ik onwijs trots op alles wat we samen in die 4 maand hebben gedaan en bereikt. Van een 'onhandelbaar, bijna gevaarlijk en koppig' paard, was je in no time veranderd in mijn grote vriend, mijn knuffel, wel 1 met een kop erop, maar dat was juist wat me zo in je aantrok. We hebben zelfs een L1 wedstrijd gestart, omdat de B zo simpel was. Je was geweldig, en je zit voor altijd in mijn hart!

Het is hoe dan ook voor beide personen een verdrietig verhaal en beiden zijn niet echt netjes in hun verwoordingen en verwijten. Ik herken het gevoel van TS wel, dat het steekt, al vind ik een aantal verwijten naar de nieuwe eigenaresse ook niet reëel of vergezocht.


Zo en iedereen noemt hier niet de naam en gaat respectvol om met de privacy en jij gooit hier een naam en een profielquote neer. Niet netjes.
Dat kan je beter even weghalen.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:58

Raiza, wat omrespectvol om TS zo op deze manier onderuit te halen, wellicht vind de nieuwe eigenaar dit ook wel niet leuk! Zo alles er bij zoeken, detective te gaan spelen en alles even met naam en toenaam vermelden!

Dit is op de man spelen en bedoelt om TS massaal onderuit te trappen! Bah!

Les gewoon iemands verhaal en als je het verdriet niet kan invoelen, ga je verder naar een ander topic.

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:04

Ik zie ook zeker geen gekke of rare berichten van nieuwe eigenaresse over het paard. Ze is er ook in haar posts toch duidelijk en open over wat ze doet en waarom en het klinkt bijna als jaloezie van TS dat het paard bij de nieuwe eigenaresse het blijkbaar goed deed, en op deze manier naar haar uithaalt dmv dit topic (ook omdat de nieuwe eigenaresse echt niet veel gepost heeft en ook geen eigen topics, er lijkt geen enkele noodzaak om je hier uitvergroot je gelijk te gaan halen). Ik denk dat ook de nieuwe eigenaresse heel erg veel om het paard heeft gegeven en op zich al genoeg verdriet heeft. Ik ben bang dat je met dit topic vooral jezelf, en je bedrijf, in een negatief daglicht zet TS en ik neem toch aan dat dit niet de bedoeling kan zijn. Evengoed sterkte met het verlies.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:05

Wat een empathieloosheid in dit topic, bah...

Ik ontstip!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:09

Indestal schreef:
Wat een empathieloosheid in dit topic, bah...

Ik ontstip!

Omdat mensen de situatie anders bekijken zijn ze niet direct empathieloos.
Dan kan ik dat ook van jou vinden omdat jij blijkbaar vindt dat de nieuwe eigenaresse nagetrapt moet worden. :)

Rocamor

Berichten: 10879
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:12

Indestal schreef:
Wat een empathieloosheid in dit topic, bah...

Ik ontstip!


Tja zo kun je het ook zien als het gros het niet met je eens is.

Ik denk dat praktisch iedereen hier snapt dat TS erg verdrietig is dat ze
A. Het paard heeft moeten verkopen
B. Het paard is ingeslapen

Maar er zijn ook mensen die vinden dat dit op een andere manier gebracht had kunnen worden.

Overigens gaat het verhaal over een paard van een ander. Vraag me dus af hoe lang dit topic open blijft dan Wel blijft bestaan. Want meen me te herinneren dat er geen topics over paarden van derden geopend mogen worden zonder toestemming van die eigenaar. En ik vermoed zomaar dat TS geen toestemming heeft gevraagd aan de nieuwe eigenaar.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:12

Indestal schreef:
NatasjavE schreef:

Nou die naam was zo gevonden hoor.



Omdat jij dat nodig vond!

Duhh. Mensen willen dan de andere kant toch ook weten?

Sannens
Berichten: 1409
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:13

Indestal schreef:
Wat een empathieloosheid in dit topic, bah...


Empathie gaat natuurlijk twee kanten op. De TS en de nieuwe eigenaar hebben beide een dierbaar paard verloren. Misschien zijn de afspraken van beide kanten niet goed gegaan, maar dit moddergooien, wat vooral vanuit de TS komt momenteel, brengt dat paard niet terug.

Ze haalt er van alles bij, dat waarschijnlijk niet met de koliek te maken heeft, waaronder de nieuwe naam en het plaatsen in de kudde. Dat is wat ik niet netjes vind.

Ik snap haar pijn echt en ik begrijp haar frustratie ook. Natuurlijk hoop je dat je dit had kunnen voorkomen, maar het is niet zo. En om dan online zo te gaan spreken over hoe slecht de nieuwe eigenaresse zou zijn lost gewoon niets op.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:16

Het gaat om TS zelf, ze geeft anomiem haar verhaal, maar bokkers vonden het weer nodig om de onderste teen boven te halen en uiteraard weer iemand aan de schandpaal te hangen.

Empathie is overigens dun bezaaid tegenwoordig, totdat ze zelf in de oliebol komen..